[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niese1987

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:41

hengstje was zo goedkoop omdat ze hem maar niet kwijtraakte.
Wat betreft de onderzoeksplicht e.d.; Bij mijn paard zat een gezondheidsverklaring ondertekent door een erkend veearts. Vandaar dat ik zoiets had van; zit wel goed (ik weet het, heeeeeeeeeeeeel fout, maarja het is al gebeurd).
Wat betreft het bewijzen van de verborgen gebreken; ik heb een getuige die kan aantonen dat het paard aan M. is verkocht als gezelschapspaard dus ze kan banketstaaf wat ze wil, het bewijs liegt er niet om. Plus het feit dat nu steeds meer mensen zich melden die zijn opgelicht door M. Ben ook alle advertenties aan het boycotten. Ik hoop echt dat het nu een keer ophoud....

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:46

Dat meerdere mensen zeggen dat ze oplicht, bewijst nog niet dat ze jou ook heeft opgelicht (even heel kort door de bocht, maar wettelijk gezien)...

Bewijs moet tastbaar zijn in de zin van verklaringen (op papier) foto's etc.

Iets wat wij als bewijs zien, wil niet altijd zeggen dat het ook wettelijk gezien bewijs is om iemand op te veroordelen. Daar is best wel wat voor nodig...

Citaat:
Artikel 326 Wetboek van Strafrecht, tekst geldend februari 2005:

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Voor oplichting krijg je haar niet zomaar gestraft... Dan moet je echt meer hebben.

Richt jezelf gewoon om het terugkrijgen van (een deel van) je geld... Dat is wettelijk gezien eenvoudiger...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:48

En idd... altijd zelf laten keuren door een eigen dierenarts...

(Ik ken iemand die hengsten verkocht en naar een behoorlijk bekende DA ging omdat hij dan zeker wist dat ze goedgekeurd werden. Uiteraard ging het dan niet om hele heftige kwalen, maar wel om bijv. kleine ocd-tjes waar ze misschien nooit last van krijgen, maar wel op afgekeurd worden)...

Het is allemaal vriendjespolitiek ;)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:53

KellY: Ze is twee keer thuis geinsemineerd (beide keren twee keer) maar daar niet dragend van geworden. Vervolgens besloten toch maar naar de hengstenhouder te brengen, maar ze is niet hengstig geworden, wat op zich al heel raar is want ze is altijd megahengstig. Ze is nu op de regumate (of hoe je dat schrijft) gezet, en nu moet ze weer hengstig worden als het goed is. Mijn dierenarts begeleidt het thuis ook verder als ze straks dragend is. Ik hoop heel erg dat het lukt, maar heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over. En dat terwijl ze de twee vorige keren zo dragend was.

Fijn dat Perla dragend is!

Ik heb laarzen gekocht bij van Huet te Bunnik. Gewone zwarte met een rits op de voorkant ivm mijn lastige voeten, haha! Ze zijn echt geweldig mooi geworden! Ben er superblij mee!

Wat betreft dat 'oplichten': je gaat er gewoon vanuit dat mensen eerlijk zijn. Dat blijkt dan dus regelmatig toch niet het geval. Heel jammer!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:53

_Saida_ schreef:
Suelza schreef:
* edit * wettelijk gezien mag je haar, weet niet of je dat nog zou willen, gedurende 6 maanden nog terugbrengen igv verborgen gebreken en hebben hun de plicht haar terug te nemen.

Wellicht dat ze van ellende het paard alsnog bij je laten, misschien voor een klein prijsje, zodat hun eraf zijn en een hoop gezeik minder en jij haar alsnog een pensioen kunt geven...

Naar mijn weten hangt dit af van het feit of de koper een klinische keuring heeft laten doen, een koper heeft nl.ook plichten.
Of ben ik nu abuis? :o

Nee klopt, dat was ik vergeten erbij te zeggen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:58

nadina schreef:
KellY: Ze is twee keer thuis geinsemineerd (beide keren twee keer) maar daar niet dragend van geworden. Vervolgens besloten toch maar naar de hengstenhouder te brengen, maar ze is niet hengstig geworden, wat op zich al heel raar is want ze is altijd megahengstig. Ze is nu op de regumate (of hoe je dat schrijft) gezet, en nu moet ze weer hengstig worden als het goed is. Mijn dierenarts begeleidt het thuis ook verder als ze straks dragend is. Ik hoop heel erg dat het lukt, maar heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over. En dat terwijl ze de twee vorige keren zo dragend was.

