[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:51

He Anouk zijn jullie er al , wij waren vanochtend ook bij de wedstrijd reden alleen andere proefjes dan Eline en hadden ook prijs 1e en 2e en nog een 2e moet eerlijk zeggen dat Marnix een hele mooie fries is , zondag is er een wedstrijd in Alicante. Het is alleen verschrikkelijk heet voor wedstrijden en mijn meiden moesten om 13.30 was echt bijna niet te doen. Verblijven jullie in Albir ?

Zo Heidi wat een enorme slak , mijn man is dol op slakken maar dan voor in zijn maag ben beniuewd wat hij hier van vind :D

Michelle_88

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:57

anouk, ik zal vanmiddag is voor je kijken of het lukt! (moet de andere comp voor aan)
Warm? Ik was doorweekt! ik zat erop en daar begon de regen! tijdens mn proef gelukkig weer droog..dus zo erg was het niet

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:53

Ilona: wat vervelend zeg!
Branka: wat een grappige foto's, je bent wel even bezig geweest...
Soeske: veel sterkte met het helingsproces.
Anouk en Frank: fijne vakantie toegewenst.
Machonito: Lijkt me een erg stressvolle tijd voor jullie nu, het wachten op de operatie en daarna de stress van na de operatie. Veel sterkte. Wat een slakken overigens!

Ik ben even uit de roulatie geweest. Ben nl een lang weekend met vrienden, motors en honden naar de Ardennen geweest, zonder kind! Dit was heerlijk ontspannen. :Z Daarna, 3 dagen beurs en lezingen in Eindhoven...hopelijk komen hier nog opdrachten uit...business is namelijk erg slap nu. Vervolgens zijn we een midweek naar Centerparcs Meerdal geweest met de kleine. Super weer 8-) en lekker ontspannen. Hailey was het zwembad niet uit te krijgen, moest zo veel mogelijk van de glijbanen af met haar zwempak tussen haar billen zodat ze lekker hard kon glijden!!! Naar Toverland geweest, moest in alle snelle dingen (ze is pas 4). Gisteren wilde ze zomaar ineens op Dable rijden, eerst samen met mij en daarna alleen. Vind ik altijd wel spannend, Dable is wel braaf (nu circa een jaar onder het zadel), maar als hij schrikt, is hij net elastiek. Madam zat erop, en riep de hele tijd galop Dable! We hebben het maar bij stap gehouden, wilde Dable niet overvragen. Goed is goed.

Ik zal binnenkort wel foto's plaatsen.

iedereen een fijne, zonnige zondag toegewenst!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:36

Anouk, nee, wordt niet gezet. Moet gewoon rustig aan doen. Half februari zat hij er ook al, en nog steeds niet aan elkaar, dus zetten wordt hem ook niet.. Idd rust met een stapel boeken. Ben ook druk aan de studie begonnen nu, hoef nu even niet aan de pijnstillers enzo. Alleen als het veel pijn gaatdoen natuurlijk.
Heidi, en als je er nu een foto van maakt en dan op de pc zet?
Alddable, oh, lekker er even tussenuit geweest!

Nou, druk verband is er nu af, zitten 3 gaatjes in mijn knie en nog een hele hoop vocht.. Ik heb de hechtpleisters er maar even op gehouden, je weet maar nooit. Rustig aan doen nog..

En nog even een vraagje, zitten vast wel wat creativelingen hier haha. ik ben van plan een website te maken, maar nu nog een naam..
Moet niet te zweverig, zou het leuk vinden als de naam Goya er in voorkwam en misschien iets latijns er aan vast..
Moet dus wat te maken hebben met gezondheid van het paard (door acupressuur) en instructrice (CR)..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:43

Heb wel al een ideetje, maar weet niet of t mooi is..
goyaequus.nl

aequus is latijn voor Eerlijk
equus is paard
Goya is natuurlijk Goya..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:12

Vind dat altijd lastig websitenaam bedenken :).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:14

jah, idd.. maar heb wel al klein ideetje.. maar weet dus niet of het mooi/makkelijk is..

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:17

Vind het goed klinken hoor Suus! En mooi met die betekenis :) fijn dat alles goed is gegaan met je operatie, heeeeel veel beterschap nu, heb je nog veel pijn of gaat het al beter?

Verder zal ik van de week even helemaal bijreageren, vanavond trouwen!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:24

Dankjewel Martine! Ga even kijken of ik de naam vanaaf nog steeds mooi vind :)
Ik heb nog wel pijn, verband er nu dus af.. Voelt wat onstabiel.. Lopen erop durf ik echt niet nog.. In november ben ik er vast wel weer helemaal bovenop :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:24

Oh, en heeel veel plezier met jullie trouwerij! was iets te snel met op "Plaatsen" te drukken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:27

Martine: Heel veel plezier vanavond! Je hebt in ieder geval mooi weer :D.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:29

Maar je gaat toch in Tunesie trouwen? Niet dat het daar slecht weer is (neem ik aan haha)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:44

Hahahaha daarom :). Daar valt niet aan te twijfelen :P. Hier in Nederland heb je nog wel eens pech....

