[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cojolly

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:07

Lusitano mooi paardje, zeker de bouw, kleur is ook niet zo mijn ding

idra leuk zo'n clinc, veel plezier

Ik denk dat ik ook naar de spaanse rijschool ga moet alleen even kijken wanneer ik tijd heb

Enamorado hoop dat je snel weer een leuke bijrijdster krijgt, hoe was die van gisteren?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:20

Hoi allemaal, ik kom ook weer even binnenwaaien Doei!

Het gaat prima met mn mannetjes, ze zijn gisteren en zondag geschoren en zeker voor Dinkey is dat echt een hele opluchting want die had t ontzettend benauwd met die warme temperaturen en de vacht van een ijsbeer Haha!

Suevo is af en toe onregelmatig op het zachte, met het been dat geopereerd is geweest aan het griffelbeentje. In die kogel zit ook artrose Verdrietig Aan het been zelf is verder niets te zien, hij is ook niet kreupel oid maar maakt af en toe een stijf pasje en knikt daarbij met zn hoofd. Even rustig aan dus, de veearts komt binnenkort toch om te enten dus dan kunnen we dat meteen even laten bekijken.

Verder komt ons puppy dan eindelijk, aanstaande zondag! We vonden het ontzettend moeilijk om een naam te kiezen, eerst hadden we Layca besloten maar eerst vonden we dat een beetje algemeen. Ik wilde graag een bijzondere naam, maar niets zei klik. Op een gegeven moment hadden we Luna in ons hoofd, en iedereen vond dat een mooie naam die erg bij de hond zou passen. Ik ook wel (loop er nu nog steeds mee in mn hoofd GRRR) maar zie dan steeds een hele dikke labrador voor me en daardoor had ik weer zoiets van "naaaahhh" Haha! We zijn nu dus weer terug bij Layca maar volgens mij heet ze in mn hoofd gewoon "Luna" of zo iets want steeds als ik aan dr denk komt die naam naar boven Boos! Strax wordt het toch nog Luna ook al hebben we nu tegen iedereen definitief gezegd dat t Layca word Schijnheilig

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:41

@ DinkeyGirl: Agh, geef 'm maar een knuffel van me. Haha ah je went wel aan die naam, ik vind Layca een hele leuke naam! Spannend hoor Zondag, ga je nog foto's maken?
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 09-10-07 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:43

sluit me bij Ess aan Dinky Ach gut

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:45

Doei! Haha! .

Ik ga me lekker aankleden, en daarna lekker naar Fuego! Ben benieuwd hoe het met zijn wond gaat. Ik neem de camera wel mee als ik het niet vergeet en maak ik er foto's van, als ik dat ook niet vergeet Nagelbijten / Gniffelen . Kunnen dan wel pas volgende week of die week erna errop maarja. Oooh ik heb zo zin om m'n mannetje weer te zien!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:46

heel veel plezier en geef hem een knuffel Ess Lovers Lovers Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:55

Zondag foto's maken? Was die voor mij? Haha!

Ik heb ze gisteren en afgelopen zondag geschoren LOL en heb geen foto's van dit jaar, omdat ik elk jaar zo'n beetje dezelfde foto's gemaakt hebt dus ik dacht laat maar zitten Haha!

Geef jij Fue ook maar een knuffel ik hoop dat t beter met zn wond gaat!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:00

Haha dankje ik zal hem een grote knuffel van jullie geven! Lovers

@ DinkeyGirl: Hahah van Layca! Die komt toch volgende week Zondag? Nagelbijten / Gniffelen Of ik heb ik dat nou verkeerd gelezen. Zoja, ga je nog foto's van haar maken, wil d'r wel zien hoor Haha! .

Nu ga ik naar Friet (Fuego)! Go jij! Go jij! Doei, doei Lovers

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:37

Pipi -> Dankjewel, PB-tje is onderweg! Haha!

Idra -> Wat leuk om dat te mogen meemaken!
Wanneer ga je?

DinkeyGirl -> Wat naar dat Suevo niet zo lekker loopt.
Weet je zeker dat het met de artrose te maken heeft?
Ik heb nl. altijd begrepen dat als een paard op het harde goed loopt en op het zachte niet goed loopt deze dan (meestal) een pees- of spierblessure heeft.
Ik hoop dat de DA meer duidelijkheid kan geven!
Eindelijk jullie puppy ophalen, kunnen jullie eindelijk van haar genieten!
En die naam; je kan er net zo goed Luna van maken, het went vanzelf en dat beeld van die labrador verdwijnt echt wel snel met zo'n lief klein pupseltje, hoor!

