[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:55

Jemig arme Suevo!En arme jij!Kan me voorstellen dat je de hele nacht de hele gebeurtenis keer op keer zag.
De bestuurder van de auto zal ook wel erg zijn geschrokken.
Beterschap!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:09

Ja die bestuurder inderdaad, die zal flink geschrokken zijn. grappig dat hier ook om de autorijder gedacht wordt,
Iemand toevallig dat topic gelezen over die motorrijden en dat paard? Hoe kortzichtig sommige mensen reageren! ik heb zelf niet in het topic gereageerd omdat het meeste al vaak gezegd was, maar sommige zijn er haast blij om dat die motorrijder lichamelijke 'schade' heeft! Tuurlijk rijden sommige te hard, maar om ze dan meteen zoiets toe te wensen. *op de foto was het volgens mij een verhard pad dus had hij alle reden daar te rijden en er zal vaker iets langskomen, maar toevallig schrok het paard deze keer, het is erg sneu voor de eigenaar en in zijn/haar geval zou ik waarschijnlijk ook kwaad zijn. Maargoed, was er even over verbaasd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:27

Jeetje Malin, wat schrikken zeg! Bloos!
Voor jullie alle 3 inderdaad...
nu maar hopen dat hij er zonder al teveel kleerscheuren vanaf is gekomen, hij zal in ieder geval wel erg stijf zijn vandaag...
Je treft het ook wel... Ach gut

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:56

Och Malin, dat is schrikken! Ik hoop dat Suevo er niet al te erg vanaf komt. Wat zal de bestuurder ook geschrokken zijn. Dikke knuffel voor jullie beide, sterkte!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:07

Tjee Malin, het zit jullie ook niet mee!! Ach gut
Hoe gaat het nu met Suevo??

Jasmijn, Xantha is nu 1.63m.
Een flinke tante geworden dus!! Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:17

Wow Malin, wat heftig Ach gut
Jeetje, ik zit hier met kippenvel achter mijn pc, dat moet vreselijk eng geweest zijn. Hopelijk houdt Suevvie er niet te veel van over. Hou ons op de hoogte hè!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:33

Paties als ik dat morgen geef en zelf neem, kan dat dan nog helpen? En zo ja, waar koop ik dat en hoe geef ik dat?

Bedankt allemaal voor de steun. Ik ben net terug, het lijkt erop dat hij super veel geluk heeft gehad. Hij was zoals ik al verwachtte stijf en had wat vocht op zn benen, maar buiten in de wei ging hij lekker rollen en daarna rennen, heeft zelfs even gebokt. Je zag natuurlijk dat hij goed stijf was maar de tweede keer rollen ging normaal, en toen ik hem na twee uur uit de wei haalde liep hij op het harde eigenlijk bijna normaal, beetje onregelmatig dus dat viel me alles mee. Zijn benen waren toen ook weer dun, de prikkeldraadkrassen waren ingedroogd en zagen er mooi uit. Alleen die plek op zn been ziet er vaag uit, het bloedt niet maar het is wel donkerroze, gisteren was het lichtroze. Het haar is eraf, is een soort schaafwond maar er komt geen bloed of vocht uit.

Heb hem vandaag gewoon even lekker met rust gelaten, niet gewandeld met hem of zoiets, alleen lekker gepoetst en getut. Ben nog wel even langs een paar geparkeerde auto's gestapt maar daar keek hij niet van op of om. Ma ja hij schrok ook niet van die auto, hij schrok eigenlijk helemaal nergens van want hij was niet heet of onrustig ofzo. Hij was gewoon even eigenwijs en moest helaas op de harde manier leren dat het baasje niet voor niets zegt dat je ergens wel of niet moet lopen Clown

Morgen gaan we wel weer aan de wandel maar wil eigenlijk die druppels van Patries graag zelf ook nemen, weet nog niet zo goed hoe zeker ik nu ben. Aan de ene kant denk ik, het is een ongeluk en het had iedereen kunnen overkomen. Aan de andere kant ben je er nu veel meer van bewust dat een ongeluk in een heel klein hoekje zit. Suev was nooit ergens bang van op de weg en ik kon hem overal rijden, dus ik hoop dat dat zo blijft.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:52

Zo gelukkig wat beter nieuws malin.... En idd wat is een ongeluk snel gebeurd he.. Al heb ik nu ook zoiets van "dat gebeurd niet 1,2,3", maar dus wél! Ik hoop wel dat Suev gewoon braaf blijft in het verkeerd, en is getraumatiseerd voor auto's Ach gut want dat zou toch wel heel vervelend zijn.. Succes ermee!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:22

Gelukkig maar Malin..
Arme Suev.. maar wel super fijn dat hij niet van auto's schrok! Als je beetje bangig bent (wat ik me super goed voor kan stellen) is het miss een goed idee om samen met iemand te wandelen?

