Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koda

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:07

jeetje wat erg. Sterkte er mee gelukkig gaat hetnu wat beter

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:18

Ahh gossie wat een trieste foto's zeg. Arme Charley. Gelukkig blijkt het wel een vechtertje te zijn. Wat een toestand wat hij allemaal nu al in zijn korte leventje meemaakt. Een mama die hem niet leuk vind en dan ook nog allemaal slangetjes en naalden in je lijf.
Maar je hent een dappere jongeman. En vind jou echt niet slecht hoor, je hebt alles gedaan wat je kon. Ze mogen blij zijn met jou als baasje. OK dan! OK dan!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:56

Op die eerste foto's is hij inderdaad heel erg verzwakt. Gelukkig knapt hij wel weer snel op. Ik blijf nog steeds duimen voor ze. Je hebt gelijk dat je ze nog mooi op de kliniek laat staan. (denk ook niet dat je zelf mag beslissen wanneer na huis) maar nu kun jij zelf ook weer een beetje bijkomen en als ze dan naar huis mogen kun je er lekker van genieten. Weet je al hoe het nu verder gaat? Moet je hem nu met de fles gaan bijvoeren??

Wat ik niet snap is dat de DA zolang heeft gewacht met je na de kliniek te sturen. Hij had je toch meteen s'avonds al kunnen doorsturen. Zo op de foto's te zien heeft hij echt op het randje gezeten en had het niet veel langer moeten duren. Sterkte ermee!!!!!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:05

Ik heb even bijgelezen, wat een verhaal! Dacht dat het zo goed ging en dan dit!
Op de foto's zie je erg goed, hoe zwak hij is. Gelukkig ziet alles er op de laatste foto's weer een stukje zonniger uit. Zal duimen dat ze allebei lekker naar huis kunnen binnenkort.
Heel veel beterschap en veel sterkte.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:12

Heu TS, koppie op, hoor, alsd het veulen blijft vechten komt het echt wel goed!
Kennelijk is eht voor mama gewoon allemaal teveel geweest...

Heel veel sterkte en ik hoop echt dat je mannetje het redt, pas jij ook maar op jezelf.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:20

Jeetje ook ik was enkele dagen niet in dit topic geweest wat is het snel gegaan zeg. Sterkte met de kleine man !

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 20:08

biancanij schreef:
Moet je hem nu met de fles gaan bijvoeren??

Wat ik niet snap is dat de DA zolang heeft gewacht met je na de kliniek te sturen. Hij had je toch meteen s'avonds al kunnen doorsturen. Zo op de foto's te zien heeft hij echt op het randje gezeten en had het niet veel langer moeten duren. Sterkte ermee!!!!!

Bijvoeren, ja, want Ceara haar melk is niet rijk genoeg. Dit komt door de voorbije maanden...

De DA kon/wou niet komen zaterdag toen ik haar belde. Ze zou gisteren komen, zei ze, maar had ik gewacht dan had ie hier niet mee geweest.
Ik maakte me zorgen, en heb mn vriendin gevraagd om te komen. Zij heeft al eerder veulens gehad. En zij bevestigde mn vermoedens, dat het helemaal niet goed ging.
Dus naar de kliniek gebeld, uitgelegd wat probleem was en hup, volgende morgen om 9 uur in kliniek. Niemand heeft me dus naar kliniek gestuurd, dat heb ik uiteindelijk beslist - met een enorm groot schuldgevoel...

mhollander schreef:
Doe je het veulen nog weg of hou je hem nu. Kan me best voorstellen dat je nu zoiets hebt van na alles wat je doorgemaakt hebt dat je hem wilt houden.

Hij wordt verkocht. Aan een meisje die hem nu al doodgraag ziet en iedere dag sms'en stuurt om te vragen hoe het gaat. Ze krijgt heel veel foto's en is héél bezorgd in hem. Zij steunt mij ook héél hard en zegt idd ook dat het niet mijn fout is.
Hij mag daar héél zn LANGE leven blijven, bij haar en ze zal ook een vriendje kopen voor hem.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:45

pff gelukkig heb je niet op je DA gewacht zeg. Die verdient toch ook wel even een uitbrander.

