[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:36

Hej joh dat klinkt echt fantastisch! Dat had Cloris ook met Suevo haha dat ze er gelijk zo super mee overweg kon de allereerste keer dat ze op hem stapte! Maar het klinkt goed, hopelijk blijft het zo gaan en kun je veel plezier van elkaar beleven!

Ja ik vind het ook erg jong, het is geconstateerd toen hij aan dat griffelbeentje geopereerd werd, het kwam toevallig naar boven op de foto. Het was een 3tje maar volgens de DA was een 3tje aan de achterbenen niet ernstig en zolang hij er geen last van had of ik merkte dat hij stijvig werd. Na de operatie is hij altijd licht onregelmatig met dat been geweest maar niet opvallend, en dat was het dus de laatste tijd wel aan het worden. Niet kreupel maar ook niet helemaal 100% okej. Maar hij loopt ook te modderen met zn bit en zn aanleuning en de tandarts is ook een aardig tijdje geleden dus dat ga ik zowiezo ook laten checken. Ach ik weet t ook niet meer. Ik heb iedere keer wat met hem, ik wacht het maar gewoon af want meer kan ik toch niet doen... Scheve mond

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 23:10

Malin: Jeetje, weer ff een dipje zo te lezen? Balen hoor, jammer dat het nu allemaal weer op komt spelen, wanneer stopt het een keer zal je dan wel denken.. Hopelijk is het gauw over en blijft het dan een tijdje constant!

Esmee & Saida: Jullie hebben weer lekker gereden lees ik Haha! Ik moet tot morgen wachten, maar heb er nu alweer zin in Knipoog Das wel jammer dat ik hem maar 2 dagen doe, soms zou ik willen dat ik hem kon doen wanneer ik wou hihi. Clown

Jasmijn: Okee, ik snap hem haha Haha! Ik dacht al van hoe doe je dat? Je zit ook op school als ik het goed heb begrepen, en dan ook nog is samenwonen, kost een hoop geld tuurlijk! En dan ook nog is een paardje erbij, dan wordt het allemaal wel erg duur leek mij. Aangezien ik uitging van een stalling (hier in de buurt) van minimaal 250 euro ofzo.. Maar als je een stal kan vinden die zoveel goedkoper is, dan zou dat super zijn natuurlijk. Als ik het zo lees is het goed haalbaar, alleen moet je dan geen grote problemen krijgen met je paard waar de dierenarts een grote rol in speelt natuurlijk.. Maar is wel top hoor dat je straks misschien je paardje helemaal voor jezelf hebt Haha! ! En qua tijd; er is altijd wel iemand die jou wil helpen denk ik, zeker als het zo'n mooie spaanse wordt Haha!

Enno: Wat goed nieuws zeg!! Dat maak je volgens mij zelden mee, iemand vinden die je goed voor je paard vind! En je paard moet haar natuurlijk ook lief vinden.. Helemaal top. Ook nog eens een nieuw huis, en nog steeds ziek, das een hoop dat op je af komt idd. Maarja, je nieuwe huis is wel iets om naar uit te kijken Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 06:11

@ Saida: Hahah Clown . Ik denk als Fue een kruiwagen met eten zou zien staan, zou die er ook op aflopen plaats mij te achtervolgen. Hij was al pissig toen ik hem onder het etenstijd ging berijden. Al zijn stalgenootjes zaten te schransen, maar Fue werd netjes opgezadeld. Dat heeft ie me wel kwalijk genomen Nagelbijten / Gniffelen .

@ Prinslover: Ja heerlijk gereden Ja . Ah, dan heb je teminste iets om naar uit te kijken. Vandaag inmiddels alweer, kan je dus weer lekker rijden. Komen er nog foto's?

