Auwert nakomeling in de opfok. Vies maar gelukkig fit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jinthe1 schreef:Jelske, jammer dat het zo gelopen is. Ik denk dat het altijd even zoeken is voor de paarden en je zal er niet aan ontkomen dat de leiders van de groep bij Pit willen gaan kijken. Jammer dat ze door de draad is gegaan naar gelukkig geen gewonden![]()
Hier geen spannende dingen te vertellen. Eind maart begin ik met het beleren van de twee driejarige die dan van de zomer ergens naar de keuring gaan en dan verkocht zullen worden. Ze lopen nu nog langharig in de wei
SunnyHorse schreef:Wat een tumult met Pit! Hoop grijze haren rijker denk ik? Wat een gedoe. Hopelijk heeft niemand beschadigingen opgelopen.
We zijn hier bezig met twee nieuwe stallen erbij.
4 x 4,5. Hopelijk voor de merrie en veulen een mooie afmeting. Vanwege de wolf gaan ze komend seizoen helaas niet meer 24/7 naar buiten. Dan is een iets ruimere stal dan we nu hebben voor de merrie wel fijn.
Nynkex01 schreef:Wat een situatie Jelske, heb je geen mogelijkheid om ze met een hek of draad er tussen aan elkaar te laten wennen voordat je ze samen zet? Snap wel dat je er nu even geen behoefte aan hebt
Jinthe1 schreef:Ik zie overal leuke berichten op fb over de Friese Kampioenschappen. De Friesjes hebben het weer goed gedaan en enkele geplaatst voor het NK. Leuk!
Absolem schreef:Als iemand zijn of haar paard beleerd wil hebben voor de wagen. Ik heb van de zomer wel tijd voor 1 of twee paarden. 600 per paard exclusief stallingskosten.
Edit : snelle traject 600.
Ik kan ook een rustig opbouwtraject doen vanaf 2,5 jaar met verkeersmak maken(dus eerst een poos lange lijnen met extra begeleiding) tot het paard klaar is om voor de wagen te gaan. Maar dan vraag ik uiteraard wel meer.
ynekes schreef:Jelske.. wat een stress met kleine Pit. Wat fijn dat ze snel weer rustig werd in jouw bijzijn maar wat zul je geschrokken zijn. Eerst maar even weer in de rust en dan maar naast elkaar wennen zeg.
Jinthe: wat leuk om ze zelf te beleren hè! Hier gaan we na komend weekend ook met de jonkies ad slag. Ik longeer en bereidt ze voor en als ze gewend zijn klimt mijn dochter erop. We hebben 2 jonge hengsten op stal en een jonge merrie. Heel benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen en hoe ze met alles omgaan. Twee zijn hier opgegroeid en eentje net gekomen. Benieuwd of dat ook nog verschil gaat maken maar heel veel zin. Ze gaan vaak zo snel vooruit en worden dan echt paard.
Eerst komend weekend nog de horses2fly finale. Afgelopen weekend op het FK gegroomd en komend weekend nr Sonnega. Fingers crossed voor een mooi weekend.