Fijn dat Perla dragend is!

Ik heb laarzen gekocht bij van Huet te Bunnik. Gewone zwarte met een rits op de voorkant ivm mijn lastige voeten, haha! Ze zijn echt geweldig mooi geworden! Ben er superblij mee!

Wat betreft dat 'oplichten': je gaat er gewoon vanuit dat mensen eerlijk zijn. Dat blijkt dan dus regelmatig toch niet het geval. Heel jammer!

Welkom in de paardenhandel...

Ik kom uit een echte paardenfamilie... Opa fokker (kon overigens ook paarden op commando laten liggen, nu snappen jullie van wie ik het heb), oma op hoog niveau dressuur gereden (in haar tijd ;) _, neef rijdt internationeel military, tante reed Grand Prix, oom was bondscoach, oom internationaal jurylid en ga zo nog maar heel eventjes door... Dus van kinds af aan altijd in de paarden. Het bezoeken van paardenmarkten waren dus ook deel van mijn opvoeding ;) want vroeger was dat heel normaal (tegenwoordig natuurlijk niet meer, mede ook door de komst van internet etc.).

Maar van mijn opa ontzettend veel geleerd over hoe paardenhandelaren gebreken kunnen verbergen, levensgevaarlijke paarden rustig krijgen zonder doping oid, en noem maar op... Ik weet nog dat ik daar als kind behoorlijk van onder de indruk was. Er zijn zoveel manieren... En helaas kom ik nu regelmatig in aanraking met zulke paarden. Omdat mensen dan in een mooi verkooppraatje zijn getuind en uiteindelijk met een ziek of zelfs gevaarlijk paard zitten...

Tis echt smerige handel als je pech hebt... Stefan van Haaster heeft nu ook een eigen topic op bokt... Dat is er ook zo een... Daar ben ik ook al eens terug gegaan met het paard van een particulier...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:02

Citaat:

Ik heb dat 2 jaar terug ook gehad. mijn merrie is toen ook naar de hengstenhouder gegaan en uiteindelijk op de Regumate gezet. Dat hielp goed.

Dat ze niet hengstig wordt naar verhuizing kan kloppen. Dat had mijn merrie dit jaar ook... Laat goed nakijken of er wel een ei op zit!!! Die van mij had door de verhuizing wel een ei (ik had vooraf gezegd welke dag van welke week ze hengstig moest gaan worden) maar dat ei heeft er 4,5 week (!!!!!) opgezeten. Door de spanning van de verhuizing/verplaatsing is haar cyclus stil komen te liggen. Dus ze had wel een ei van 5! cm, alleen daar zat geen beweging in! Doordat dat ei dominant was, groeiden andere eitjes dus ook niet door. Ze heeft uiteindelijk een chip gekregen die ervoor heeft gezorgd dat het ei afkwam en ze kon worden geinsemineerd.

Dit bovenstaande komt heel veel voor dit jaar. De DA maar ook de hengstenhouder klaagde erover dat dit jaar veel merries kwakkelen met de cyclus. Komt ook door het wisselende weer.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:03

Ik hoor het al, als ik een paard zoek kan ik bij jou terecht, haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:05

Ja hoor ;)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:05

Suelza schreef:
Citaat:

Ik heb dat 2 jaar terug ook gehad. mijn merrie is toen ook naar de hengstenhouder gegaan en uiteindelijk op de Regumate gezet. Dat hielp goed.

Dat ze niet hengstig wordt naar verhuizing kan kloppen. Dat had mijn merrie dit jaar ook... Laat goed nakijken of er wel een ei op zit!!! Die van mij had door de verhuizing wel een ei (ik had vooraf gezegd welke dag van welke week ze hengstig moest gaan worden) maar dat ei heeft er 4,5 week (!!!!!) opgezeten. Door de spanning van de verhuizing/verplaatsing is haar cyclus stil komen te liggen. Dus ze had wel een ei van 5! cm, alleen daar zat geen beweging in! Doordat dat ei dominant was, groeiden andere eitjes dus ook niet door. Ze heeft uiteindelijk een chip gekregen die ervoor heeft gezorgd dat het ei afkwam en ze kon worden geinsemineerd.

