[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:46

Leuk zeg Frank!! Weer eens des foto's Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:17

Ilona -> Wat een lieve foto's!
Als Rintske blijft liggen terwijl er mensen zijn dan is er iets goed mis, die is veel te nieuwsgierig! Knipoog

Jasmijn -> Klinkt als een gezelige meeting!

Cloris -> Gaaaaaaaf!! Dat filmpje van jullie scheurend op het strand!!
Dat wil ik ook!! Koe

Spokie -> Knappe Sun!
Gisteren was Goloso aan het showen in de bak, die deed het spontaan ook!

Danielle -> Wat een leuk filmpje!
Ga je het gebruiken als promotiefilmpje?

Gabriella -> Jammer dat je zadel niet goed past.
Is het een nieuwe of een 2e hands?

Petra -> Zal ik je eens wat zeggen? Rints krijgt ook een snor! Hahaha!!
Ze moet ook weer even onderhanden genomen met de tondeuse, dus dan neem ik haar snor ook maar even mee.
Een vrouw met een snor kan natuurlijk niet! Haha!

Frank -> Leuke foto's van jou en je dochter!

Gisteren heb ik zo'n fijne les gehad!
Eerst donderdagavond tijdens het longeren liep Rintske al heel fijn, en tijdens de les gisteren ook weer.
Bij het longeren liet ik haar veel overgangen maken, tempowisselingen en schijnovergangen.
Tijdens de snellere tempo's viel het mij op dat Rints steeds sterker wordt in haar achterhand, en ik voelde me zóóó trots! Pling
Gisteren met de les moest ik proberen haar wat verzameld te laten lopen, maar dat vond ze nog heel moeilijk.
Toch lukte het om haar een paar passen verzameld te laten lopen, we dansten!!! Haha! Haha!
Morgen weer even oefenen en daarna gezellig met m'n stalgenootje een buitenritje maken!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:48

esther: Was het tv opname of theater show?

ilona: nog een week!! Heb dr al wel zin in!

peet: Koude voeten en morgen waarschijnlijk schor Tong uitsteken ze mogen je wel dankbaar zijn! succes zondag!

frank: leuke foto's! Prince is schattig!! Elk meisje zou blij zijn met zo'n ponietje! Des doet het goed zeg! je bent wel een beetje een cowboy zo Knipoog

saida: Heerlijk gevoel is dat! Eigenlijk wil je dan niet meer stoppen met rijden, maar gewoon voor altijd zo zitten!

Ik heb ook heerlijk gelesd vandaag! De rechtergalop ging super! Lekker bij elkaar gesprongen en over de rug! Had nog nooit zo lekker met dr gegalopeerd!! Voelde heerlijk! zucht...wachten tot morgen...dan mag ik weer

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:23

dus shan gaat maandag niet mee...?...
er wordt door de economische crisis een grote aanvoer verwacht in hedel
krijgen we nog een uitgebreid verslag (met foto's) van julli meeten jasmijn?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:02

frank wat een leuke foto`s van je dochter en wat ene mooie piccie van je paardje en dochter op de achtergrond heel mooiiiiiiiiiii

saida dat meen je niet een mooie dame met snor ahhahaahahaha het is toch geen omgebouwde want dat zal tsjil heel veel verdriet doen als ik hem dat moet vertellen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:41

Saida: Fijn dat de les zo goed ging Lachen. Het is altijd zo lekker als iets goed gaat, al is het maar een paar passen!
Mies_apollo: Het was de theater show. Was echt leuk, eigenlijk gaat het wel een beetje zoals bij de TV-opnames. Ook hier vroegen ze dingen aan het publiek en bij het moordspel mocht ook iemand van het publiek mee doen. En na de pauze kwamen ze ineens het publiek inrennen om foto's te maken Lachen. Wij zaten redelijk vooraan maar de reactietijd van de andere was sneller, die van mij was ook wel snel. Maar kreeg een vriendin van mij niet van dr stoel, die durfde niet richting Jeroen van Koningsbrugge te gaan (waar zij groot fan van is).

