[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:28

Haha leuke filmpjes, bij dat 2de filmpje zie je hem echt zo kijken van; Wat moet ik doen? Huh, ooh rennen! Haha!

Ik ga zo denk ik ook maar is filmpjes maken van Friet die in de longeerbak los gaat. Er staat wel een hengst ernaast, die nog wel is laat zien dat ie boos is, dus moet ik daar wel even ervoor staan.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:38

Marit: Wauw, ik vind hem echt te gek! Ik hou wel van aparte paarden! Ja Zou het wel leuk vinden zo'n paard, hij is prachtig, daar val je echt mee op! Jammer dat ik het geld er nog niet voor heb..

Madelief & Jasmijn: Jeetje, Jasmijn, vind jij dat niet onwijs jammer dat je Fuur dan niet meer kan doen? Ik bedoel hij was toch van jullie samen.. Zou mij echt flink balen lijken. Voor Madelief is het natuurlijk een hele mooie kans bij de politie, en dan Fuur ook nog is mee nemen. Een 2 jarige anda kopen en zelf opfokken zou ook erg leuk zijn natuurlijk, maar is dat wel haalbaar financieel? Lijkt me namelijk wel erg duur, omdat je ook nog een huisje hebt e.d.?

Malin: Lunaa! Zo moet je dr noemen. De naam Layca doet me denken aan die grote herder die altijd bij ons in de straat rond liep. Luna is veel leuker & origineler Knipoog Jammer dat Suev niet helemaal 100% is, hopelijk gaat het snel over!

Peet: Zo, Tjillert is zeker veranderd! En ook zeker positief, hij is echt heel mooi geworden! Hoe gaat het rijden? Nog steeds alles op rolletjes?

Saida: Leuke filmpjes haha! Ze kan lekker lopen hoor Ja

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:39

Hehe, weer terug. Ik dacht meneer is al zijn energie wel kwijt, mooi niet dus. Eerst wachten tot ik kon, er gingen nog voor mij nog 2 andere. Toen we eenmaal in de longeerbak waren ging ie toch als een gek te keer. Rare bokkensprogen, met 4 benen in de lucht, en keihard door de bochten schuren. Ik moest echt lachen. Jammer dat ik niet elke dag even 2 keer langs kan. Na al die rare sprongen van een kwartier lang was ie eindelijk een beetje uitgerust. Lekker relax drafje, en af en toe nog een keer een raar galopsprongentje, of even uitsloven als ruin voor de hengst. Nog even lekker uitgestapt, toen zijn wond afgespoelt, kwam aardig wat pus uit, en toen lekker op stalletje gezet. Voor het longeren nog lekker in de grote bak naast de weilanden gelopen, best mooie foto's gemaakt. Jammer genoeg kunnen ze er pas over 2 weken of volgende week op maarja, het gaat om het idee. Haha!

Nu als een gek mijn kamer opruimen.. Dromen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:10

Met Goya gaat het weer beter, de spuiten vind hij maar niets (soort wormenspuiten maar dan met appelmoes en poeder) maarja, moet maar wel even. Zwelling is nu al minder gelukkig!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:22

@ peetisgreat: moooiii paard Haha! lief hoofdje staat erop.
heb zoo'n zin in morgen voor het eerst met mijn nieuwe zadel rijden benbenieuwd hoe het gaat bevallen Tong uitsteken

iedereen fijne dag gehad ?? Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:56

Ik heb wel een fijne dag gehad hoor Flamon. Jij ook? Ik was vandaag vrij, moest wel het 1 en ander regelen voor school, maar was ik bij nader inzien toch niet zo lang mee bezig Knipoog Leuk dat je morgen met je nieuwe zadel kan gaan rijden! Komen er ook foto's Haha!

Soeske: Fijn dat het beter gaat met Goya. Snap hem wel een beetje hoor, zal niet lekker smaken dat spulletje haha. Maarja, hij moet er maar wat voor over hebben om weer "beter" te worden Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:58

@ Soeske: Hopen dat het allemaal weer snel goed komt!

@ Flamon: Leuk, kan je morgen geen foto's maken. Ben echt een fotofreak, wil altijd foto's zien van iedereen haha Lachen . Wat voor zadel heb je eigenlijk gekocht? Mijn dagje is trouwens wel geslaagd, zoals je kan lezen paar berichtjes terug. Lekker gereden en daarna lekker gelongeerd.. En bij alle twee te veel energie over, gek ding Nagelbijten / Gniffelen . En jij?

