[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:37

Dank je Lachen
Het ezeltje heet Sara.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:50

Esssss -> Foto's gezien, hoor! Vingers aflikken

Soeske -> In stap en draf gaat het goed, alleen in galop gaat ze plat de bocht door.
Komt ook omdat ze nog jong is werd me verteld, ze moet het allemaal nog leren en leren haar balans goed te houden met mij erop.
Daarom dacht ik dat het misschien goed voor haar is om regelmatig met haar te oefenen aan de longeerlijn?

Zasread -> Vervelend dat ze zich zo opwindt met trekkers.
Ik zag op de achtergrond van je foto's een paar trekkers staan, misschien dat die mensen je willen helpen om haar van die angst af te helpen?
Leuke foto's weer van Otje!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:53

Hoi hoi iedereen Doei!

Ik kom maar weer even hallo zeggen, heb het nl vreselijk druk, normaal met werk, heb net een weekje vrij gehad en ben lekker aan het genieten, ook echt geen zin om weer aan het werk te gaan

Ben ook druk bezig met de politieacademie, alles aan het uitzoeken maar tis best een gedoe, maar waarsch. ga ik dan verhuizen naar Apeldoorn over een tijdje als alles goed gaat Haha! Heb ik zin in!!!

Esss, wat lees ik nou? Gaan jullie terug naar NL? Schocking, gelukkig dat Fue gewoon mee terug gaat... Succes ermee he!

Ik heb het allemaal even vluchtig doorgelezen, en las dat ik gemist werd dus denk laat maar even weer wat achter Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:53

@ Saida: Vicky staat op een boerderij en als ze daar met trekkers rond rijden vind ze ze niet eng. Maar zodra je ze op de weg tegenkomt, draait ze altijd een slag in de rondte. Als ze stil gaan staan durft ze er wel weer gewoon langs..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:53

Saida, vervelend dat de bak niet helemaal goed is.
Esmee, ik heb in je profiel gekeken Haha! Leuke foto's hoor! Ben benieuwd hoe het nu met Fuego gaat.
Sanne, bedankt, ik vind de keuken ook erg mooi Pling Haha, leuk dat filmpje van Otje, maarem, hoe doe je dat, filmen en de longeerlijn en de zweep Vork Ben ik wel nieuwsgierig naar. Vervelend he, trekkers! Gelukkig maar dat je je niet echt pijn hebt gedaan.

Ben net naar puppytraining gegaan en Dizo was braaf OK dan!
Oja, dat had ik nog niet verteld maar Dizo is op dierendag echt gruwelijk verwend!
Hij had van ons een supergave grote knuffel gehad (de blauwe op de foto), die was echt lachen, als je in het midden knijpt blaft ie, en in alle 4 de voetjes zit zo'n pieper Cool, en hij had van ons ook nog een klein piepspeeltje gehad. En toen kwamen de ouders van mn vriend en die hadden 4 speeltjes en dan ook nog een zak van 4 botten! ROFL

Hierbij een foto van Dizo met al zn nieuwe speeltjes (eetbare kluifjes not included):
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:26

Bedankt allemaal.

Nee we gaan het nog een half jaartje aankijken, als het dan echt niet lukt gaan we weer terug naar Nl. Maar ik denk en hoop dat het wel gaat lukken!