Vandaag maar weer hard leren, morgen tentamen.... Maar het wil niet echt lukken Lachen. Bestuursrecht is zooo saai... Gelukkig heb ik tijdens mijn stage ook al een cursus bestuursrecht van twee dagen gehad, dus het zit er allemaal nog redelijk in...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:55

Frank => leuke foto's van jou en je dochter echt schattig
Saida en Mies_Appolo => fijn dat jullie les ook zo goed ging
bij mij ging die ook weer super heerlijk gereden we zijn nu bezig met het wijken we snappen het nog niet echt maar dat komt wel goed.

vandaag een lekker buitenritje gemaakt vriendlief ging mee met de auto dus we waren niet helemaal alleen en we zijn lekker het industrie in gegaan heike vindt het altijd prachtig om de vrachtwagens te bewonderen.

morgen weer werken na een lekere week vakantie ben benieuwd hoe druk het is

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:13

Michelle -> Nou inderdaad! Ik had graag door willen gaan, zo lekker ging het.
Ze gaat ook steeds meer ontspannen lopen en over haar rug, heerlijk gewoon!

Petra -> Nee ze heeft toch echt de kuren en bitcherigheid van een merrie, hoor!
Dus omgebouwd is ze zeker niet, hahaha!

Esther -> Ze is nog niet sterk genoeg om het vol te houden, maar met een paar pasjes was ik al heel blij.
Elke les merk ik nog steeds vooruitgang, en ze wil het graag goed doen merk ik, dus ik ben nog steeds heel tevreden met hoe het gaat.
Of beter gezegd; ik ben zóóó onwijs trots op m'n lieve meis! Lovers
In de 5 maanden dat ze nu bij mij is zijn we al zo ver gekomen, en vrijwel altijd met plezier, wat wil ik nog meer?
Ik ben echt een gelukkig mens met zo'n paard. Haha!
Succes met je tentamen morgen!

Denise -> Dat wijken met Rintske gaat ook niet geweldig, ze begrijpt me niet echt en ik moet nog teveel nadenken erbij.
Maar ook dat gaat helemaal goedkomen met ons, ben ik van overtuigd!
Ik heb een geweldige instructrice, we liggen helemaal op 1 lijn, en ze kan dingen goed uitleggen.
Als we ergens blijven steken dan zeg ik dat zij er zelf maar even op moet, dan kan ze het zelf voelen.
En zo komen we er altijd weer uit.

Ow meiden en Frank! ( Haha! hahaha!)
Ik heb net zo'n heerlijke buitenrit gemaakt!
We zijn bijna 2 uur weg geweest, door dorpsstraatjes, over landweggetjes en fietspaden en ik heb zóóó genoten!
Ik heb eerst een kwartiertje in de buitenbak gereden zodat de ergste frisheid eraf was, en toen met m'n stalgenootje naar buiten toe.
In het begin wilde ze weer vluchten als er auto's langsreden, maar gaandeweg werd ze steeds rustiger.
Ze is het helemaal niet gewend zolang te rijden, en we hebben dan ook vrijwel alles gestapt.
Op het laatst werd ze moe, ik kon het merken aan haar stap, ze stapte minder stevig.
Maar toen we het weggetje naar stal insloegen was in 1x alle energie weer terug, hahaha! Haha!
Er stond een merrie in de paddock waarvan het veulen gisteren is afgespeend, en die hoorde ons al van ver aankomen en hinnikte.
Hierop hinnikte Rints ook steeds weer terug, oortjes naar voren en gááán! Haha!
Morgen maar even longeren, want ik ben bang dat ze best wel stijf is, hihi! Pling