Zo te horen heeft ie nu al een prachtplekje dat op hem wacht. Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:39

och arm ding zeg!
wat is dat ineens snel gegaan!
je had idd niet veel later moeten zijn of het vlammetje was uitgedoofd..

een infuus bij zo'n jong veulen, gaat hij daar niet aan zitten bijten enzo, of onderdoor en overheen lopen en in de knoop raken?

wordt het nu volledig een flessenveulen?
of drinkt hij nu of straks nog wel deels bij de merrie.

in elk geval heel veel sterkte met de hele situatie, fijn dat je weer uitgerust bent, dat werd ook wel hoog tijd dacht ik.
en veel succes als hij straks weer naar huis komt!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:43

Jeetje zeg wat een schrik die foto's! Kan me goed voorstellen dat je behoorlijk in de rats gezeten hebt om Charley Ach gut Hij is in goede handen en nu toch een vermoeden dat de melk van Ceara niet voldoende is. Vind het wel vreemd dat de dierenarts niet eerder ingegrepen heeft, hartstikke goed dat je naar de kliniek gegaan bent. Ze zijn in goede handen nu, moet gewoon goedkomen na alles wat je al meegemaakt hebt met ze!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:38

Zooo die komt van ver zeg... ongelooflijk hoe snel ze achteruit gaan soms... Ik hoop dat hij goed blijft gaan nu hoor!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:11

Het gaat weer niet meer zo goed met mn kleine man Boos!

Gisteren heeft ie beslist om niet meer uit de emmer te drinken (melk), hij wil enkel nog bij mama drinken. Hij weegt nu - net als zondag - maar 39 kg meer. Hij krijgt nu toch eiwitten via de baxter bij. Ik heb hem vandaag de papfles gegeven, hij had een 350 ml PAVO-melk op, wat wel goed is. Als ie dit ieder uur zou drinken, komt het goed.
Vanmiddag had ie ook 300 ml op, maar dan melk van mama die afgetapt hadden.
Hij heeft sinds vanmorgen ook diaree, maar dat kan zijn door de stress, verandering van melk enzo... Maar hij verzwakt er zo erg van, en normaal zou dat niet mogen.
Hij heeft sinds eergisteravond ook een navellek. Dat moet niet per sé héél erg zijn, maar goed is het in ieder geval niet.
Pffff, ik ben zo op de sukkel met die kleine rakker.
Ik weet het weer zo allemaal niet meer, we zitten al aan 700 € ... Als het zo blijft doorgaan, dan... (durf er bijna niet aan te denken)

@ Marigold: das niet erg, hoor, zo'n infuus bij een veulen. Dat zit goed verpakt in watte en ze kunnen daar niet echt op bijten. En zelfs al zou dat toch zijn, dan zullen ze er wel vlug genoeg bij zijn om in te grijpen.
Hij wil nog drinken bij de merrie, maar haar melk ziet er echt niet (meer) goed uit. Ipv wit, ziet het meer waterachtig.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:16

Jeetje wat een rotnieuws weer zeg, ik blijf voor jullie duimen dat hij goed gaat drinken en bijkomt. Ach gut

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:24

navel lek, wat bedoel je daarmee?

wat een gedoe en wat een zorgen..
ik denk dat ik in jou geval zou zeggen, veulen gaat van de merrie af, en wordt met de fles opgevoed.

ook omdat de merrie er amper naar omziet, en ze zelf ook uit zo'n dal komt.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:37

@ Marigold: probleem is dat ie per sé nog bij mama willen drinken en op één of ander manier willen ze hem dat niet afnemen. Maar ik had het vandaag ook gezegd, hoor, gewoon niet meer drinken bij mama en hup, met de fles...
En ze kijkt er wel naar om, hoor, alleen niet zo veel als een "normale" merrie doet.

Ik denk dak daar morgen es ga informeren voor een pleegmoeder. Ik ben echt wanhopig aan het worden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:56

ik heb eigenlijk het idee dat je er best wel alleen voor staat.
oké hij is nu even in de kliniek, maar heb je verder in real life wel paardenmensen om je heen?
het is echt een moeilijke situatie zo met je merrie en veulen, daar kan je echt wel hulp bij gebruiken lijkt me!
en dat lijkt me ook veel fijner voor je.
gewoon adviesen, anderen met ervaring, mensen die met je meekijken..
naast bokt bedoel ik dus.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:04

Amigo_tje schreef:
@ Marigold: probleem is dat ie per sé nog bij mama willen drinken en op één of ander manier willen ze hem dat niet afnemen. Maar ik had het vandaag ook gezegd, hoor, gewoon niet meer drinken bij mama en hup, met de fles...
En ze kijkt er wel naar om, hoor, alleen niet zo veel als een "normale" merrie doet.

Ik denk dak daar morgen es ga informeren voor een pleegmoeder. Ik ben echt wanhopig aan het worden.

Ik denk idd dat dat momenteel de beste optie is voor em..
Kan je niet alvast een oproep doen hier op bokt??
Vast wel merries die hun veulen hebben verloren..
Ik lees ze regelmatig...