En ik heb vandaag mijn les wiehoe. Hoop dat Fue zich een beetje gedraagd maar ik neem aan van wel. Nu fiets buiten zitten en om half 8 naar school toe.. Scheve mond

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 06:23

zo ben ik ook weer eens. gister om 1.30 voor het laatst de logeerhonden uitgelaten en net om 6.00 werden ze weer wakker. er zit een pup bij van 10 weken en 2 adhd honden. mijn eigen hondje vindt het erg vermoeiend allemaal Knipoog
ik vindt ze hartstikke leuk maar ben ook wel moe nu, maar nog drie nachtjes volhouden en dan is de rust wedergekeerd.

zo meteen naar stal , heb een nieuw paard voor de handel staan , een kwpner en geen portugees of spanjaard, maar het is een keursport merrie z2+ dus ik verwacht er een hoop van. gister gehaald en vandaag er voor het eerst op maar eerst even lekker genio rijden.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:52

Furia schreef:
Bij Fuur was ik altijd het meeste tijd kwijt in het rijden en opzadelen en tuig poetsen.
Als ik een 2jarige paard heb ben ik van plan om wat wandelen en te poetsen en hem op te voeden. Dat moest ik bij Fuur ook altijd en dan was je niet lang bezig, maar je kan natuurlijk in het weekend extra lang met hem troetelen. Qua kosten scheelt het echt wel flink wat (deirenarts en hoefsmid natuurlijk niet), maar de stalling!! Als je een stal met binnenbak etc. wilt ben je al snel 250 euro kwijt. Hier in de buurt had ik een stalling gevonden met uitmesten en weidegang etc. maar qua voorzieningen alleen een slechte buitenbak voor 140 euro. Ik vind meer dan 100 euro flink wat schelen.

Dus dan ben ik qua tijd&geld toch minder kwijt, of zie ik dat nou zo fout? Bij Fuur moest ik echt alle dagen heen (gedeeld met mijn zus, dus 3 voormezelf) en dat redde ik makkelijk, bovendien was ik ruim een uur kwijt aan heen en weer fietsen, die stalling die ik nu op het oog heb is hooguit een kwartiertje fietsen. In het weekend heb ik sowieso vaak alle tijd, dus dan houd ik nog 5 doordeweeksedagen over. Zeg dat ik 3 van die 5 dagen ongeveer 1,5 naar mijn paard ga (voor Fuur was ik vaak 3+ uur kwijt), dan heb ik het dus haast rustiger dan dat ik het had als ik naar Fuur moest. Bij Fuur moest ik de helft van de stalling betalen (100 euro) en die 40 euro die er misschien per maand opkomt kan ik er wel bijbetalen.

Als jullie het zo lezen, dan kan het toch makkelijk? Lijkt mij makkelijker dan een al ingereden paard, waar ik dus zo'n 5 á 6 keer per week heen ga, wat per keer al gauw op loopt tot ruim 2 uur en bovendien wil ik dan een binnenbak, en dan zet ik dus op veel meer stallingskosten.

@ Ilona, snap je mijn berekening nu? Knipoog Op de stal van Fuur betaalden we gewoon belachelijk veel namelijk 210 euro en dan moesten wel zelf uitmesten en qua voorzieningen was er alleen een (zware) rijbak.

Ik snap je gedachtegang wel hoor, dat is het niet, het is alleen zo dat een jaar zo voorbij is... een tweejarige is zo ineens een driejarige en dan? een jaar op een goedkopere stal blijven staan is niet lang want als die bereden gaat worden wil je dan weer naar een stal met binnenbaan?
Ik hoop gewoon dat je er niet al te makkelijk over denkt, een 2-jarige kost in dat jaar net zoveel als een al ingereden paard, de tijd die erin gaat zitten is ook niet niets hoor, dus het is geen commentaar of wat dan ook alleen maar even wat bijdrages om je wakker te houden Knipoog

BTW weet iemand nog een leuk "opfok-adresje" omgeving Alkmaar en of iemand die heel enthousiast is en een paardje wil verzorgen Pling

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:07

Saida: Zo te horen gaan jullie wel vooruit! Dat is in ieder geval een goed teken. Ik heb geen idee hoe je dat galopperen aan de longe moet oplossen. Misschien haar met rijden het commando galop aanleren, zodat je dat ook met longeren kunt gebruiken...

Enno: Jeetje dat is echt fijn, ook bijzonder dat ze zo met hem weg reedt. Weet je in ieder geval dat je paardje in goede handen is.

