[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:59

De verkoper mag toch ook geen informatie achter houden....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:08

Daar gaan we weer.... 325!!! Brrr, dat redt ik niet voor 8 uur denk ik..

zilfstar Yes!! Geweldig! Fijn hè, dat het lekker gaat als je er weer een keer op zit. Ik kan er ook intens van genieten dan. Hopelijk voor ons hebben we geen lange blessures meer. Ga ervoor hoor! En fijn dat je een bijrijdster hebt, waar het zo mee klikt

Jus De jongen die die hogeschoolhengst rijdt is nog jong of niet? Hoe oud zijn ze daar eigenlijk als ze gaan leren rijden? het lijkt daar meer een mannensport! Mooi paard weer hoor! Ik ga kwijlen! Ik zag hem gisteren langskomen toen Frank zat te bokken en toen zei ik ook al: "WOW!"

Elise Gefeliciteerd met je kind!!! (Donatello) Heb je worteltjestaart voor hem gebakken?
Wat heb je toch leuke collega's hahaha! Ik zie het al helemaal voor me... En daarna liepen ze het allemaal zeker te fluiten? Haha, ik zou het deuntje ook niet meer kwijtkomen...

Ga je behangen? Wie gaan er achter? :+

Mies Dat van Thriller was mijn fout. Ik wilde de kids uitleggen wie er nou dood was en toen kwam ik die tegen op youtube. Ik mocht hem vroeger nooit kijken van mijn ouders, dus ik was nieuwsgierig... :D Ze hebben met afgrijzen staan kijken. Haha. Maar het heeft schijnbaar genoeg indruk gemaakt om de naam van de zanger te onthouden. 8-) Maar oranje jasje kan ook Beat it zijn hè? die hebben we ook gekeken en dat vond ze ook erg mooi.

Wat een mooie foto van jou!

Niesje Wat een afschuwelijk bericht! Om die reden heeft een kennisje van mij haar paard teruggekocht van de verzekering. Ze heeft hem toen zelf laten slachten. Klinkt heel grof mss, maar dat paard had een tumor in het hoofd en had al een paard doodgeslagen op concours. Ze wilde er 100% zeker van zijn, dat haar paard dat nooit meer zou kunnen doen bij een ander paard. Ze vond het heel erg natuurlijk, maar ze voelde ook heel erg mee met de eigenaar van het paard dat werd doodgemept.

Denise Ik hoop dat je ondanks de bedrukte stemming toch een leuke avond hebt hoor! Geniet maar van die andere oma ook. die is er immers nog. STERKTE!

Jolynn Wat een plaatje! En de flapoortjes! Aaaah.
En beterschap met je keel. Hopelijk is het snel verholpen.

Ilona Hoe ver reis jij voor bokkers? Haha, je gaat het hele land door? Leuk dat je een leuke dag hebt gehad met Elise, Anita en Debbie.

Spokie toe maar, Elise is een veeleisende dame! PAarse banken? Nuh, dat gaat niks worden met Frankie.. haha, die houdt niet van paars...

Shanna Voor een proef is het voldoende. Tijdens de training moet het gewoon perfect gaan hè? Zo steek ik ook wel in elkaar. Jammergenoeg heb ik nog niet genoeg reserves voor op concours. Die van jou danst echt! Ik heb nog zat te spijkeren zie ik wel.

Jan en Lisenka zijn hier ook regelmatig online. Daar komt onze Des vandaan en die vertrouw ik ook voor de volle 100%. Met Lobke zou ik ook wel in zee durven.

Jellie Sam komt zelf uit Maasbree van de familie Vrenken af. Maar hij is beleerd door Cornelieke Westeneng. Die woont in Noordeloos. Haar zus begon toen een beetje. Gerdien heet die geloof ik. Ze heeft Sam supergoed beleerd. Alleen besloot Sam na haar even in de lucht te springen met mij, omdat we vergeten waren ons zadel daar ook uit te proberen... Maar zij kon heel netjes rijden. Kort daarna brak ze haar been met haar eigen jonge paard en daarna heeft ze nog een veel erger ongeluk gehad. Dat ik het laatste wat ik er over hoorde.

Sanne Ik prefereerde PRE ipv Lusitano boven KWPN. maar dat was voornamelijk omdat ik dat op dat moment zo'n lang woord vond.. ;) Er zijn ook verdraaid mooie lusitano's! De eerste die ik in mijn leven zag vond ik echt bloedmooi en die heb ik volgens mij later nog een keer in Bunschoten gezien, maar dat weet ik niet zeker, want daar zat zeker 20 jaar tussen. Ik dacht dat je 2 dezelfde halsters had! haha.

