Nee we blijven thuis. We wonen hier nog niet zo lang en hebben nog zat te doen. Uiteraard gaan we wel wat dagtripjes maken. Hoop dat de trailer dan klaar is zodat we iig een x naar t bos kunnen.
Angela -> Het is Stal/Stoeterij Oostwal, de dressuurstal van Saskia Meinema in Warmenhuizen. Het is niet grootschalig, en er staat niet altijd een paard te koop, maar dat moet je dan eerst even informeren. In welke prijsklasse ze verkopen weet ik ook niet, hangt er ook vanaf wat de afstamming is van de paarden, de leeftijd, het niveau waarop ze zijn uitgebracht, primering, enz. Wat ik ook wel voor je wil doen is op het FPF een topic openen bij 'gezocht en te koop' met de vraag, ik ben er al vrij lang lid. Als jij mij dan door wilt geven in welke prijsklasse je zoekt en waar je naar zoekt dan krijg je ook zeker weten gericht antwoord. Ik bedoel hiermee merrie/ruin/hengst, wel of geen primering, wel of geen volpapier, leeftijd, heb je een fokdoel of niet, karaktereigenschappen die je graag wilt terugzien, wil je wedstrijden gaan rijden of niet, enz. Laat maar weten wat je wilt, ik help je graag!
Sanne -> Gaaf dat de show zo goed is gegaan! Helemaal als je dan achteraf zoveel complimentjes krijgt, volgens mij was jij aan het zweven op een flinke roze wolk! Lukte het Vaidosa allemaal met haar dikke buik?
Elise -> Gefeliciteerd met Donatello!
Even kijken of het droog blijft en dan naar stal. Kan ik mooi nog even rijden voordat de hoefsmid komt!
Jellie
Geplaatst: 08-07-09 08:00
Suelza schreef:
Oh oke, nou ja... is ook lekker
Zeker. Hoef sinds we een paard hebben ook niet zo nodig meer weg haha.. Een weekendje vind ik eik wel lang genoeg. Al lijkt t me wel heerlijk om als we een gezond paard zouden hebben lekker met paard en al op vakantie te gaan
Michelle_88
Geplaatst: 08-07-09 08:08
suzanne: leuke foto's! heb je al eerder een clinic gevolgd?
hosante: Shannon heeft elke week zoieso 2 dagen vrij, als ik school heb kom ik dan niet, maar nu ik er vrijwel elke dag ben moet ik haar dan wel even poetsen, anders is ze weer beledigd dat ik helemaal niks doe. Het dipje kwam eigenlijk omdat ze erg snel en graag leert en het sinds de binnenbak wel in een razend tempo ging! Ze was er zelf denk ik van onder de indruk
eline: gefeliciteerd met je dochter! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, maar hopelijk na donderdag een hoop duidelijkheid.
saida: Het leuke van longeren! Geen eigen trouwjurk, het lijkt mij echt heel leuk om er 1 uit te zoeken
Kelly: Gave foto's! Ik weet ook nog wel dat je is foto's had met een echt kleed, die waren toen ook zo mooi!
wanda: Kan me voorstellen dat je je niet kon inhouden ! Gaaf hoor! Leuk dat je een goede bijrijdster gevonden hebt!
frank: Het verbaasd mij dat ze de clip van thiller kent! Wereldwijs meisje!
sanne: het ging dus goed! Alle vd goed uitgevoerd?
elise: gefeliciteerd met je paardenbaby!
Gister tijdens mn werk nog naar micheal jackson kunnen kijken. Had wel te doen met die dochter, knap dat ze daar toch dr woordje kon doen!
Gister maar weer de hypo leeggeroofd...moest nog een dressuurblouse en er was een leuke rijbroeken aanbieding en toen zag ik toch een mooi dekje! Alleen was het vhz en op de dressuurstapel lag niet de goede kleur. En toen we af wilde rekenen zag ik nog een rekje staan met dekjes erop en daar lag die tussen!!! Nou hadden we nog een 20% kortingsbon en wilde valerie hem ook..dus hebben we hem maar samen gekocht Zal hem vandaag wel op de foto zetten !