Cloris: Ik wil me wel aanbieden, maar ik woon helaas niet in de buurt van Alkmaar.. Gaat om Alegra?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:08

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:11

zasread schreef:
Saida: Zo te horen gaan jullie wel vooruit! Dat is in ieder geval een goed teken. Ik heb geen idee hoe je dat galopperen aan de longe moet oplossen. Misschien haar met rijden het commando galop aanleren, zodat je dat ook met longeren kunt gebruiken...

Enno: Jeetje dat is echt fijn, ook bijzonder dat ze zo met hem weg reedt. Weet je in ieder geval dat je paardje in goede handen is.

Cloris: Ik wil me wel aanbieden, maar ik woon helaas niet in de buurt van Alkmaar.. Gaat om Alegra?

Yep Alegra, ik heb heel weinig tijd en ze moet gewoon nu echt dingen gaan leren enz... als jij een mooi plekje weet? Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:09

Ik denk er ook al even over om er een jong paard bij te kopen, maar ik vrees dat ik het financieel en qua tijd toch ook niet zou trekken... Ik wil nog een huisje kopen enzo, dat komt wel eerst...
Dus wschlk wacht ik nog een jaar of 6 en koop ik dan een veulen erbij, tegen dat die dan 3 is heeft Licor de pensioengerechtigde leeftijd bereikt Knipoog

Ai Malin, wat erg dat Suev niet helemaal goed is... ik hoop dat ze wat vinden Ach gut

Voor wie nog een fotootje van Licor wil zien Lachen

Afbeelding

Afbeelding

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:00

Malin sterkte met suev Ach gut

Hij is en blijft mooi idra Kwijl

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:24

Enamorado -> Wat een geluk dat je zo'n goede bijrijdster hebt gevonden!
Ik hoop dat het tussen jullie ook klikt, want dat lijkt mij ook heel belangrijk.

Idra -> Kan maar 1 ding zeggen; Kwijl

Heb net het boek van Lammert Haanstra besteld met dvd erbij.
Lijkt mij erg leerzaam en ik denk dat ik hier wel veel mee kan gebruiken voor Grytsje.
Ben benieuwd!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:21

@ Cloris, ik wil hem juist laat inrijden, omdat ik bij Fuur merkte dat hij gewoon eigelijk nog te jong was. Ik wil dan pas op zijn 4e dan beginnen met hem te laten inrijden. Maar goed, daar gaat het allemaal eigelijk niet om, het lijkt me gewoon fijn als je het allemaal zelf meemaakt bij je eigen paard. En ik vind er toch meer voordelen aan zitten dan dat ik een volwassen paard zou nemen.
Oja en Ilona, fuur had ik verzekerd, misschien ga ik dat ook wel doen bij het eventueele nieuwe paardje! (wat betreft de DAkosten).

Idra, wat een lekker ding is het toch *kwijl..!*

Ik zit op school en heb gewoon 6 tussenuren Boos! Normaal had ik wel een les geskipt, maar dit zijn net alletwee lessen die je niet mag skippen anders heeft het invloed op je cijfer..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:23

@ Idra: Heerlijk paard! Kwijl

Het heeft hard geregent, en er is geen binnenbak. Lessen gaan dus denk ik niet door..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:09

Was net met m'n fotootjes bezig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:33

Leuke foto's, lief koppie heeft ie toch Lovers .

Ik ga boodschappen doen en dan naar Fue. Denk dat we geen les hebben ivm de regen, maar missch kunnen we wel in de andere bak gewoon rijden. Anders lekker wandelen of iets anders.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:22

Fuur, is Alegra van Cloor niet iets voor je om mee te beginnen?
Regent het daar Es? Hier is het stralend mooi weer..
Vandaag weer heerlijk gereden, even lekker buiten en wat dressuurmatig ook op buitenrit gereden. GIng erg lekker.
Mooie fotos van Licor!
Eef, gelukkig heb je zo snel een bijrijdster gevonden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:18

Ja het regent hier best hard. Volgende week als mijn broer komt werd het weer mooi weer.