Mooie showfoto's ook van Iggie!! Die Vaidosa laat ook maar op haar kind wachten hè? Balen dat Bondosa zo raar reageert. Heeft ze een slechte ervaring gehad ofzo?

Saida Dat gaat weer goed daar met Rintske! Hopelijk gaan jullie ook weer lekker vlot samen aan de slag.

Suus Die blik die jij erbij hebt dan! Haha, Bram staakt en Suus zie je denken: "Daar gaan we weer!"

Madelief Balen van je zadel zeg! Dat duurt lang voor je hem terugkrijgt. Klinkt toch wel goed dat lange teugelen...
En Rocky al bij jullie. Geniet maar van hem! Leuk hè? Jonge katjes?
Wat betreft Michael Jackson heb ik hem maar geeerd door naar zijn concerten te kijken op NL3 en RTL5. Op Radio Veronica vonden ze het te Amerikaans en ik ben niet zo vereerder. Ik kijk liever naar wat die man deed. Aan de ene kant jammer dat zijn concerten niet doorgaan. Een kennis van mij heeft ook kaarten voor Londen. Aan de andere kant vraag ik me af of dat zo goed zou zijn als de history tour van 1997. Ik vermoed dat het had kunnen tegenvallen en dan is het maar beter, dat die show er niet komt. We zullen een heel grote ster missen, maar de beste? Ach, ik vind Madonna, Tina Turner en Bryan Adams ook erg goed en Freddy Mercury vond ik ook jammer! Ze zijn allemaal goed in hun vak toch? Beat it was wel mijn eerste pop-herinnering... Maar ja, ik ben al wat ouder hè? Ik ben van 1976. Dé doelgroep. :+

Goh, 2 minuten over acht...

Wel Frank gemist met rijden, dat wel, maar ik ben weer bij! Despi heeft eigenlijk een grotere bak nodig. Hij kan niet een lange zijde draven met maar 25 m. Dat is te kort. :+

Ik heb ooit eens met de rechtbijstand gebeld over een hondje, maar dat was allemaal van mijn kant te goeder trouw. Een half jaar vind ik twijfelachtig, omdat dan de tegenpartij kan beweren dat je hem zelf verkloot kan hebben. Je had daar tijd genoeg voor. Maar 2 weken heb je altijd zowiezo. Dat kan inmiddels met paarden wel verlengd zijn, omdat ze door schade en schande al wijzer zijn geworden.STERKTE er mee! Hopelijk trek je aan het langste eind. Met 2 sta je wel sterker natuurlijk.

Nou, ik ga kijken of Sam zichzelf weer heeft betegeld. Gisteren lag er een laag klei over hem heen van een cm dik. Sommige stukken waren nog nattig. Ik had de klei in mijn neus en heb drie kwartier gepoetst! Het rijden ging gelukkig heel lekker! Hij was wat kijkerig op een witte stoel, maar die zijn dan ook levenseng! Dus daar konden we lekker gehoorzaamheidstraining op doen. Na drie kwartier was de stoel uit het zicht verdwenen. :+
Ben benieuwd wat ie vandaag in petto heeft. Vandaag hebben we weer les. Tot morgen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:21

Effe snel tussen het werk door (ja kantoor aan huis en de kids slapen nu...)

Iemand vroeg hoe het met mij ging: Nou mijn arm doet al minder pijn. Maar ik kan er nog niet op slapen. Lig dus de hele nacht op rechts en dat doet dan de volgende dag weer pijn |( . Ik heb elke week 1 keer fysio en dan maakt hij alles goed soepel in die schouder en mijn nek. verder krabbel ik rustig op uit mijn emotionele toestand van een paar weken terug. Er was gewoon heel veel gebeurd, ook prive wat verder niks met Jippe te maken had. Echt zo'n periode dat alles tegen zit. Maar nu gaat het beter. Zeker sinds ik gister even op Jippe gezeten heb. Deed mee echt goed!