Dit bovenstaande komt heel veel voor dit jaar. De DA maar ook de hengstenhouder klaagde erover dat dit jaar veel merries kwakkelen met de cyclus. Komt ook door het wisselende weer.

Ik hoop maar dat het lukt. Er zaten twee hele kleine eitjes waar ze niet hengstig op is geworden. Ik hoor idd ook veel merries die niet hengstig worden.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:08

Ja, is ook zo... De beste maanden zijn maart/april. Dan zijn ze lang en goed hengstig. Het seizoen loopt nu zo langzamerhand een beetje op zijn eind.

Zorg dat ze haar lekker op het land zetten! Dat wilt nog wel eens helpen. De regumate zal ook zijn werk wel gaan doen, maar dan moet ze wel happy zijn. Misschien toch hengstig laten spuiten?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:11

Toch is mijn merrie later in het seizoen beter hengstig.. die komt traag op gang.. maar jij dat is eigenlijk met alles _O-

Ik blijf er ook bij dat ze met insemineren teveel verdunnen :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:15

Ik kreeg het vers en warm mee ;)

Op zich valt het wel mee wbt verdunnen... Ik heb met een van die hengsten moeten springen en was er ook bij als dat in rietjes werd gestopt. Daar werd echt maar heel weinig aan verdund. Niet alle hengsten hebben gewoon goed zaad. Daarbij, hengsten die heel veel springen (kijk bij die kwpners, springen zo een paar x achter elkaar), maar ook hengsten die heel erg weinig springen hebben vaak slecht zaad...

De DA zei dat je het beste ze gewoon 1x per dag kunt laten springen voor het beste resultaat :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:17

Ahummm... commentaar van de chef hier... Was eve mijn kickfun kwaliteiten aan het loslaten op een collega van mij...

Komt de chef erbij:

"HET IS ALTIJD BUITEN EN MOSS (mijn collegA)!!! ALTIJD!!! ALTIJD BUITEN EN MOSS!!!"

Whahaha... euhm ik?!? Neeeee....

:o

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:04

Ja Elise.....altijd JIJ....hihi

Nadina, hopen dat ze snel weer hengstig wordt end at het dan pakt.

Niese, echt balen voor je meid. En zo sneu voor je paardje.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:04

zasread schreef:
De verkoper mag toch ook geen informatie achter houden....

Handelaren verstoppen zich vaak achter het zinnetje; Wist ik niets van, hoor! Het paard staat hier nog maar net en ik heb er niets van gemerkt en de vorige eigenaar heeft er niets over gezegd.....
Hoe gaat het eigenlijk met Iggie?

Suzanne -> Dat oortje van Bram op die 2e foto!
Leuk hoor, dat je zo met hem bezig kan zijn!

Madelief -> Hopen dat het bobbeltje een verstopt talgkliertje is ipv zo'n melanoom!
Jullie gaan erg lekker zo te lezen!
Dat dragen wat Furia doet gaat Rints ook ooit eens bereiken heb ik mezelf voorgenomen! :D
Ik vond MJ zeker weten een onwijs goede zanger, danser en entertainer, en hij heeft erg veel betekend voor de muziekindustrie (met name de zwarte),maar heb geen verdriet oid om zijn dood.
Ik vond hem de laatste 10-15 jaar maar een rare gast, doorgeslagen, wat ongetwijfeld door zijn bekendheid en het leven in een glazen huis is gekomen.
In mijn vroege tienerjaren was ik wel fan van hem, maar toen had ie zijn gezicht nog niet zo laten verminken.

