[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:14

Leuke fotos Sanne!
Nog een paar van vanmorgen:
Staakmomentje van Bram
Afbeelding
Mooi momentje
Afbeelding
Bram kunstje
Afbeelding
Gimly houdt de wacht
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:15

Nou jongens, we gaan ervoor, vanaf pagina 316... :D

Shanna: Welkom! Ik heb nog een tijdje in het 4 jarigen topic (daarna paarden uit 2003) gezeten, maar dat ging echt veel te snel :D
Leuk dat je ook in Barokkies bent geinteresseerd! Mooie bewegingen heeft Vajnic :k
Elise: Dat kwpn projectje is echt mega gaaf, Ferro bloed trekt mij ook altijd wel.
Gefeliciteerd met je jonkie.
Jesser: Wat zagen jullie er prachtig uit zeg, super mooie plaatjes.
Gefeliciteerd! Gaan jullie ook nog op huwelijksreis?
Soeske: Leuk, dat lange tuegelen met Bram, ziet er grappig en schattig uit :D
Iedereen sterkte met die kiespijn :(:)
Denise: Mijn vriend heeft in een soortgelijke situatie gezeten.. Wel anders maar zelfde aangifte.
Hij moet een boete betalen, maar hij gaat nog in hoger beroep.
Cyrina: Succes met de verkoop van je shet. Lekker dat Cantaor en Bobby het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Snowy2004: Aahh gefeliciteerd met Rowena! Waar laten ze zo'n peuter nou op zakken/slagen?
Succes morgen met de foto's en echo's van Atlas zijn rug.
Saida: Lekker dat Rints zo braaf was met die balkjes, leuk om die ontwikkeling te zien.
Angela: Ik ben niet in de Friezen thuis, succes met je zoektocht. Hopelijk vind je er eentje die goed bij je past en je helpt met het verdriet om Moppie :(:)
Iloon: Heeft Chico nu helemaal vakantie op dat land? Gezellig dat je even die paarden (en mensen) in het eggie hebt gezien.
jus: Knappe paarden zeg! Is die crisis ook in de paardenverkoop in Spanje te merken?
Whoowhoo die schimmel!!! Wat een lekker ding! Helemaal mijn type.
Zilfstar: Jippe had duidelijk energie genoeg :D
Frank: Kijkt Michelle Thriller dan al?? :P Best pittig voor zo'n jonkie denk!
Sanne: Fijn dat de show goed ging, ben benieuwd naar foto's!
Heb ze inmiddels gezien, leuk joh! Dat Vaidosa nog zo fit is, dat veulen mag er wel eens uit.
Balen van de dekking.
Mies: Lekker geshopt, ik wil ook wel weer een keer :D
Niese1987: Zo, dat is nogal nieuws zeg, en geen leuk nieuws! Wat sneu zeg :(:)
Jolynn: Haha, leuk is dat he, ik heb Furia als hengstzijnde ook een keer in mijn nek gehad :P
Gelukkig niks aan het handje, maar even schrikken is het wel. Beterschap hopelijk knap je snel op.
evdpanne: Gefeliciteerd met je aankoop! Shaggy is echt superrr leuk!

Zo ik ben weer bij. Nu even een update vanaf mijn kant..

Ten eerste is mijn gloednieuwe zadel bij de zadelmaker. Toen mijn bijrijdster aan het rijden was (ook nog eens voor het eerst alleen), is de helft van de bevestiging waar de beugelriem aan vast zit afgebroken.
Beugel+riem klapte er in 1 keer hard af, mijn bijrijdster heeft er een flinke blauwe plek aan over gehouden aan de binnenkant van haar been.
Gelukkig was Furia wel braaf. Al snel het zadel weg gebracht, vorige week donderdag en ben m 1 tot 2 weken kwijt...

Als gevolg daarop heb ik afgel zaterdag met Beda lange teugelen gedaan. Ooo wat was dat zweten.
Was superheet, al wel einde van de dag maar dan is dat lopen toch minder fijn :D
Gelukkig deelde Beda ook in mijn leed :D

Daarnaast het Furia een verdacht bobbeltje bij zijn oog. Gisteren werd hij geent dus kon de da meteen er even naar kijken.
Toen ik aankwam waren ze al bij hem geweest en zag ik bij dat plekje bloed dus ik dacht dat ze er al wat mee gedaan hadden.
Toen kwam de va nog even langs, bleek dat ze het alleen nog even snel had bekeken want ze moest natuurlijk toestemming hebben om cellen te te pakken.
Dus het was gewoon spontaan opengesprongen, en nu was het dus zacht waardoor ze geen cellen er af kon halen.
Dus zolang het zacht is, is het in orde anders moet ze nog even langskomen.