Niese1987
Geplaatst: 08-07-09 08:13
Goedemorgen allemaal!
Wat komen er weer een kwijlpaarden voorbij zeg . Jammie jammie! Verder ben ik achter nog wat dingen gekomen van mijn merrie welke helaas minder leuk zijn. Ze is zoiezo geen 9 jaar oud, maar eerder tussen de 15 en 17. De bult die was weggehaald aan haar rechterkant, vlak boven de schouder is een melanoom geweets welke extreme vormen aannam en verder bleek ook dat zij bij de slacht is weggekocht omdat ze totaal, op alles, is afgekeurd..... Daar stond ik dan gisteren, op de manege, met de tranen in mijn ogen toen ik het hoorde. Ik ga echt proberen of ik wat van mijn geld terug kan krijgen bij haar en dan verkoop ik die merrie als gezelschapspaard. Kan ze lekker de rest van haar leven op het weiland slijten. Waarom word sommige beesten zoveel onrecht aangedaan terwijl ze er niks aan kunnen doen? Ik vind dit zo zielig....
Suelza
Geplaatst: 08-07-09 08:19
#!%&^#&@&@!#^ wat erg! Dat verklaard haar staakgedrag wel. Ze heeft gewoon pijn gehad...
Mag ik vragen via wie jij haar gekocht hebt?
Wat vreselijk erg voor je... Weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen.
Stal Melek in Landsmeer en ik ben niet de enige die dit heeft meegemaakt. Er is op dit moment nog iemand bezig om een zaak tegen haar aan te spannen. Ik ga hun advocaat vandaag bellen en mijn verhaal doen. Ik hoop dat ie mijn verhaal wil meenemen in het gevecht en dat er wat uitkomt.....
Suelza
Geplaatst: 08-07-09 08:25
Ja precies! En misschien een belletje richting de AID?
Maakt overigens niet dat dit niet zwaar knudde is... Ook al krijg je je geld, je droom is toch mooi kapot gemaakt...
Was ze heel prijzig overigens?
* edit * wettelijk gezien mag je haar, weet niet of je dat nog zou willen, gedurende 6 maanden nog terugbrengen igv verborgen gebreken en hebben hun de plicht haar terug te nemen.
Wellicht dat ze van ellende het paard alsnog bij je laten, misschien voor een klein prijsje, zodat hun eraf zijn en een hoop gezeik minder en jij haar alsnog een pensioen kunt geven...
Niese, wat akelig zeg Dit soort praktijken zou gewoon niet moeten mogen
Suelza
Geplaatst: 08-07-09 08:42
Oh mensen... Wat ik nu toch weer meemaak... TE erg gewoon...
Sta ik in de kantine om even een paar boterhammetjes te smeren (wilde eigenlijk voor droptikkels gaan maar ik heb mij kunnen beheersen voor de verandering!!!!) nee wat gebeurd er? Ik zat net te bedenken dat ik nog geen koffie op had vandaag.
Dus denkend aan het heerlijke bakkie koffie wat ik vervolgens uit de automaat zou gaan trekken, had ik ineens het deuntje van "Koffietijd" in mijn hoofd...
En zonder dat ik het door had...
STOND IK HET HARDOP TE ZINGEN !!! En nog erger... Ik deed er ook nog een dansje bij , terwijl ik mijn brood aan het smeren was...
En nu zou dat niet erg zijn, als niemand je zou zien. Maar jullie begrijpen het al ... Ik hoor ineens keihard gelach! Want ik had natuurlijk, hoe kan het ook anders, toeschouwers!!!
Dus ik zeg nog (terwijl ik achter het aanrecht dook): "Euhmmm, ik sta een beetje voor L U L nu zeker!?!?"
En de reactie die ik kreeg, ging als volgt: "EEN BEETJE?!?!? "
Tsjaaaa....
Zo genant...