Jeuj, kan morgen toch nog met 2 engelse vrienden meerijden naar school, hoef ik niet alleen! Afgod
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 09-10-07 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:59

van het rijden komen waarschijnlijk binnekort foto's Haha!
maar leuk Knipoog
dat je een fijne dag had Knipoog

we hadden iets met een groepje afgesproken (tutorgroepje)
en daar ging ik ook vanuit zeggen paar van die... tuthola's uit mijn groepje van ja nu is er dit afgesproken. iets anders het komt er nu op neer dat ik in een keer kei veel huiswerk heb. ik was echt pist.
(sorry moest het even kwijt)

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:02

ben er al vandoor ben gewoon super moe spreek jullie morgen doeii kusss Doei! weltrusten vast aan iedereen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:04

Ben benieuwd naar de foto's Flamon! Ja

Dat is vaag, kon je d'r niets tegen doen?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:41

Peet leuke foto's hoor!
En Saida, zit iig een lekker drafje in! Springt er bij jullie nou niet iemand over die omheining Vork Ja Dizo is super verwend, we hebben hem daarna ook nog getrimd Bloos
Ilona, waar denk jij dan dat meer kosten in gaat zitten dan bij een gewoon paard?
Ik had juist eigelijk het idee dat het goedkoper zou zijn Bloos Ik hoef niet een Andalusier met een mooie stamboom oid, een crusado zou ik ook prima vinden. 2 jarige zijn goedkoper om aan te schaffen, en ik kan ook een tijd lang op een goedkopere stalling staan (heb minder voorzieningen nodig). Bovendien gaat er de komende 2 jaar minder tijd inzitten (denk ik), aangezien je niet elke dag hoeft te rijden, en alleen hoeft te komen om een band met hem te krijgen. Maar ik kan het ook helemaal fout hebben, maar zoiets had ik in mijn hoofd Bloos En ja, ik baal wel dik van Fuur, maar goed, ik weet dat hij het toch goed krijgt en ik kan hem nog altijd zien.
Soeske, fijn dat het de goede kant op gaat met Goya.
Flamon, slaap lekker!

Zo, weer lekker naar het Geestmerambacht geweest met Dizo, vond ie heerlijk!
Dit keer echt leuke speelkameraadjes tegen gekomen, eerst een Mechelse Herder en daarna een grote Husky, daar kon ie het echt mee vinden.
Daarna lekker gewassen met onze nieuwe hondenshampoo, en onze gekke hond ruikt weer fris Haha! Vriendlief heeft vandaag nachtdienst, dus ben zielig&alleen thuis Knipoog.

Oja, was ik nog vergeten te vertellen, ik was zondag mee met Branka, Frío was echt een schatje! En groot Wow!, maar dat komt omdat ik kleine Fuur ben gewend haha.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:26

Flamon -> Ook hier een leuk dagje gehad!
Vanmiddag bij m'n vriendinnetje geweest en haar lekker los gegooid in de buitenbak. (voor filmpjes zie blz. terug)
En vanavond weer naar cursus fotografie geweest.
Heel leuk, ik heb geleerd hoe je een panoramafoto kan maken! Haha!
Spannend morgen op je nieuwe zadel!
Wat voor zadel is het? Enne.......foto's natuurlijk!
flamon schreef:
en daar ging ik ook vanuit zeggen paar van die... tuthola's uit mijn groepje van ja nu is er dit afgesproken. iets anders het komt er nu op neer dat ik in een keer kei veel huiswerk heb. ik was echt pist.
(sorry moest het even kwijt)

Sorry, maar dit stukje begrijp ik niet........ Cool

Furia -> Lekker drafje hè? Haha!
Ja hoor, toe maar! Manicure, naar de kapper en nog lekker gewassen ook! Haha!
De dochter van de boer heeft ook een hele mooie Andalusiër hengst schijnt het, en als ik het goed heb heet die ook Frio. (of was het nou Brio??? weet het niet meer.......)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 23:24

Furia schreef:
Oja, was ik nog vergeten te vertellen, ik was zondag mee met Branka, Frío was echt een schatje! En groot Wow!, maar dat komt omdat ik kleine Fuur ben gewend haha.

