doutz heeft geen last van beestje, die laat gewoon eitjes door vliegen op haar hoofd uit poepen. ongelooflijk bah ik had wel een spray gekocht tegen dazen ivm bos ook voor elf bescherming maar dat meurt vreselijk en is niet geschikt voor andere kleur paarden want het is bruin en geeft dus af haha maar werkt wel. hertzhoornspray
Ben vanmorgen met Mike op ons eerste 'grotere' concours geweest met tenten er omheen en allemaal witte hekjes. Gelukkig was ze nergens van onder de indruk, lief paard. Proeven gingen voor mijn gevoel super! 2e middendraf 1e proef voelde ik haar echt gaan onder mn kont en heb haar netjes terug genomen om het verschil duidelijk te maken. Jury vond het een 5, net als de 1e middendraf (die ook echt veeel minder was). Jammer. En zo waren er meer puntjes die allemaal net niet waren. Maar ons doel hebben we behaald!! Lekker rijden en doorzitten met aanspringen. Normaal blijf ik lichtrijden maar laat dan punten liggen bij sommige jury's..begrijpelijk. Rechtsom ging beide proeven goed! Linksom niet, waardoor het wat rommelig werd. 1 jury vond wel dat ik met durf had gereden, leuk om te horen! Punten: 178 en 172 maar die maken me niet uit want mn gevoel en doel zijn belangrijker. Lekker puh.
mijn eerste buiten wedstrijd duurt nog wel even, dat is pas eind mei. Intussen trainen we wel rustig door, en hij gaat in de les steeds beter lopen, nu thuis ook nog alle eindjes aan elkaar krijgen en dan gaan we knallen hahaha.
Klinkt goed splinterz! Ik ben ook geweest vanochtend. Voor het eerst weer buiten tussen de bordjes was ontzettend nerveus maar ze was super relaxed moet nu nog wat meer durven rijden! Had 174 en 177. 2e had k wat hoger verwacht maar ja
Ik zal me ook weer eens melden hier, is al weer een poosje geleden... Oeps sorry
@DnBles, ik zou mee gaan doen maar word helaas niet meer wat. Ik kon maar twee data van de selecties, maar mijn neef heeft zijn bruiloft op een van die dagen gepland hahaha dus dat gaat even voor. Heb gekeken of toch nog ergens een andere data kon vinden om te gaan maar word helaas niet wat, volgend jaar dan maar. Hebben we ook nog mooi even om te oefenen
ik ben inderdaad met laura naar hoofddorp geweest. Helaas vielen de punten tegen, maar was mijn eigen schuld. Had haar meer moeten aanpakken. 2 proeven met de handrem er op. Windkracht 6-7 werkte op zo'n vlakte ook niet echt mee haha. Maar buiten de ring was doutz erg relaxt en daar was ik wel blij mee. Heb één 5 voor het binnenkomen gekregen haha met commentaar 'met meer lef binnen komen' dhusss
Laura1982
Geplaatst: 10-05-15 11:52
Ik stond te lezen als een dame op de markt hihi en nog kon je me niet horen
Woestein
Geplaatst: 10-05-15 12:40
Was idd niet best het weer gisteren! Hier nog geen last van mugjes boel.
Goed gevoel is het belangrijkste, punten komen dan vanzelf wel!
Woensdag weer les gehad, Euwe was in het begin weer heerlijk niet op mij lettend dus daar mee bezig geweest. En lekker dat hij ging lopen! Voelde super! Helaas was meneer er niet van gediend dat ik tijdens het wijken een tikje met de zweep gaf (en zo hard was het niet..) en gaf een hele flinke bok... Doordat ik o.a. een vrij gladde rijdbroek aan had (goede broek was nog niet droog..) was ik mijn balans en beugels kwijt. Euwe ging daardoor in een volle galop er van door en het leek alsof ik hem op een gegeven moment weer terug kon krijgen maar toen schrok hij ergens van en ging nog sneller. Had al snel het gevoel dat ik er hoe dan ook af zou gaan dus heb zelf de keuze gemaakt voor de locatie. Man man man wat is die bak grond hard.. Ben op mijn hoofd, rug en kont terecht gekomen en daardoor is o.a. mijn cap naar voren gegaan en heeft daardoor mijn bril mijn neus beschadigd welke nu dus ook zeer gevoelig is. Verder last van schouders en rug/nek en het ergste is mijn rechter zitbeenknobbel.. daar kan ik nu niet meer op zitten en heb dan ook een hele mooie 50 tinten paars bil... Gelukkig niets gebroken..
Auw woestein! Klinkt als een flinke klap, fijn van die stijve spieren de volgende ook zeker?
KarinvdM
Geplaatst: 10-05-15 22:04
Sterkte met de blauwe en beurse plekken en met de deuk in je ego...
Caro_MarjaH
Geplaatst: 11-05-15 08:58
Pijnlijk Angenita, dat moet je niet te vaak doen!
Ik moest afgelopen weekend werken en heb gisteren na het werk even een heerlijke bosrit gemaakt. Zoooo lekker genieten van je eigen paard én van het groen wordende bos. Vandaag laatste dagje werken voor mijn vakantie, vanavond nog even lekker trainen en morgen een buitenrit met een stalgenoot maken. Woensdagochtend vroeg brengen we Carolien naar mijn instructrice, zij gaat haar tijdens onze vakantie rijden. Donderdagochtend vertrekken we richting vakantieadres via schiphol
Raiza
Geplaatst: 11-05-15 10:27
Auw Woestijn, beterschap. Gelukkig is het niks ernstigs maar kan je toch wel effe last van hebben. Beterschap!
Fijn Splinterz dat je zo tevreden was, en die punten, die komen wel.
Afgelopen weekend niet weggeweest, vorig weekend wel (druk druk, weinig online geweest afgelopen week). 2e wedstrijdje. Losrijden ging super, veld lang langs het spoor maar die treinen gaf ze niks om. De bosjes achter de jurywagen was een ander verhaal, daar zaten enge kabouters in. Veel spanning dus op het stuk tussen HCM maar ja, al beter dan de 1e wedstrijd waarbij iedere hoek en hoefslag eng was. Had 173 en 177 met een hoop 7-ens voor de goede dingen maar ook hoop 4-en op de stukken met spanning. Ga er dus maar vanuit dat zodra die spanning wat meer onder controle komt, de punten ook wel komen
Zaterdag thuis in de harde wind getraind (kan op wedstrijd tenslotte ook hard waaien) en dat ging op zich wel, wel wat sneller afgeleid, maar toch wel fijn gereden. Vanavond les Ik mag as donderdag weer op wedstrijd en as vrijdag een clinic met Jenny Veenstra