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:11

Saida => ik ken dat gevoel ook echt heike heeft een hele zwakke achterhand en met mijn vorige instructrise klikte het totaal niet en nu sins echt dik een jaar heb in een andere instructrise en daar klikt het ook zo goed mee en ze legt me ook alles goed uit en sins ik bij haar les heb ik al me vertrouwen terug gekregen zowel in mij als in heike en nu heb ik dan ook me startkaart aangevraagd heike gaat ook steeds beter lopen onstpand ook lekkerder en wordt steeds nagefelijker en dus zijn we van plan om in januari te starten dus ik ken totaal jou gevoel ben ook super trots op mijn mannetje

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:30

Frank : Welke aardbeving?
Wat een super leuke foto's van Prince en je dochter! En natuurlijk ook van jou een Desp Ja

Jasmijn: Het was echt super gezellig! Als ik tijd heb zoek ik de foto's even uit en dan zal ik ze ook op een cd zetten, krijg jij ze ook zaterdag!

Ilona: Wat ben je heerlijk bezig met Chico Haha! Volgens mij komt dat zaterdag wel goed op het strand Knipoog Hij heeft al echt vertrouwen in je Ja En wat krijgt hij een heerlijk wollen vachtje!

Saida: Super is zo'n buitenrit he! Jasmijn en ik zijn vrijdagochtend ook 2,5 uur onderweg geweest en dat was ook genieten Haha!

Verslag komt er aan (foto's moeten jullie helaas nog even op wachten)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:16

Het was echt super gezellig met Jasmijn!

Hier het verslag, inclusief kaartje. De oranje lijn is het zandpad en de paarse stippen mijn huis en de plek waar Otje en Fifty staan. Verder is de blauwe lijn en de rode lijn een route die we gereden hebben.

Donderdag heb ik haar om 12.00 opgehaald van het station in Groningen en zijn we samen naar mijn huis gereisd. Daar hebben we even gegeten om vervolgens naar Lisa te gaan. Eerst heb ik even alle paarden voorgesteld en Jasmijn was gelijk verliefd op de dravermerrie Yzella en de kat Gordon.

Daarna hebben we de paarden opgezadeld om een buitenritje te gaan maken. Ik ging op Yzella en Jasmijn ging op Vaidosa. Voor beide paarden was het de eerste keer dat ze naar buiten gingen en ze waren super braaf! Op het zandpad zijn we gaan galopperen, nouja, voor mij gold een super harde draf! Wel in verlichte zit, want anders was ik er waarschijnlijk vanaf gestuiterd! We gingen echt heel snel en dat is zo’n ontzettend gaaf gevoel! Vervolgens zijn we rustig weer terug naar huis gereden en hebben we de merries flink beloont, want we waren toch wel heel trots dat ze zo rustig waren voor de eerste keer! We zijn zelfs over een bruggetje en onder een viaduct door gereden. En al het verkeer was ook geen probleem. (de rode route en de oranje route op het kaartje)

’s Avonds hebben we gezellig pannenkoeken gebakken en ze uiteraard opgesmikkeld! Verder hebben we nog zitten kletsen.

Vrijdagochtend zijn we weer naar Lisa gegaan. Omdat het de vorige dag zo ontzettend goed ging hebben we weer een buitenrit gemaakt. Dit keer ging op Vaidosa en Jasmijn op Yzella. Weer zijn we naar het zandpad gereden en deze keer ging de Yzella in draf zelfs harder dan Vaidosa in galop! De paarden waren weer super braaf dus besloten we het rondje deze keer groter te maken en zijn we nog verder gereden richting Otje en Fifty en mijn huis! We zijn toen langs een grote weg en over een viaduct gegaan en dat vonden de dames ook niet eng! Bij mijn huis zijn we even gestopt en heeft mijn moeder een foto van ons gemaakt. Daarna zijn we terug gereden naar Lisa en hebben we daar nog een lekker warm kopje thee gedronken en broodjes gegeten, want we hadden het wel erg koud gekregen. We zijn namelijk in totaal 2,5 uur onderweg geweest!
(de rode, de gele en de blauwe route op het kaartje)