Verder is de zoektocht naar een leuk huisje voor mij en mijn vriend nog in volle gang.
Omdat we toch echt Rocky nu bij ons wilde hebben, zit hij nu gezellig bij ons in mijn ouders huis.
En wat een droppie is het! Totaal aandachtsgek, speels, knuffelig echt zo sweet.
En hij is nu mooi zwart met wit dus, hij is echt sprekend een Felixkatje.
Echt een leukere kat qua karakter hadden we niet kunnen treffen :+:
Zal binnenkort even foto's van hem plaatsen!

Blegh, en ik moet vanavond werken van 5 tot 10. Echt zooo geen zin in :n

Edit: Oja, vanochtend dus al bij Furia geweest. Lekker met de Passoa gelongeerd en wat was ie los, hij liep echt te showen maar compleet ontspannen. Er lagen 2 balken waar hij op de volte precies mooi overheen kon, dus dat ook even lekker meegepakt.
En overgangen galop-draf, draf-galop, waarbij hij rustig terugkwam en dragend vanuit de galop en voor het grote deel mooi actief wegsprong naar de galop toe. Was dus errug happy met hem.
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 08-07-09 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:21

Werkse madelief, ik mag van 3 tot 10..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:23

Ik heb lekker vakantie... hahaha.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:24

@ Soeske, jouw pony is zo leuk!!!! Dat wil ik toch ook allemaal gaan doen straks met Boris. Tenminste, als de kleine schurk zich leert gedragen 8)7

Suelza

Annash schreef:
Ik heb lekker vakantie... hahaha.

Ik niet, maar doe gewoon alsof :P

madelief88

Ooh, das ook minder :n
Leuke foto's wederom!

oja, waar ik ook nog even aandacht aan wil schenken, wat hier denk ik niet echt speelt, het overlijden van Michael Jackson dus.
Mijn vriend is groot (en dan bedoel ik echt groot) fan van hem, dus voor hem was de dood helemaal heel vervelend :(:)
Zelf vind ik het ook erg verdrietig, maar op zich beter voor de man zelf. Maar wat had ik graag gezien dat hij deze zomer was gaan touren!

Ik heb gisteren de plechtigheid bekeken, best heftig.
Dat dochtertje op het einde was echt hartverscheurend.
Maar ook de andere sprekers. Een aantal zeiden: the best entertainer of al times, daar sluit ik mij helemaal bij aan.
Wat een talent had die man.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:29

Dank jullie!
Elise, Bram is ook een deugniet hoor haha.. Gewoon geduldig blijven bij hem (moeilijk!!) en doorzetten
Vakantie.. Nee, heb ik niet.. werk,werk,werk...
Madelief, ja, het was best aangrijpend allemaal. Heb terugblikken gezien en het stuk in de telegraaf gelezen..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:30

Ja aan doorzettingsvermogen ligt het bij mij niet snel hoor, maar bij Boris ook niet ;) Boris lijdt namelijk aan grootheidswaan...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:33

ooooh, hier staan ook 2 die dat hebben ;) Samen zijn ze al helemaal joekels en stoer hahha

Kzal nu richting werk

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:34

Ik heb nooit echt wat met Micheal Jackson gehad :n Zijn liedjes waren overigens wel mooi!
Ik heb gisteren die dienst niet gezien, toen was ik de show aan het rijden.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:42

Ik heb de uitvaart wel bekeken...
Alleen irriteerde ik me tijdens de speech van zijn dochter er juist vreselijk aan dat die microfoon zo onder dat kind haar koppie werd geduwd... maw.. kijk wereld, MJ was geen kinderverkrachter want zijn kind heeft verdriet...
Zo kwam het op mij echt over..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:46

Het was wel een beetje apart, maar het kwam op mij over alsof ze dat gewoon zelf wilde zeggen dacht ik zo. Maar goed, het lijkt mij sowieso een verschrikking zoiets intiems met de hele wereld te delen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:49

sanne - echt heel gaaf je verslag ziet er heel mooi uit hoe heb je iggie op het blok geleerd als ik vragen mag. en zijn papa :9 mag er idd echt wezen

Saida - dat let op galop hulp doe ik idd precies hetzelfde echt toevallig :D ik merk ook dat heike steeds sterker wordt maar we hebben nog een lange weg te gaan. bedankt het is idd een dubbel gevoel

madelief - ik zie wel wat er uit kom als die een geld boete krijg dan zij het zo heb me eigen er een tijd lang druk om gemaakt dus het komt allemaal wel goed.
leuk dat jullie zoektocht naar een huisje in volle gang is je zus woont nu ook officiel samen he zag ik op hyves.
en balen van je zadel net nu en dan gebeurt er zoiets maar gelukkig kon je nog lekker lange teugelen met beda

Suus - leuke foto's weer van die ''kleine'' en jou aan het werk blijf mooi om te zien

wat michael jackson betreft ik was niet fan van hem maar sommige nummers bezorgen mij toch een brok in mijn keel zoals what about us, your not alone, en gisteren moest ik idd even slikken toen ze dochtertje aan het woord kwam

