[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:34

Sanne -> Gisteren heb ik de rest van de dag heerlijk na genoten van de buitenrit, ik vond het echt geweldig.
We hebben nu de zondag gebombardeerd als ons buitenritdagje! Pling
Iggy wordt steeds knapper, en wat staat zijn nieuwe halster hem mooi!

Jasmijn & Sanne -> Leuk verslag!
Zo te lezen was het voor herhaling vatbaar! Haha!

Charlotte -> Welkom hier! Clown

Michelle -> Lekkere combinatie; kibbeling en poffertjes. Tong uitsteken
Veel plezier op de markt!

Jasmijn -> Leuke foto's van jullie weekend!
Ja gelukkig is Rints er weer helemaal bovenop, ben nog maar weinig zó ongerust geweest.
Het strand gaat zeker weten een keer gebeuren, maar wanneer............?

Suzanne -> Vervelend dat Goya niet zo lekker gaat.
Sterkte met hem!

Ilona -> Ik begrijp echt niet hoe je dat bedoelt hoor, over je trots en verliefd zijn op Chico...... Verward
Geintje! Tong uitsteken
Klinkt zo herkenbaar! Ik sta nog elke dag te zwijmelen bij mijn lieve mooie meis. Knipoog

Ellis -> Hoe gaat het met je?

Hihi! Ben nog aan het nagenieten van onze buitenrit van gisteren!
Vandaag maar even longeren, ze zal wel stijfjes zijn......

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:49

Nou weer even alles bijgelezen

Jasmijn en Sanne => leuk verslage en super leuke foto's was echt geslaagd dus

Soeske => hopen dat het allemaal mee valt voor je

Prinslover => het is idd ook weer wennen hoor werken lag aardig wat op mijn bureau toen ik vanochtend aankwam. wat fijn dat chico zo goed zijn best doet mag je idd erg trots op wezen.

nou ben vandaag weer voor het eerst op mijn werk is echt wel wennen er weer zo vroeg uit maar goed moet ook gebeuren he.
vanavond maar weer mijn topper rijden en even bij mijn stalgenootje der les kijken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:32

Dank jullie wel. Zal zo even een foto proberen te maken.
Saida, fijn he, zo`n buitenrit..Heerlijk is dat altijd, kun je altijd zo lekker van nagenieten.
Heikedenise, lekker he, vroeg opstaan haha. Lekker weer ff rijden

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:16

Cloris; Lekker he, scheuren op het strand? Het is ook wel 1 van de hobbiesvan Utix en mij. Het mooiste is dat als hij alleen is, hij op zijn gemakkie gallopeerd, en zodra er een ander paard bij komt, zet hij de gaskraan open. Nu is Utixo wel ontzettend fijn buiten, op mijn zit en stem is hij zo terug te nemen naar stap, en na een galop is het geen dribbelkont. Zelfs op de terugweg niet.
Frank; Leuke foto's! Ik zou alleen persoonlijk voor zo'n uk veiligheidsbeugels kopen. Zo te zien kan dat voetje helemaal door de beugel heen. De westernmanege zit nog verder van het strand dan dat wij zitten. En rustig? Je hebt een unicum meegemaakt, meestal komen ze in volle galop voorbij stormen.
Mies; Heerlijk he, als het goed gaat. Weer een mijlpaal bereikt.
evdpanne; Succes met je tentamen straks!
Saida; Heerlijk he, zo'n buitenrit waarbij je totaal ontspannen kunt rijden?