Toen was het ’s middags tijd om op bezoek te gaan bij Igneo. Toen we daar aankwamen viel mijn mond echt open, want wat was hij veranderd zeg! Hij is heel breed en grijs geworden Haha! (Iggie krijgt nog een eigen topic!) Igneo was weer super aanhankelijk en het was echt heerlijk om mijn ventje weer te zien. Hij heeft pogingen gedaan tot het opeten van Jasmijn haar haar, jas en schoenen. Allen zijn gelukkig mislukt Nagelbijten / Gniffelen

Zaterdagochtend Zijn we ook weer naar Lisa gegaan, dit maal om in de bak te gaan rijden. Eerst heeft Jasmijn op Yzella gereden en die was ontzettend heet, maar het ging wel lekker volgens mij. Ik heb foto’s gemaakt van ze en ze zijn echt een super leuk stel! Daarna heb ik op Vaidosa gereden en heeft Jasmijn foto’s gemaakt. Ook Vaidosa was behoorlijk druk, de dames zullen dus wel wat fris geworden zijn van de buitenritjes!
Daarna was het tijd om naar huis te gaan. Mijn moeder en ik hebben Jasmijn afgezet op het station in Groningen en daarna zijn wij nog even de stad in gegaan om lekker te shoppen!

kaartje:
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:59

even een voorproefje van de foto's!
Jasmijn heeft nog buitenritfoto's en ik moet de rijfoto's in de bak en die van Igneo nog even uitzoeken.

1. Jasmijn met haar geliefde Gordon
Afbeelding

2. Hij mocht zo mee naar huis!
Afbeelding

3. Jasmijn met Salazar (nee, dat is Igneo niet Tong uitsteken )
Afbeelding

4. Om een beetje een idee te krijgen van hoe hard de merrie draafde op het zandpad, dit was alleen een beetje minder hard en in de bak
Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:18

Jaaah leuk verslag!!!
als ik geen paard had had ik Yzella zo gekocht, ik ben echt een beetje verliefd op haar geworden.
Ik ga ook ff wat foto's regelen Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:32

ben benieuwd Jasmijn!
Ik blijf voor je duimen dat Lisa haar houdt of dat iemand in de buurt van Alkmaar haar koopt Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:34

hallo, ik zou me hier graag aan willen melden, 4 jaar geleden heb ik bij kimmie261 kennis mogen maken met een aantal geweldige andalusiërs en sindsdien ben ik toch wel enorm verliefd op andalusiers en lusitano's.

Over 1,5 a 2 jaar hoop ik er zelf een te kunnen kopen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:47

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:49

frank: Neee shannon blijft lekker in dr stalletje staan morgen! Ben wel van plan dingen voor dr te kopen Knipoog

esther: Zonde dat ze niet durfde! Als ik zo'n kans had zou ik hem toch grijpen! Ben geen enorme lama fan..maar chad micheal murry hoef ik toch niet tegen te komen op straat Tong uitsteken knappe bodyguard die mij tegenhoudt Knipoog

saida: We gaan lekker gelijk op! eerst allebei lekkere les en vandaag bosrit!

sanne en jasmijn: ZO te horen een heel geslaagd weekend! Leuke foto's! Ben benieuwd naar de rest!
Jasmijn: voorliefde voor dravers? Rij je danny en oxbox eigenlijk nog?

charlotte: Welkom!

Na de wedstrijd heb ik shannon even lekker een paar daagjes vrij gegeven, had ze wel verdiend. Nou had ik gister les en ging vandaag in het bos rijden..nou mevrouw had er zin in! De eerste paar galopsprongen kwam met een bok...daarna reed ik achter een ander paard die 'schrok' en dus naar links en rechts ging...dacht mevrouw dat het ook moest dus op diezelfde punten ging ze heen en weer.... Dus ik ben weer lekker getraind in goed meezitten!

