Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:35

Leuk raiza!Heel veel plezier vrijdag .

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:47

Lekker hoor Caro_MarjaH, waar ga je naar toe op vakantie? Alvast een hele fijne vakantie!

Oei Woestein klinkt pijnlijk, zal je nog wel even last van hebben..

Marjon, gelukkig heb je in ieder geval fijn kunnen rijden, die punten komen wel ;)

Jenny, wat waren je punten? Wel nog winst gereden?

DnBles, ja ik wil waarschijnlijk wel mee doen, had alleen gehoopt in de klasse L1 omdat ik eigenlijk niet al die tijd wilde blijven hangen in de B t/m september als ik L1 mag starten..
Maar voorlopig heb ik nog maar 2 winstpunten in de B :')
Aankomend weekend 2 dagen concours, dus wacht die even af, als ze dan nog steeds zoveel spanning blijft houden misschien toch maar gewoon opgeven voor in de klasse B.

Afgelopen weekend was er een clinic weekend van onze kring, en heb zelf ook mee gedaan bij Ellen vd Burg, heb erg fijn kunnen rijden en ze had goede tips voor me, ze was zelf ook erg tevreden.
Ook weer aan vreemd terrein kunnen wennen (ligt een spoorlijn vlak naast de accommodatie!!) en als klap op de vuurpijl ben ik met Zotte door de waterbak geweest! Er ligt ook een cross terrein ernaast en na de clinic ben ik daar even door heen geweest, had echt nooit verwacht dat ze het zou doen maar uiteindelijk deed ze het toch (wel met behulp van een ander paard die voorop ging :P ) spannend dat ze het vond! Maar was zo trots! :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:54

Estherr__1 schreef:
Lekker hoor Caro_MarjaH, waar ga je naar toe op vakantie? Alvast een hele fijne vakantie!

We gaan 2 weken naar Fuerteventura. Zooooo vervelend dat het daar gemiddeld 28 graden is en volop zon. Dat wordt gewoon heerlijk genieten!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:01

caro: fijne vakantie!

esther nee had 172 en 174

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:03

Fijne vakantie alvast Caro_Marjah!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:07

fijne vakantie gewenst caro_marjah echt heel vervelend die 28 graden en de zon.
wij mogen nu ook niet klagen, het is droog de zon schijnt een beetje en we hebben 40 ha gras liggen wat in de kuil kan.
dus ik denk dat foppe vandaag en morgen toch een vrije dag krijgt.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:09

Dan heb je nog wel wat werk te verzetten geertje3, en dat met dit warme weer. Succes!
Fijne vakantie Caro! Geniet ervan

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:25

Heel veel plezier Caro!! Cool esther! die waterbak vond ze t leuk?

Nog even wat fotootjes van zaterdag. Mn haar was helemaal verwaaid, maar goed.

Afbeelding

Afbeelding

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:54

naja op zich valt het mee. Ik bemoei me niet zoveel met kuilen, ik hark of schud wel eens wat.
Meestal moet ik dan het werk bij de koeien doen is meer werk als maar op je trekkertje rond hobbelen.
van trekkertje hobbelen word je hersen moe zeg maar, en het werk met de koeien alleen doen word tje lichamlijk moe van.

morgen hoop ik nog wel even tijd te vinden voor mijn knollie.

leuke foto's m_ arjolein.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:15

Leuke foto's Marjolein!
Volgens mij vond ze het wel leuk maar tegelijk ook heeeeel erg spannend :P
Heb nog een paar mooie foto's van mn clinic maar krijg ze niet geüpload :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:31

Geertje ik ben dan liever lichamelijk moe. Wij wilde ook maaien maar ze voorspellen nog regen hier.

Marjolein leuke foto's!

Esther het tegenwoordig heel makkelijk om ze hier te plaatsen.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:28

wij hebben wel echt geluk gehad hier, alle gras is nu bijna weg, en we hebben eigenlijk geen regen gehad. Vanmorgen een klein druppeltje, 200 meter verder op waren de straten wel zeik nat, en een vriend van mijn vriend zit een aaantal km verder op en daar regende het ook behoorlijk.
De buien gaan nu nog mooi om ons heen.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:32

Zo hebben jullie mazzel gehad Geertje!