Oeh, zaterdag voor het eerst sinds tijden weer op Irm gereden. Irma staat eigenlijk met pensioen, maar mijn nieuwe verzorgstertje wil graag een keer proberen te rijden. Ik vind alles prima, maar wilde zelf eerst even weten hoe het met madam haar humeur gesteld was. Nou, die was het er dus totaal niet mee eens. Het begon al met instappen, ze deed erg raar, en drukte haar rug weg. Ik dacht dus alweer dat ze rugklachten had, tot de deken eraf ging. Toen deed ze opeens normaal. Ik ben een half uur lang bezig geweest de ontspanning op te zoeken, maar uiteindelijk kon ze normaal stapen, met ruggebruik. Ik ga haar zelf maar weer eens wat vaker rijden, heb wel dikke lol gehad. Haha! Volgende maand even de ostheopaat erbij voor de zekerheid, en dan amg ze weer iets meer doen. Niet teveel, want ze vind het gewoon niet leuk meer, maar zo 1 a 2 keer in de week moet ze maar genoegen meenemen. Wie weet kan ze dan van de zomer ook weer langere buitenritten maken, want dat vind ze wel leuk.
En omdat ik toch al in de pony's bezig ben, momenteel rijd ik een pony van een meisje op stal. Zelfde verhaal als mij en Irma, we waren beide jong toen we de pony kregen, en dan is lol met je knol belankrijker dan serieuze training. Het meisje loopt nu vast (ze zal 19 zijn?), en het plezier ebte weg. Pony was het er echter niet mee eens dat hij nu echt aan het werk moet, en besloot lekker in protest te gaan. Heel vervelend voor ponybeest, snap ik echt wel, maar als hij op dezelfde manier doorgaat, loopt hij zijn voorbenen kapot. Dus hij moet eventjes kilometers maken op de achterhand. Maar, de laatste 10 minuten gingen heerlijk, en kon ik er zelfs een overgang stap-galop uitpersen.
En oeh, ik heb gister een trailer achter de jeep gehangen! Hij trekt hem fluitend!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:29

Cloris wat een mega gaaf filmpje! Ook dat je zo ff naar de camera kijkt onderweg whahah, super vet! Heb helaas geen geluid hier.
Dat is ook mijn grootste wens over het strand heen met Cap! Er zijn plannen om binnenkort naar Katwijk te gaan met een stel dus hopelijk gaat het binnenkort dan toch echt gebeuren!!

Frankiej ook leuke foto’s! Wat een brave zeg zo zonder zadel erop!

Zasread dat klinkt als een lekker weekend! En Igneo is echt een leukerd!

Barocco
ook erg leuke foto’s!! Iedereen heeft allemaal lekkere ritjes gemaakt et weekend

Utixo handen vol gehad zo te lezen…

Ook ik ben heerlijk op stap geweest met Capriola. Ik heb vandaag ene heerlijke rit gehad. Met 2 stalgenootjes naar de Herpenduin gereden met de vrachtwagen en daar aangekomen waren er ook net mensen van de hondenclub aan het verzamelen op de parkeerplaats. Keffer de kef kef kef. Lekker druk dus maar tging prima met opzadelen en in het bos hebben we heerlijk gereden. Ze waren klein beetje druk af en toe, vooral bij de wilde ponys en toen we 2 hooglanders die in de bosjes stonden voorbij gingen, maar verder heerlijk. Ik heb vroeger daar gereden, toen ik nog in Schaijk stond en kon de weg nog aardig terug.
Heerlijk langs het water gereden, alleen Cap vertikte het om erin te gaan, deed ze anders wel altijd , maarja te lang geleden ofzo. Op t laatst nog de zandvlakte over, je hebt er dus alles in 1, is een super bos daar! Cap was zeikie nat toen we terug kwamen bij de vrachtwagen maar het was heeeeerlijk!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:40

Nou,Hulsebos zadel ga ik weer terug brengen Verdrietig
Ik heb hulsebos gebeld en hij zou pas in december kunnen komen...zolang kan ik het zadel moeilijk op proef houden Clown
Ik zou wel dáár heen kunnen komen met Moreno en zadel,maar ik heb geen trailer dus moet ik van alles gaan regelen,en dat wordt ook moeilijk...
Dus maar besloten dat ik hem terug ga brengen,helaas...hoopte voor weinig geld een super zadel te hebben mar de rug van mn paardje werkte niet leuk mee Knipoog
Dus als iemand nog een hulsebos zoekt,deze was "maar" 300 eurie Bloos

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:42

Wat?! Hoe doe je dat? Een Hulsebos voor 300? is hij al erg oud of beschadigt?

Het is dat ik het geld er nu niet voor heb, anders had ik hem zo van je gekocht Boos!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:05

5/6 jaar oud,ultimate ll dressuur in goede staat voor zover we kunnen zien,vorig jaar nieuwe boom in gedaan en opgevuld....
Maar ja,hij past écht niet bij Moreno Verdrietig

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:10

Zonde dat het niet pas borderjay en zeker niet als je voor zo'n mooie prijs kon kopen. Ik heb ook nog een dressuurzadel te koop in zelfde prijsklasse. Geschikt voor de barok gebouwde paarden, dus het rond en gezonde Clown
Het heeft op diverse Lipizzaners gelegen en paste altijd. Ook Tinker en Fjord heeft het op gelegen, lag prima.