Ik zit ook al kant en klaar om naar m'n meissie toe te gaan.
Ik zal haar ff losgooien en kijken of ik het kan filmen!
Gisteravond weer les gehad, en ze liep lekker.
Ze geeft al iets meer stelling lijkt wel, het gaat iig al wat gemakkelijker.
We moesten ook wijken, ongeveer een metertje of 2, en dat deed ze heel netjes!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:48

Hahaha Es sorry ik ben een beetje duf vandaag Tong uitsteken Jaaa ik ga heel veel foto's maken!

Saida ik had net mn oma aan de lijn en we hadden het erover dat Layca toch wel erg veel lijkt op Ayla, de naam van onze kat Verward Dus misschien wel handig als je ze roept, maar niet als 1 van de twee stout is Schijnheilig Mn vriend vindt Luna ook leuker, en mn collega's ook, en mijn oma ook Tong uitsteken

Als ik dr in mn armen heb weet ik het denk ik wel Haha!

Over het been van Suev, hij heeft dit al sinds zijn operatie en toen is er ook gecheckt op pezen en dat was allemaal in orde. Hij heeft er alleen op sommige momenten meer last van. Als het een pees was geweest had ik denk ik ook wel wat aan dat been gezien. Maar de enige manier om erachter te komen is een foto en een scan, ben ik bang Scheve mond

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:07

Ik vind Luna ook leuker, Laica is al een veel gebruikte hondennaam.
Ben wel benieuwd naar je pupsel hoor!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:08

Haha maakt niet uit, mooizo, ben heel erg benieuwd naar hem! Haha! Ik vind allebij de namen leuk, alleen aan Luna denk ik aan een kind van het kinderdagverblijf ( heel lief kindje hoor Vork ) en aan Layca denk ik echt aan een hond van een film haha Sigaar .

Maar misschien als je hem in je armen houd dat je dan opeens denkt, ja dat is het!

En ik ben natuurlijk naar meneer geweest Go jij! Go jij! . Wat een sterk beest man, en wat een verschil van eergisteren. Hij heeft natuurlijk 1 dagje op stal gestaan, dus kon ik dat wel verwachten. Maar toen meneer 2 dagen op stal had gestaan deed ie wel zijn best. Maar nu kon ik hem bijna niet houden. Gelukkig uiteindelijk even aangepakt en duidelijk gemaakt wie er de baas is, want als je dat niet doet dan neemt ie het echt van je over. Ik heb natuurlijk weer foto's en 1 mislukt galop filmpje. Hij had té veel energie, hij wilde alsmaar galoperen. Uiteindelijk liet ik hem gaan, en racen dat ie deed! Daarna natuurlijk bezweet, maar toen moest ie toch echt naar mij luisteren. Dus zijn we lekker aan het werk gegaan. Hij deed het toen wel prima. Nog steeds sneller gaan dan de bedoelling was, maar het ging iig nog wel redelijk. Hij wilde af en toe nog steeds niet luisteren, dan wilde meneer harder gaan, en dan moest ik ook van mij harder. En dan wilde die opeens niet meer en was ie uitgeput. Maarja, op het einde best lekker gereden. Na 2 keer gegalopeerd te hebben, wat voor hem ook écht galoperen was, keihard door de bak sjeesen, was ie eindelijk rustig, en konden we gewoon lekker rijden.

Daarna lekker afgespoelt, foto's gemaakt van zijn wond, en nog wat lekker geknuffelt. Weer was ik de enigste, heerlijk is dat, heel de bak voorjezelf en niemand die op je let of je wel goed rijd.

Ik kon eigenlijk van te voren wel weten dat ie zo deed, eigenlijk moest ik hem even longeren ofzo. Maarja, dan weet ik dat dus voor de volgende keer. Na het galoperen luisterde die gelukkig weer, en was het weer een brave Fuego.

Hahah als je het verhaal leest lijkt het echt een mislukte poging om op hem te rijden! Huilen van het lachen Maar zo vreselijk reed ie nou ook weer niet hoor. Nagelbijten / Gniffelen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:47

nou fijn ess dat hij zo lekker gaat, dat is wel vaker als ze op stal hebben gestaan dat ze even hun energie eruit moeten laten, zolang het niet gevaarlijk is kan dat toch best, je had toch de hele bak voor je alleen Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:58

Dinkeygirl, ik vind Luna ook leuker hoor! Ik wens je iig veel plezier de komende tijd, geniet er maar van Lachen

Esmee, ja dat is balen als je stal 1 dag dicht is, maar als je hem rgelmatig traint dan krijg je die uitbarstingen minder hoor (denk ik).

