Flinke rit amoor! Maar wel fijn dat je dat kunt doen zeg. Idd hoop dat je schimmel een goed plekje krijgt Karin!
Anoniem
Geplaatst: 04-05-15 20:03
Ja het is echt heerlijk! 19 september is onze eerste endurance wedstrijd! Ik ben nu alles aan het uitpluizen hoe ik haar zo fit mogelijk kan krijgen.
Het is wel echt een plaatje karin!
KarinvdM
Geplaatst: 04-05-15 20:05
De schimmel heeft een heel goed plekje! Jammer is niet het juiste woord. Ik wist dat dit het gevolg zou zijn van de aanschaf van Jetteke, ik heb dus al even aan het idee kunnen wennen. Het ging nu alleen wel heel onverwachts en snel.
Jenny_S
Geplaatst: 05-05-15 09:55
ik heb nu de horka competition gekocht
amoor: nee ben van een stal met ongeveer 130 paarden naar 7 paarden gegaan waarvan 1 niet fries leuk endurence, maak je wel vaker langer ritten. ik vind zo'n lange rit ook wel leuk doe ik meestal wel in de zomer alleen dan wel in 4-5 uur en niet in 2-3 uur
Ik heb maandagavond gereden, maar wat een drama met opzadelen. Er waren heel veel knutten, Isanne zat er onder en werd er helemaal gek van. Hebben jullie er al last van gehad? Ik vroeg me ook af of er geen andere dieren zijn die je kunt inzetten tegen deze vervelende mugjes...? Natuurlijke vijanden dus. Kan er niets over vinden op internet..
Walnootbomen helpen goed, ik heb eerder op een stal wel zakjes met walnoten en walnootolie opgehangen. Vroeger stonden vaak ook walnootbomen rond boerderijen daarom. Maar het is niet zo dan er dan geen meer is helaas...
Wij hebben ook veel zwaluwen die helpen dus? Nooit geweten haha
DnBles
Geplaatst: 06-05-15 18:23
Haha bestellen niet Ja we hebben redelijk veel nestjes werkt ideaal. Het enige is in het najaar even de vogelpoep van de stal af poetsen maar werk top tegen de muggen en dazen
Ja ook hier veel zwaluwen. Douwe heeft een vliegen/exceem deken op dat helpt enorm tegen de beestjes. Ik maak sinds vorige jaar zelf anti vliegen spray. Witte azijn 1lt, 1/3 detol witte fles,citronella en hertzhoornolie half flesje. Het zorgt er in ieder geval voor dat we tijdens het rijden minder last hebben.
Lauke
Geplaatst: 06-05-15 20:54
DnBles schreef:
Haha bestellen niet Ja we hebben redelijk veel nestjes werkt ideaal. Het enige is in het najaar even de vogelpoep van de stal af poetsen maar werk top tegen de muggen en dazen
Niet alleen van de stal Hier zit paardlief elke dag weer onder de schijt Elk jaar weer opnieuw
Gaat een beetje lastig haha. Hier is het dak nog van een soort stro. En laat het nestje nou precies in het midden van haar stal zitten. (Meer naar de zomer toe zijn het er zelfs 2 in haar stal )
Overigens zit het hele stal gebouw vol met nestjes, ook boven het gangpad en de deur, dus je moet ook oppassen dat je niet wat op je hoofd krijgt