[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:49

Lisenka, dat is schrikken zeg!
Goya eet weer, heb voor het eten ff met hem gewandeld. Hij heeft ook gemest dus dat is goed teken. Hij begroette me ook weer toen ik aankwam met de auto. Gata weer beter gelukkig, maar hij heeft nog wel een dikke buik..

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 02:11

Suzanne, balen zeg dat je niet weet wat hij heeft. Hopen dat Goya snel weer opknapt.

Lisenka, dat is schrikken zeg. Gelukkig is alles goed afgelopen.

Mies, goed bezig zo. Sun moet ik ook nog wel eens even wakker maken. Dan is hij 'vergeten' dat hij moet reageren op been. Maar hij reageert dan wel weer op een zweepje. Maar als ik het met been op kan losse, komt het wel beter door bij hem.

Sanne, met Sun en rijden gaat het wel een beetj. Ik ben een beetje te vrijblijvend bezig de laatste tijd. Maar vandaag weer even meer aan de bak met hem en dan gaat het toch wel iets minder. Gelukkig was de eigenaresse er ook en die heeft me gelijk even geholpen. En toen ging het gelijk wat beter. Dus ik moet toch echt even wat meer aan de bak. Want ik begin een beetje te versloffen. En dan gaat Sun me er wel op pakken. Maar verder blijft het een heerlijk dier.
Leuk zeg springen met Vaidosa.

Malin, wat goed dat het weer zo goed gaat met Suevo. Hij is echt snel weer opgeknapt. Gelukkig maar.

Ellis, vervelend dat je zoveel last van je voet hebt. Hopelijk dat dat snel een beetje beter wordt. En jammer dat je Fifi nu moet missen. Kan je wel bij haar kijken? Maar wel beter voor haar dat ze gewoon doorgetraind kan worden en niet iedere keer een ander voor haar moet zorgen. Is nooit goed voor zo'n gevoelig paardje.

Iloon, wauw Chico gaat hard vooruit zeg. Uitkijken dat je niet te hard gaat. EN zou wel gaaf zijn als je hem zelf (met begeleiding) in kon rijden. Dan gaat hij helemaal naar jouw hand staan.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:48

Lisenka => dat is schrikken zeg gelukkig hebben jullie er bij niks aan over gehouden maar ik denk dat je toch wel wat spierpijn zou krijgen

Amable => wat een leuk filmpje

Soeske => wat fijn dat het alweer wat beter gaat

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:28

Heb gelukkig geen spierpijn oid over gehouden aan de val. Zometeen komt de hoefsmid. Worden de veulentjes (nou ja veulens) weer gedaan.

We hebben gisteren Perlita even opgemeten. Ze is nu 1 jaar en nu al zo´n 153. Querida is iets kleiner maar toch ook al tegen de 1.50. De veulens zijn ook al behoorlijk aan de maat. De moeders zijn nog geen 1.60 en Halley zelf is 1.62. Hij fokt dus behoorlijk groot.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:33

Michelle: Er komt inderdaad nog info waar donaties heen kunnen. We willen onder de donateurs een weekje vakantie verloten in onze omgeving. We zijn nog bezig met sponsors waar onze donateurs dan ook weer kortingen of speciale aanbiedingen kunnen krijgen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:40

Michelle: Dat heeft ze dan laat 'ontdekt', niet reageren op been, Vaidosa begon daar al heel snel mee en een zweepje heeft toen ook uitkomst geboden Ja
Ik wordt nu ook steeds nieuwsgieriger naar Shannon! Misschien volgende keer maar bij jou afspreken Knipoog
Succes met je tentamen!

Lisenka: Jeetje! Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Heeft Halley vandaag ook nergens last van?
Zo! Jou dames groeien hard zeg! Ja

Anieta: Slimme Sun Knipoog Gelukkig helpt het wel al zijn eigenaresse wat helpt, de tips die ze mee geeft kan je dan zelf weer met trainen oppakken.

Ik hoop vanmiddag weer een buitenrit te kunnen maken met Vaidosa Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:45

Gelukkig is met Halley ook alles goed. Ik schrok heel erg omdat hij bleef liggen. Waarschijnlijk was hij bang mij te raken als hij op zou staan, omdat ik nog voor zijn hoofd zat. Kon er zo weer opstappen en hij deed of er niets aan de hand was.