Zo, net weer met Dizo naar de dierenarts geweest, hij had een tijdje terug (weet niet of ik dat verteld had, dacht van wel), een soort wild vleesje op zijn nagel, toen een zalfje voor meegekregen, en toen was het gewoon iets hards geworen, maar vond vandaag dat het er wel een beetje boel misvormd uit ging zien, dus toch maar weer naar de dierenarts, en die heeft een deel van dat harde weggeschraapt, en nu ziet de nagel er weer bijna zo goed als nieuw uit. En we hoefden niks te betalen Haha! Haha! Vond ik echt wel heel aardig!!
Oja, hadden hem daar ook op de weegschaal gehad, hij weegt nu 18,5 kg Wow!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:00

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:13

@ Cojolly: Ja gelukkig had ik de bak voor me alleen. En gevaarlijk was het niet, was best lachwekkend om hem te zien, helemaal opfokken, grote neusgaten, maar moest toch aan baasje gehoorzamen.

@ Furia: Ja denk het ook wel. Een wandeling genieten we allebij van, en met longeren kan die toch weer even gekke sprongen maken, waar die wel goed in is. En onder het rijden kunnen we gewoon serieus aan de slag gaan. En de overige dingentjes, maarja als die bij mij in de tuin staat, kan ik wel wat meer met hem gaan doen het het meer allemaal zelf weten. Maar zo'n maandje ( of 2 ) bij de manege staan was toch wel een goed begin. Heel veel geholpen door de manege eigenaresse, wat dingen bijgeleert, heeft wel geholpen. Hopen dat we maar snel naar het andere huis verhuizen en dat ie lekker in de tuin kan staan, kan ik hem elke dag wanneer ik wil hem een grote knuffel geven Haha! .

Dalijk er weer heen, wat zal ik dan doen? Longeren, wandelen, of nog een keer rijden en dan echt goed rijden, nu is ie toch vast uitgeput. Of nog andere leuke ideeén? Zoiezo even longeren, heb ik al een tijdje niet gedaan, of losgooien.. Kan die zijn gekke bokkensprongen even doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:30

Jeetje wat gaan jullie weer hard!!

Welkom aan de nieuweling!

Madelief Gaaf de politieacademie!! Wilde ik vroeger ook. Kan je de opleiding met Fuur doen?

Esssss Fijn dat het zo lekker gaat! Lekker hoor zo'n jong druk dier Knipoog Ben benieuwd straks met X-tremo.

Malin Oh nee, hoop dat hij snel weer regelmatig loopt. Je hebt volgende week les toch?! Oh ja en ik vind allebei de namen leuk voor je doggy.

Eef Fijn dat je nu lekker zelf aan de slag kunt gaan! Ook dat de dubbele longe goed aan je is uitgelegd. Zie zo vaak mensen die zelf aan de slag zijn gegaan en denken dat ze het goed kunnen/doen terwijl je het zo snel kan verprutsen. Maar ga je nu in Houten wonen? Dat las ik in je profiel. Ik werk in Houten! Gaat Enno mee verhuizen dan? Vlakbij mijn kantoor is ook een hele mooie stal. Rij ik elke dag langs Knipoog

Marit Ik houd ook niet zo van cremello's maar deze had wel iets. Ook zeker een mooie bouw al voor een 2,5 jarige!

Jasmijn Leuke foto's ook nog van Dizo. Het wordt echt een mooie hond! Maar wat ga jij nu doen als Furia mee gaat verhuizen? Blijf je nog wel rijden?

Ik ga vrijdagavond naar de Spaanse Rijschool. Ben echt zo benieuwd! Misschien ook nog een tweede keer. Heb namelijk twee groepjes waar ik mee kan gaan. Vork
En Willy wordt natuurlijk weer uitgenodigd en mag alle shows komen kijken en backstage enz. Ben zo jaloers! Ach gut Even mezelf troosten. Vork

Met X-je gaat alles zijn gangetje. Heb alleen alweer 2 weken geen les gehad en komend weekend zit Willy weer in Duitsland, dus ben die week daarna pas weer aan de beurt. Hij was ook een beetje ziekjes van het weekend. Snotneus en z'n neus zat ook helemaal dicht en gisteravond was ik er even snel en toen zag ik dat hij ook wat trok met z'n linkerachterbeen. Even gevoeld en het was wat warm en dik rond de kogel. Hoop geen blessure, want wil niet nog een paard met een peesblessure!
Heb ook werkelijk geen idee waar het van moet komen. Misschien raar gedaan op zijn landje of uitgehaald naar zijn buurvrouw en toen een beetje te hard tegen het schot getrapt. Kan van alles zijn.....

