[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:39

Suus: Hij ziet er inderdaad anders uit en niet omdat hij vies is. Vind dat toch wel vreemd omdat hij in je laatste fotosessie er zo super uitzag. Die waren toch nog niet zolang geleden genomen?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:51

Benthe -> Het lijkt me voor Irma ook beter om toch zo af en toe nog in beweging te komen, dan helemaal stilstaan.
Blijven die oude stramme botten nog een beetje soepeltjes! Knipoog

Gabriella -> Wat jammer van je zadel, zeg.
Hopelijk stuit je binnenkort weer tegen zo'n koopje aan, maar dan eentje die wél goed ligt!
Hopelijk heeft Moreno zich gedragen vannacht.......

Esmée -> Heeee! Leuk je weer eens te zien hier!
Hoe gaat het met jou en Fuego?
Nog naar je zin in Nederland en Fuego's nieuwe stekje?

Frank -> Ben er niet geweest, is mij te ver weg en ik hoor er wel eens berichten over waardoor ik zoiets heb; ik hoef niet. Clown
Gelukkig gaat het langzaamaan beter met je!

Lisenka -> Ben zeer benieuwd naar jullie website!

Suzanne -> Die foto van Goya; bollie!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:54

frank: Ja met soep werd je zowat doorgegooid! Maar die ene poffertjes kraam en die vis! Heerlijk!

jasmijn: van ox had ik even gemist! Hoe gaat het met bandiet! laat je hem nog staan waar hij nu is?
Leuke foto's van het weekend!

ilona: Ik verwacht wel een heel speciaal paard a.s zaterdag Knipoog Leuk dat alles zo goed gaat!

denise: Wat voor werk doe je?

benthe: Dat is wel het allerleukste van zelf je paardje inrijden, elke keer weer een nieuwe mijlpaal overwinnen!
En als jij en je pony maar lol hebben! Als je voelt dat het minder gaat kun je altijd toch stoppen!

gabriella: Wat zonde! Hoe gaat het met je en je rug? Al opgeknapt?

Lisenka: Ik vond dat joris ook ontzettend snel groeide, maar als ik nu foto's terug kijk vind ik hem toen weer klein, terwijl ik toen dacht dat hij al super groot was!
Wat een geweldig idee!!! Veel succes! Ga je voor vakantie naar seveilla?? neem voor encanto een mooie merrie mee Tong uitsteken

Gister was leuk! De paarden waren er wel weer op vooruit gegaan, je kon goed merken dat er strengere controles geweest waren! Eindelijk dressuurteugels gevonden, sokkies en ik kon het niet laten om een dekje te kopen. De HH reversable, in beige en de andere kant dus allemaal bloemies!! Tsjah voor 5 euro kun je niet sukkelen!
Ga nou maar druk studeren, leuk zo'n tentame week Vork

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:23

Mies; Wel met lege handen (dus zonder paard Tong uitsteken ) thuis gekomen Knipoog ? Had ook niet anders verwacht nu je Shannon hebt hihi Clown . Leuk he die paarden spullen.... Ik heb gister ook nog ff de laatste dingentjes gekocht in de winkel én nog eens via i-net. Was weer ff gauw 110 euri Bloos .

Suus; Vind hem er ietsje slechter uitzien dan de laatste foto's.. maar ik zie er verder eigenlijk niet zo heel veel aan Bloos . Komt denk ik door gebrek aan kennis hihi Nagelbijten / Gniffelen .Maar succes iig! en knuf voor goya Ach gut

Heike: Lekker gereden dus! Pling fijn hoor!

Es; Oh, das minder! Rijtechnisch dipje, of wat anders? En heb je toevallig nog foto's van je kanjer, tis al zo lang geleden dat ik m heb bewonderd Knipoog .

Amable; Das niet veel geld!! Super toch een nieuwe deken!

Lisenka; Je bent wel een bofkont hoor, met die paarden Pling . Het zijn echt toffe dieren, en ik geloof ook zeker dat je een hoop van Otto leert. Hij zag er wel uit als een wijs paard.. !