Groot? Hahaha, ik vind dat zelf inderdaad meevallen. Waarschijnlijk omdat ik al die KWPN-ers naast hem zie staan Haha! Maar het is voor mij een mooi maatje.
Maar dat ie een schatje is ben ik het zeker mee eens Bloos Het is echt een heertje. Vriendelijk, relaxt, beleefd met een bepaalde humor. Maar beledig hem vooral niet, dan ga je echt in de negeerstand.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:16

Een jong dier (2 jaar) wegzetten is niet echt het meest ideale, ga dan voor een veulen die kan de opfok in en dan hoef je idd niet echt super veel zelf te doen, maar 2 jaar dan moet je toch echt al wat gaan doen kwa handeling Knipoog
Kosten stalling, verzorging, hoefsmid dierenarts enz gaan gewoon door en wat redt je in 1,5 jaar daarmee?
Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:52

Furia schreef:
Ilona, waar denk jij dan dat meer kosten in gaat zitten dan bij een gewoon paard?
Ik had juist eigelijk het idee dat het goedkoper zou zijn Bloos Ik hoef niet een Andalusier met een mooie stamboom oid, een crusado zou ik ook prima vinden. 2 jarige zijn goedkoper om aan te schaffen, en ik kan ook een tijd lang op een goedkopere stalling staan (heb minder voorzieningen nodig). Bovendien gaat er de komende 2 jaar minder tijd inzitten (denk ik), aangezien je niet elke dag hoeft te rijden, en alleen hoeft te komen om een band met hem te krijgen. Maar ik kan het ook helemaal fout hebben, maar zoiets had ik in mijn hoofd Bloos En ja, ik baal wel dik van Fuur, maar goed, ik weet dat hij het toch goed krijgt en ik kan hem nog altijd zien.

Ik bedoel niet dat een 2 jarige heel duur is. Maar ik neem aan dat jij en Madelief Furia samen betaalden? En als een paardje nu ineens voor geheel voor jouw eigen rekening komt is dat toch wel een hoop geld? Meer op die manier laat maar zeggen Vork

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:58

Ik stond in de meeleesstand maar zal weer eens deelnemen aan het topic. Typen gaat me beter af en heb leuke
foto's van Capriola op de nieuwe stal. Ze is net weer in training en hoop er binnenkort op te gaan zitten. (heb mijn pols gebroken gehad dus Cap had ff 2 maanden vakantie). Foto's gemaakt door mkvdiest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marieke op Capriola
Afbeelding

En Cap en ik
Afbeelding

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:28

Hé Regine, goed dat je weer wat kan doen met je arm! OK dan!

Cap ziet er goed uit, helemaal als je bedenkt dat ze een veulen aan de voet heeft. Maar eh, zie ik dat goed...? Heb je haar manen getrokken?! Nors opkijken

Jouw stal wordt ook steeds luxer zo te zien aan de strakke bak en de mooie boxen!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:39

Nee de manen zijn afgebeten door Maestro Boos! ik heb er echt pijn in me hart van. Ze had nog 3 lange sprieten en ik kon niet anders dan ze op een lengte afknippen. Hopelijk groeit het snel aan!! Ik heb goede schik op de nieuwe stal en Cap ook, ze is er zo relaxt en rustig!! Als Maestro straks weg is ga ik echt weer met haar aan de slag.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:03

Weer een schooldag voorbij Haha! .

Dalijk eerst Fue even longeren voor het rijden gaan, hetzelfde ritme als in het begin, want gelijk rijden ging toch niet zo goed, had ie nog té veel energie over.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:10

cloris schreef:
Een jong dier (2 jaar) wegzetten is niet echt het meest ideale, ga dan voor een veulen die kan de opfok in en dan hoef je idd niet echt super veel zelf te doen, maar 2 jaar dan moet je toch echt al wat gaan doen kwa handeling Knipoog
Kosten stalling, verzorging, hoefsmid dierenarts enz gaan gewoon door en wat redt je in 1,5 jaar daarmee?
Knipoog

Bij Fuur was ik altijd het meeste tijd kwijt in het rijden en opzadelen en tuig poetsen.
Als ik een 2jarige paard heb ben ik van plan om wat wandelen en te poetsen en hem op te voeden. Dat moest ik bij Fuur ook altijd en dan was je niet lang bezig, maar je kan natuurlijk in het weekend extra lang met hem troetelen. Qua kosten scheelt het echt wel flink wat (deirenarts en hoefsmid natuurlijk niet), maar de stalling!! Als je een stal met binnenbak etc. wilt ben je al snel 250 euro kwijt. Hier in de buurt had ik een stalling gevonden met uitmesten en weidegang etc. maar qua voorzieningen alleen een slechte buitenbak voor 140 euro. Ik vind meer dan 100 euro flink wat schelen.