En met Fuego, valt het allemaal gelukkig reuze mee! Haha! Ben net terug, pff wat ben ik er lang geweest, ouders kwamen me maar niet ophalen.. Clown Maargoed, ik kwam daar in mijn touristen kleding aan ( Kort broekje, shirtje, slippertjes Nagelbijten / Gniffelen ) omdat ik dacht dat we alleen even keken hoe het ging, en daarna naar het strand gingen, en dat we in de namiddag terug kwamen, maar dat bleek dus niet zo. Manege eigenaresse vol verbazing of ik ook laarzen mee had genomen, en dat het allemaal goed was, en ze bleef maar volhouden dat ze gelijk had ( ze zei gisteren dat er niets aan de hand was, kwam gewoon omdat ik moest lopen ). De da was geweest, die had alles voor de 2de keer weer leeg gemaakt, en helemaal gewassen. Hij liep weer prima, en het zag er weer goed uit. Maar gisteren was er echt iets aan de hand, misschien kwam het idd wel omdat we gewoon moesten lopen, maar dan kan je beter lopen als de da alles schoon heeft gemaakt, dan daarvoor gaan lopen en dat je beestje hartstikke veel pijn heeft. Maar de manege eigenaresse bleef maar volhouden dat ze gelijk had, dat ie niets had, dat ik gewoon gisteren door moest lopen. Maargoed.

Was natuurlijk heel erg geschrokken, en er was niets aan de hand! Go jij! Go jij! . Ik moest wel gelijk gaan rijden. We kwamen de bak in, hij had 2 dagen niet meer gelopen, dus hij had veel energie over! Door de bak sjeesen, maar daarna was het weer een braaf jongentje. Opzich heerlijk gereden, hij liep weer goed. Op het einde lekker ontspannen, hij deed goed zijn best. Na het rijden was iedereen al weg, dus ik had tijd genoeg om hem heerlijk te vertroetelen! Ik heb hem helemaal gewassen, en mooi gemaakt. Lekker geknuffeld, en gewandeld. Ook langs de merries, kijken hoe hij er nu op reageerde ( vorige keer steigerde hij en probeerde hij los te komen ) maar dit keer, liep hij er heel rustig langs. Keek er wel benieuwd naar, maar liep gewoon door. Mijn lieve jongen *LOL* . Toen lekker nog geaait enzo, daarna terug in zijn stalletje gezet, en daar een kwartier lang gezeten, en Fuego maar eten. Die had net eten gehad.

Ik vind die stalknecht zo zielig! Een donkere man.. Altijd maar werken.. Arm.. Er lag mest op de wasplaats, iedereen was al weg dus ik dacht, laat ik het maar even weghalen, ik moet Fue toch wassen. Dus ik de schep pakken, komt hij opeens naar me toe gerent en zegt hij verschrikt iets in het Frans/Spaans. Dus hij pakte de schep, en raapte het met zijn blote handen op. Ik vond het zo zielig!

@ Furia: Ik ben dierendag helemaal vergeten! Bloos Leuk dat je Dizo zo hebt verwend, heeft ie vast van genoten. Haha ik verwen Gino, Faya of Freddie wel als ze jarig zijn. Volgens mij houden ze hier in Spanje ook écht geen dierendag, kijken ze je vol verbazing aan. Spanjaarden zijn niet echt bepaald dol op dieren..

@ Zasread: Haha wat een ongeluk dan, 3 keer dezelfde trekker tegenkomen! Hopen dat je de volgende keer gewoon ontspannen kan rijden. Voor de 4de keer: Oooooooh was is Otje een lekkerding, ik zeg het echt altijd bij elke foto die ik tegenkom, maar hij heeft gewoon wat Bloos . En dan die lange manen erbij..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:32

Beter dat er niks aan de hand was. Ik vraag me trouwens wel af, de bak waarin je rijd, is die niet heel erg stoffig (omdat het daar zo heet is)? Lijkt me niet echt goed voor de wond als dat zo is.
Fijn dat je ook al merkt dat hij rustiger is naar de merrie's toe. God die stalknecht, klinkt wel heel sneu idd..

En als Dizo jarig is, word ie gewoon nog een keer verwend! Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:41

Furia schreef:
Beter dat er niks aan de hand was. Ik vraag me trouwens wel af, de bak waarin je rijd, is die niet heel erg stoffig (omdat het daar zo heet is)? Lijkt me niet echt goed voor de wond als dat zo is.
Fijn dat je ook al merkt dat hij rustiger is naar de merrie's toe. God die stalknecht, klinkt wel heel sneu idd..