Frank; Chico staat lekker op stro. Het opeten valt opzich wel mee. Maar wat een viezerik is het zeg Bloos! . Hij schijt echt waar die staat!! Dus zn stal is vaak (en zeker aan het einde van de dag) een zwijnenstal Nagelbijten / Gniffelen .

Gab; Balen van dat zadel.. maar komt wel wat anders op je pad denk k . Morrie op stal hihi. Nou hopen dat ie zn manen heel houd!!

Hyper! Ik is weer helemaal happy en TROTS Haha! . Gisteravond heeel spontaan op Chico gezeten Party!! Hyper! . Wát een lief paard is dat toch. Ik had hem eerst gelongeerd met zadeltje op, en toevallig waren paps en broerlief ff langs gekomen. Paps vind paarden erug leuk, en is ook zeker niet bang. Dus na het longeren hield ie m vast, waardoor ik even kon gaan hangen. Aangezien meneer zó braaf was kon ik het niet laten Bloos . Ik ben even gaan zitten hihi Haha! . En lief dat ie was Lovers !!!! Ben helemaal blij Pling .

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:36

Ilona: Whaaaaaaaa super joh!!!! Toch maar zelf inrijden dan.... Gewoon doen, begeleiding erbij en rijden! Er is niks leukers dat gevoel dat je hebt na de eerste keer stappen. En later helemaal leuk als je alles zelf geleerd hebt!

Nou ik had bijna een shetlander...heel schattig en 75 euro..hij vond mn bod van 25 te laag... *was verder niet serieus Tong uitsteken*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:51

Haha, zou wat zijn een shet mee nemen voor 25 euro Haha! Haha! .

Jaa, ik kijk het gewoon aan hoe het gaat, mocht het niet gaan dan kan Benthe het toch overnemen, en ze kan me sowieso met de 1e stapjes helpen Pling . Ik krijg vanavond trouwens ook les met manda (omdat Chico nog niet rijklaar is natuurlijk Clown ) en misschien ga ik dan bij haar lessen. Ze schijnt ervaring te hebben met friezen en lusitano's. Dus ben heel benieuwd Lachen !

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:15

Jolyn, klinkt fijn!! Super hoor, dat het goed gaat. Waneer komen er weer wat rijfoto's?

Esmee!! Ik ben nieuwsgierig hoe het gaat! Bevalt het jou en Fuego nog in t druilerige NL? Jammer dat jullie in een dipje zitten, maar daarkomen jullie vast wel uit met elkaar Lachen.

Lisenka, fijn, het klinkt alsof alles goed gaat. Ja Banjer, ben eigelijk erg benieuwd naar foto's, of staat er wat op je hyves?

Michelle, ja klopt ook wel, heb natuurlijk even niet actief meegekletst hier! Met Bandiet gaat goed, ga zo naar hem heen.

Iloon GAAF zeg!!!!!! Ik heb zo'n zin in zaterdag, kan ik ook al een beetje zien hoe die veranderd is Haha!
Oh en dan kan ik mn tattoo showen Haha! Haha!

Hier gaat alles wel ok. Maar helaas kreeg ik vorige week te horen dat de boer is overleden van mijn stal... Iloon jij hebt hem nog gezien toch? Was zo'n lieve man, ik werd er echt verdrietig van.
Wat dit soort dingen betreft is het echt een k.utjaar, eerst mn opa overleden, toen ging het uit, toen de moeder van iemand die ik altijd erg aardig vond (na 6 maanden IC), en nu die boer dus. Ik hoop dat het snel 2009 is en er niet van die ellendige dingen meer gebeuren.

