Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:32

Hier wat fototjes van m'n topper Izaak fan de Klaster.. :D
Afbeelding
Na les.. opstal bij mijn instructrice

Afbeelding
Met Izaak ben ik ook lid van de friese dravers. Als friese dravers geven wij shows of begeleiden wij optochten of andere evenementen of activiteiten. Dit doen wij in traditionele kledij.

Afbeelding

Afbeelding
Indoor KFPS competitie

Afbeelding
Eerste L2 wedstrijd afgelopen oktober :D

En iets wat Izaak ook heel graag doet ....
Afbeelding

racheeel_

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:28

Shanedow, prachtig paard heb je!
En op je vraag of ik op elke wedstrijd mag lichtrijden waar doorzitten wordt gevraagd, dat klopt. Echt heel fijn.

Iedereen proficiat met de punten!

Ik heb zondag weer, eindelijk eens een friezenwedstrijd hier in de buurt. Ben benieuwd.

Ik doe als het goed is mee in Nederweert aan de friezenselecties.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:39

Wow shaneshadow wat een plaatje zeg!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:26

Knapperd hoor shanesshadow

Racheel heb jij ook een grade?

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:54

Nee Laura, volgens mij niet. Dat is toch als je ook voor aangepast wil rijden?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:57

Ja is voor aangepaste sport maar kun je ook gewoon normaal mee starten. Ik heb een grade 4 gekregen maar ons niveau is nog te laag om daar aan mee te kunnen doen.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:01

racheeel_ schreef:
Shanedow, prachtig paard heb je!
En op je vraag of ik op elke wedstrijd mag lichtrijden waar doorzitten wordt gevraagd, dat klopt. Echt heel fijn.

Iedereen proficiat met de punten!

Ik heb zondag weer, eindelijk eens een friezenwedstrijd hier in de buurt. Ben benieuwd.

Ik doe als het goed is mee in Nederweert aan de friezenselecties.

Leuk :D ik doe ook mee 31 mei in Nederweert

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:02

Shanedow schreef:
DnBles schreef:
Inderdaad zolang ze zelf vast tevreden bent heb je ook al een beetje gewonnen ;)

Zijn er hier nog meer die mee doen aan de selecties voor KFPS outdoor? :D

Jazeker :D .. Ik doe mee .. Balkbrug, Oldeholtpad, Drachten Garyp, Aassen en Koudum ja mag maximaal 6 proeven toch ? dus moet nog even kijken/kiezen welke ik mee ga doen :D ..

Klopt, ik rijd 3 wedstrijden en iedere wedstrijd 2 proeven ( alle selecties zijn een flink stuk rijden vanaf hier) ;)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:53

Shanodow: Je moet wel rekening houden met het reglement. Als je die je noemt allemaal wilt rijden heb je er teveel en wordt je gediskwalificeert.

BEPALINGEN SELECTIE.
Om voor kwalificatie in aanmerking te kunnen komen dient de combinatie maximaal 6 selectieproeven en minimaal 4 selectieproeven, verspreid over maximaal 3 selectiewedstrijden en minimaal 2 selectie wedstrijden te rijden. Men is verplicht 2 selectieproeven per selectiewedstrijd te rijden, kiest men er voor 1 proef te rijden, telt wel de 2e (niet gereden) proef mee als selectieproef en krijgt men 0 selectiepunten. (wanneer men 6 selectieproeven rijdt worden de slechtste 2 scores niet mee geteld). Rijdt men meer selectieproeven dan maximaal is toegestaan, dan wordt men gediskwalificeerd en uitgesloten van verdere deelname.

zie: http://www.dressuurkampioenschapfriesch ... ement.html

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:55

Ik kan dit jaar maar 1 wedstrijd starten, rest is allemaal OF veel te ver weg, OF op dagen dat ik niet kan. Misschien volgend jaar, kunnen we dit jaar eerst mooi wat ervaring op doen (lees: kan ze leren dat jury-auto's en struiken echt geen knappe frieze merries opeten :') )

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:38

ik heb er al eentje verprutst :+ dus gaat lekker _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:24

Je mag wel meer wedstrijden starten, maar niet voor selectie dan.
Ik heb ook 1 jaar Drachten, Oldeholtpade, Koudum en Hemrik gereden, maar 3 wedstrijden voor selectie opgegeven (Koudum niet).
Wel selectierijders gaan voor uiteraard. Maar vaak hebben ze nog wel plek.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:32

Ik had 27 juni de eerste willen rijden in Balkbrug, maar ik denk dat het dan nog te vroeg is om al L te gaan starten. De indoors dan maar en anders volgend jaar. :)

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:21

Ik start de selecties nu nog in het Z1
Afgelopen zaterdag ging t best goed met de wissels oefenen maar wil t eerst 100% bevestigd hebben voordat we z2 starten ;)
Maar was helemaal happy 1 ging super alleen daarna even een klein spurtje haha :')

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:54

Laura1982 schreef:
Ja is voor aangepaste sport maar kun je ook gewoon normaal mee starten. Ik heb een grade 4 gekregen maar ons niveau is nog te laag om daar aan mee te kunnen doen.

