Bij Fuur was ik altijd het meeste tijd kwijt in het rijden en opzadelen en tuig poetsen.
Als ik een 2jarige paard heb ben ik van plan om wat wandelen en te poetsen en hem op te voeden. Dat moest ik bij Fuur ook altijd en dan was je niet lang bezig, maar je kan natuurlijk in het weekend extra lang met hem troetelen. Qua kosten scheelt het echt wel flink wat (deirenarts en hoefsmid natuurlijk niet), maar de stalling!! Als je een stal met binnenbak etc. wilt ben je al snel 250 euro kwijt. Hier in de buurt had ik een stalling gevonden met uitmesten en weidegang etc. maar qua voorzieningen alleen een slechte buitenbak voor 140 euro. Ik vind meer dan 100 euro flink wat schelen.
Dus dan ben ik qua tijd&geld toch minder kwijt, of zie ik dat nou zo fout? Bij Fuur moest ik echt alle dagen heen (gedeeld met mijn zus, dus 3 voormezelf) en dat redde ik makkelijk, bovendien was ik ruim een uur kwijt aan heen en weer fietsen, die stalling die ik nu op het oog heb is hooguit een kwartiertje fietsen. In het weekend heb ik sowieso vaak alle tijd, dus dan houd ik nog 5 doordeweeksedagen over. Zeg dat ik 3 van die 5 dagen ongeveer 1,5 naar mijn paard ga (voor Fuur was ik vaak 3+ uur kwijt), dan heb ik het dus haast rustiger dan dat ik het had als ik naar Fuur moest. Bij Fuur moest ik de helft van de stalling betalen (100 euro) en die 40 euro die er misschien per maand opkomt kan ik er wel bijbetalen.
Als jullie het zo lezen, dan kan het toch makkelijk? Lijkt mij makkelijker dan een al ingereden paard, waar ik dus zo'n 5 á 6 keer per week heen ga, wat per keer al gauw op loopt tot ruim 2 uur en bovendien wil ik dan een binnenbak, en dan zet ik dus op veel meer stallingskosten.
@ Ilona, snap je mijn berekening nu?

Op de stal van Fuur betaalden we gewoon belachelijk veel namelijk 210 euro en dan moesten wel zelf uitmesten en qua voorzieningen was er alleen een (zware) rijbak.