Debby, wow 1.63! Haha, dat zou wel beter zijn als hij net zoveel zou groeien, dan zou hij 1.59 worden en ik heb altijd gezegd dat het perfecte paardje voor mij 1.60 is.
Maar met een barok paard heb ik dat wel bijgesteld naar 1.55-1.60, omdat ze altijd wel groter ogen onder het zadel (je zou Fuur ook niet nog geen 1.50 geven!)

Oh jeetje mensen, het liefst zou ik Billy gelijk op gaan halen nu Haha!.
Heb zo'n zin om hem te wassen en borstelen en wandelen en knuffelen en een band krijgen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:31

Jasmijn, ik kan dat heeeeeeeel goed begrijpen haha! Haha! Geweldig toch JE EIGEN PAARDJE!! Wow! Ik wil wel met je ruilen hoor Knipoog Maar ik kom ook aan de beurt, ik moet alleen nog even geduld hebben!! Maar vind het echt super voor jou dat je er 1 gevonden hebt die helemaal naar je smaak is! Ja (en over de hoogte.. Vaak zijn barokjes lekker stevig gebouwd waardoor je er al heel anders op zit dat een smal kwpnertje Knipoog ) .
Hoe groot is Fuur ongeveer??

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:54

Fuur was, dat we hem kochten 1.48. Maar daar zal wel al wat cms bij gekomen zijn.
En toen vond ik hem al groot zat ogen!

Billy is dus al bijna net zo groot haha Haha!.
Ik hoop dat jij ook je paardje tegen komt Lachen (wie weet, zaterdag al Knipoog)!.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:45

Malin, vreslijk, sterkte!
Ilona, jaa, ze vinden het super. Heb Bram nu lekker voor de wagen en Goya doet het ook super.
Afbeelding

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:05

Laatst bijgewerkt door Enamorado op 31-03-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:21

Malin, jeetje zeg. Wat een verhaal. Gelukkig dat de schade allemaal meevalt, maar lijkt me vreselijk om mee te moeten maken. Sterkte meis.

Soeske, wat een heerlijke foto. Lekker ontspannen en het plezier straalt er vanaf.

Enamorado (sorry, ben je naam vergeten Bloos ), die eerste foto van Enno is echt leuk zeg. Die kop van hem, echt geweldig.

Jasmijn, kan me voorstellen dat je Billy nu al bij je wilt hebben.

Ilona, fijn dat het met amanda zo lekker gaat. Je bent lekker met haar bezig zo te horen.

Jenna, wat een scheetje. Lijkt op een paardje dat ik ook ken. Zo'n zelfde bouw en zachte uitstraling.

Ik ben nog steeds hard aan het schrijven en mijn afstuderen komt steeds dichterbij. Over drie weken hoop ik klaar te zijn.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:46

oh malin wat erg voor je en je paardje en idd het zit jullei niet mee
ik hoop dat het verder ne beetje gaat met je paardje en dat hij net als vandaga geen angst voor auto`s voor overhoudt
en idd neem iemand mee met wandelen of een heel rustig paard je weet maar nooit
wens je heel veel sterkte en veel liefs hoop dat je genoeg ellende hebt gehad en dat nu die zon weer gaat schijnen voor je

saida, we zijn bij het huis wezen kijken maar voor dat geld wil toch een kijken voor een ander huis
de keuken was bar en boos
overal laminaat terwijl ik d8 houten vloeren
lelijke plafonds

de stallen waren toppie maarja daar koop ik niet alleen een huis voor dus rustig afw8 en geduld hebben er komt ooit ene huis dat ons aanstaat en dan is die van on sook mss verkocht

ilona toppie van je knuffel dat het goed gaat

vanmorgen ipv les geven hebben ik lekker de ruiters meegenomen naar buiten was ik al van plan maar nu kwam het er ook van doordat het toch wel mooi weer was
dus lekker gerden net heeft hij nog ff in het land gestaan maar er waren nu al weer veel vliegen/muggen bah hoop dat die snel een keer naar rusland vertrekken zijn wij er van af

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:56

Jasmijn: Haha, zaterdag is een beetje vroeg helaas.. Tong uitsteken Het geld is er nog niet, dus dan houd het snel op hahaha Haha! Maar wie weet aan het einde van dit jaar..

Soeske: Ik zag die foto al eerder voorbij gaan in het anda topic!! Echt heel leuk om te zien dat jullie zo goed gaan! Ja

Eef: Ik ga meteen een kijkje nemen in je topic van Enno!! Enno is trouwens ook maar een kleintje zeg! Hij toont iig niet pony achtig! Knipoog * Je hebt ook een leuk topic geopend zag ik Haha! Leuk om al die verhalen te lezen Lachen *

Peet: Lekker zeg een lesje buiten. Ik wil eerdaags ook weer eens een buitenritje doen, maar dat weer zat niet echt mee Clown

Anita: Manda gaat idd weer lekker. Vind het ook erg leuk beetje proberen aan de lijn en alles. Ik kijk veel filmpjes en lees hier in het topic het e.e.a. Knipoog Dus dan knutsel ik ook lekker. En ze is gelukkig erg slim, en pakt het super op! Haha! * Jielt, mn verzorgpaard hiervoor een fries, die snapte er niet veel van en dan kost het toch wel bergen energie Bloos *

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:15

Spokie, Thanx. Succes met je afstuderen!
Peet, ja, was heerlijk weer vandaag he.
Ilona, adnk je, ja, gaat echt super Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:21

Stoere foto van Goya!