En als Dizo jarig is, word ie gewoon nog een keer verwend! Clown

Ja ben erg opgelucht. Hmm nee valt eigenlijk reuze mee. De longeerbak ziet er wel stoffig uit, maar dat is ie niet. En de grote bak ook niet, lijkt wel zo op de foto's, maar wat er ligt is grind, omdat het zo enorm heeft geregent. Vandaag zat er wel water in bak. Ik eroverheen draven, maar de wond even vergeten. Na het rijden merkte ik dus dan heel zijn buik, maar zijn wond ook, onder het modder zat. Maarja, lang leven de afspuitslang, en alles was weer weg. Ben wel heel erg trots op hem, heerlijk gereden!

Haha verwende Dizo, heeft ie wel geluk met zo'n baasje! Onze honden werden ook altijd zo verwend, alleen nu in Spanje leven ze eigenlijk alleen maar buiten, dus zijn ze niet meer zo op je gericht. Maar op hun verjaardag gaan we ze wel is ff flink in de watten leggen!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:44

Fijn dat het niet zo stoffig is. Is het niet superheet trouwens als je gaat rijden? Pff, ik kan nooit zo goed tegen die hitte hoor, tenminste de Nederlandse hitte dan, die is altijd zo benauwend.
Lekker dat je een goed gevoel had over het rijden Haha!.

Ga zo met Dizo voor het eerst in de bus, ga naar mn ouders toe (die wilden me weer zo graag zien Knipoog), en dan daarna oppassen. Ben benieuwd hoe Dizo zich gaat gedragen .

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:15

Ik ga morgen Frío meeten Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:36

zasread schreef:
@ Saida: Vicky staat op een boerderij en als ze daar met trekkers rond rijden vind ze ze niet eng. Maar zodra je ze op de weg tegenkomt, draait ze altijd een slag in de rondte. Als ze stil gaan staan durft ze er wel weer gewoon langs..

Misschien dat deze mensen bereid zijn om daar met jou mee te oefenen?
Langzaam opbouwend op de weg van stilstaande trekker naar heel langzaam rijdende tot gewoon rijdende trekker.
Je kan het altijd proberen, toch?

Furia -> Dizo is echt vet verwend! Tommie is jaloers op al die speeltjes! Knipoog
Hij ligt er wel erg lief bij zo innig samen met de knuffel! Haha!

Esssss -> Heel herkenbaar dat knuffelen en vertroetelen!
Als ik bij Grytsje ben dan heb ik ook altijd moeite om weer naar huis te gaan, ik kan zo genieten van haar!
Sneu voor die arme man, lijkt wel een slaaf op deze manier zeg......
Zie je maar weer hoeveel verschil er is tussen hun leefgewoontes en die van ons.
Ik weet het niet erg hoor, maar ik vind het eerlijk gezegd maar raar dat hier in Nederland je zeker een week niet mag rijden na een castratie en de weken erna ook nog rustig aan moet doen, en in Spanje moet je er meteen weer op gaan rijden en ermee gaan lopen.......
Dat je nu dan weer rijdt in een natte bak en dat er dus weer modder op komt wil niet zeggen dat de modder niet in de wond kan komen, ook al spuit je het af.
Misschien spuit je het vuil er zelfs verder in.......

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 17:49

@ Furia: Ja de hitte is echt vervelend. Gelukkig is het hier niet zo benauwd als in Nl, maar het blijft toch heet. Hopen dat Dizo zich maar goed gedraagt!

@ Saida: Ja en vooral omdat niemand er was, lekker alleen zijn met Fue, was echt leuk. Van dat modder, t'is nu eenmaal gebeurd. Er zat ook geen modder ín de wond, de wond zag er goed uit. Het is niet meer opgezwollen gelukkig. Volgende keer als er een plas ligt weet ik dat ik hem moet ontwijken. Ik vind dat ook wel raar, maarja alles is goedgekomen en daar gaat 't om, gelukkig geen infecties ofzo! Haha!