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:31

@ Soeske: Wat fijn dat je operatie goed gelukt is. Wel goed de tijd nemen om te genezen hoor. Je kan beter een weekje te lang rustig aan doen dan een week te kort. Hopelijk is straks alles weer als nieuw! En ik vind de naam voor je website heel mooi en passend. Alles wat je wilt zeggen, zeg je eigenlijk met die naam. +:)+

@Lakhsmi: Wat spannend! Heel veel plezier vanavond...Is dat trouwens gebruikelijk in Tunesie, 's avonds trouwen? Lijkt me wel logisch vanwege de warmte. Geniet er maar van!

@Heidi: Sorry dat ik wat later reageer, had gisteren een heel antwoord voor iedereen, maar toen ik wilde versturen was alles weg! :( Wat een ongelofelijk rottige aandoening heeft je manneke zeg. Ik kan me voorstellen dat je toch heel erg in de rats moet zitten voor deze operatie. Heel veel sterkte alvast, kaarsjes zullen branden tegen die tijd...........

Hoe is het weer nou bij jullie op het moment? Ik hoorde van die bizarre temperaturen van 37 graden? :? :?
Is dat nou elke dag zo? Wat erg...Hier is het een stuk lekkerder momenteel. rond de 21 graden, zon laat zich goed zien, maar het waait!!!!!!!!!! nee, niet normaal meer.......lijkt wel herfst...In elk geval GEEN beestjes vandaag, die waaien weg, hahaha. Het is hier gelukkig toch minder met beestjes en zo extreem warm als het bij jullie wordt, wordt het hier niet gelukkig. Heel fijn voor de paarden...

Nou, wij zijn hier dus druk begonnen met de stallen en lopen al tegen een probleem aan... Het blijkt dat we achter de schuur die de stallen worden, twee waterputten hebben zitten. (zonder put) Een helemaal aan het linkereinde, eentje helemaal aan het rechtereinde. Nou moeten we daar dus eerst iets aan doen, voor we de boel kunnen verharden achter de stallen....Er moeten nu dus twee pompen geplaatst worden, wat best prijzig is. Ik zit nu dus te dubben of ik hem toch niet het eerste half jaar dat hij hier is in pension ga zetten. Ik ben een paar hele leuke tegengekomen en wil die toch verder gaan bekijken. Voornaamste reden is, dat ik rond de tijd dat hij komt, (bijna)full time moet gaan werken. En dan zou ik hem en vriendje de hele dag alleen moeten laten zonder kundig toezicht. En mijn werk zit op minstens een half uur reizen van huis vandaan. Ik hou mijn hart al vast...De wei ligt aan een weg en als hij nog niet gewend is, durf ik hem echt niet achter te laten. (Hij is zo'n paard dat eens in de zovee tijd de omheining checkt. 'hmmm, staat hier nou nog stroom op of niet?')
Nou ook die putten er nog bij komen, loop ik ook nog de kans dat de stal onder water kan lopen als het flink regent...pffff, toch maar even niet thuis stallen dan, voor mijn eigen gemoedsrust voornamelijk.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:39

Een half jaar is zo voorbij... En dan heb je zelf ook rust :). Kun je eerst alles zo maken als dat je zelf wil.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:06

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik vind het altijd zo vervelend om een paard vaak te verhuizen. Ik hoopte dat het bij die ene keer zou blijven, maar het zit er niet in denk ik. Ach ja, en als hij goed staat, zal het wel meevallen toch? Maar met een gerust hart gaan werken is toch wel heel prettig.........

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:28

wat een enorme slak heidi! :wow:

emerald, ik zou ook kiezen voor een half jaar pension, dan staan de paarden in ieder geval goed en kun je rustig en netjes alles in orde maken...

het is hier ook alweer aardig warm, maar er staat nog wel een redelijk windje en het is niet zo benauwd meer, dus het is nog aardig te doen!

vanmorgen lange teugel clinic gehad van Piet Bakker, was warm maar erg leuk en leerzaam!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:30

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:05

Michelle -> Gefeliciteerd met je wp-en!!!

Frank -> Klinkt heerlijk jullie vakantie!

Suzanne -> Heb je geen folder/boekje meegekregen vanuit het ziekenhuis?
Mij was verteld dat ik de hechtpleisters een week op moest laten zitten, en dit stond ook beschreven in de folder die ik meekreeg.
De sneetjes zijn nml niet gehecht.
Ik mocht er wel gewoon mee douchen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:11

Echt een folder niet, maar ze hebben wel van alles verteld en t staat ook op papier. Drukverband is eraf, hechtpleisters zitten er nog op. Daar mag ik ook mee douchen. Drukverband mocht 2 dagen na de operatie eraf..
Voelt allemaal heel stijf en onstabiel..
Esmarald, dankje :) Doe ook zeker rustig aan, al is dat erg moeilijk voor mij.. Goya staat ook weer stil, had hem net weer beetje opgepakt..

