Dames, ik vertrek zo dadelijk om 'ja' te gaan zeggen
succes en veel plezier
vanavond na het werk een rondje wandelen met de amor en zn hafligervriend hoop maar dat de wind een beetje minder word want is nu echt gewoon koud buiten
Ik heb vandaag heel eventjes op Sterre gezeten, voor het eerst!
liesd
Geplaatst: 08-04-13 10:13
Martine, leuk! En hoe deed ze het?
Ik ben dus getrouwd Op Facebook staat al een foto, maar er zijn er nog heel wat op komst! Het was alvast een mooie generale repetitie voor 25 mei! Na de ceremonie op het gemeentehuis zijn we met onze ouders, mijn broer en onze getuigen nog een huifkartocht gaan maken in de omgeving van de stal waar Figo staat, en erna is er een tweesterrenchef thuis komen koken, heerlijk! Wel raar dat ik nu niet meer over mijn vriend/verloofde, maar over mijn man moet spreken
Zaterdag was een dagje rustig doen, maar gisteren een hele dag op stal doorgebracht. In de voormiddag aan de hand gaan wandelen met Figo, en in de namiddag een heerlijke wandeling met de PRE die ik rij. Enige minpuntje: Figo's achterbenen hingen vol dunne mest, net zoals die van zijn stalgenootjes. Er is een nieuwe lading voordroog, die dus blijkbaar wat natter is. Heb net op aanraden van de DA NAF Haylage besteld, daar had ik al wat goede dingen over gehoord. Afgezien daarvan eet hij nog gewoon, ziet hij er vrolijk uit en geniet hij vooral van het zonnetje Ik heb hem gisteren ook zonder deken gezet, het blijft hier nu 's nachts al boven de 5 graden. DA had Figo al een tijdje niet meer gezien, en was onder de indruk. Ik kreeg een dikke knuffel van hem, en een 'goed gedaan, meiske, want ik had zo'n medelijden met dat paard'
Haha, ja een vriendin van mij is een jaar geleden getrouwd maar heeft het nog altijd over 'haar vriend' Even wennen dus, maar je had er goed weer bij!
Oh getsie, diarree... das altijd even opletten!
Chimanga heeft vorige week echt geweldig gelopen in beide lessen dus die had een weekeindje vrij met lekker veel buitenspelen... Helemaal gek dat beest Heb voor mijn doen hele gave foto's weten te maken dus die zal ik er binnenkort even opzetten. En voor de Facebookers. haar cursus Klassieke Rijkunst was ongeveer hoe de hele buitenspeelsessie ging
Nou eigenlijk was ze erg braaf, ze ging wel om mijn moeder (die had haar vast) heen draaien, en vond het erg spannend. Ze zat heel erg met haar oren naar de zijkant, denk dat ze echt mij in de gaten aan het houden was. Toen ze weer netjes stil stond ben ik er snel weer afgesprongen, dus het is echt maar heel even geweest. Het is sowieso al een nerveus paard dus dat ze alleen wat onrustig werd viel me alles mee, braaf paard! Hopelijk blijft het zo en wordt het niet de volgende keer als nog een kanon
Wat een cool compliment van de DA zeg Liesbeth! Hopelijk is ie snel van de diarree af Ben benieuwd naar meer foto's! En lijkt me ook wel raar om je vriend ineens je man te moeten noemen!
Mooi compliment Liesbeth jammer van de diaree. Ik heb de foto's gezien op Facebook Geeske, geniaal. Leuk dat Sterre zo braaf was, houden zo. Hier gisteren Bram weer gereden en hij was zowaar super braaf geen rare sprongen richting de andere paarden. Het kan ook zijn dat hij wat minder energie heeft daar ze overdag al een aantal uurtjes in de wei mogen. Als hij op stal komt gaat hij eerst slapen. Van het weekend mag hij samen met Boukje mee als ik les krijg van Pedro, ben benieuwd wat hij ervan vind.
Leuk, Martine! Ik zag de capriolen van Chim ook al op Facebook
En die diarree, tja... DA zei dat het wellicht een combi is van de te natte voordroog en het feit dat hij een soort prikkelbare darm heeft overgehouden aan de bloedwormeninfectie. Het wisselt wel met bolletjes hoor En gisteren heeft hij dan ook voor het eerst kennisgemaakt met de waterslang op z'n staart en achterbenen, nu weet hij ook dat dat ding niet bijt
dapperedodo
Geplaatst: 08-04-13 13:51
ja lijkt me ook wel raar om je vriend man te moeten noemen hihi heb der nog wel een beetje moeite mee naa een half jaar om me vriend vriend te noemen
geeske heb je toegevoegt op facebook had jouw nog niet.
ohh op sterre gezeten stoer hoor wil in het weekend weer een poging bij amor doen samen met verzorgster.
de paarden tandarts komt zaterdag ben benieuwd wat die van zn gebit zegt is zijn eerste keer sinds ik hem heb.
wat een goed compliment heb je gekregen van de dierenarts over figo heb ik ook gehad amor was ook niet zo goed voor gezorgt is iedergeval erg fijn te horen.