Ik ga zo denk ik even mijn laarsjes oppoetsen, zijn vies van het modder.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:10

Saida, ja lief ligt Dizo erbij he met zijn knuffeltje!
Esmee, ja ik vind het ook apart dat alles zo anders verloopt als hier in Nederland, maar goed als alles goed verloopt is het prima.

Ik ga vanmiddag met Branka naar Frío en daar heb ik zin in Lachen.

Oja en Dizo was echt superbraaf in de bus, alsof hij het dagelijks deed Clown En ik had eindelijk weer eens een aardig buschauffeur, en Dizo mocht zowaar gratis mee. Hij vond het onzin als andere chauffeurs wilden dat je een kaartje kocht Vork.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:02

@ Furia: Ja idd, als alles maar goed verloopt, daar gaat 't om! Haha! Haha heb je geluk met zo'n buschauffeur, aardig hoor!

Ik heb weer foto's + filmpjes van mij en Fuego! Stiefvader is ze nu aan het errop zetten, als ze errop staan zet ik ze gelijk errop Knipoog . Heerlijk gereden trouwens, ook even op het erf gelopen, langs de stallen, kijken hoe die daarop reageerde, hij reageerde er goed op maar daarna weigerde meneer om weer de bak in te gaan.. Sigaar

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:31

hoii
Ik weet niet of ik hier nu al wel een keertje geweest ben of niet maar. anders doe ik het nog wel een keertje als het mag Bloos Bloos
Ik ben Fanny en ik ben 17 jaar ik heel wat paardjes gereden en verzorggt. ik ben bljiven hangen bij het ras de Fries en het welchje Haha!
als jullie meer van me willen weten. dan leg ik het graag uit. zou het gezellig vinden als ik met jullie mee kon praten Knipoog
xxxx

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:06

Hay Fanny, welkom! Haha! Heb je foto's van je friesje en welsh?

Hier de link van Fuego @ work: viewtopic.php?f=10&t=842588 ( heb meer foto's maar daar ben ik te lui voor )

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:38

Essssss schreef:
Hay Fanny, welkom! Haha! Heb je foto's van je friesje en welsh?

Hier de link van Fuego @ work: viewtopic.php?f=10&t=842588 ( heb meer foto's maar daar ben ik te lui voor )

Heeey
jaa Tuurlijk Haha!

Afbeelding
Friesje Janske

Afbeelding
Andere Friesje Monse

Afbeelding
en hier Welchje Flanel ) hij staat bij Monse.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:33

Flamon -> Welkom hier!
Hier nog een fanatieke friezenliefhebber! Haha!
Wat een leuke friezen verzorg je!
Mag ik vragen wat Monse mankeert?

Esssss -> Leuk die foto's en filmpjes, en hij loopt ook erg mooi!
Ik zou alleen niet zoveel doorzitten als ik jou was.
Fuego is nog erg jong en dan is dat niet zo goed voor zijn rug.
En het leek net alsof je best wel ver achterin je zadel zat, of vergis ik me?
Anders misschien je beugels iets lager zetten.

Vanmiddag weer een heerlijke buitenrit gedaan met Grytsje en nog 3 anderen.
Het was zalig weer en ik heb er echt heel erg van genoten!
Het lijkt net alsof het Grytsje niet zoveel kan schelen dat er andere paarden meelopen.
Ze 'sjokt' er een beetje achteraan en gaat een beetje haar eigen weg, ik moest regelmatig een stukje draven om weer bij de anderen te komen.
Maar zodra de anderen uit het zicht zijn dan weet ze niet hoe snel ze er achteraan moet gaan! Haha! hahaha!
Het is zo'n heerlijke meid die Grytsje, ik geniet echt ontzettend van en met haar!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:55

@ Flamon: Ach, leuk! Haha!

