[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:35

Cloris: Ja, hij is nog best barok gebouwd, en niet super luxe. Waardoor die wat korter is in zn lijf, misschien lijkt ie daarom kleiner, of het komt door de foto Haha!

Orban: ik heb ook even je leuke foto's bekeken, en in je topic daar een reactie gegeven Knipoog

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:44

Die Friese hengst, van een knap ding! Kwijl

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:45

Picassox: Dankje wel Haha! Het is alleen jammer dat ie met rijden zo sloom is, maar ging gister alweer een stuk beter Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:48

prinslover,hij is inderdaad heel gaaf om te zien!!knap paard,heb je ook rij foto's??

en kjoetie,spannend...en nickyu leuke foto's,uit de oude doos Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:10

Prinslover kweet wat het zijn Haha! verkoop ze zelf Knipoog
was meer vanuh zwart paard , misschien van achter ook maar om doen Nagelbijten / Gniffelen (van voren kijk je zelf ook nog mee ..(

orban mooie foto;s ! lekker he ff vliegen Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:53

Mag ik me ook aanmelden hier?
Ik ben Anita, 27 jaar oud. Ik ben weer student (HLO) en werk op een sportschool. Sinds een paar maanden verzorg ik een friese dame. Ze is nog een jonkie van 3,5 jaar en sinds augustus onder het zadel. Ik rij haar verder door (althans ik doe een poging Knipoog), maar het gaat niet echt heel hard. Ik rij max 3 keer per week. En zij is pas een week kreupel geweest en nou moet ik rust houden. Ik heb last van mijn nek nadat ik van haar ben afgevallen.

Foto's van de jonge muppet.
viewtopic.php?f=53&t=683252&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Ze is een TsjerkxDirk, maar het belangrijkste is dat ze erg lief is.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:56

Welkom Spokie79
Balen dat je van haar af bent gevallen! Hopelijk heb je er snel geen last meer van. Had je haar gevlochten een dag van tevoren of heeft ze van zichzelf zoveel krullen?

De rest zal ik zo even bijlezen maar jullie gaan zoooo hard...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:58

Kimmie261: Thnx, wessel van jou vind ik ook zo'n stoer en gaaf beest!! Lovers Nog ff een vraagje, sorry als het me ontgaan is, maar snap het ff niet helemaal.. hihi. Als k het goed begrepen heb woon je nu in duitsland. En staat Marit bij jou (ken haar van ponykamp begeleidster) maar zij woont dan toch een beeeetje uit de buurt Nagelbijten / Gniffelen Hoe doen jullie dat dan met de paarden als ik vragen mag Bloos

Nickyu: Ja, dat is ook wel zo, maar was niet zo druk en ging maar klein stukje naar buiten Knipoog Maar is waar wat je zegt Ja

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:09

prinslover,sjors staat inderdaad bij mij hier in duitsland,ver weg bij marit vandaan,maar dat heeft zo zijn redenen,appart verhaal,hij staat bij mij tot hij 3 is,dan rijden we hem hier in ,en gaat hij terug naar barendrecht...

marit komt nu 1x per maand soms 2 x per maand langs en blijft dan logeren hier,en komt dan sjors verwennen Ja

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:14

Prinslover, wat heb jij een gaaf paard.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:14

spokie79 : Welkom hier! Haha! Erg gezellig hier, maar gaat wel heeeel hard Knipoog Leuke foto's zeg in je topic, veel succes met beleren Ja

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:32

Tsjeeetje wat gaan jullie snel, ik kan het ff niet meer bijhouden hoor, haha Lachen Maar idd gezellig!

Bianc fijn dat het wel goed ging, wanneer hoor je het? Ik duim nog steeds!

Welkom Spokie79, leuk paardje hoor! Lief hoofdje heeft ze Lovers

Loveseben: veel plezier op je nieuwe stal!

Cloris wat een kwijlfilmpjes zeg! Hij loopt helemaal anders, veel zweveriger en stiller in zijn lijf en hoofd! En wat een mooie overgangen, dat is echt moeilijk! Ik hoop dat wat wij op MSN hadden besproken, doorgaat!

Allemaal leuke foto's weer!

Ik heb vanmiddag weer heerlijk gereden, het regende en waaide maar mn vriendin wilde er even tussenuit, dus zijn we eerst een lekker buitenritje wezen maken en de paarden waren superbraaf. Daarna nog heel even in bak gereden (15 min ofzo) om even te galopperen, maar hij liep weer zalig! In draf ook superfijn, alles loslaten en zelfs aan een lang teugeltje lekker ontspannen draven. Dat vond hij eerst altijd erg moeilijk.