Laura, krijg de foto's niet in mijnalbum.nl waar ik normaal gesproken mn foto's opzet om ze hier te plaatsen.
Normaal heb ik er ook geen moeite mee maar nu wel :') rechtstreeks vanaf de computer kan niet toch?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:40

Jawel Esther dat kan tegenwoordig wel via uploads enz

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:44

L_Vie schreef:
Sanet schreef:
Ik rij juist alleen maar op wedstrijd met oornetje voor een zo groot mogelijk resultaat en verschil dan. Anders zijn ze daar ook alweer aan gewend :)

Misschien ook wel leuk om hier te delen, een artikel over de transformatie van mijn Friese dame: http://www.bitmagazine.nl/artikelen/tra ... oai/36185/

Jemig ! Kippenvel!! Knap hoor!!! Respect:)

prachtig verhaal inderdaad.. zou je niet zeggen als je haar op die eerste foto ziet.. geweldig !

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:44

Woestein schreef:
Zag het al op FB Janet, top stuk over een top combinatie!
Een echt bewijs van waar een wil is is een weg!

Leuk dat je ook een Andries heb Raiza!
Mooi dier!
Ik ken dat wel dat alles mega spannend vinden, gelukkig gaat Euwe er steeds beter mee om!

Welkom Sietske!
Plaats vooral even een foto van je topper!

Zal ik zo nog eventjes doen :D .. even bijlezen

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:45

iEmmaaa schreef:
Nogmaals gefeliciteerd tenan! :D

Even mini ego post hier haha, vandaag heerlijk in het zonnetje in de buitenbak gereden en... Een hele ronde doorgezeten zonder uit balans te raken of balans te zoeken aan de teugels :D ik denk dat ik het eindelijk onder de knie begin te krijgen na vier jaar hobbelen :')

Ik heb altijd al een hekel gehad aan doorzitten, op de een of andere manier wil het gewoon niet en ga ik alles vastzetten en m'n benen optrekken. Maar vandaag netjes m'n benen lang gehouden en m'n schouder ontspannen :).

goed bezig.. zeker iets om trots op te zijn.. Goed doorzitten is zo makkelijk inderdaad nog niet .. -O-

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:46

racheeel_ schreef:
Tennan proficiat! Wat leuk!

Iemma, wat goed! Ik kan door mijn reuma ook heel slecht doorzitten. Ik heb zaterdag in Ermelo dispensatie gekregen, dus mag nu blijven lichtrijden :)

Ik heb lekker in de binnenbak gereden, want het was buiten te stoffig voor Dutch zijn oogje. Hij ging heel fijn.

ow dat scheelt een hele hoop. Dus je mag nu elke wedstrijd starten waarbij doorzitten gevraagd wordt en jij kan blijven lichtrijden.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:49

AmoorM schreef:
Oefenen, oefenen, oefenen en oefenen met wijken! 8-)
Wij zijn ook weer in de mood!! :)) Een heerlijke les gehad vanavond!
M'n instructrice vond dat het echt veel beter gaat! Ook de slangenvoltes met de stellingen enzo, gaat veel makkelijker.
Toen we met het stukje rechterbeen en rechterstelling bezig gingen probeerde ze er weer tussen uit te lopen, wel lastig maar eigenlijk ook wel heel erg goed want nu weet ik echt dat we daar aan moeten werken. Want als ze dat doet weet ik dat ze het heel moeilijk vindt en daar het probleem ligt. Daar gaan we fanatiek mee aan de slag. :))

Alleen wordt ze ineens een beetje dun, ze valt heel erg in. Ze beweegt nu ook veel minder. Sowieso loopt ze 3 keer pw een les van een uur. Daarnaast vaak nog wat bosritjes en voor de kar. En ook nog gewoon dressuren in de bak. Ze is ook heel erg terughoudend in haar energie, ze hijgt snel en is erg sloom. Ik heb haar brok nu verhoogd, maar ik denk dat dat voor de energie niet gaat helpen. Dit hebben we namelijk al een keer geprobeerd net zoals van die mueslies met haver. Werkt ook niet super. Wat raden jullie aan? Ze moet een beetje meer power krijgen.