Voor de rest spannend: vrijdag ga ik mijn tattoo laten zetten!!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:22

saida, weet ik, ze word ook nog wel betuigd en gelongeerd hoor, het is niet dat ze niets uitvoert. Maar door een gebroken been in het verleden, krijgt ze nu echt wel last van struikelen enzo. Vandaar dat ik zoveel mogelijk probeer om dat beentje te sparen. Haar botten zijn erg kwetsbaar

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:39

Goeiemorgen, ben ik ook weer even!

Leuke foto's en verslagen weer voorbij zien komen!

Suus, wat vervelend zeg...
Heb je al bloed laten prikken?
Mijn vorige paard was ook eens een periode niet in orde, en ik kwam er maar niet achter wat er was...
Ik heb toen bloed laten prikken, en toen bleek ze ontstekingen in haar darmen te hebben door een worminfectie, ondanks regelmatig ontwormen...
Ze heeft toen anti biotinca gehad en een kuur van 5 wormenkuren achter elkaar, en toen knapte ze weer goed op...

Ik zit hier ondertussen nog steeds op de bank, maak dus niet zoveel mee om verslag van te doen...
Heb heel veel last van mijn voet, waarschijnlijk doordat er een aantal zenuwen beschadigd zijn bij de operatie.
Het steekt en tintelt constant en ik word er gek van!

Verder ben ik vanaf a.s. zondag 3 maanden paardloos...
Fifi gaat in training op een andere stal, omdat ik hier de verzorging en het geven van bewegen niet voor zo'n lange periode goed rond kan krijgen...
Richard brengt haar zondag weg...

Tulp wordt hier gewoon verzorgd en gereden door de andere meiden die op stal komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:44

Iloon, wat gaaf zeg Haha!

Vanmiddag komen er foto's, heb een fotoshoot Haha!

Ellis: bah, dat zal wel even rot voelen, maarja uiteindelijk wel beter denk ik...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:48

Gedver Ellis, balen hoor Verdrietig Maar ja het is helaas nu eenmaal niet anders. Veel sterkte in ieder geval, hoop dat je voet ook snel je wat minder last bezorgd. Heb trouwens ook die bruine sokken maar ik krijg ze pas met kerst dus ik baal wel haha ik wil ze NU Tong uitsteken

Loontje wat super! Gaaf joh!! Kijk wel uit dat je niet te snel gaat he hoewel het heel verleidelijk is met zo'n lekker ding! Ik vind zijn hoofdje iedere keer weer op dat van Suevo lijken, alleen dan in het grijs. Zelfde vorm, zelfde blik, zelfs de oortjes zijn hetzelfde. Echt liev Lovers

Robijn jullie gaan ook goed zo te lezen!

Sanne wat is Iggy weer veranderd! Hij ziet er goed uit, echt een lekker bekkie!

Suus ik zie er ook iets aan, ik zou idd ook een bloedje laten trekken en kijken wat daaruit komt.

Lisenka wat gaat het snel he, als kleine hondjes groot worden. Geniet er maar van, maar ook als ze groot zijn zijn ze leuk, maar dan weer anders Haha! Wat een mooie zaak, die stichting, ik zou zo ontzettend graag zoiets willen doen. Lijkt me echt dankbaar werk om daar paarden voor op te leiden.

Frank mooie foto's!! Leuk joh je dochtertje op Prince, super hoor. Je hebt echt geboft met die pony Knipoog

Cloor super filmpje en heel herkenbaar Lachen

Gab balen van die hulsebos maar inderdaad het toch niet waard om het risico te nemen, als ze hem niet passend krijgen zit jij er weer mee en heb je er toch kosten aan gemaakt. Zonde hoor het zijn super zadels.

Yenneke druk druk, maar veel plezier met de verhuizing en sux6 met alles! Doe Xje maar een knuffel!

Charaz welkom!

Saida fijn dat Rintske weer is opgeknapt, je schrikt toch. Gelukkig was het niet zo erg als bij mij maar je voelt je toch radeloos... Fijn dat het nu zo lekker gaat met lessen en buitenrijden, toppie!