Dus dan ben ik qua tijd&geld toch minder kwijt, of zie ik dat nou zo fout? Bij Fuur moest ik echt alle dagen heen (gedeeld met mijn zus, dus 3 voormezelf) en dat redde ik makkelijk, bovendien was ik ruim een uur kwijt aan heen en weer fietsen, die stalling die ik nu op het oog heb is hooguit een kwartiertje fietsen. In het weekend heb ik sowieso vaak alle tijd, dus dan houd ik nog 5 doordeweeksedagen over. Zeg dat ik 3 van die 5 dagen ongeveer 1,5 naar mijn paard ga (voor Fuur was ik vaak 3+ uur kwijt), dan heb ik het dus haast rustiger dan dat ik het had als ik naar Fuur moest. Bij Fuur moest ik de helft van de stalling betalen (100 euro) en die 40 euro die er misschien per maand opkomt kan ik er wel bijbetalen.

Als jullie het zo lezen, dan kan het toch makkelijk? Lijkt mij makkelijker dan een al ingereden paard, waar ik dus zo'n 5 á 6 keer per week heen ga, wat per keer al gauw op loopt tot ruim 2 uur en bovendien wil ik dan een binnenbak, en dan zet ik dus op veel meer stallingskosten.

@ Ilona, snap je mijn berekening nu? Knipoog Op de stal van Fuur betaalden we gewoon belachelijk veel namelijk 210 euro en dan moesten wel zelf uitmesten en qua voorzieningen was er alleen een (zware) rijbak.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 18:23

Wij betalen ook zo'n belachelijk bedrag voor hier in Spanje, 230 euro. Word er wel zelf voor je uitgemest enzo, maar dan is ie wel op Maandag dicht met echt rot tijden! Ik kan Fue alleen maar in de namiddag zien omdat ze een siesta houden.

Maargoed, lekker naar Fue geweest, en ik ben toch zo blij! Eerst los gelongeerd, lekker al zijn energie kwijt, daarna in een andere bak voor de eerste keer gereden. Ging erg goed alleen kwam ik erna achter door de manege eigenaresse dat ik alles op het verkeerde been reed Clown . Lette ik ff niet op, was helemaal in gedachte. Niet zo goed dus, volgende keer gelijk op het goede been. En daarna lekker geborstelt, en toen los in de longeerbak gedaan. En toen vond ik hem toch zo zo zo zo ontzettend lief! Overal waar ik liep, liep hij me achterna. Net een hondje, mijn dag kon niet meer stuk. Eindelijk een soort band ontwikkelt. Merkte je ook al aan het rijden, maar ik wist niet dat ie me achterna zou lopen. Heerlijk gevoel gaf dat.. Had geen snoepje of wat, ik liep gewoon met de camera naar de andere kant en hij liep me achterna. Plofde ik op de grond, ging hij naast me staan, zo ging dat maar door. Echt zooo lief! Lovers Morgen weer les, voor het eerst in een groep, ik ben benieuwd! ( Heb ook foto's van Fue los longeren, leuk geworden, kunnen pas volgende week of die week erna errop )

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:50

Zo ik kom ook weer eens langs, het studentenleventje blijkt toch niet zo'n luizenleventje te zijn. Maar ik overleef het wel Vork

Malin: Ik vind luna ook een leuke naam Lachen je hondje is dus al in aantocht... spannend, wel foto's maken hoor!
Hopelijk loopt Suevo snel weer goed.

Peet: Tsjillert is zo mooi Lachen en hij heeft zo lekker veel behang!

Es: Gaat het nu weer een beetje met je heimwee?

Flamon: Welkom

Volgende week zit ik rond deze tijd in Rome !! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Pling Ik heb er echt zo veel zin in. Dinsdag vliegen we 's ochtends heen en op vrijdag gaan we aan het eind van de middag terug. Ik ga samen met mijn moeder heen en ik ga haar gids spelen (ik ben er al een keertje met school geweest) En ik hoop dat het er een beetje warm is, kan ik eindelijk bruin worden dit jaar Tong uitsteken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:17

Ja gaat alweer een stukken beter gelukkig. Ik mis iedereen nog wel vreselijk, maar het is nog wel vol te houden.