Laatst bijgewerkt door Suelza op 08-07-09 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Kelly_Taco
Geplaatst: 08-07-09 08:42
Ahh Mies jij bedoeld mijn veel besproken foto's op Bokt
Cyrina – fijn dat cantaor en bobby weide maatjes gaan worden kunnen ze lekker samen spelen. Helaas ook hier geen shet nodig maar als ik iemand weet dan hoor je het
Kelly – fijn dat je weekend zo geslaagd was En hele mooie foto’s van jou en taco heb net nog even in je profiel gespiekt en een paar oude topics van je bekeken maar ook ik krijg een brok in mijn keel als ik je verhaal van je laatste wedstrijd terug lees
Eline – ik ben naar de camping geweest bij mijn schoonouders gewoon lekker even 2 weken genieten. Fijn dat het met atlas beter gaat nu hopen dat die snel weer helemaal de oude is
Saida – fijn is dat he om te zien dat je goed bezig bent ik merk dat die van mij ook steeds beter gaat lopen aan de longe maar galoperen aan de longe blijft moeilijk voor hem terwijl dat die het onder het zadel nu toch ‘’makkelijker’’ doet. Hoe heb jij daar aan gewerkt ?
Iloon – ja we gaan weer super voorruit maar daar ben ik ook wel blij om dit had ik ook echt even nodig na al die ellende. En hoe was het bij Elise
Wanda – die band wordt alleen nog maar heftiger je merkt nu al dat die gaat merken dat jij de baas bent gewoon lekker zo doorgaan dan komt het helemaal goed En stiekem op je paard gezeten foei he nee hoor lekker genieten ervan
Suus – fijn dat je les lekker ging en dat je op een lijn zit met je instructrice
Frank – tegenwoordig weten kinderen meer dan dat we denken ze pikken alles heel snel op en onthouden het nog goed ook. Maar aangezien ze net pas 4 is vindt ik het idd knap dat ze het al weet
Sanne – fijn dat de show goed is gegaan alleen balen van saturno hopelijk loopt die snel beter
Judith – oh echt gaaf om al die prachtpaarden te zien blijf ons maar spammen hoor
Elise – gefeliciteerd met je paardenkind En echt weer iets voor jou om zo te gaan staan je maakt mij ochtend gelijk weer goed ik moet altijd zo lachen om jou
Mies – altijd leuk om de paardenwinkel leeg te roven ik ga binnenkort ook met me ouders voor mijn verjaardag dus mag ik ook lekker shoppen
Denise – he bah echt vervelend om zulk nieuws te horen te krijgen ik snap niet dat sommige mensen dat kunnen doen je koopt een paard bij iemand omdat je denkt dat het goed zit en nu blijkt dat ze veel ouder is en dat ze zelf bij de slacht heeft gestaan nee ik kan er niet bij dat zulke mensen nog bestaan
Hier gisteren niet veel gedaan me zwager is naar heike geweest en ik ben met vriendlief mee geweest de tent bij zijn andere oma op wezen zetten want die is vandaag jarig en die geeft een bbq en morgen wordt zijn andere oma gecremeerd dus een beetje een dubbel gevoel. Ook vanaaf maar even kijken wat ik met heike doe
Michelle_88
Geplaatst: 08-07-09 08:51
Zou goed kunnen. Waarom waren die veel besproken dan? ik weet nog wel dat daar echt mooie plaatjes tussen zaten!
Denise: sterkte morgen!
Suelza
Geplaatst: 08-07-09 08:58
@ Heike.... En het ergste is nog... Ze hebben me gewoon door laten zingen tot na het stukje:
Jaaaaa... met de duimafdruk van een goede (overleden) vriend op zijn koppie
Xantha
Geplaatst: 08-07-09 09:09
Ik heb al een tijdje niet gereageerd, maar ga weer mijn best doen.
Gisteren is Ilona bij ons op stal langsgeweest, was erg gezelli. Ze had wel slecht weer meegenomen En ik ben door een hengst besprongen! Boris begint een beetje veel hengst te worden (de mini) Er schijnen nogal wat kinderen bij hem in het land te komen en die laten hem natuurlijk maar doen wat hij wilt! Effe drillen die hengst dus!! (Elise had hem gisteren al gevloerd )
jeetje ik ga zo maar eens de dokter bellen denk ik. Mijn keel zit helemaal dicht, ik kan amper slikken. Doet geen pijn gelukkig.