Ja die vriendin Y. Dat is echt zo mooi. Zij is brandweervrouw (dus kan wel tegen een stootje) en heeft ook jaren gereden en gewerkt met paarden. Ze zit bij mijn man op de reddingsbrigade. Hij ahd al eens verteld dat we Jippe gekocht hadden en toen had ze la laten weten dat op een Fries rijden een keer een grote wens van haar was. En toen kwam dat hele verhaal van mij erachter aan. en mijn man zag de bui al hangen dat ik dus wel wat huilp kon gebruiken. Ook in het weer vertrouwen krijgen om erop te gaan. Want 1 ding weet hij wel (ook al rijdt hij zelf niet): als je eenmaal van je paard gedonderd bent, er zo snel moeglijk weer opklimmen. Want hoe langer het duurt... hoe meer je er tegen op ziet. En bij mij ging het even duren. Dus hij is dat aan Y gaan vertellen en dat ik wel wat hulp kon gebruiken. Al was het maar 1 keertje dat ik weer wat vertrouwen in mijzelf kreeg en dat ik kon zien dat Jippe gewoon weer normaal zou reageren onder het zadel en niet geschrokken was ervan (VRaag mij niet hoe, maar mijn man was daar gewoon van overtuigd. Jippe heeft dat inmiddels ook bewezen)

En ja die eerste keer kwam en ik kende Y al (we hebben mijn zoon zijn kinderfeestje op haar kazerne gehouden afgelopen februari onder haar leiding. Erg geslaagd met 7 jongens!). En het klikte en met Jippe ook en ook haar manier van benaderen enzo.

Met dank aan mijn man die soms dus toch wat gevoeliger is voor mijn (soms zelfs onbewuste) signalen dan dat men van mannen denkt (hahaha).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:33

Wanda : Fijn dat het wat beter met je gaat :).
Super dat het klikt tussen y en jippe :D

Idefix : Hahaha gek paard :P. Fijn dat het rijden lekker ging :D.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:39

Hallo! Ik lees stiekem al een mooie poos mee met jullie avonturen, en geniet vooral van alle prachtige foto's en verhalen. Ik heb nog nooit iets gepost omdat ik zelf geen barok paard heb, en voorlopig ook niet in de gelegenheid ben om er een aan te schaffen. We proberen mijn merrie dragend te krijgen, mocht dat niet lukken, dan wordt het misschien een ander verhaal, maar daar ga ik niet vanuit, haha! Toch vond ik het netjes om me even voor te stellen, ik vind het niet zo netjes om stiekem mee te lezen. Ik hoop dat ik ondanks dat ik niet in real life met barokke paarden omga, toch met jullie mee mag kletsen over deze prachtige dieren!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:01

Oeps lig al weer 3 pagina's achter haha..

Zasread.. tjee dat je Rammstein niet leuk vindt -O- :+
Smaken verschillen gelukkig. Mooie foto's gemaakt.
Balen dat Bondosa Saturno inelkaar heeft gemept.
Wij hebben ooit eens bij een boerderij gekeken in Onstwedde. Helaas net voor onze neus verkocht :(

Rintske weer nieuwe ijzers.

Bram even aan t staken... maar ook mooie momentjes op de foto.

Ben op begin pag 324 gebleven.. ga nu ff film afkijken. Manlief zit al klaar :+

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:42

Idefix4 , jongen is 15 jaar oud , we kunnen wel bij ze langs gaan als jullie hier zijn.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:10

Madelief, balen van je zadel zeg := Ook even oog van Furia in de gaten houden..

Annash lekker vakantie.. ben ook erg hard aan t aftellen :+

Idefix, ik ken Cornelieke Westeneng of haar zus niet. Klinkt niet fijn die ongelukken :n
Heeft Sam zich nog schoon gehouden?

Nadina, welkom :)

Heb beetje vlug bijgelezen. Film afgekeken en nu nog ff glaasje drinken en dan weer naar bed. Morgen weer 6.00 op :z

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:23

Idefix: het moet altijd goed, training en wedstrijd... hahahaha. Maar hij is op wedstrijd vaak fijner te rijden dan thuis!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:46

zo, 5 pagina's op een dag. sanne en mies, van mij mogen jullie het nieuwe topic wat simpeler houden hoor. als dat zo doorgaat hier zou je er een volle werkweek of meer mee zoet zijn. deze is wel erg mooi maar om dat nou van jullie te gaan verlangen...

elise: geen koffietiiiiijjjjd nu maar bedtiiiiiijjjjd

nadina: welkom

vanavond weer lekker gereden, des begrijpt steeds beter de bedoeling van mijn beenhulpen. alleen de galop blijft een heikel punt. hij heeft eigenlijk een paar bosritten nodig om dmv lange paden z'n balans te leren vinden. de bak thuis is te klein daarvoor. maar voor de rest deed ie weer goed z'n best.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 00:00

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 00:09

Gab, thanx!! Denise (en ik) zijn inmiddels stukken 'wijzer' geworden over hun praktijken............... Oplichters :(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 00:26

Dank jullie voor de leuke reacties.
Inderdaad Anouk, dat dacht ik ook ;) Meneer wilde niet rechtsom, het riet klonk die kant langs toch enger hihi

Vervelend Niesje, dat het zo gaat!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 06:59

Goedemorgen :)

Frank wat bosritjes voor de boeg om meer balans in de galop zien te krijgen..

