[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:48

Kijk dat scheelt :). Zo'n kleine stal lijkt mij ook wel fijn, al vind ik iets van 18 stallen (wat ik nu bij een paar stallen ben tegen gekomen) ook wel prima. Stuk beter dan 50 in ieder geval ;).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:30

Esther: Dat klopt, 18 stallen is al een stuk fijner :D. Voordat Shaddy hier kwam te staan stonden we op een pensionstalling, daar stonden ook ongeveer 18 paarden/pony's.
We hebben erg veel geluk gehad dat op deze stalling een plekje vrij was :D.

Net de wond weer afgespoten. Nu hebben we Nouchka's lichaam ook een beetje mee gepakt. In het begin vond ze het heel eng maar uiteindelijk was het toch wel lekker. Ze was weer erg braaf :D.

Daarna Shaddy ook nog even gedaan want die is erg bang voor de waterstraal. In het begin liet ze het niet toe maar uiteindelijk kon ik alle 4 de beentjes afspuiten en ze vond het best lekker. Shaddy was ook erg braaf :D.

De wond ziet er iets minder rustig uit. Het is wat roder en er is een stukje korst af. Maar opzich ziet het er wel netjes uit.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:45

Dat afspuiten moet je stapje voor stapje rustig oefenen en dan komt het wel goed :).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:09

Wat balen van je stal Esther :( . Volgens mij is het nl best een fijne plek, waar je staat als alles goed geregeld zou zijn.. Balen zeg. Wel al iets op het oog waar je zou willen staan eventueel?

Vandaag DA langs geweest voor Chic. Hij heeft al langer een soort rare wrat onder zn buik. Werd heel langzaam aan wat groter en ging steeds open, toch maar ff DA erbij (hij had er verder geen last van..) En het is waarschijnlijk een huidtumor. Tumor klinkt natuurlijk heel eng, maar dit is (zover ze zo kon zien) een goedaardige, die ze vrij 'makkelijk' weg kan snijden gelukkig!! Hij zit ook op een goede plek, waardoor het gewoon staand op stal kan gebeuren :) . Hij is er als alles goed gaat wel even 2 weken zoet mee, 14 juli gaat het gebeuren! Hoop maar dat alles goed gaat!

Ohh en nog even daarvoor hebben we nog wel wat leuks :D ! Op 11 juli ons eerste debuut.. := :# .

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:20

Wat stoer dat jullie op wedstrijd gaan Iloon!
Maar wat eng dat ie zo'n plek heeft en dat het verwijdert moet worden... ;(

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:22

Jaa, het moet niet. Kan hem ook laten zitten, zalf erop smeren en kijken of het niet groter wordt.. Maar het is gewoon een rot gezicht, en dus leek DA en mij het beste toch maar weg te halen! Het weghalen is ong. een uurtje gebeurd, kan lekker op stal enzo, valt heel erg mee :) !! Was toch wel een beetje nerveus wat eruit kwam.. je weet maar nooit.. :o . Maar ik ga maar van het positieve uit!!

Jaa spannend.. := . Vind het best eng haha.. weet echt niet hoe hij gaat reageren met wedstrijd! Snap dat het vast nog niet vlekkeloos gaat, als die me maar wel laat zitten :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:26

Ach anders is het gewoon goede ervaring toch ;). Je moet de eerste keer nooit voor de punten gaan... Al hebben sommige wel weer geluk :D.

Klinkt inderdaad eng dat plekje! Wel fijn dat het gewoon in zijn stal kan gebeuren! Hoeft ie in ieder geval niet helemaal naar de kliniek!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:39

Jaa, heb even op wiki gekeken, maar i-net is vaak toch niet zo goed he om te kijken wat er aan scheelt := Het is vermoedelijk een sarcoid.... Maar als je het weg laat halen kan er dus ook veel groter terug komen... Bah.. Heb even iemand gepbt die hetzelfde bij haar paardje heeft gehad, misschien wordt ik daar iets wijzer van. Schijnt ook een zalf te zijn die heel goed werkt?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:17

Prinslover schreef:
Wat balen van je stal Esther :( . Volgens mij is het nl best een fijne plek, waar je staat als alles goed geregeld zou zijn.. Balen zeg. Wel al iets op het oog waar je zou willen staan eventueel?

Vandaag DA langs geweest voor Chic. Hij heeft al langer een soort rare wrat onder zn buik. Werd heel langzaam aan wat groter en ging steeds open, toch maar ff DA erbij (hij had er verder geen last van..) En het is waarschijnlijk een huidtumor. Tumor klinkt natuurlijk heel eng, maar dit is (zover ze zo kon zien) een goedaardige, die ze vrij 'makkelijk' weg kan snijden gelukkig!! Hij zit ook op een goede plek, waardoor het gewoon staand op stal kan gebeuren :) . Hij is er als alles goed gaat wel even 2 weken zoet mee, 14 juli gaat het gebeuren! Hoop maar dat alles goed gaat!