Maarja, de keiharde regen weerhield ons niet om naar Fue te gaan! Hij vind regen he-le-maal geweldig. Niemand was er, en de stalknechtjes keken me allemaal aan alsof ik gek was. Alle paarden waren onrustig, inclusies Fue. Lekker los in de longeerbak gedaan, en daar heeft ie zich toch nog lekker kunnen uitleven. Ik wilde ook nog even rijden, maar toen hij eenmaal uitgleed, dacht ik er nog is een keer over na, en heb ik het toch maar niet gedaan. Toch wel een beetje te glad. Maar dat uitglijden weerhield hém natuurlijk niet ervan om nog een keer is lekker dol te zijn. Hij wilde even niet naar me luisteren, en deed maar gek, dus draaide ik me de andere kant op en keek ik niet meer naar hem om. Dat vond Fue toch niet zo leuk, en kwam van achteren naar me toe, ging naast me staan en keek me aan alsof die wilde zeggen, baasje, ben je boos op me? Ach gut

Zó lief. Daarna weer op stal gezet, moeder was ondertussen al in de auto, regende alleen maar harder. Kwam er een andere stalknecht die niet zo triest keek, heel aardig. Ik zat tegen Fue te praten, opeens kwam hij de hoek om, ik dacht oliebol hij heeft alles gehoort. Naja alleen is hij Spaans dus kon ie me niet verstaan. Zei die met een grote lach, hola. Dus ik terug lachen. Toen ging die tegen Fue in het Spaans praten, en hem aaien. Ik dacht, snel wegwezen voordat hij in het Spaans tegen me gaat banketstaaf. Dus heb ik weer met een lach op me gezicht adios gezegt, Fue een kus gegeven en weer lekker in het warme autootje gestapt.

Lekker groot verhaal, van een uitstapje van nog geen eens een uurtje.. Nagelbijten / Gniffelen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 16:51

Oohh, ik wist dat het een keer zou gebeuren, maar het is vandaag na (een jaar of 4?) eindelijk boven water gekomen. Me vader heeft me pakje sigaretten gevonden in me tas. Scheve mond Die was dus echt heel erg boos pfff. En me moeder en de rest natuurlijk ook diep telleurgesteld (ik stiekem ook wel een beetje in mezelf, maar krijg het niet voor elkaar om te stoppen Bloos ). Maar me vader rookt zelf ook, das nog het stomste.. Maar goed toen ik net thuis was lag die al zn dutje te doen, maar ik zal wel de volle laag krijgen als ik straks klaar ben met werken Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig was Jielt vandaag wel heel lief! Lovers En is vandaag eindelijk me 2-persoonsbed binnen gekomen. Knipoog

Ik vergat helemaal op Regine te reageren in me vorige post.. Leuke foto's van Cap hoor! Ze zal wel wat bijtrekken als straks Meas ervan af is Knipoog Maar je nieuwe stal ziet er mooi uit Ja

Cloris: Ik zou je dame wel willen doen Clown Maar woon ook een heel stukje uit de buurt helaas.....

Idra: Geweldige foto's zeg van Licor! Hij is echt om op te vreten Lovers Ik heb hier weer even lekker zitten genieten hihi.

Saida: Leuke foto's hoor van je friesje Knipoog Alleen wat ik me afvraag, springen er geen paarden over de bakrand, die is wel heel erg laag namelijk. Bloos!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:57

Sorry dat ik kom binnenvallen, weer maar eens... ik heb echt geen tijd om het allemaal te volgen want ik heb nieuw werk en werkdagen kunnen uitlopen tot bijna 12 uur per dag. Daarnaast ook nog m'n eigen 6 pony en paardenbeesten te verzorgen en ik heb er 2 staan voor de handel... schiet dus niet echt tijd over om enige actie te ondernemen op internet...

Mijn instructrice is door Xender zodanig verliefd geworden op het ras dat ze nu ook een Lusitano wil. Ze zoekt een paard tussen de 2 en 5 jaar, geslacht en kleur maakt niet uit. Moet voor de dressuur gaan dienen en graag een stokmaat van 1.65m als ie is uitgegroeid. Eventueel is een veulen ook een optie maar liever ietsje ouder.
Ze zit maar achter Xen te vissen maar die is ni te koop Haha!