Is ook nog een prima zadel maar ik rij er nooit meer mee sinds ik mijn Portugese heb.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:22

Soeske => ik kan wel zeggen dat het alles behalve lekker was om na een week weer om 6 uur je wekker horen te gaan maarja daar wennen we wel weer aan.

ik hou die prijzen even in mijn gedachten van jullie zadels want van de week komt de zadelmaker voor mijn zadel en als ik dan eventueel een nieuwe moet dan kan ik altijd hier nog even na vraag doen.

gelukkig bijna klaar met werken dan naar huis en daarna naar me knollie toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:45

Hoi hoi!

Even een mededeling. Mijn pc is redelijk kapot, en loopt om de haverklap vast... Vandaar ook dat ik een paar dagen niet geweest ben...
Dus als ik er ben, en dan ineens niet meer, weet je hoe het komt Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb mijn 2e les gehad zaterdag, en dat ging echt SUPER Bloos!

Helemaal nagevelijk, helemaal bewerkbaar en stuurbaar! Heb echt FIJN gereden!

Voor de rest morgen een fotoshoot van Robijn en Renate Haha!

Vet leuk!

Hoe is het hier met iedereeen?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:27

Ilona: Super dat gedrag van Chico. Goed dat hij naast een merrie staat. Is alleen maar makkelijk als je merries tegenkomt.

Yenneke: Succes met klussen en met de verhuizing.

Nathaly: Welkom

Esther: Succes met je tentamens. Hoop dat ze een beetje goed zijn gegaan.

Lusitana: Helaas startte er bij de Spanjaarden op de OS slechts 1 PRE.

Cloris: Rijden op het strand. Oh wat mis ik dat.

Danielle: Wat is je slijmballetje toch een topper

Frank: Gave foto's . Zo te zien is Prince een superpony.

Saida: Super dat het zo goed gaat met Rintske.

Charaz: Welkom hier.

Michelle: Geweldig dat Encanto zich zo blij voelde.

Suus: Vervelend dat Goya niet lekker in zijn vel zit. Is helemaal lastig omdat je niet weet wat hem scheelt.

Borderjay: Jammer dat je zadel niet past, zeker voor dat geld. Ik heb een Hulsebos Ultimate D gekocht al een aantal jaren terug en daar heb ik heel wat meer voor moeten betalen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:41

Hallo Doei! ,

sorry, heel erg druk. maar ik probeer zo af en toe dan nog wel bij te lezen! Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:52

hee Es, leuk dat je er weer bent. Hoe ist met Fuego?
Lisenka, ja, idd. zal zo ff wat fotos uploaden..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:23

Hey Es, das lang geleden. Hoe is het met jou en Fuutje? Knipoog

Lisenka; Jaa, ben echt blij met m. Het valt me allemaal zo 100% mee!! Echt een tof karakter heeft ie Pling . Hoe is het met jou en Jan? En met je hondje en de paardjes? Nog druk bezig met dingen regelen??

Jolijn; Lekker gevoel he, zo fijn met je paard bezig zijn, i know it Haha! .

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:34

effe kort (heb wel bijgelezen):
ilona: hoe bevalt je nieuwe baan eigenlijk?
suus: van m'n longen heb ik weinig last meer, ik merk het alleen nog als ik een korte heftige inspanning moet leveren, dan is het nog wat happen naar lucht. maar dat kon volgens de ha wel een week of 10 duren.
jolijn: goed bezig jij!
wie zijn er allemaal naar de hedelse markt geweest? kon vanmorgen om 5 uur hiervandaan de lichtjes van de kermisattracties bezig zien. maarja helaas frankie heeft de hele dag hard moeten werken.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:43

Ilona: Hier is alles goed. Banjer groeit als kool. Tjee, wat groeit zo'n pup hard. Halley staat lekker met zijn harem. Halley doet het weer goed op de wedstrijden, Otto wat minder. Was ik al bang voor. Otto vindt het binnen allemaal niet zo leuk. Ben afgelopen vrijdag voor het eerst M2 gestart. Oefeningen zijn het probleem niet, maar de rest eromheen. Hij was bang voor de dressuurring en zette hem in een supersnelle achteruit en helaas meerdere keren. Gelukkig met Halley nooit last van. Halley wil soms iets te graag, waardoor het er wat hectisch uitziet in de ogen van de jury. Met Jan is het ook goed. We zijn inderdaad nog steeds bezig met dingen te regelen.