Veel plezier in Rome, het lijkt me echt een geweldige stad, en romantisch. Wel foto's maken? Wil ik wel is zien.

Nu lekker slapen, vroeg op.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:48

Regine -> Leuke foto's van Cap!

Esssss -> Leuk is dat hè? Grytsje loopt ook overal achter mij aan!
Alleen als we langs een baal hooi komen dan moet ze even stoppen om een hapje te pikken.
Voor de douchecabine staat altijd de kruiwagen waar de boer de brokken in doet met voedertijd.
Af en toe liggen er nog brokjes in, maar meestal is het leeg en ligt er nog wat gruis in.
Maakt voor haar niet uit, zij heeft die kruiwagen ontdekt en die is té aantrekkelijk om zomaar voorbij te lopen! Haha!

Zasread -> Lekker een paar dagen naar Rome!
Alvast veel plezier toegewenst!

Vanavond was ik al vroeg op de manege (18.00) en heb heerlijk in de buitenbak kunnen rijden.
Het op zit en benen rijden gaat alsmaar beter, alleen zijn rechte lijnen nog erg moeilijk voor haar.
Ik moet haar dan echt helemaal opsluiten tussen m'n benen, anders lijkt het net alsof ze dronken is.
De stelling begint al een klein beetje te komen, ik moet wel goed opletten dat ik zelf ontspannen blijf met m'n handen want dan loopt zij ook meer ontspannen.
Vanavond heb ik veel op de volte gereden, sluiten en weer openen, enz.
Zo voelde ik haar rug ronder worden en liep ze nog beter in de stelling, dus een goed teken.
Als ik dan een klein stukje rechtuit ging dan hield ze het niet zo goed vast als op de volte, maar het gaat wel erg goed vooruit.
Zelfs op de linkerhand zit al goede verbetering in.
Omdat ze nog zo plat gaat in de bocht tijdens de galop heb ik een paar rondjes op de volte gegaloppeerd met haar om ook daar wat op te oefenen.
Ik denk dat het beter is als ik dit meer oefen aan de longeerlijn, zonder iemand erop zodat ze beter haar balans kan houden, en dan hoop ik dat ze dan wat rechter gaat galopperen.
Moet ik haar eerst goed leren te galopperen aan de longe, dus daar gaan we ook aan werken. (iemand nog tips?)
Als dát allemaal voor elkaar is dan wil ik meer gaan longeren met longeersingel zodat ik haar kan bijzetten en ze haar rug moet gaan gebruiken.
We hebben dus nog een hele weg te gaan, maar een lol dat ik erin heb!!!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:12

Marit: Wat een gaaf paard zeg! Kan mij voorstellen dat je hem helemaal geweldig vind!

Malin: Wat sneu zeg dat Suevo artrose heeft. Wat is hij jong daarvoor zeg! Kan je nog wel op hem blijven rijden of wordt het zo dat hij soms kreupel loopt en soms goed is?

Ess: Wat fijn dat het goed gaat met Fuego
Regine: Leuke foto's van Capriola!!
Ik hoop voor je dat je gauw weer zelf kan rijden!

Hier gaat alles goed. Ik heb sinds vandaag een nieuwe bijrijdster!!
Ik was zwaar onder de indruk. Ze stapte op en reed zo met enno weg. De draf ging goed en de galop ook.
Ik heb nog nooit iemand zo goed op hem zien rijden meteen in het begin al.
Bij mijn oude bijrijdster heeft dat wel een paar maanden geduurt voordat het goed ging.

Ik ga nog 2 x mee of zo en dan mag ze zelf gaan rijden met hem. Ze reed hem echt super.
Daar ben ik enorm enorm blij mee. Zit nog steeds thuis met pfeiffer en ga volgende week 2 halve dagen werken.
En we krijgen dan ook gelijk de sleutel van ons nieuwe huis dus er kwam al genoeg op mij af de komende tijd.
Kan ik Enno met een gerust hart laten rijden door haar en dan ga ik zelf ook nog 3 x in de week. Dan wordt hij toch 5 a 6 x per week gereden/gelongeerd met dubbele lijnen.

Ze vind springen ook heel leuk en enno ook dus dat is ook helemaal leuk!