Weet iemand paarden staan die aan deze eisen voldoen?
Mag ook in Portugal zijn, heb Lusitana al gecontacteerd.
prijsklasse rond de 7 à 8000 euro, ze wil tot 10.000 gaan maar dat is ook echt de limiet.

alvast bedankt Lachen

Grappig toch hé, ze had voordat ze ons kwam les geven geeneens van het ras gehoord, was na 1 les al verliefd en nadat ik ze een rondje had laten voelen volledig verkocht... hoezo onbekend maakt onbemind? Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:00

Haha, dat gaat nou eenmaal zo met de spaanse kanjers Lovers Ging bij mij precies het zelfde Haha! Wanneer komen er nou Xender foto'sssss???????

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:15

cloris schreef:
zasread schreef:

Yep Alegra, ik heb heel weinig tijd en ze moet gewoon nu echt dingen gaan leren enz... als jij een mooi plekje weet? Knipoog

weet nog wel een stal op krimpen

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:58

Mooie foto's Idra !!
Vandaag is de hoefsmid voor de eerste keer bij Llanero langsgeweest en hij was extra braaf !!
Ik ben al helemaal trots op mijn kleintje Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:04

saida en idra: wat een prachtige paardjes hebben jullie Knipoog
had gisteren voor eht eerst op mijn dressuur zadel 1 uur lang gereden
en het zat zoooolekker

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:09

Since1983 schreef:
Mooie foto's Idra !!
Vandaag is de hoefsmid voor de eerste keer bij Llanero langsgeweest en hij was extra braaf !!
Ik ben al helemaal trots op mijn kleintje Haha!

Ja Lobke mooie foto's, Licor ziet echt goed uit! Kwijl

Suev en Dink zijn vandaag ook beslagen allebei, Suevo heeft achter nu ijzers met dunne balkjes gekregen om te kijken of hij daar beter van gaat lopen. Maar zowiezo komen er een tandarts en een dierenarts bij, de smid zei toch ook wel dat er eigenlijk een kreupelheidsonderzoek gedaan moet worden. Ik kan beter een abonnement op de kliniek nemen Haha!

Saida ook leuke foto's, die met dat oogje is echt gaaf!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:55

Prinslover -> Oh oh, viel het mee je uitbrander?
Krijg je ervan hè, als je iets stiekum doet..... Tong uitsteken
Gek genoeg heb ik het nog niet meegemaakt dat er een paard over de rand heen springt of stapt.
Als er niemand in rijdt dan gebruiken we de bak nog wel eens om de paarden even lekker los te gooien, behalve de hengsten, die gaan de paddock in. Knipoog

Ik kom net bij Grytsje vandaan, maar het ging niet echt lekker met haar.
Ik wilde haar even longeren en was haar hoeven aan het uitkrabben, tot ik bij haar linkerachterbeen kwam.
Die hield ze helemaal stijf en wilde ze niet geven.
Dus ik probeer haar om te zetten, omdat ik dacht dat ze misschien niet helemaal goed stond, maar toen lukte het ook niet.
Ik vond het maar vreemd en ze stond er zo raar op, dus ik mijn halster gepakt en haar uit de stal laten lopen.
Sleept ze haar been achter zich aan en bij elke stap zag je dat er iets knapte voor ze haar been vooruit kon zetten.
Die stond dus op slot.......
Ik de boer erbij gehaald, en die liet me met haar lopen en zei dat ik haar een stukje moest laten draven.
Dat deed ze dus, maar het ging niet van harte.
Hij raadde aan om haar in beweging te laten komen.
Ik heb dus eerst maar een rondje drafbaan gelopen met haar om het iets los te lopen en daarna rustig aan gelongeerd.
Tijdens het longeren liep ze vrij goed, iig niet kreupel, alleen zag ik bij het terug gaan van draf naar stap af en toe nog dat het niet goed zat.
Ze staat nu een dag of 3 op stal, en ik denk dat dat ermee te maken heeft omdat ze nu minder beweging heeft, ondanks dat ze er elke dag uitkomt.
Ik hoop maar dat het alleen vandaag is en dat het morgen weer over is, want als dit zo de hele winter doorgaat lijkt mij voor haar ook niet prettig.