Net lekker stuk gelopen met de hond. Ben weer helemaal wakker :D
Hoop dat t vanaaf droog is, wil buitenritje gaan maken.

Fijne dag!

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:24

Goedemorgen,

Bedankt voor de tip Borderjay. Ik zag dat ze een aantal reacties heeft geplaatst, waaronder dat het paard gewoon terug mag en je je geld terugkrijgt.... ik wilde reageren maar ik doe het maar niet. Dan maak ik het voor mezelf alleen maar moeilijker.

Gisteren heeft mijn paard nog een 14 jarig meisje over het terrein gesleept.. Ik ben er echt zo van geschrokken! Mijn paard schrok, omdat ik een ander paard weg wilde jagen bij de deur en toen ging ze aan de kletter. Meisje heeft gelukkig alleen wat schaafwonden en zal wel spierpijn krijgen, maar verder gelukkig niks ernstigs.

Grrrrrrrrrrrrr, ik hoop zo dat Melek eindelijk eens op d'r plek wordt gezet :( Zieke en afgekeurde paarden verkopen en het gewoon nog ontkennen ook! Bah, wat een misselijk persoon is het ook.....

Edit; ik werd getipt door iemand dat er op marktplaats nog steeds die 2 jarige bruine hengst te koop staat, maar van een andere handelaar.
Ik dacht dat dat beestje pas 3 dagen in Nederland was? Let wel; foto's zijn nog gemaakt in Spanje. Ben heel benieuwd...

http://www.speurders.nl/overzicht/dieren-en-toebehoren/2-jr-andalusier-pre-hengst-48330343.html?q=andalusier
Laatst bijgewerkt door Niese1987 op 09-07-09 07:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:28

Niese dan schrik je je ook rot. Gelukkig is t redelijk goed afgelopen met t meisje..

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:33

Die caroline is ook niet te vertrouwen, heb twee paarden van haar gehad, beide overleden door verborgen gebreken

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:38

SandravdB schreef:
Die caroline is ook niet te vertrouwen, heb twee paarden van haar gehad, beide overleden door verborgen gebreken

Klopt dat dat ook een linke was, maar waar het mij omgaat is dat met die advertentie word bewezen dat Stal M. liegt en dat die hengst dus niet net uit Spanje komt. Dat meisje uit Oirschot raakte die hengst ook niet kwijt (vorig jaar al niet!) en zo is die dus bij M. gekomen....
Dat is het enige dat ik wilde bewijzen :) .

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:56

Goedemorgen dames...

Wat een gedoe met die Stal M.
Hoop dat ze snel de deuren moeten sluiten.
Mensen zo moedwillig oplichten, vreselijk :n

Niesie Die hengst staat al geruime tijd op MP e.d.

Nadina Welkom !

Sanne Verkoper mag inderdaad geen informatie achterhouden. Maar het blijft altijd moeilijk te bewijzen dat ze op de hoogte waren van bepaalde gebreken.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 07:59

elise: Wees maar blij dat ze het niet opgenomen hebben ;)
Die 2e foto van donatello is schattig!

kelly: die waren het ja! Was daar een ophef over gekomen dan?

Debby: Ja het is is wat anders he een hengst ;) doet hij dat bij die kinderen ook?

sanne: Die 2 staan al sinds april in de opfok ;) die blijven tm oktober als het goed is. Het nieuwe kunstje zit er dus goed in! Shannon was te afgeleid gister dus het lukte niet..
Heb jij nou je haar geverfd?!
Stoere iggie op het blok, hij wordt al grijs!
Cascabel is inderdaad gespierder geworden! hij ziet er goed uit!
Mooie foto's van de show!

saida: ja dat is wel het gevoel wat je moet hebben ;) Heb je geen foto :P *ben niet nieuwsgierig ofzo*

ila: Heb je de cd al binnen?!

madelief: alles gaat dus goed bij je! Balen zeg van je zadel, heb je nu 2 weken geen zadel?
Spannend een huisje zoeken, succes!
Het mooie van M.J zn herdenking vond ik dat het niet zo'n echte 'show' was. Je kon zien dat de familie het er moeilijk mee had en het niet deed om in de schijnwerpers te staan, wat soms wel anders is.

anouk; Thiller is leuk! vooral het dansje ;) Maar het verklaard hoe ze hem kennen ;)

nadina: welkom

Encanto moet we van recht achter springen, hij is niet erg galant en zodra hij een gat ziet wil hij hem erin hangen :P De eerste keer dat hij bij ons dekte sprong hij ook schuin maar kwam hij zo dat hij tegen de buik tekeer ging

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:02

Mies Haha ja daar is wel wat over gezegd hier op bokt :j
Mensen vonden het schijnbaar nogal vreemd dat ik zo op mijn paarden ging liggen :=

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:25

Dank jullie wel!