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:10

Madelief: Zo dat zijn hele verhalen :D . Leuk wat je allemaal mee maakt met Fuur! Lesje LL (is vermoeiend ;) ) maar leuk! Wel balen van je zadel :( . Meteen al kapot.... das niet leuk..
En wat betreft Michel... jaa ik vind het ook erg hoor. Ben nooit echt fan geweest, maar de liedjes zijn leuk. Hij was ook wel echt heel beroemd, jong en oud kent hem wel.. Zo zonde.. maar toch was het laatste jaren al flink aan het afnemen. Al had ik hem die tour ook nog van harte gegund! En ook dat laatste stuk idd, van dat dochtertje.. hartverscheurend. :(:) .
W.b.t. Chico die hoeft idd een maand niks te doen behalve genieten van het gras haha! Ik merkte wel dat hij het echt kan waarderen hoor.. Hij heeft zóveel gedaan en geleerd afgelopen half jaar, dat even een maand "blijf van mijn lijf" wel goed voor hem is. Hij vind het wel erg leuk als ik kom! Hij knuffelt dan graag met me :D . Maar na die week veluwe (wat hij en ik super vonden) heeft wel aan hem "getrokken". Het was best zwaar... Dus vandaar deze keuze. En nu we wei aan stal hebben, mag die als die einde van de maand terug komt ook nog lekker het land op :D Alleen dan niet 24/7 ;)

Suus: Nice pics!

Saida: Rints op nieuwe nike's ;) . Fijn hoor. Ook nog ff gereden. Dat mis ik nu wel hoor.......

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:15

Ik ben PRE's aan het kijken op internet... hahaha...
Wordt een lastige zoektocht, denk ik :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:25

Shan.. je moet gewoon tegen die tijd betrouwbare stallen gaan bezoeken.
Voor mij staat 1 ding al vast.
Mijn toekomstige Anda komt bij Jacqueline en Ricordo vandaan :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:34

Doe ik ook wel hoor Kelly, maar ik kan het niet laten om rond te kijken... hahaha!
Wie zijn Jacqueline en Ricordo? Die waar Lobke het over had, of zijn dat weer anderen?

Op de sites kunnen ze in ieder geval bijzonder goede verkooppraatjes houden, heb ik al gemerkt. Gelukkig dat ik ook enigszins weet wat ik wil zien en waar ik op moet letten... hahaha.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:40

Jacqueline en Ricardo zijn van Buena Suerte (www.andalusiers.nu)

Daar rij ik nu met grote regelmaat en ze laten me heel veel voelen en proeven Andalusierland...
Stiekem heb ik natuurlijk allang besloten welke ik heel graag hier wil hebben maar goed.. daar heb ik nu nog even niet de middelen voor.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:43

Heey
Saida : Ik vind het echt heel lief van je dat je mee wilt zoeken naar een andere fries :D Ik stuur zo even een pb met meer info over wat wij willen ;). Fijn dat het rijden lekker ging en dat ze braaf was bij de hoefsmid :D
Sanne : Mooie foto's en een gaaf verslag zeg :D
Jus : Wauw, gave paarden :D
Soeske : Weer leuke foto's :D
Suelza : Gefeliciteert met je paardenkind :D
Madelief : Dankjewel :) Balen dat je zadel bij de zadelmaker is :(.

Wij hadden gister echt een gave fries gevonden op internet, helaas is ie verkocht naar Italië :(. Dat was echt een gaaf paard.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:47

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:56

Wauw die is echt prachtig zeg :D :9

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:45

Sanne Igneo ziet er weer goed uit zeg! Hij is flink aangekomen nu hij niet meer ziek is!

Engreida toont nog steeds weinig uier, maar de banden zijn al wel zo slap als wat! Geen touw aan vast te knopen die merrie, pfff was het er maar uit..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:06

@ Kelly: Ik heb op internet ook al een jonkie gezien waar ik graag voor zou gaan kijken, maar het kan nu toch nog niet. Is wel de beste die ik tot dusver heb gezien.
Veel sites spreken van correcte paarden, maar ik kan zo een aantal dingen aanwijzen, en dan vragen ze vaak boven de 15.000 euro. En die ik gezien heb en leuk vindt, is maximaal 10.000, als ik het goed heb... hahaha!
Je moet er ook een beetje tegenaan lopen, denk ik.
Ik ga even op de site kijken!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:36

Suelza schreef:
* edit * wettelijk gezien mag je haar, weet niet of je dat nog zou willen, gedurende 6 maanden nog terugbrengen igv verborgen gebreken en hebben hun de plicht haar terug te nemen.

Wellicht dat ze van ellende het paard alsnog bij je laten, misschien voor een klein prijsje, zodat hun eraf zijn en een hoop gezeik minder en jij haar alsnog een pensioen kunt geven...

Naar mijn weten hangt dit af van het feit of de koper een klinische keuring heeft laten doen, een koper heeft nl.ook plichten.
Of ben ik nu abuis? :o