Oke.. mag ik vragen wat je hebt dan ? en hoe lager de grade hoe erger de beperking ? :D

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:56

DnBles schreef:
Shanedow schreef:
Jazeker :D .. Ik doe mee .. Balkbrug, Oldeholtpad, Drachten Garyp, Aassen en Koudum ja mag maximaal 6 proeven toch ? dus moet nog even kijken/kiezen welke ik mee ga doen :D ..

Klopt, ik rijd 3 wedstrijden en iedere wedstrijd 2 proeven ( alle selecties zijn een flink stuk rijden vanaf hier) ;)

Haha doe ook wel de Subli kampioenschappen mee maar die zijn ook ver weg. De KFPS zijn drachten en garyp nog goed te doen maar is alles minimaal een half uur

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:57

Raiza schreef:
Shanodow: Je moet wel rekening houden met het reglement. Als je die je noemt allemaal wilt rijden heb je er teveel en wordt je gediskwalificeert.

BEPALINGEN SELECTIE.
Om voor kwalificatie in aanmerking te kunnen komen dient de combinatie maximaal 6 selectieproeven en minimaal 4 selectieproeven, verspreid over maximaal 3 selectiewedstrijden en minimaal 2 selectie wedstrijden te rijden. Men is verplicht 2 selectieproeven per selectiewedstrijd te rijden, kiest men er voor 1 proef te rijden, telt wel de 2e (niet gereden) proef mee als selectieproef en krijgt men 0 selectiepunten. (wanneer men 6 selectieproeven rijdt worden de slechtste 2 scores niet mee geteld). Rijdt men meer selectieproeven dan maximaal is toegestaan, dan wordt men gediskwalificeerd en uitgesloten van verdere deelname.

zie: http://www.dressuurkampioenschapfriesch ... ement.html

Ja weet ik daarom zei ik ook dat ik nog een keuze moet maken om op 3 uit te komen :D

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:58

Raiza schreef:
Ik kan dit jaar maar 1 wedstrijd starten, rest is allemaal OF veel te ver weg, OF op dagen dat ik niet kan. Misschien volgend jaar, kunnen we dit jaar eerst mooi wat ervaring op doen (lees: kan ze leren dat jury-auto's en struiken echt geen knappe frieze merries opeten :') )

haha ja lastig probleem bij het outdoor seizoen :')

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:59

DnBles schreef:
Ik start de selecties nu nog in het Z1
Afgelopen zaterdag ging t best goed met de wissels oefenen maar wil t eerst 100% bevestigd hebben voordat we z2 starten ;)
Maar was helemaal happy 1 ging super alleen daarna even een klein spurtje haha :')

Leuk en ja dat is ook zo.. wil je beetje presteren dan moet het wel goed bevestigd zijn inderdaad .. maar Z1 is ook al een mooi niveau _/-\o_

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:00

Ik start alleen zand wedstrijden en ben minimaal een uur onderweg voor een wedstrijd. Zelfs in de winter is de dichtstebij al 45 minuten rijden.

En de Z2 is echt pittig. Ik had ook beter wat langer kunnen wachten voordat ik ging starten :)

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:01

Haha bedankt voor de complimentjes .. ben ook wel wijs met hem hoor.. hij doet zijn best alleen merk soms wel dat die wat stoer gaat doen of was jong en hyper is :') :):)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:18

Ik heb een zenuwbeschadiging in mijn rechter onder been. Daarbij ook trombose en dystrofie. Ik hoefde geen grade maar blijkbaar krijg je die bij mijn beperking.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:23

@shanedow, een half uur rijden voor een wedstrijd vind ik echt nog niets haha dat is voor mij standaard. Voor de kfps wedstrijden zit ik standaard minimaal een uur maar vaker anderhalf uur in de auto. :=

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:21

Dichtbij zijn de selecties vanaf hier zeker niet.
Maar wel altijd leuk om mee te rijden ;)
Shanedow ik ben niet zo super fanatiek qua wedstrijden hoor haha, ik heb nog nooit de 10 x per jaar gehaald :P
Eerder 5-6x en jaar daarna weer n niveautje hoger

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:55

Laura1982 schreef:
Ik heb een zenuwbeschadiging in mijn rechter onder been. Daarbij ook trombose en dystrofie. Ik hoefde geen grade maar blijkbaar krijg je die bij mijn beperking.

Maar dat krijg je niet zomaar, daarvoor moet je je hebben laten keuren.