Verder is het ook niet erg slim om een andalusier hengst 2 weken stil te zetten.... Ik en encanto in het bos...en zodra die zand onder zn voetjes voelde dacht hij dat het de bedoeling was om een cross in te zetten...ik hield hem in..ging hij zo lekker op zn plaats staan hupsen zoals alleen een stoere anda dat kan Tong uitsteken had veel bekijks en gaf een mooie show in het bos... Ook nog 2x even lekker uit laten galopperen! Wel heerlijk gereden! Ik kon merken dat hij zin had en zich goed voelde, veel blijer kan hij me niet maken! Beetje rust had hem weer goed gedaan.

Morgen naar de paardenmarkt!! Spulletjes kopen voor paardje en natuurlijk kibbeling en poffertjes eten!! Vingers aflikken

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:20

jasmijn en sanne: lekker genoten jullie. tjonge wat zet die draver ze d'r onder zeg, wil best geloven dat die harder kan in draf dan een ander in galop.
iggie topic ga ik zo op de laptop ff bekijken....
saida en michelle: heerlijk he met zo'n weertje een lekkere rit maken. ik moest helaas werken vandaag en tussendoor nog met de familie pannekoeken wezen eten bij boxtel: lennisheuvel. is echt een goeie tent
michelle: kibbeling en poffertjes???? het echte hèèlse paardemert menu bestaat uit erwtensoep, roggebrood met spek en pannekoeken erbij! klinkt als erg veel en zware kost, maar als het echt "mertweer" (vies koud en nat) is, gaat dat er goed in hoor.
voor de liefhebbers die toch in de buurt zijn morgen: je bent welkom hier hoor. ik ga overigens niet: geen tijd voor

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:39

Nou, ga vanaf nu een poging doen door bij te reageren door terug te scrollen Haha!.

Peet, ben benieuwd, concours met je knappe Tsjill!! Ik wens je alvast heel veel succes.

Saida, ik ben blij te horen dat Rints weer helemaal terug is, en dat het goed gaat met rijden!
En lekker een buitenrit, komt het strand al in beeld?

Evdpanne, klinkt leuk, de lama's. Vind Jeroen ook leuk haha Haha!. Lijkt me wel gaaf dat ze zo met het publiek bezig zijn.

Charaz, welkom.

Michelle, antwoord op een vraag van een tijd terug: werk bevalt nog prima. En Dan en Ox rijd ik niet meer nee. Had een tijd lang geen tijd en er kwam ook veel omheen zoals stalletjes, weiland etc., alleen rijden had ik nog wel gered. haha klinkt wel alsof je t leuk had met encanto Haha!.
Enne ja, zeker voorliefde voor dravers, eigelijk de 2 paarden op Fuur en Bandiet na waar ik ontzettend een band mee had waren dravers (djin, nog in mn mailadres vernoemd,en noran, mijn vorige boktnaam).

Ok, hier dan wat foto's van mij vh weekend:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:50

Leuke fotos allemaal weer!
Kan niet op alles reageren haha.
Weer een lekker weekend met mn vriend gehad..
Verder gaat het denk ik niet zo goed met Goya. Hij is wel vrolijk en alles maar heeft een enorme hangbuik en met rijden is het helemaal een drama.. Bokken als ik maar even mn been aan leg en alles. Wormen heeft hij niet, heb van de week op school wormonderzoek gedaan van zijn mest.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:00

suus: is de da er nog niet bijgeweest?
jasmijn: leuke foto's, was gezellig daar dat kun je wel zien
owja en charlotte nog welkom. hoofdregel van dit topic: veeeeeell foto's haha

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:01

Frank; Jaah, Despi foto's! Cool . Hij blijft stoer hoor frank. En jij bent idd net een cowboy zo hihi. Clown Erg leuk hoor!! En die kleine meid op prince is ook super om te zien! Jaa, kijkduin! Pling Ik ben er vandaag nog als "afscheids buitenrit" geweest met manda!