Wens je alvast veel plezier met je buitenrit op Vaidosa. Ik wil mijn fjordenbeest weer oppakken voor buitenritten, maar kom er nog niet echt aan toe. Af en toe pak ik hem voor een kort rondje, is ook wel lekker.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:04

Kom ik weer met mn zadel-gezeur Tong uitsteken
Iemand ervaring met KN?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:21

KN zijn errug fijne zadels!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:29

zijn er hier mensen die in de omgeving leiden wonen ??

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:49

Ik woon in Berkel en Rodenrijs en werk in Leiden. Geldt dat ook?

Gab, ik heb een keer op een KN gereden en moet zeggen dat dat echt heerlijk zat. Helaas past het niet op Sun.

Sanne, zijn inderdaad vaak kleine dingen, die zij wel van buitenaf kan zien en ik zelf niet goed doorheb. En daar kunnen we dan inderdaad verder mee. Dat is wel mooi.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:13

Michelle -> Een beige dekje? Ben je van je geloof af? Tong uitsteken
Je was toch van het lichtblauw? Knipoog
Bij Rintske doe ik meestal eerst een paar oefeningen op de grond voor het opstappen, om haar alvast een beetje 'wakker' te maken voor het been.
Ik por dan met het handvat van m'n zweepje of met m'n duim op de plek waar m'n kuiten liggen en daar moet ze dan op reageren door opzij te stappen, of zoals ze nu heel goed doet; overstappen met haar achterbenen.

Ilona -> Ja hoor! Ze heeft er al opgezeten! Haha!
Waarom ga je hem zelf niet inrijden?
Ik ben zeker weten helemaal geen topruiter, maar moet zeggen dat ik het onwijs leuk vind om te doen.
Ik heb wel in mijn achterhoofd dat mocht het om de één of andere reden fout gaan, dan moet Mayke het overnemen.
Tot nog toe gaat het juist heel goed en als we even blijven steken laat ik Mayke op Rints rijden zodat ze kan voelen wat er scheelt.
Zo komen we er altijd weer uit. Vork
Jij ook al zo'n viespeuk op stal........
Rints idemdito, die is te beroerd om haar achterbenen op te tillen en schopt alles door elkaar.
Ik ben wel iets gemakkelijker geworden met het schoonmaken, de ergste natte plekken en de drollen verwijder ik en de rest strooi ik over het schone stro heen.
Expres er overheen omdat ze er dan minder van eet. Knipoog

Jasmijn -> 2008 is duidelijk niet jouw jaar geweest.
2009 gaat het helemaal worden voor jou, let maar op! Kusje
Ben heel benieuwd naar je tattoo! Morgen gebeurt het toch?

Benthe -> Ja kan ik me heel goed voorstellen, zo'n been blijft toch altijd een zwakke plek.
Heb je foto's van haar?

Ellis -> Fifi weg? Ow wat zal jij haar gaan missen dan!
Maar het is even niet anders.
Gaat ze naar een bekende?

Malin -> Je hebt alle recht om zo trots te zijn op je mannetje!
Hij is van ver gekomen, maar heeft het wel voor elkaar nu.
Ik was al stapelgek op die gekke merrie van mij, maar door het koliekgebeuren besef ik me nog meer dat het zo in ene afgelopen kan zijn.

Sanne -> Ik heb alleen les van Mayke ja, 1x in de week.
Mayke heeft een nieuw lesklantje erbij die 1x per week op Gemelo rijdt, en verder kan ze het zelf wel aan denk ik, want de laatste tijd heeft ze mij niet meer gevraagd.

Lisenka -> Ojee, dat was schrikken!
Ook vandaag geen last van jullie val?

Sandra -> Welkom hier! Clown
Mooie merrie is Froukje!
Rintske haar moeder heet ook Froukje, grappig.

Danielle -> Leuk filmpje!
Is dit een aparte organisatie ofzo, die demo's en clinics geeft?