Ohh en nog even daarvoor hebben we nog wel wat leuks :D ! Op 11 juli ons eerste debuut.. := :# .

Is dat, dat ding waar je het over had toen we bij Jasmijn en Madelief waren? Fijn dat ie in ieder geval makkelijk te verwijderen is, want het klinkt echt heel vies.

Spannend joh, je wedstrijddebuut! Neem je wel een fotograaf mee ?!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:18

evdpanne schreef:
Hij is ideaal wat betreft de afstand, maar helaas verder niet meer :(. Er komen steeds meer paarden (en natuurlijk ook stallen) bij maar geen faciliteiten. We zitten nu al zeker in de 50 met aantal paarden en we moeten het doen met een 20x40 bak en een longeerring. De staleigenaar beweerd dat ie pas een extra vergunning krijgt om bak aan te leggen als er 149 paarden staan... Als er zoveel paarden staan dan is twee bakken als nog niks....

Waarom geloof ik dat van die 149 paarden niet? :+
Overigens is het bij ons op stal ook behoorlijk druk hoor. Staan in de nieuwe stal ook 50 paarden en er is een 20x40 binnenbak. Buitenbak ook 20x40, maar die is vreselijk slecht geworden. Dus een aantal mensen an de oude stal gebruikt de binnenbak ook.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die overdag komen rijden en met het warme weer is er ook een stuk land beschikbaar.
Verder is het plan om een 30x60 eb en vloed buitenbak aan te gaan leggen. Alleen wanneer dat gebeurt is niet duidelijk. Staleigenaar wacht op de vergunning.
Denk wel dat die veel gebruikt gaat worden want er zijn ook genoeg mensen die als het kouder wordt graag buiten rijden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:17

Ilona: Iemand bij mij op stal heeft een paardje met een tumor aan het been, dat was wel kwaardaardig en na veel geprobeerd te hebben, hebben ze besloten niet meer te opereren. Maar die smeren er nu ook elke dag een zalf op en dat schijnt goed te werken. Kwam uit Duitsland geloof ik... Misschien dat je er wat meer over kan vinden en kan het eventueel ook nog wel even vragen als ik dr zie... Wat betreft de stallen :P, het zou inderdaad een super stal zijn als er goed management was... Niet meer paarden dan stallen, en wat belooft wordt gebeurd ook. En waar ook regels opgesteld zouden worden, en indelingen van het land gemaakt worden in overleg maar met 1 iemand die gewoon het eindoordeel heeft. Maar ik heb nu wel twee leuke stallen op het oog ;). Met eentje heb ik al contact en bij die ander wordt het even voor me gevraagd ;). De laatste stal zit helemaal ideaal gewoon recht tegen over het bos, de weg oversteken en je zit op het ruiterpad :D.

Brankaz: Tja ik geloof het ook niet van die 149 paarden... Maar ja met stallen bouwen verdient ie geld, een extra bak aan leggen kost alleen maar geld. En zo lang iedereen op stal blijft staan hoeft ie er al helemaal niks aan te doen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:23

Esther, als het niet bevalt is weggaan het wijste ja. En al 2 stallen op het oog! Toe maar! Ik ben benieuwd naar je keuze.

En Ilona succes alvast op concours! En sterkte met de beslissing omtrent Chico. Als er een grotere voor terugkomt, lijkt me dat ook niet zo mooi. Laat je het wel nog onderzoeken als ie er af is, of het echt goedaardig is? Het mag dan allemaal wel 'meevallen'. Beter is om het helemaal niet te hebben hè? Hopelijk valt het idd allemaal nog meer mee dan het nu al doet.

En de stal van Heidi, ja nou! Als ik in die contreien woonde, zou ik Sam daar ook met een gerust hart durven stallen! Een mooi plekje, met die vloed bak... hihi, of is het al eb?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:28

Ow ja, en bedankt Heidi, maar zoals je merkt: In het buitenland hebben ze ook internet. Zaterdag komen we aan in Spanje! Hopelijk rond een uur of 9 al. Nu zitten we 2 dagen in Cap d'agde. Een mooie ruime kamer met een joekel van een (bloedheet) terras. Fijn zandstrand voor de kids, maar we verheugen ons op Spanje. Voor 2 dagen is dit leuk, maar echt niet langer.

Michelle heeft gisteren haar verjaardag hier gevierd aan het strand!

