Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Artikel 326 Wetboek van Strafrecht, tekst geldend februari 2005:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
_Saida_ schreef:Suelza schreef:* edit * wettelijk gezien mag je haar, weet niet of je dat nog zou willen, gedurende 6 maanden nog terugbrengen igv verborgen gebreken en hebben hun de plicht haar terug te nemen.
Wellicht dat ze van ellende het paard alsnog bij je laten, misschien voor een klein prijsje, zodat hun eraf zijn en een hoop gezeik minder en jij haar alsnog een pensioen kunt geven...
Naar mijn weten hangt dit af van het feit of de koper een klinische keuring heeft laten doen, een koper heeft nl.ook plichten.
Of ben ik nu abuis?
nadina schreef:KellY: Ze is twee keer thuis geinsemineerd (beide keren twee keer) maar daar niet dragend van geworden. Vervolgens besloten toch maar naar de hengstenhouder te brengen, maar ze is niet hengstig geworden, wat op zich al heel raar is want ze is altijd megahengstig. Ze is nu op de regumate (of hoe je dat schrijft) gezet, en nu moet ze weer hengstig worden als het goed is. Mijn dierenarts begeleidt het thuis ook verder als ze straks dragend is. Ik hoop heel erg dat het lukt, maar heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over. En dat terwijl ze de twee vorige keren zo dragend was.
Fijn dat Perla dragend is!
Ik heb laarzen gekocht bij van Huet te Bunnik. Gewone zwarte met een rits op de voorkant ivm mijn lastige voeten, haha! Ze zijn echt geweldig mooi geworden! Ben er superblij mee!
Wat betreft dat 'oplichten': je gaat er gewoon vanuit dat mensen eerlijk zijn. Dat blijkt dan dus regelmatig toch niet het geval. Heel jammer!
Citaat:KellY: Ze is twee keer thuis geinsemineerd (beide keren twee keer) maar daar niet dragend van geworden. Vervolgens besloten toch maar naar de hengstenhouder te brengen, maar ze is niet hengstig geworden, wat op zich al heel raar is want ze is altijd megahengstig. Ze is nu op de regumate (of hoe je dat schrijft) gezet, en nu moet ze weer hengstig worden als het goed is. Mijn dierenarts begeleidt het thuis ook verder als ze straks dragend is. Ik hoop heel erg dat het lukt, maar heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over. En dat terwijl ze de twee vorige keren zo dragend was.
Suelza schreef:Citaat:KellY: Ze is twee keer thuis geinsemineerd (beide keren twee keer) maar daar niet dragend van geworden. Vervolgens besloten toch maar naar de hengstenhouder te brengen, maar ze is niet hengstig geworden, wat op zich al heel raar is want ze is altijd megahengstig. Ze is nu op de regumate (of hoe je dat schrijft) gezet, en nu moet ze weer hengstig worden als het goed is. Mijn dierenarts begeleidt het thuis ook verder als ze straks dragend is. Ik hoop heel erg dat het lukt, maar heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over. En dat terwijl ze de twee vorige keren zo dragend was.
Ik heb dat 2 jaar terug ook gehad. mijn merrie is toen ook naar de hengstenhouder gegaan en uiteindelijk op de Regumate gezet. Dat hielp goed.
Dat ze niet hengstig wordt naar verhuizing kan kloppen. Dat had mijn merrie dit jaar ook... Laat goed nakijken of er wel een ei op zit!!! Die van mij had door de verhuizing wel een ei (ik had vooraf gezegd welke dag van welke week ze hengstig moest gaan worden) maar dat ei heeft er 4,5 week (!!!!!) opgezeten. Door de spanning van de verhuizing/verplaatsing is haar cyclus stil komen te liggen. Dus ze had wel een ei van 5! cm, alleen daar zat geen beweging in! Doordat dat ei dominant was, groeiden andere eitjes dus ook niet door. Ze heeft uiteindelijk een chip gekregen die ervoor heeft gezorgd dat het ei afkwam en ze kon worden geinsemineerd.
Dit bovenstaande komt heel veel voor dit jaar. De DA maar ook de hengstenhouder klaagde erover dat dit jaar veel merries kwakkelen met de cyclus. Komt ook door het wisselende weer.
zasread schreef:De verkoper mag toch ook geen informatie achter houden....