Ik heb een beetje een najaarsdipje denk ik. Koe
Ben flink aan de snotter en erg moe, dus er moet maar weer een flinke vitaminestoot in geloof ik.
Ik had gisteren in mijn hoofd om 's avonds te gaan rijden, maar heb toch maar besloten om het niet te doen.
Ik was erg moe en kan dan nogal ongeduldig zijn, wat weer doorwerkt op Rintske, dus ze heeft een extra vrije dag gekregen van mij.
Marieke moest lesgeven om 17.00 uur en had haar lekker in de paddock gezet, waar ze tot even voor 20.00 heeft gestaan, dus ze is iig wel lekker buiten geweest.
Toen ik haar gisteravond weer op stal had gezet en haar deken op zou leggen kwam de dominante bitch even naar boven bij haar.
Ze stond te eten en dreigde naar mij door haar kont naar me toe te draaien en met haar oren plat in de nek.
Jammer voor haar kan ik nog veel dominanter zijn en heb haar weer even goed op d'r plek gezet.
Eerder deed ik altijd eerst haar deken op en kreeg ze daarna pas eten, maar dan liepen we rondjes achter elkaar aan in de stal en kon ze maar moeilijk stil blijven staan.
Dus sinds een ruime week zette ik alles voor haar klaar voordat ze in haar stal kwam en bleef ze netjes staan eten terwijl ik haar deken rustig vast kon maken.
Ze reageerde dan wel boos dat ik haar stoorde tijdens het eten, maar deed verder niet dreigen ofzo.
Tot gisteravond dus.....

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:14

Ik heb KN een tango en een symfony , ik vindt het lekkere zadels , vooral de tango die is dieper met meer steun bij de benen.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:14

Hmm ik wou eigenlijk weten of iemand weet waar de zeildijk ligt haha ze noemen het klein warmond ofzo niet de echt warmond. Maar ik weet het niet te vinden :S en me vriend ook niet. Maar moet er volgende week heen hihi

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:05

Saida; Tijdens een clinic van Amable. Zoals je kunt zien heeft ze ook een erg doorgezakte rug. En eerlijk is eerlijk, Irma is gewoon mijn tut.
Morgen mag ze weer even een weekendje bij Utixo slapen, mijn vader neemt zijn paarden mee naar de Drunense Duinen, en daar op stal is er dan niemand meer. Dus Irma komt even in Matz zijn box logeren.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Wat een lol;
Afbeelding
Stevig overleg;
Afbeelding
Afbeelding
Ze doet het!
Afbeelding
Sorry voor het formaat, ik heb ze zo binnengekregen, er is aan geknipt.

Zo is de stand van haar benen dus;
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:22

Malin; Super dat je weer zo lekker bezig bent. Knap hoor van je kanjer dat ie het allemaal weer zo goed oppakt Lovers . Ik blijf hopen dat het nu heeeeeeeeeeeel lang goed blijft gaan Ja . Hoe is het met dink, heeft ie nog veel fans Clown ? En ik doe het rustig aan hoor Vork

Suus; Agg goya.. hopelijk komt ie er snel bovenop! Ach gut Wanneer komt er iemand langs?

Mies; Super aangepakt toch!! Tis toch ff lastig(er) bij Shannon Tong uitsteken . Die moet je wel weten "hoe te benaderen". Maar goed opgelost denk ik zo! Pling We zitten al op de helft van de week, joepie Clown ! Succes met je tentame trouwes! OK dan!

Ellis; Spannend hoor, spookje weg brengen.. Hopelijk kunnen ze daar uit de voeten met dr. Je zal na die 3 maanden herstel wel weer héél blij zijn dat je je eigen paardje weer kan doen Ach gut .

Jolijn; Cool, ben benieuwd Cool

Lisenk: Jeetje schrikken zeg Bloos! . Gelukkig bleef Halley er braaf onder. Die coole anda's toch! Ik ben ook wel eens onderuit gegaan met paard en al, brrr, ff schrikken altijd.. Maar gelukkig hadden jullie niks! En ik hoop echt dat Chico ook net als Despi wordt zo relaxed Pling

Sanne; Gaaf springen!! Vind het altijd wel leuk, maar moet het wel (heel Bloos ) laag blijven Haha! . Knappe Vaidosa, ze doet het goed zo te lezen. Jij ook succes met je tentame OK dan!

Jasmijn: Jeetje, dat meen je niet Verdrietig Schrikken zeg... Ach gut . Het zit idd echt niet mee, bah! Iig wel fijn dat bandiet het tenminste nog goed doet...

Toucher; welkom!