Verder kan ik niet terugscrollen maar soit Haha! Hier gaat ook alles okej, ontzettend druk maar gaat wel goed. Morgenochtend weer les, Suev wordt zondag geschoren dus hopelijk kunnen we daarna wat meer galoptraining in het bos gaan doen zonder dat hij steeds zo nat staat. Hij ziet er goed uit en gaat ook lekker. Ik verbaas me nog steeds over het feit dat hij zich zó door alles zo heeft heen heeft geknokt. ben super trots op mijn mannie Lovers

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:19

Mies_Apollo => ik werk als secretaresse / boekhoudkundige op kantoor in breda/ is wel leuk werk haha. Had wel leuk geweest en shetlander voor 25€
Prinslover => ja heb echt lekker gereden we gaan goed vooruit dus ben echt trots op hem. Super dat chico het zo goed doet ik hem heike ook zelf ingereden en moet zeggen beviel me toen echt prima achteraf gezien kreeg ik de verkeerde hulp maar het is toch goed gekomen dus ja ik vond het fijn om mijn knollie zelf in te rijden en wat je zeg je kan het altijd nog door iemand zelf laten doen.
Barocco => dat zijn altijd minder leuke dingen om te horen sterkte
Nouvel => wel fijn dat fifi naar een trainingstal gaat kan je het dalijk zelf weer overnemen, en dan staat ze nu niet stil
Dinkeygirl => lekker dat suev wordt geschoren hoef die idd niet zo lang nat te staan

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:23

Nou, kom nu net van Bandiet vandaan, daar ook even mijn condeolances gegeven, god ik vind het toch erg hoor. Raar idee dat als je gewend bent aan iemand, hoe hij daar rondloopt met zijn boekje en zijn petje en dan is hij er niet meer.

en hij is rond geworden Nagelbijten / Gniffelen nog weer ff 50 kg drbij denk Clown en hij heeft nu gelukkig een lekker wintervachtje. Hij is zo ontzettend braaf de laatste tijd. Ik was nu in mn eentje heen en kon van alles, voetjes pakken, poetsen knuffelen. Als je bedenkt hoe vervelend hij aanraking eerst vond.
Ik hou wel echt van hem zeg, mijn paardje mijn trots. Oh en hij gaat echt de Friese kant op, wat een bilenpartij heeft ie joh Vork

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:39

Jasmijn, ik had toch minstens wel foto's verwacht.

Verder kan ik even niet bijreageren. Zit even illegaal op mijn werk te bokken.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:27

Suzanne: Hij heeft inderdaad wel een raar opgeblazen buik Ach gut Ik zou eigenlijk niet weten wat het zou kunnen zijn.

Ilona: Toe maar weer! Jij gaat wel heeeeeeeeeel snel Tong uitsteken Zit ze zomaar al op haar paard Nagelbijten / Gniffelen Dat wordt dus een strandrit ipv wandeling zaterdag Knipoog

Lisenka: Wat een super leuk initiatief! Ik ben heel benieuwd naar de website!
Oeh! Lekker naar Sevilla Haha!

Saida: Heb je nou altijd les van Mayke? En heb je onlangs nog weer een keer op Gemelo gereden?

Esmee: Hej! Ben je er ook weer een keer Haha! Gezellig!
Alles goed?

Michelle: Wij gaan lekker gelijk op met school Nagelbijten / Gniffelen ik heb deze week ook tentamenweek en volgende week ook! En deze keer zijn ze best pittig!

Jasmijn: Gedver het zit je ook niet mee! En nu je net positieve energie had gekregen! Ik ga heel hard voor je duimen dat 2009 helemaal jou jaar gaat worden.
En ik ben super nieuwsgierig naar je tattoo!
En foto's van de bilpartij!!

Ellis: Vervelend dat je zoveel last heb van je voet Ach gut
Gelukkig heb je wel een oplossing gevonden van Fifi, staat ze nog wel een beetje in de buurt?

Jolijn: Ik ben benieuwd naar de foto's!