Nouvel
Geplaatst: 08-04-13 15:23
gaaf martine!
en liesbeth, even wennen nu heb je een man... Fijn dat de DA tevreden was over Figo, alleen balen van de dunne mest... kan goed van de kuil komen inderdaad... Anders even mestonderzoek laten doen misschien? Wij hebben vorige week alle paarden op stal weer laten doen op advies van de veearts, alles was schoon! In juli moeten ze weer...
Als het blijft duren, laat ik inderdaad een mestonderzoek doen. Voorlopig maak ik me nog niet echt zorgen, maar dat kan nog veranderen, natuurlijk Doen jullie dat op geregelde tijdstippen?
Nouvel
Geplaatst: 08-04-13 15:39
Voorgaande jaren deed ik vaak nog afwisselend eens mestonderzoek en dan weer een wormenkuur geven, maar nu alles op recept moet hebben we besloten om met de hele stal het schema van onze veearts te volgen dit jaar, je kunt er info over vinden op deze site:
Ik geef ook niet altijd zomaar een wormenkuur nee... alleen als ik van stal wissel, dus voor de winter krijgt ze een uitgebreide en als ze weer thuis komt straks krijgt ze ook weer een uitgebreide kuur... verder test ik haar mest gewoon af en toe, en die is altijd goed schoon... Ze zijn ook lang niet altijd nodig als een paard nergens last van heeft hoor! Hopen dat Figo snel weer opknapt dan
Heeft iemand van jullie ervaring met een nylon kaptoom? Ik heb zo'n leren (academische) kaptoom, volgens mij die van paardenbegrijpen.nl. Gekregen van iemand die nu geen paarden meer heeft, maar Sterre vind hem vreselijk. Hij is misschien ook net wat te groot voor haar en bij haar neus zit ie niet lekker. Dus dan die maar bewaren voor Fiëla misschien. Ik wil wel een kaptoom gebruiken, zeker voor het longeren vind ik hem ideaal en daarbij wil ik als het goed blijft gaan bitloos inrijden, heb bij Sterre ook nog geen bit in gehad. Dusss, ervaringen?
Ik gebruik een nylon kaptoom en ik vind het superfijn Kan 'm best strak doen, zonder dat hij vervelend zit en daardoor schuift hij dus ook niet
Nouvel
Geplaatst: 08-04-13 21:49
Ik heb voor Ferro zo'n rambo hoofdstel met een ringetje op de neus, die gebruik ik als kaptoom en dat gaat tot nu toe goed (heb 'm nog niet zo vaak gebruikt ), je kunt er straks ook een bit aan vast maken met rijden als je dat wilt, zitten riempjes voor bij...
Die heb ik zien staan bij Agradi Ziet er mooi uit, maar wel boven mijn budget voor nu. Dan zou ik eerst goed moeten weten hoe ze het doet en wat ik straks met rijden qua hoofdstel wil (bit/bitloos).
Niet schuiven is erg fijn Natasja Die leren schuift bij Sterre dus wel iets, maar ik denk dat dat echt komt doordat het een maat Full zal zijn.. Misschien dat ik eerst nog even ga proberen om er een soort bontje omheen te krijgen zodat hij fijner zit voor haar en ze niet zo zielig hoeft te doen En anders maar voor een nylon kijken. Denk dat ze het sowieso niet erg fijn vindt, van die dingen om d'r hoofd. Ik ben ook bewust op zoek gegaan naar een zacht halster omdat ik vrij snel merkte dat ze wat aanstellerig reageerde op halsters
Ik heb ook zo'n academisch lederen kaptoom, en Figo reageert daar best goed op. Is inderdaad wel maatje cob
Mest was daarnet al een heel stuk beter!
Nouvel
Geplaatst: 08-04-13 22:34
ah fijn dat de mest al beter was!
Ik heb voor Fifi een academische kaptoom voor het lange teugelen, daar doet ze het super op! Voor Ferro wilde ik om te starten iets zonder metaal in de neusriem, vandaar de keuze voor de Rambo...
Kan ik me helemaal voorstellen Ellis! Hij ziet er ook lekker soepel uit enzo. Ik denk dat deze kaptoom voor Fiëla wel goed zal zijn Voor Sterre lukt het nu ook nog wel zo die paar keer per week een minuut of 20, maar wordt het meer dan zal het toch ff anders moeten
Moet wel zeggen dat ik die academische kaptoom verder ook erg fijn vind. Sterre kan best trekken en met die kaptoom reageert ze toch een stuk beter, en ook voor wat stelling vragen is hij erg handig, met een halster krijg je dat niet voor elkaar en een hoofdstel is toch ook anders .