Anita; Ik doe het wel rustig aan hoor. Spring er niet meteen iedere dag op hihi. Hij is gister dan ook lekker los geweest Knipoog . En misschien wil ik het toch idd zelf gaan proberen, maar ff kijken hoe die het verder gaat doen Pling

Saida; Stoute Rintske Duivel haha. Maar wel goed aangepakt hoor. Dat gedrag moet je idd niet toestaan. Jij bent en blijft de baas. Hopelijk heeft ze het nu wel goed begrepen! Het is wel een pittige dame hoor Knipoog . Ik mest zelf niet uit, wordt gedaan voor me, maar tis echt een goorlap hoor Bloos

Leuke foto's benth Lachen ! Wanneer ben je weer op stal?

Mijn mannetje is vandaag weer ge-ent. Was de 2e (nog basisenting). Dus dat wordt weer ff rustig aan doen vandaag ivm het zweten. Gister issie ook lekker los geweest, ff lekker met m wezen spelen Lovers . Hij vind het in zn 1tje best saai, dus hoop m binnenkort weer samen met Utixo te kunnen losgooien, kan die tenminste lekker met een vriendje spelen Lachen !

Les met manda ging goed. Hele leuke griet! En gaf leuk les, heel duidelijk, en was het ook eens met de manier waarop ik moest rijden (zo reed ik eigenlijk al). Grappig dat ze sommige dingen zei, die heul simpel waren, zo goed werkte hihi Clown .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:29

Il, ik kom net terug, moet vanavond weer terug om Utixo te doen.
Je kunt Utix gewoon bij Chico gooien hoor, vertrouw hem wel. Alleen even opletten met eten, als hij net eten heeft gehad, dan niet.

Van wie heb je les gehad?

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:42

eeey hallo,,

mijn merrie was de laatste dagen niet zo fit,, wat ik erg vreemd vond omdat ze nooit ziek is,, begon hevig te zweten met rijden en was zichzelf niet,, heb er een DA bijgehad en heeft haar een vitamine stoot gegeven,, ook moet ik wat over haar eten doen,, hopelijk word et btr,, want frouk is mijn alles.!!

is die van jullie welles down??

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:44

toucher: welkom!
Ik denk dat elk paard zn dag wel is niet heeft, iedereen een herfst/winter dipje! Heeft de vitamine geholpen>

sanne: Ze reageerde wel, maar het kon gewoon net even wat beter...kreeg wel een reactie maar het was niet spetterend. En gister dus alleen spetterende overgangen Knipoog
Je bent altijd welkom hoor!!!
Hoe was je rit?

gabriella: Kn is geweldig! Ik heb er een op shannon liggen en ik zweer erbij! Ik heb de admiraal en het zit heerlijk! Heeft mn houding ook veel goed gedaan!

saida: Dat is wel een goede tip! Ik laat dr altijd wel met dr nek even links en rechts kijken, maar nou kan ik dr ook even opzij laten stappen...met zweep rijden is echt geen succes...maar gelukkig heb ik het zo ook opgelost! Maar ga jou tip zeker even proberen!
Ze zal wel uitgehongerd geweest zijn Knipoog

ilona: Ik snap het niet meer, rijd je amanda nog wel of niet?? Was het nog wat met dat nieuwe meisje? laatste vraag: Ben je dr al uit of je chico zelf gaat doen?

Tentame ging goed!!!! Ben echt blij...gister avond vielen de laatste kwartjes en vandaag wist ik nog veel! Ook heerlijk creatief dingen geschreven Knipoog *soms moet je wat verzinnen* maar na het tentame met overleg bleek het zelfs nog zinnig te zijn!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:47

Saida => die van jou is dus ook al zo'n viespeuk die van mij ook eet heel zijn stal leeg en poept en piest waar die staat (gelukkig is mijn paard niet de enige).

Prinslover => hij heeft dus weer een prikje gehad moet ook gebeuren he die van mij is volgende week aan de beurt.

Utixo => leuke foto's zeg mooi paard

Toucher => welkom

nou bijna klaar met werken en dan gouw naar heike toe lekker weer rijden.