Malin, wat een opluchting dat het mee lijkt te vallen!

Debby, 1.63 is inderdaad flink aan de maat voor een merrie zeg!

de rest wel doorgelezen, maar was weer even te veel om overal op te reageren, sorry...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:22

oh ellis heb je ook bandages bij de appelgroene pads?????
laat maar even weten als je wilt
gr peet Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:27

peetisgreat schreef:
oh ellis heb je ook bandages bij de appelgroene pads?????
laat maar even weten als je wilt
gr peet Haha!

ow, sorry, ik heb je mail inderdaad gelezen, maar nog niet beantwoord... Bloos
nee, die zal je er helaas zelf bij moeten zoeken... Clown
jammer he...

hier trouwens foto's van spookjes mendebuut gisteren! Go jij! Go jij!
[AR-ITP] Onze eerste menwedstrijd

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:29

kan je er ook helemaal niet aan komen denk je ????????

vindt de kleur wel erg mooi maar wil dan ook bandages erbij hebben Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:31

die zijn er niet...

tenminste niet bij de groothandel waar de pads vandaan komen...
helaas...
even met de pad naar de winkel om wat bijpassends te vinden, iets anders zit er niet op... Clown

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:03

ok ik ga even kijken in de buurt of ze ook appeltjes groene bandages ergens hebben dan kom ik er later op trg oke
je hoort van me

trste iedereen

heb trouwens nog een vraag
wie weet hoe het zit met het gewicht van wat je mag trekken met ene b rijbewijs??
hier zijn de menige nogal onduidelijk over hoe zit het met het gewicht van je auto en trailer de een zegt het mag wel de nader niet
ik wil hier morgen ook even langs de politie mee gaan hoe het nu echt zit
maar mss weten jullie iets

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:07

peetisgreat schreef:
heb trouwens nog een vraag
wie weet hoe het zit met het gewicht van wat je mag trekken met ene b rijbewijs??
hier zijn de menige nogal onduidelijk over hoe zit het met het gewicht van je auto en trailer de een zegt het mag wel de nader niet
ik wil hier morgen ook even langs de politie mee gaan hoe het nu echt zit
maar mss weten jullie iets

B zonder E mag als de maximale toegestane massa van de trailer lager is dan het ledig gewicht van de auto (ofwel trailer met maximale lading lichter dan lege auto) én de combinatie samen inclusief maximale lading (dus ook de auto) lager is dan 3500 kg.
Weet het vrij goed omdat ik zelf na de laatste keer door veel pech gezakt te zijn en o.a. als opmerking kreeg dat ik ervaring op moest doen, heb besloten dat ik die ervaring zeker op ging doen maar daarvoor geen rijschool of CBR wilde sponsoren.
Hier is trouwens een linkje naar een folder van het CBR waarin het wordt uitgelegd.
http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Aanhangwage ... rekken.pdf

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:18

@Furia: wat een leukerd is Billy, gefeliciteerd met hem Haha!

@Jenna: wat een ontzettend lief hoofdje heeft Youri toch

@peetisgreat: appeltjesgroen staat erg leuk op een fries, ik heb die ook voor mijn fries en staat echt heel stoer!

@_saida_: zou wel super zijn als je Grytsje zou kunnen kopen! Maar de prijs... ppfff ik gok (echt een wilde gok he!)
op zo'n €4000, niet veel meer denk ik ivm de zwakke kniespieren

@dinkeygirl:
jeetje wat een nachtmerrie, wat zal je geschrokken zijn! Ik hoop voor je dat Suevo er zowel geestelijk
als lichamelijk weer helemaal bovenop komt..
Voor kneuzingen kunnen indd traumeel druppels en/of traumeel gel goed helpen. Gebruik ik ook nog voor Sil sinds hij aangevallen is en het werkt echt! Ook gebruik ik calendulan op zijn wonden/kale plekken/littekens, dat heeft ook een goede helende werking

@soeske: mooie foto van Goya Haha!

Nou heb even vluchtig bijgelezen, paar dagen geen tijd gehad en hoeps 10 pagina's verder Haha!

Ik ben de laatste dagen heerlijk aan het buitenrijden met Maaike. Ze is een enorme heethoofd en staat ook voor alles wat ze eng vind stil, maar het gaat steeds beter en ze loopt steeds beter door, ze staat nu alleen nog maar stil als ze iets echt heullll eng vind (en dat is dus meestal een hekje of een struik, we zijn vandaag langs het spoor gereden en er kwam toevallig een trein aan (wel met gewoon een hek ertussen hoor, gewoon op de autoweg erlangs Knipoog op zo'n 8-10 meter afstand, no problemo, vrachtwagens, motoren? Geen probleem, maar een hekje Bloos! dat is eng! Koe )