Binnenkort is het toch ook weer Tentenkamp bij Hyporam in Rotterdam? Gaat daar iemand wel eens naar toe en weet iemand wanneer het weer gehouden wordt?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:34

Yenneke, lang verhaal, meeste mensen van het topic kennen het al (via pb). Maar goed ik ben op het moment van plan om voor een 2jarige Andalusier te gaan sparen, dan die lekker volwassen te laten worden en op zn 4e rustig te gaan beginnen met proffesionele hulp zadelmak maken en inrijden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:44

@ Yenneke: Ben ook echt trots op hem, dat het steeds beter gaat. Hij blijft natuurlijk jong dus nog lekker druk, maar daar hou ik wel van! Lovers

@ Furia: Wat lees ik nou, ga je meedoen aan een politie academie ofzo?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:50

Nee, madelief (zus) gaat naar de politieacedemie Lachen.
Ik moet er niet aan denken , houd het wel bij de psychologie Ja

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:52

Nopes, c'est moi Knipoog
Hopelijk, als ik toegelaten wordt...
Zijn namelijk erg strenge testen aan verbonden!
Heb er wel echt zin in Lachen
Yenneke: Fuur gaat gewoon mee, ik ben van plan een leuk plekje voor mezelf en voor hem (liefst samen) daar te vinden.
Vind de omgeving daar zo mooi!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:55

zo ff snel maar hallo allemaal Doei! en welkom aan de nieuweling Hyper!
ik heb meegelezen maar ben te druk om even op jullie allemaal te reageren Bloos
van de week heerlijk gereden en heel veel lessen gegeven
vanmorgen weer ff lekker gereden eerst wat dressuur in de binnenbak maar de zon was te mooi om niet ff naar buiten te gaan
op het menterein even een paar hindernissen genomen
de waterbak hahaha eerst wou tsjillert er niet door maar eenmaal toen hij het door had vondt hij het wel leuk
daarna over de brug en langs wat opstakeles heen
dit deed hij prima

nu snel eten en dan weer trg voor lessen
van de week kom ik langer trg
Afbeelding

Afbeelding
gewoon ff wat foto`s had ik wel zin in voor jullie hem vergeten hihihihi
de laastte was trouwens van bijna een jaar geleden toen ik hem net had
6 december is ons feestje dan is hij 1jaar van mij en ik wist al heel snel hij gaat nooit meer weg Haha! Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:14

@ Madelief: Wat leuk! Ik hoop voor je dat je word toegelaten!

@ Peetisgreat: Wat een geweldig Fries! Ik wist stiekem niet eens dat je een Fries had.. Bloos

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:24

Esssss -> Heerlijk is dat hè, de bak voor jezelf!

Het kan ook zijn dat hij harder gaat lopen omdat hij het nog erg moeilijk vindt wat je van hem vraagt.
Dit merk ik bijv. ook bij Grytsje.
In het begin ging ze met stelling vragen steeds sneller lopen en nu doet ze het alleen nog in draf als ik voltes en gebroken lijnen met haar doe terwijl ik de stelling wil behouden.

Furia -> Wel een verwende hond hoor, die Dizo, die krijgt zelfs een manicure behandeling..... Haha!

Jibbel -> Ik heb wat verkoopprijzen betreft niet veel verstand van waardes, maar ik denk dat je met € 4000,= al een eind komt.
Ook al ken je de merrie, ik zou evengoed wel een klinische keuring laten doen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Peetisgreat -> Knappe Tsjillert!!! Vingers aflikken

Ben vanmiddag (uiteraard Knipoog ) weer bij m'n meissie geweest.
Stom genoeg heb ik gisteravond mijn bodywarmer in mijn kastje gestopt met de sleutels er nog in, dus ik kon niet in mijn kastje komen.
Dat werd dus geen longeren vandaag, maar alleen even los in de bak.
Er kwamen nog 2 paarden bij haar staan maar daar moest ze niet veel van weten.
Omdat één van die paarden nogal angstig is voor de zweep moest ik eerst wachten tot die eruit was voordat ik achter Grytsje aan kon rennen.
Ik heb wat korte filmpjes van haar gemaakt, maar ze was niet echt in een bui om te showen vandaag........ helaas.

http://s84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Filmpjes/?action=view&current=diverse001.flv

http://s84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Filmpjes/?action=view&current=diverse002.flv

http://s84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Filmpjes/?action=view&current=diverse003.flv

http://s84.photobucket.com/albums/k10/Huissie/Filmpjes/?action=view&current=diverse004.flv

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:24

Dat zou het idd heel goed kunnen zijn! Ik ga zo even de filmpjes bekijken, ben benieuwd!