Denise -> Friese paarden zijn gewoon erg moeilijk op het achterbeen te krijgen, dat is een algemeen bekend gegeven.....
Ik zie het als een uitdaging en we werken er gewoon lekker aan door. ;)

Ilona -> Kan me voorstellen dat je het rijden mist!
Maar ik denk dat je er wel goed aan hebt gedaan om hem even bij te laten komen.
Hij heeft de afgelopen tijd erg veel geleerd en meegemaakt met jou! :Y)

Shanna -> Dat doe je goed om je nu alvast te oriënteren op de PRE.
Zo weet je straks precies wat je wilt, wat er te krijgen is, ben je op de hoogte van de prijzen en waar je het beste kunt kijken.
Dat zoekt toch een stuk gemakkelijker! *D

Anouk -> Witte stoelen geven licht en hebben poten, en alles met poten kan lopen; logisch dus dat Sam dat eng vond! :D
Hoe gaat het eigenlijk met je rug/stuitje?

Wanda -> Wat een lieve kerel heb jij dat hij zo met je mee denkt!
Frits begrijpt wel dat ik stapelgek ben op Rintske en dat ze afhankelijk is van mij waardoor ik elke dag naar haar toe moet.
Hij ziet ook wat het met me doet, het omgaan en bezig zijn met paarden, en gunt het mij helemaal.
Maar zelf heeft hij helemaal niets met paarden en komt het liefst niet al te dicht in hun buurt.
Rintske is een karakterpaardje en heeft zo af en toe haar streken, maar kan ook wel eens lomp zijn.
Frits hoort dan ook regelmatig wat er is gebeurd en dat maakt het er niet echt beter op, hahaha!
Máár! Hij heeft wel diverse keren gezegd dat hij ooit eens een keer op haar gaat rijden, dus ik heb nog hoop! :D

Nadina -> Welkom hier! :+

Michelle -> Ik was gisteren net begonnen met het opruimen van m'n zolder door eerst alle spullen weg te halen.
Het is er nu dus een giga puinhoop en ik weet zo ff niet waar ik de foto's heb gelaten.
We moeten er even een nieuw zeiltje in leggen en dan kunnen alle spullen weer terug.
Herinner me er later nog een keer aan, wil je?
Dan zal ik een (paar) trouwfoto('s) van Frits, mij en Lisanne inscannen en laten zien. *-:)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:07

spokie79 schreef:
Ja Elise.....altijd JIJ....hihi

Nadina, hopen dat ze snel weer hengstig wordt end at het dan pakt.

Niese, echt balen voor je meid. En zo sneu voor je paardje.

Ik?!?!? Ik was gisteren trouwens vetgoed bezig tijdens de kuckfun leS!!!

(Had je mijn verhaal nog voorgelegd?!)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:14

Ja, en hij vond het trouwens ook een beetje raar. Hij heeft dat ook nog nooit meegemaakt. Dusse............ :+:

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:18

*D

Ik heb trouwens net een van onze chefs gekickfund, wahahah! uiteraard wel toen hij met zijn rug naar mij toe stond, haha!

Ik ben echt hyper vandaag! (Volgens mijn collega's ben ik dat altijd na de kickfun... Het schijnt op te vallen... Ik ga zo maar weer eens mijn befaamde kraanvogel demonstreren :) )

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:24

Haha...ben je nog hyperder dan normaal? Kan me voorstellen dat je collega's gek van je worden....hihi

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:49

Heb net de kraanvogel gedemonstreerd, maar mijn chef begon tot 10 te tellen :roll:

Haha!
Laatst bijgewerkt door Suelza op 09-07-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:56

Haha, ze zouden me hier al zien staan :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:58

nadina schreef:

Ach, ze zijn mij inmiddels al een beetje gewend :+

Men noemt mij:

"Kwebbel" of "Stuiterbal"

Haha... binnen zitten is niet goed voor mij... Ze vinden allemaal dat ik heel snel weer naar buiten moet gaan, haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:58

Suelza schreef:
Heb net de kraanvogel gedemonstreerd, maar mijn chef begon tot 10 te tellen :roll:

Haha!

Tot 10 voordat hij de tegenaanval in zou gaan zetten. Dat zou wel grappig zijn :).

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:05

Suelza schreef:
nadina schreef:

Ach, ze zijn mij inmiddels al een beetje gewend :+

Men noemt mij:

"Kwebbel" of "Stuiterbal"

Nou zeg, dat is raar :?