Malin: Wat heerlijk dat je weer lekker aan de slag bent met Suevo!

Anita: Gaat het rijden met Sun alweer wat lekkerder?

Vandaag mijn eerste tentamen gehad voor dit jaar en hij was moeilijk!!!! Ben ook een beetje laat begonnen met leren moet ik eerlijk bekennen Bloos Kon pas zondag beginnen Nagelbijten / Gniffelen Maar goed, we zullen zien!

Verder heb ik lekker gesprongen met Vaidosiebosie Haha! Ging wel aardig, alleen was mevrouw in draf te lui om haar benen op te trekken Clown In galop zeilde we er zo overheen Cool

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:30

"Fijn" dat jullie er ook iets aan zien. Dan beeld ik het mij iig niet in..
Lisenka, klopt, laatste fotos zijn van kort geleden ja. Filmpje van van t voorjaar.
Over het bloedprikken, hij is in september gecontroleerd, op rode/witte bloedcellen en er was niets raars aan. Zijn buik maakt nu heel veel herrie en hij wil geen muesli van me aannemen. Hij heeft een paar uurtjes op het volle gras gestaan (heb de wei veranderd omdat ik 2 jaarlingen op bezoek krijg voor een paar maandjes) maar daar moet het niet aan liggen denk ik. Temp. is 38 en zijn buik maakt nogal herrie..

Iloon, leuk zeg, dat je er zomaar op kon, helemaal happy denk ik haha.
Ellis, sterkte ermee...
Jasmijn, leuk tattoo! heb er ook 1.. Waar ga je laten zetten?
Verder reageer ik ff nie bij, sorry, zit ff met Goya in me maag..

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:35

suzanne: Misschien een mest onderzoek laten doen? Een paard wat ik ken heeft ook altijd aan 1 kant een uitstekende buik en de rest normaal...konden ze toen ook niks aan zien...

even ego verder want moet zo nog even leren...
Maar ik ben zo trots op mezelf!! *mag ook wel een keer Bloos *
Shannon werd met dressuur laatste paar weken een beetje lui op mn been, kuithulp kwam niet lekker door dus moest vaak goed drijven eer ik een reactie kreeg, spoortje maakte niet veel verschil dus maar weer afgedaan...na vorige keer werd ik het toch echt een beetje bui dus ging vandaag proberen met zweepje te rijden..hele korte zodat ik em alleen kon gebruiken indien nodig. Nou dat was dus geen succes....ze liep en bleef lopen, als ik been gaf en er kwam geen reactie gaf ik een klein tikje en gelijk been en dan liep ze wel, maar als ik mn zweep aan de andere kant wilde toen vlogen we weer als vanouds door de bak heen! Ze was ontzettend gefocused op waar het zweepje was, ik kreeg dr daarom niet lekker gereden. Ze bleef vasthouden in dr kaak en in dr rug en ontspanning was ver te zoeken, ze ging daarbij ook nog in een raar boogje met dr lijf lopen om weg te gaan van het zweepje. Tuurlijk is het een kwestie van wennen, maar het was geen doen. Dus zweepje maar weer op de grond gegooid..en maar weer met mn benen geprobeerd. Heb dr even iets meer aangepakt, mn teugels als zweepje gebruikt en flink streng zijn en daar gingen we! Uiteindelijk hoefde ik alleen nog maar let op te zeggen en daar gingen we al! Heerlijk! Na een half uurtje was ze perfect op de hulp! Een keer kreeg ik na een hele tijd goed weer een slechte reactie, dus even op dr kop gegeven overgang (halt naar zsm draf) nog een keer gemaakt en ze vloog vanuit stilstand zowat meteen in galop. Maar de aanhouder heeft gewonnen! *nou hopen dat het kwartje gevallen is*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:56

Mies, super zeg, dat je vol hebt gehouden en dat het nu fijn gaat!