Iig heel veel sterkte voor het ventje toe gewenst..
En wat je schuldgevoel betreft.. hoef jij absoluut niet te hebben..
..je hebt al zoveel gedaan voor merrie en veulen!!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:05

idd tuurlijk geen reden voor schuldgevoel!
zonder jou leefde de merrie misschien niet eens meer, en het veulen zeker niet!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 22:12

Marigold schreef:
ik heb eigenlijk het idee dat je er best wel alleen voor staat.
oké hij is nu even in de kliniek, maar heb je verder in real life wel paardenmensen om je heen?
het is echt een moeilijke situatie zo met je merrie en veulen, daar kan je echt wel hulp bij gebruiken lijkt me!
en dat lijkt me ook veel fijner voor je.
gewoon adviesen, anderen met ervaring, mensen die met je meekijken..
naast bokt bedoel ik dus.

Eén van mn beste vriendinnen is helemaal into-the-horse. Zij heeft 7 paarden, 1 veulen (1 dag jonger dan Charley) en nog één veulen op komst. Zij helpt me wel veel.
En dan is er nog het meisje die Charley gaat kopen op het einde van t jaar. Zij steunt mij ook veel.

En dan is er nog mijn vriend, natuurlijk. Hij is niet helemáál into-the-horse, maar hij doet zn best. Hij steunt me heel veel, want ik heb het soms toch wel moeilijk. Allé, op moeilijke momenten dan uiteraard...

En aan Bokt.be, Bokt.nl en het FPF heb ik ook veel. Overal zitten mensen die me heel goed begrijpen, dat is leuk, een goed gevoel. Maar hier dicht bij mij? Nee, héél veel mensen die me écht, maar dan ook écht begrijpen zijn hier niet. Wel steun, heel veel steun, maarja...

@ femmefatale1: En waar moet ik dan die oproep doen?
En dan is er wel het probleem dat die merrie in België moet geraken, meer bepaald Merelbeke. Want hij zal de eerste dagen nog niet naar huis kunnen, hoor.
En hoe wordt dat dan geregeld? Financieel bedoel ik dan. Heb geen zin om nóg meer te gaan neerleggen, want nu al 700 € en als ie zo slecht blijft gaan, wordt dit nog een héél pak meer...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:21

veulen zou toch ook naar een andere merrie toe kunnen?
misschien ergens bij je in de buurt (ruime straal om je huis).

ik weet niet of ze in België een moederloze veulencentrale hebben, in NL wel, je zou contact met ze kunnen opnemen, misschien hebben ze ook wel contacten in België.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 22:27

Ja, op bwp.be kan je kijken naar de veulenloze merrie's.
Maar Charley kan nu onmogelijk vervoerd worden, hoor. Hij is echt te zwak daarvoor.

Ik ga het eerst es in de kliniek zelf vragen. Mss is daar onlangs een merrie bevallen en is het veulen er niet meer. Wie weet...? Als zij niets hebben, weten ze mss wel iemand die een merrie heeft. En anders bel ik naar de veulencentrale van het bwp.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:34

Hoe dat gaat met kosten en wie waar naartoe gaat, is onderling af te spreken..
Sommige merries zoeken juist een veulen omdat ze anders weg kwijnen.. en dan ben je toch beide geholpen??
Ik zou het iig gewoon proberen...

Gewoon een topic openen met bv:
Veulen in nood zoekt mamma!!

Wedden dat er mensen reageren..
En idd, de kliniek weet misschien ook wel merries zonder veulen..

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:46

Wat een story, niet te bevatten. Ik wens je heel maar dan ook heel veel sterkte.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 23:04

Ik ga het morgen es vragen in de kliniek.
Kunnen ze me daar niet helpen, open ik voor het weekend nog een topic.

@ shamyrah: Thx! Ik heb het nodig, die sterkte Boos! Lachen

Andorra307

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:48

Clown Ik ben dus het meisje dat Charley'tje zal kopen Clown

Zondag ga ik samen met mijn vriend naar de kliniek Charley, Ceara, Amigo_tje en partner een bezoekje brengen.
Ik ben zo dol op dat ventje, ook al heb ik hem nog niet ontmoet, ben gewoon gek op hem. Ik hoop dan eigenlijk ook dat dit zo'n beetje wederzijds is Bloos het is namelijk de bedoeling dat hij zijn hele leventje bij mij kan doorbrengen.
En op Amigo_tje ben ook wel al een beetje dol Haha! denk dat wij wel heel goede maatjes zullen worden ( Knipoog misschien is dat al zo).
Ben er zeker van dat alles goed komt met Charley! Alleen is het nu even moeilijk, een zure appel om door te bijten.
Ben er zeker van dat alles goed komt door elkaar te steunen! Ben er voor jou hé amigo_tje, maar da wist je wel al zeker Knipoog