En osteo of fysio. Erik Laarakker staat ook goed bekend volgens mij. Fysio is spieren idd en osteo was volgens mij ook bottiger. Anders even overleg met de DA?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:28

Wie beweert er dat ik wit ben? :+
Afbeelding

Kleinigheid, toch? 8-) :D
Afbeelding

Hij heeft ook ineens grijze manen! *\o/*
Afbeelding

Voor en na een poetsbeurt :=
Afbeelding

En weer een beetje toonbaar.
Afbeelding

Dag erna kwam ik bij het land aanlopen en stortte meneer zich weer vooraan in het land op de zandplek ter aarde. Hij en het zand waren toen droog waardoor het effect iets minder was :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:30

Ah arme Frío!
Hij met moeite een beschermlaagje opgedaan tegen de zon, poets jij het er weer af! :+
Hij kijkt ook wel erg blij na zijn poetsbeurt..... :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:38

Hey Anouk, daar ook op het internet ;) . Klopt hoor, ik heb ook even op i-net gekeken, er blijkt ook een zalf te zijn. Het kan nl terug komen... dat is tot daaraan toe, maar 2 x zo groot heb ik geen zin in natuurlijk :n . Hij zit nl ook vlakbij mn singel, nu gaat dat prima (niet er tegenaan) maar als het 2x zo groot wordt.... Ik ga dus even overleggen met de DA voor zalf.. :) . Veel plezier met de verdere reis!!

Branka.. wowwww, die is vies hahaha! Chic heeft er ook een keer zo uitgezien na een regenbui op het land _O- . Heerlijk he die schimmels :D !

Esther, ohh fijn als je even navraag kan doen :j

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:53

werkt dat als je er zalf op smeert? het lijkt echt iets wat niet kan opnemen...
gaan ze het wel onderzoeken als het weggehaald is?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:01

Mies, lees dit maar ff http://www.bokt.nl/wiki/Sarcoid En ja ik laat het uiteraard opsturen naar het lab :j . Als ik het laat weg snijden.. ik ga toch eerst nog overleggen met de DA voor die zalf van die proffessor.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:18

bbrrr wat akelig allemaal! als je het zo leest moet zelf idd het beste werken!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:21

idefix4 schreef:
Esther, als het niet bevalt is weggaan het wijste ja. En al 2 stallen op het oog! Toe maar! Ik ben benieuwd naar je keuze.

En Ilona succes alvast op concours! En sterkte met de beslissing omtrent Chico. Als er een grotere voor terugkomt, lijkt me dat ook niet zo mooi. Laat je het wel nog onderzoeken als ie er af is, of het echt goedaardig is? Het mag dan allemaal wel 'meevallen'. Beter is om het helemaal niet te hebben hè? Hopelijk valt het idd allemaal nog meer mee dan het nu al doet.

En de stal van Heidi, ja nou! Als ik in die contreien woonde, zou ik Sam daar ook met een gerust hart durven stallen! Een mooi plekje, met die vloed bak... hihi, of is het al eb?

hahaha als het nu nog een vloed bak is dan ligt ik lekker erin met deze hitte pfffffffff :D
alleen 1 nadeel van deze manege is dat er geen echte mooi ruiter paden rond om liggen alleen polder.
en huizen en een parkje. :o
maar de manege zelf is goed verzorgt en staan de paarden goed erbij en optijd krijgen ze hun eten en hooi en niks word er vergeten.

zo ruilen Anoek jij hier zitten en wij naar spanje :D

pffff wat een weertje is wel ineens erg warm :o
oke ervalt altijd wat teklagen.
of het is rot en nat weer of te koud of tewarm het is ook nooit goed hahhahaha :P

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:22

succes met starten Ilona.
ook met het weg halen van die tumor

Branka hahha hij heeft er mooi werk van gemaakt en moet jij het weer verpesten met poetsen :+ :P
weet je wel hoeveel tijd het hem koste om het zo mooi temaken voor jou :P

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:45

Ik ben weer terug van de operatie. Ging goed, nu veel pijn.. moet 2 weken op krukken lopen..
De banden zijn wat uitgerekt en er was een fractuur zichtbaar aan de zijkant. Konden ze zo helaas niets aan doen..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:48

Ja mies, ben er ook niet echt blij mee hoor :o . Het is niet heeel ernstig, maarja, je hebt het liever niet dan wel zeg maar! Ik kocht hem ook zonder zo'n ding.. Weet niet eens meer heel goed hoe hij er nou aan gekomen is? Waars. via een oud wondje ofzo wat er heeft gezeten. DA zei ook wel dat het in het ergste geval weer terug kan komen.. Dat is tot daaraan toe, maar 2 x zo groot op die plek (bij de singel) zie ik niet zitten :n . En las toch wel in topics ook dat de kans op terug keer relatief best hoog is.... Ga dus toch nog maar even met de DA bellen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:48

Oef Suus... sterkte met het herstel!! :(:)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:52

Gelukkig is alles goed gegaan, Suuz!
En geen afgescheurde band(en) dus, dat is ook wel fijn om te weten.
Waar aan de zijkant zat een fractuur?
En wat hebben ze verder gezegd over je herstel?