Saida: Gaaaf zeg. Snap hoe trots je bent hoor Haha! . Ik ken het gevoel nu ook hihi. Super man, eerst een lekkere les, en dan de volgende dag ook een super buitenrit. Wat wil een mens nog meer Knipoog

Mies; Hahaha, jij hebt lekkere wilde ritten achter de rug dus Haha! . Is ook wel een keer leuk voor de verandering natuurlijk Huilen van het lachen . Die Encanto is een patser ook haha Pling

Esther: Succes morgen met je tentame!

Heike: Oei oei, weer aan t werk Tong uitsteken . Zal wel weer ff wennen zijn hihi.

Sanne; Jaa, ik probeer hem daarvoor al een beetje mak te krijgen.. Maar tis al zo snel donker Ach gut . En ik werk nu iedere dag tot 17.00 dus een beetje lastig. Maarja, ik heb iig genoeg meiden om hem vast te houden haha Pling .

Jasmijn & Sanne: Super leuk verslag meiden!! Haha! Jullie hebben leuke dagen gehad, dat zie je wel aan de tekst en foto's! OK dan! Super om te zien. De paardjes zien er ook happy uit Pling .

Soeske Jeetje, balen van Goya, als het aanblijft houden miss toch ff na laten kijken dan..

Vandaag mn laatste buitenrit met Amanda gemaakt. Lekker door het bos, duinen en strand gereden! Over het strand terug naar huis wezen knallen Party!! . Ging wel weer even ouderwets hard hihi Clown . Was wel lekker. Jammer alleen dat er zoveel mensen liepen haha. Maar toch ff lekker uitgewaaid en het leuk gehad met mn meissie!

En ik ben wéér (beter gezegd, nog steeds Pling ) TROTS Haha! . Op mn eigen knollie Chico. Vandaag aan de longe een zadel opgedaan. Meneer liep er in eerste instantie zó mee weg Pling . De knapperd!! Alleen toen we links om gingen dacht ie ineens "maar wat is dat nou op mn rug, en wat komt er telkens tegen mn buik Verward " hihi. En toen ging die heeeull hard Clown . En trappen naar de beugel ROFL . Waarna die het na 1 rondje toch weer prima vond Lovers . De kanjer!!!! Daarna voor het eerst los met Utixo!! Spannend Hyper! Maar het ging goeeed. Hij snapte de eerste 10 min echt niet wat een "krabbelen" bij elkaar inhield, maar toen die het door had, was meneer super fanatiek bezig hoor Huilen van het lachen . Hij was niet meer weg te slaan ROFL . Ohh, mijn kanjer, ben zoo blij met m Lovers Wisten jullie dat al Huilen van het lachen hahaha Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:04

Frankie, toen ik bij het Balingehof was is de DA geweest omdat hij niet meer at en stond te trillen. Die heeft ook mestonderzoek gedaan en hij is gespoeld voor evt. zand. Ik laat eerst ook zn zadel nakijken en straks de fysio komen. Deze doet ook wat met het holistische dus zal kijken..
Iloon, ja, idd.. ff kijken hoe het zich ontwikkeld.. Maar ik zit ook te denken dat hij wel ouder kan zijn dan dat ik denk.. hij lijkt nu echt wat een oud paard zeg maar.. rug wat doorgezakt, hangbuik.. Je kent t wel.. Lekker dat je nog een lekkere buitenrit met Amanda heb gemaakt! Heerlijk dat het zo fijn ging met Chico

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:10

Prinslover schreef:
Ohh, mijn kanjer, ben zoo blij met m Lovers Wisten jullie dat al Huilen van het lachen hahaha Knipoog

das helemaal nieuw voor ons... ben jaloers op je strandrace.
suus: hopen dat het allemaal toch meevalt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:13

Frank, ja, idd..
Hoe gaat t trouwens met jou longontsteking?