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:24

Dat komt inderdaad wel heel l*llig uit dan Suzanne. Maar je kan straks wel lekker samen (weer) opnieuw beginnen. Zonder pijn. (ik heb jaren voor een orthopaedisc chirurg gewerkt en ik weet hoe frustrerend het was voor de chirurg als mensen veel te vroeg vanalles gingen doen en dan vervolgens terug moesten komen omdat het zo'n pijn deed. Vandaar dus het advies, rustig doen. Wel bewegen, maar niet teveel..)

Ik ga zo kijken bij een pensionstal die me erg aansprak. Alle paarden hun eigen paddock, zodat ook een hengst buiten kan tussen de rest, zonder meteen de spreekwoordelijke kat op het spek te binden.... De vrouw klonk ook heel aardig en open. (groot verschil met het aantal horken dat ik tot nu toe heb gesproken..) Ik ben benieuwd. Half-pension zou het dan worden. Zij voert en zet hem buiten 's ochtends, en ik kom dan later op de dag en doe de stal en de rest. Het kost 65 euro per week en voor dat geld heb ik dus een stal, hooi, stro, hele dag buiten in eigen veldje, rijbak, en mooie omgeving om te rijden. Het enige dat ik dan zelf moet doen is voer en stal uitmesten. Ik vind het voor hier een schappelijke prijs. Had er laatst een, die wilde 75 per week voor alleen weidegang. 100 per week met stal. En geen rijbak. Te bizar voor woorden...........Ik hoop dus dat dit iets wordt. Ik heb nog een andere op het oog, iets dichter bij huis, maar daar moet ik nog gaan kijken en ze hebben geen website, dus kan niet van te voren spieken.....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:29

Dankje Emerald. Doe ik ook zeker, moet nog langer met me knie doen haha.
Ben benieuwd naar de pensionstal. Zijn die prijzen bij jullie normaal?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:50

idefix4 schreef:
Is er verder nog iemand hier met een abonnement op de Paard en Sport? Want Sabrina staat er waarschijnlijk in en tja, die hebben we hier niet in Spanje... :P Thuis wel natuurlijk! Een ingescande foto van het resultaat zou wel top zijn.

Ik heb 'm, maar heb geen scanner. Kan eventueel wel een foto maken?

@ soeske: klinkt goed, maar inderdaad rustig aan doen. websitenamen ben ik erg slecht in :o sorry!

@ Emerald: het is hier inderdaad dik 35 graden geweest van de weeek!

@ Michelle gefeliciteerd met je winstpunten!

Ik heb vandaag stiekem mijn M-debuut gemaakt met Win :o Afgelopen week besloten om het te proberen. Alle knoppen zaten erop maar het ligt een beetje aan hoe ze haar pet heeft staan. Nadat ze gisteren onwijs vervelend was zag ik het niet zitten... maar ik ben erg eigenwijs en ga natuurlijk gewoon. :+
Met losrijden was ze ook echt nog aan het klieren. Net voor ik de ring in ging liet ze haar hals vallen. Dan is het wel wat snel om haar bovenin te zetten, maarja, ik moest bijna de ring in. Snel een keertje schouderbinnenwaarts en achterwaarts meegepikt en hupsakee... daar gingen we. In de eerste proef was ze nog te strak in de bovenlijn, daardoor niet fijn aan elkaar en kon ik er dus niet lekker aan rijden. Maar ze deed ook niet echt gekke dingen. Eén contra kapot omdat ze van 't achterbeen afliep en dus een paar drafpassen had. Verder geen echte fouten, maar kwam gewoon te kort. De tweede proef had ik nog even tijd, dus nog weer rond en laag even lekker erdoor gereden en toen bovenin gezet en scherp gemaakt. Een wereld van verschil. :)
Ik had vandaag twee erg fijne jury's die ik al een paar jaar ken, waardoor ik de punten goed had ingeschat. In de eerste proef heel terecht 178 en de tweede proef 189 :D met zelfs een tweede prijs. Over de tweede proef was ik, ondanks het feit dat het eind een beetje leeg was en daardoor wat rommelig, al erg tevreden. Winnie had haar slobbertjes dus weer verdiend ;) en nu is ze direct officieel M!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:04

Gefeliciteerd! Je gaat wel lekker he :D. Toch lijkt het me ook wel leuk om dressuur te starten ;). Maar ja dan mag ik eerst nog wel eens wat vooruit gaan met het dressuurmatige rijden :P.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:08

Ik mag niet klagen over hoe het gaat. :)