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:51

jaah idd,, maar heb haar nu 4 jaar,, en was echt nog nooit ziek geweest,, haha mijn paard maakt ook echt een zootje in zijn stal,, ik kan geen dag overslaan met mesten.. er zijn meer die dat doen dus,, Knipoog

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:53

Mies_Apollo schreef:
toucher: welkom!
Ik denk dat elk paard zn dag wel is niet heeft, iedereen een herfst/winter dipje! Heeft de vitamine geholpen>

sanne: Ze reageerde wel, maar het kon gewoon net even wat beter...kreeg wel een reactie maar het was niet spetterend. En gister dus alleen spetterende overgangen Knipoog
Je bent altijd welkom hoor!!!
Hoe was je rit?

gabriella: Kn is geweldig! Ik heb er een op shannon liggen en ik zweer erbij! Ik heb de admiraal en het zit heerlijk! Heeft mn houding ook veel goed gedaan!

saida: Dat is wel een goede tip! Ik laat dr altijd wel met dr nek even links en rechts kijken, maar nou kan ik dr ook even opzij laten stappen...met zweep rijden is echt geen succes...maar gelukkig heb ik het zo ook opgelost! Maar ga jou tip zeker even proberen!
Ze zal wel uitgehongerd geweest zijn Knipoog

ilona: Ik snap het niet meer, rijd je amanda nog wel of niet?? Was het nog wat met dat nieuwe meisje? laatste vraag: Ben je dr al uit of je chico zelf gaat doen?

Tentame ging goed!!!! Ben echt blij...gister avond vielen de laatste kwartjes en vandaag wist ik nog veel! Ook heerlijk creatief dingen geschreven Knipoog *soms moet je wat verzinnen* maar na het tentame met overleg bleek het zelfs nog zinnig te zijn!

gister is de DA geweest.. dus moet nog aanslaan denk ik vandaag begin ik met die andere vitamines over et voer..dus hoop dat et aanslaat..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:11

Benthe; Meisje van buitenaf, via Anja van Adonis Lachen . Echt een leuke meid.

Toucher; Idd de DA ff laten kijken. Hoevaak rij je per week?

Mies; Hihi Clown . Lastig he haha. Het zit zo; Maris (eigenaresse) is was voor 17 dagen naar Amerika. Ik zou amanda nog blijven doen die 17 dagen. Vandaag is mn laatste dag. Dan stop ik definitief. Maar aangezien ik straks met Chico wil gaan lessen, deed ik een proefles op amanda, om te kijken hoe ze lesgeeft Knipoog . Ben heel tevreden! Lachen En ik ben er nog niet uit, ik kijk even aan hoe t gaat, hoe die zich ontwikkelt, maar de kriebels om het zelf te doen komen wel steeds meer Nagelbijten / Gniffelen . En ik kan altijd benthe nog vragen om bij te springen als het evt. niet meer gaat!

Heike; have fun met je paard straks

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:06

pfff heb even gene tijd om alles door te lezen. maar wou even zegge ndat i kgisteren voor het eerst op betunero heb gereden, zonder zadel, want die is er nog steeds niet. maar ging echt super goed en hij was ongelovelijk braaf Haha! Haha! Haha! hij is zo'n schat !

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:16

Prinslover schreef:
Benthe; Meisje van buitenaf, via Anja van Adonis Lachen . Echt een leuke meid.

Toucher; Idd de DA ff laten kijken. Hoevaak rij je per week?

Mies; Hihi Clown . Lastig he haha. Het zit zo; Maris (eigenaresse) is was voor 17 dagen naar Amerika. Ik zou amanda nog blijven doen die 17 dagen. Vandaag is mn laatste dag. Dan stop ik definitief. Maar aangezien ik straks met Chico wil gaan lessen, deed ik een proefles op amanda, om te kijken hoe ze lesgeeft Knipoog . Ben heel tevreden! Lachen En ik ben er nog niet uit, ik kijk even aan hoe t gaat, hoe die zich ontwikkelt, maar de kriebels om het zelf te doen komen wel steeds meer Nagelbijten / Gniffelen . En ik kan altijd benthe nog vragen om bij te springen als het evt. niet meer gaat!

Heike; have fun met je paard straks

uhmm verschillend ze doet sowieso elke dag wel wat,, maar krijgt sowieso 1 a 2 dagen in de week vrij,, en longeer ook sowieso 1x in de week,, dus ik denk 3 a 4 x maar dat is ook niet altijd een vol uur alleen met les rijd ik een heel uur,, meestal 20 tot 40 minuten