Suus, klinkt toch soort als koliekerig...
vreemd hoor...

sanne, bedankt en succes met je tentamens!
Nee, helaas komt ze niet in de buurt te staan, maar wel op een goed adres, dus ik ga er vanuit dat het wel goed gaat komen.
We gaan gewoon af en toe lekker kijken als ik weer iets meer mag.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:00

Mies, dank je, maar ook dat is al gedaan... Ook gelijk met bloed onderzoek..

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:10

he ellis wat klote dat getintel met je voet hoe is het verder met de pijn uit te houden of niet???
hoop voor ja dat die pijn en tintelingen snel weggaan
en wat zal jij je paardjes missen maar super dat zew goed verzorgdt worden
hou je taai meis liefs peet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:46

Goedzo Mies! Gewoon volhouden!

Nou, het rijden ging echt SUPER! Heel fijn liep ze! Foto's komen snel! Ze was zooo mooi Lovers

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:11

Michelle: Er zullen vast wel mooie merries rondlopen op de SICAB. Zal er gerust 1 bijzitten die Encanto ook wel leuk vindt. Goed bezig met Shannon zo.

Ilona: Jij bent ook een bofkont met Chico. Als hij je nu al zo vertrouwd komt het helemaal goed. Zo ongeveer ging het van het voorjaar ook tussen mij en Desperado.

Jasmijn: Sterkte met het overlijden van de boer. Ben benieuwd naar je tattoo. Geniet maar lekker van Bandito.

Ellis: Goed idee om Fifi uit te besteden. Wel jammer dat het niet in de buurt is. Balen dat je zo'n last van je voet hebt.

Malin: Goed te horen dat het zo goed met Suevo gaat.

Sanne: Ik duim voor je dat je je tentamen voldoende hebt gemaakt.

Vanmiddag ben ik samen met Halley gevallen. Ik weet nog niet precies wat er gebeurde. Ik voelde dat hij viel en direct daarna lag ik voor hem in het zand. Hij bleef liggen, dus ik schrok. Waarschijnlijk bleef hij liggen omdat ik voor zijn hoofd zat. Ik stond op en toen stond hij ook heel voorzichtig op. Gelukkig had hij niets. Ook daarna deed hij weer net of er niets was gebeurd. Wat is het ook een heerlijk dier.

Zal eerstdaags nieuwe foto's van Banjer maken. Hij is echt zo gegroeid.

De website is ook in de lucht. Nog niet helemaal compleet. Jan is er druk mee bezig. De naam is SAPAR Stichting Aangepaste Paarden voor Aangepast Rijden, http://www.sapar.nl

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:39

Jasmijn: Gecondoleerd! het heeft niet echt meegezeten nee..en niet wachten tot 2009! Het is net november dus vanaf nu mag het al! En waar blijven de bandiet foto's Lachen
Wat voor tatoo wordt het?

ellis: Zit er gips om je voet? Vreselijk als je het voelt maar niks kan doen. Hopelijk ben je snel genoeg hersteld om langs fifi te gaan. Ik vind het een knappe en eerlijke beslissing!! Gelukkig kan tulp dichterbij blijven!

Sanne: Mijn tentame morgen is ook vreselijk! Gelukkig vielen net de laatste kwartjes en is de andere wat makkelijker en leuker...beter zo dan andersom.. Succes ermee!
Shannon snapt het springen ook niet helemaal..straks met de binnenbak maar wat meer vrijspringen...vorige keer ging redelijk alleen sprong ze ver ipv hoog...mss een keer een lesje doen Knipoog

suzanne: Misschien heeft ze een winterdip....

jolijn: we wachten!!

Lisenka: Hij is niet zo kieskeurig Knipoog vorige keer dekken ging nogal bruut...niet even snuffelen maar hup meteen erop..
Das schrikken! Gelukkig hadden jullie allebei niks!
Ik vind het echt een super idee van jou en jan! Dr komt nog wel info waar donaties kunnen toch!

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:19

eey mensen,, kan ook eindelijk met jullie mee kletsen,, lijkt me gezellie Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:40