We hebben een stichting opgericht die als doel heeft om paarden aan te kopen en op te leiden zodat zij op maneges kunnen gaan dienen waar gehandicapten rijden of paarden die onder een huifbed dienst kunnen doen. Binnenkort zal de website wel de lucht in gaan. Druk, druk dus, maar over 3 weken zitten wij lekker in Sevilla. Kan bijna niet meer wachten.

Frank: Die champignons van jou zijn ook vervelend, kun je niet eens naar de Hedelse markt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:50

Frank; Jaa, tis best pittig hoor, maar wel heel leuk. Lekker afwisselend werk en leuke collega's! Pling

Lisenk; Dat klinkt goehoeeed. Go jij! Go jij! Spannende tijden dus!! Ik ben heel benieuwd naar de website Pling . Fijn dat Halley zo goed gaat, de knapperd!! Jullie zijn al zo goed op weg. En Otto komt misschien later wel weer goed!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:13

Nou,zadel terug gebracht en geld weer terug...wel balen hoor Boos!

Moreno staat vannacht voor het eerst op stal....de eigenaar van de stoeterij vond het zo zielig dat hij in zn uppie buiten staat,en de wei is zo vreselijk nat dat hij hem stuk loopt,en de andere wei waar hij in kan is zo ver van het huis af....staat ie helemaal zielig in zn uppie Knipoog
Dus heb ik hem vanmiddag uit de wei gevist,helemaal in het sop gezet en gewassen,en voor het eerst op stal Haha!
Ik ben benieuwd of hij morgen nog staart en manen heeft....ik heb hem 1x eerder op stal gezet en hij begon toen echt vréselijk aan de voerbak te schuren Nagelbijten / Gniffelen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:33

Lisenka: tja, had ik maar een vak moeten leren zeg ik altijd maar. dat jij die monsters niet ziet zeg in die binnenbakken, zoooo groot haha. sam ziet ze ook wel eens Tong uitsteken
ook ik ben benieuwd naar de nieuwigheden.
gabrielle: hopen dat ie zich netjes gedraagt. Des staat sinds zaterdag op stro (goede kwaliteit overigens). Hij vreet de halve stal leeg en maakt er wel meer een bende van dan met krullen. Misschien dat ik hem weer terug zet op krullen, ff kijken wat goedkoper is. Plospan krullen kan ie een hele week op 1 zak teren, in de zomer (snachts binnen) op een halve zak.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:38

Prinslover schreef:
Frank; Jaa, tis best pittig hoor, maar wel heel leuk. Lekker afwisselend werk en leuke collega's! Pling

Lisenk; Dat klinkt goehoeeed. Go jij! Go jij! Spannende tijden dus!! Ik ben heel benieuwd naar de website Pling . Fijn dat Halley zo goed gaat, de knapperd!! Jullie zijn al zo goed op weg. En Otto komt misschien later wel weer goed!

Otto kan ik gelukkig nog steeds heel veel van leren. Die oefeningen doet hij heel gemakkelijk. Het is alleen snel angstig. Dat was ook de reden dat ik de laatste tijd de wedstrijden buiten met hem gereden heb. Daar doet hij het over het algemeen heel goed en zo kon ik mooi mijn punten bij elkaar rijden voor de M2. Halley kijkt binnen ook nergens naar, lekker makkelijk dus.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:01

Sorry, hij is wel errrugh vies hihi..
Afbeelding
en ze buikje
Afbeelding
Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:15

Ik ben even naar Hedel geweest! Dat is het voordeel van in een winkel werken Haha! Hoefde pas om 13.00 uur in Den Bosch te beginnen, dus de ochtend op de markt rond gebracht. Maar geen geld om iets te kopen, alleen een winterdeken 300 grams waterdicht voor 50 euri Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:58

Met Fuego gaat alles goed hoor. Beetje in een dipje eigenlijk. Het zadel is net terug van de zadelmaker met een splinternieuw mooi shabrakje, dus dat ligt gelukkig weer helemaal goed! Lachen

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:22

Borderjay => jammer van het zadel hopelijk kom je nog wat anders tegen dat wel past.
Soeske => wat een lekker smeerkees op de foto's haha

nou gistere ff heike gereden hij was erg druk en glipte ook een paar keer we maar naar 20 min volhouden was ik de winnaar en heb ik daarna super gereden vandaag hoef ik er niet naar toe dus lekker een avondje voor vriendlief en mij