Jullie zijn wel vroeg zeg!

Kelly: ik kan me dat topic ook nog herinneren. Prachtige foto's, veel commentaar, haha! Wat op zich wel weer te verwachten was natuurlijk. Ik vond het bovenal erg knap, die van mij zou al lang aan het lopen zijn gegaan, haha! Ach weet je, commentaar hou je toch. Als je er zelf een goed gevoel bij hebt en blij bent met de foto's is het prima toch?

NIese: wat zul jij geschrokken zijn, gelukkig zijn er geen erge ongelukken gebeurd.

Ik lees al dat ik in ieder geval niet bij Melek moet zijn. Wat verschikkelijk zulke praktijken, zowel voor de kopers als ook voor de paarden!

Ik heb ook wat: mijn paard staat al weer 3,5 week bij de hengstenhouder. En ik wacht al sinds 14 februari op mijn nieuwe rijlaarzen. Nu heb ik dus wel rijlaarzen, maar geen paard, haha! Schiet ook op ;)
Ik hoop trouwens wel dat ik haar snel kan ophalen, is wel lang genoeg van huis geweest nu...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:29

Is niks he Nadina als je paard bij de HH moet blijven.
Ik heb Perla tussendoor gewoon thuis gehaald en thuis laten scannen ook :j

Wat voor laarzen heb je gekocht?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:31

Mies_Apollo schreef:
Encanto moet we van recht achter springen, hij is niet erg galant en zodra hij een gat ziet wil hij hem erin hangen :P De eerste keer dat hij bij ons dekte sprong hij ook schuin maar kwam hij zo dat hij tegen de buik tekeer ging

Persoonlijk vind ik dat je hem dan even heeeeeeel goed de les moet lezen...
Hij mag een merrie niet half verkrachten.
De hengsten op de HH waar ik rij die wachten keurig totdat de HH op de kont van de merrie klopt.
En dat zijn echt geen dooie sukkels hoor maar die weten gewoon dat ze moeten luisteren naar wat hij zegt.
Als ze anders springen bij een merrie die er nog niet helemaal klaar voor is en ze zich er niet meer af laten halen kan dat heel traumatisch zijn voor een merrie.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:35

Kelly_Taco schreef:
Mies Haha ja daar is wel wat over gezegd hier op bokt :j
Mensen vonden het schijnbaar nogal vreemd dat ik zo op mijn paarden ging liggen :=

Ach, liggen, staan, bokkiespringen voor mij is het de normaalste zaak van de wereld.

Maarre ....

MOGGEL!!!!

@ Deniese... 2200 euro voor een PRE hengst >;) daar verkoop ik mijn veulentjes nog niet eens voor... Krijg daar een beetje een onderbuikgevoel van...

@ Nadine, wees welkom!

@ idefix... Die banken van Anita zijn echt mooi hoor! Niet gewoon paars, ze zijn echt heeeeel gaaf!

@ Aniet, maak even een foto van je bank ;)

@ Zasread... een koper heeft (wettelijk gezien) onderzoeksplicht. Bewijs jij maar eens dat ze het niet geweten hebben. Als koper moet je een paard gewoon rondom laten keuren. En nee, een verkoper mag niets achter houden, maar bewijs dat maar! Wel is het wettelijk gezien zo, dat je, in geval van verborgen gebreken, bij een proffesionel 6 maanden hebt om het paard terug te brengen. koop je bij een particulier, dan gaat dat verhaaltje niet op.

Echter, is het niet zo eenvoudig, zoals dat nu lijkt... Dat heeft wel wat voeten in aarde...

Maar ja... moet je het willen, dat dat paard weer terug gaat... Misschien kun je je geld deels terug krijgen (dus schikken) en dat paard zelf houden en haar met pensioen sturen. Anders staat ze binnen no-time weer op i-net zodat een ander er weer mee kan verongelukken (om over het leed van het beestje nog maar te zwijgen)...

Vreselijke handel... hoe kan zichzelf zich met zulke praktijken nog aankijken in de spiegel...