@ Saida: Ja over dat doorzitten heb je wel gelijk. Ik keek even hoe die daarop reageerde, verder heb ik ook niet zo lang gedaan. Maar zal er volgende keer aan denken Knipoog . Voor mijn gevoel zat ik goed, maar de beugels.. Mijn voeten glijden daar telkens op weg, het zijn van die plastice beugels die er al bij zaten, zonder rubber. Reuze iritant, even zoeken naar andere beugels dus. Want als ik nu mijn beugels nog 1 gaatje langer maak, slingeren mijn voeten helemaal weg.

Net weer geweest, alleen even gewandeld met hem buiten. Hij is altijd zo kalm, maar heel nieuwschierig. Oortjes naar voren, grote neusgaten, en overal naar kijken. Zelfs mijn stiefvader ( die best bang is voor paarden ) heeft even met hem gelopen, helemaal handen naar voren omdat hij dacht dat Fue ging happen Clown . ( Fue hapt nog wel is, beetje uit proberen, en nu mijn stiefvader dat heeft gehoort houd ie zijn handen een flink stuk van hem vandaan Clown ). Alle vocht er weer uit, en weer terug op stalletje.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:49

Lastig die plastic beugels........
Door het zand wordt het ook nog eens gladder.
Mocht je het niet kunnen vinden daar dan kan je misschien vanuit Nederland beugels met rubbers laten opsturen?
Zeg het maar hoor, ik wil je er wel mee helpen!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:41

ja mag je vragen Knipoog
hij heeft een ongeneeselijke ziekte in zijn gewrichten achter Knipoog
ik verzorgde 7 friezen Haha! nu nog 3

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:44

flamon schreef:
ja mag je vragen Knipoog

Maar welke ziekte is dat dan?
Sorry hoor, ben helemaaaaaaal niet nieuwsgierig ofzo......

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:58

_Saida_ schreef:
flamon schreef:
ja mag je vragen Knipoog

Maar welke ziekte is dat dan?
Sorry hoor, ben helemaaaaaaal niet nieuwsgierig ofzo......

welke ziekte precies weet ik niet.
maar ik mag geen intensieve dressuur oeffeningen meer doen maar wel gewoon nog lekkere bosritten maken Knipoog
ik ben nog steeds super blij dat hij nog bij me is. want als hij een jonger paardje was geweest dan moest hij af....( ik zeg het liever niet doet nog te veel pijn Verdrietig )
maar ben super blij dat ik nog lekker van hem kan genieten zonder dat hij pijn heeft

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:29

@ Saida: Dat mag altijd, zal alleen maar handig zijn! Haha!

@ Flamon: Ach.. Nouja, wees maar blij dat je nog lekker van hem kan genieten. Gelukkig kan die nog lekker genieten van zijn leven, en jij van hem!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:10

Wat een leuke foto's van het witte spookje Nouvel! Ze is echt heel mooi wit nu Haha! Rijden ziet er goed uit hoor!

Esmee:Gelukkig viel alles mee, ben blij dat het weer goed is. Ga zometeen gelijk in je topic kijken.

Madelief: Ik dacht al zoiets, dat je het druk had. Knipoog Ik hoorde hier al niks meer van je.. Leuk hoor de politieacedemie. Is wel ff pittig denk k. Maar als je naar Apeldoorn verhuist, hoe moet het dan met Furia?

Jasmijn: Leuke foto van Dizo zeg! Onze honden zijn niet echt speciaal verwend op dierendag. Volgens mij is het voor hun iedere dag wel een feest Knipoog Mn moeder gaat bijna iedere dag met ze naar het strand, lekker lopen. En kwa lekkers krijgen ze ook zoveel, dus ze hebben niks te klagen hihi Clown

Flamon, welkom! Wat een leuke fries, ze (?) ziet er echt heel lief uit. Vooral foto 2 is erg lief van jullie Ja