In de mei vakantie gaan we weer een lange rit maken! Met m'n instructrice en wat stal genootjes! Super veel zin in!! :D :D

Geen wormen ? Is natuurlijk wel weer een aandachtpunt nu in de Lente.. Verder geen verhoging ?
Superr dat zo goed gaat en haha herken het wel dat ze eruit willen lopen wanneer ze iets moeilijk vinden :=

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:57

Lauke schreef:
De boosdoeners:
[ Afbeelding ]
<3 <3

Aaah wat lief .. hier op stal bouwen ze ook een nestje. Bij vervanging van de lampen oude nestje weg gehaald maar waar ze nu zitten weet ik niet precies.. wel dezelfde hoek :=

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:58

Laura1982 schreef:
Jenny_S schreef:
laura: denk je dat ik t nodig heb dan? weet in iedergeval dat niemand in de buurt komt haha

Beter meenemen dan zonder zitten je zit in bosgebied.

Zo is het .. eens op buitenrit geweest en niemand had het mee.. heb de hele rit op een stuiterend totaal niet genietend paard gezeten en juist dan geniet je zelf ook niet echt.. had gewoon medelijden met hem. -O-

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:02

DnBles schreef:
Inderdaad zolang ze zelf vast tevreden bent heb je ook al een beetje gewonnen ;)

Zijn er hier nog meer die mee doen aan de selecties voor KFPS outdoor? :D

Jazeker :D .. Ik doe mee .. Balkbrug, Oldeholtpad, Drachten Garyp, Aassen en Koudum ja mag maximaal 6 proeven toch ? dus moet nog even kijken/kiezen welke ik mee ga doen :D ..

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:05

Laura1982 schreef:
Ik stond te lezen als een dame op de markt hihi en nog kon je me niet horen _/-\o_ -O-

Haha zo was mijn eerste outdoor ervaring ook dit jaar.. nog een debuut ook :=
Gelukkig had ik de proeven goed bestudeerd want ze schreeuwde als een viswijf maar je hoorde er ook echt niks van {:}

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:08

Bedankt voor de leuke reacties iedereen! Idd esther ze vindt het nog wel een beetje spannend, maar we kwamen het terrein op en ze wilde direct grazen, dus dat beschouw ik wel positief haha. Vorig jaar was ze altijd al bezweet op de trailer. Wat dat betreft leert ze al heel veel.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:10

Estherr__1 schreef:

Oei Woestein klinkt pijnlijk, zal je nog wel even last van hebben..

Marjon, gelukkig heb je in ieder geval fijn kunnen rijden, die punten komen wel ;)

Jenny, wat waren je punten? Wel nog winst gereden?

DnBles, ja ik wil waarschijnlijk wel mee doen, had alleen gehoopt in de klasse L1 omdat ik eigenlijk niet al die tijd wilde blijven hangen in de B t/m september als ik L1 mag starten..
Maar voorlopig heb ik nog maar 2 winstpunten in de B :')
Aankomend weekend 2 dagen concours, dus wacht die even af, als ze dan nog steeds zoveel spanning blijft houden misschien toch maar gewoon opgeven voor in de klasse B.

afgelopen weekend was er een clinic weekend van onze kring, en heb zelf ook mee gedaan bij Ellen vd Burg, heb erg fijn kunnen rijden en ze had goede tips voor me, ze was zelf ook erg tevreden.
Ook weer aan vreemd terrein kunnen wennen (ligt een spoorlijn vlak naast de accommodatie!!) en als klap op de vuurpijl ben ik met Zotte door de waterbak geweest! Er ligt ook een cross terrein ernaast en na de clinic ben ik daar even door heen geweest, had echt nooit verwacht dat ze het zou doen maar uiteindelijk deed ze het toch (wel met behulp van een ander paard die voorop ging :P ) spannend dat ze het vond! Maar was zo trots! :D

Je mag ook tijdens de selecties nog promoveren. Als je maar voldoende selecties op dat niveau heb gereden (minimaal 4 meende ik)