Heb toch maar even naar the equestrian store gemaild over die deken, ze hebben altijd super service dus misschien heeft hij nog tips oid.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:50

Misty is vergeleken met de andere pony een stuk korter. Dressuurmatig loopt ze nu wel goed maar ik merk dat ze travers gewoon erg lastig vind Verdrietig
hoe gaat dat bij jullie paarden? dacht ik vraag het hier omdat jullie paarden ongeveer t zelfde gebouwd zijn. andere zijgangen doet ze wel erg makkelijk.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:53

spokie79: leuke Fries heb je Haha! ziet er nog jong uit.Wel balen dat je eraf bent gevallen Ach gut

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:58

oja woont er nog iemand bij mij in de buurt met een Andalusier ,Lusitano, Lippizaner ? Haha! wil in t voorjaar namelijk weer gaan fotograveren en zoek nog een paar mooie paarden voor een fotoshoot Haha!. Ik woon zelf in Kootwijk (gelderland) wil max. 30km rijden (heb een brommer)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:02

ik niet,haha,ik woon iets verder weg,verder kunnen mijn paarden alle oefeningen,gewoon netjes,fries letlander kwpner of andalusier...maar ik train wel heel erg op buigingen en lossigheid,paard moet op een grote volte zowel helemaal naar links als naar rechts kunnen buigen(stap draf en galop,zowel links als rechtsom),moeilijk,maar wel resultaat dat de paarden los door het lijf zijn,en met een goede lengtebuiging lopen.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:58

Ik hoef gelukkig nog niet aan zijgangen te denken. Ik ben allang blij als ze voorwaarts is. We zijn vorral aan het rechtrichten en met de ontspanning bezig. Lijkt me wel heerlijk om weer wat 'moeilijke' oefeningen te doen.

Clorus, jij hebt ook al zo'n gaaf paard. Wat een mooi dier zeg. En een mooie overgang zeg, wauw.

Laulau, ik had inderdaad de dag ervoor haar manen gewassen en gevlochten.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:09

IK HOUD VAN SINTERKLAAS. Ik heb kaartjes voor Apassionnata gekregen! Je weet wel, die Spaanse 'circus' show met die Spaanse paarden. In A'dam. Ik ben zó gelukkig. Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:23

Elmiran; mijn paard doet ook gewoon alle oefeningen, met travers/renvers enz geen extra problemen, lengtebuiging creeer ik door hem van schoudervoor in renvers te zetten, over te laten schenkelen en schoudervoor en travers op de volte te oefenen...

spokie79; Welkom hier

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:29

Spokie79: Dankje wel! De jouwe is ook leuk hoor Ja

Kimmie261: Ja, dat dacht ik al, snapte er al niks van Bloos Maar heb toen iets vaags horen 'vallen' dacht dat sjors het eerst niet zou redden door 1 of andere ziekte dat ie had.. Maar goed, echt fijn dat het nu zo goed met m gaat. Het is echt een héél mooi paardje geworden Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:30

Picassox schreef:
IK HOUD VAN SINTERKLAAS. Ik heb kaartjes voor Apassionnata gekregen! Je weet wel, die Spaanse 'circus' show met die Spaanse paarden. In A'dam. Ik ben zó gelukkig. Lachen

Jaa ik oookk Haha! Heb weer leuke cadeaus gekregen *LOL* Jij hebt ook een super cadeau zeg!
Ik zou dr ook wel heeeel graag heen willen, lijkt me zo'n mooie show! Veel plezier Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:33

Wat heb jij o.a. gekregen dan? Lachen En bedankt. Haha!

En ik heb een spiksplinter nieuw Eurostar rijjasje gekregen met een soort 'dressuurrok'. Haha!
Zo'n hele luxe uitvoering met zwart fluwelen kraag, echt super.
En nieuwe chaps, Kyra K. Bodywarmer, in iedergeval; het kan niet op. Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:51

Wauw, gaaf hoor *LOL* Uhm ik heb 2 make-up dingentjes gekregen (oogschaduw) En dan nog een speciale glitter oog schaduw, moet je met beetje lijm en een kwastje doen. Een stijltang met speciale creme. En een 2 persoons automatisch opblaasbaar luchtbed Haha! Haha! Haha! Hoef ik niet meer te k.loten als me vriend komt slapen! Ook nog sieraden.. Kortom ik ben weer helemaal blij!! Pling

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:53

Jee, jullie gaan veel te snel! Haha!

Ik vind het ook altijd erg belangrijk dat paarden soepel en los in hun lijf zijn, mijn instructeur werkt ook altijd met veel stelling en buiging alle kanten op.
Valt niet altijd mee, maar werkt wel goed.
Mijn paardjes zijn nog lang niet helemaal mooi los op beide kanten, moet aan heel veel dingen nog erg hard gewerkt worden, maar goed stukje bij beetje komen we iedere keer een stapje verder... Knipoog

Gaaf zeg, kaartjes voor Appasionata!
had ik vorig jaar als sint kado! Knipoog
Dit jaar heb ik een reflecterend en lichtgevend vest gekregen om in het donker mee te rijden.
Ik rijd met de witte merrie vrij veel over de weg, omdat ze in de bak zo moeilijk is, en over de weg vindt ze super!
Maar ik wil wel graag veilig over straat in deze donkere tijd...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:05

Ik ben ook net een kerstboom wanneer ik de weg op ga. Haha!

Een reflecterend hesje, beenbescherming, en van die knipperlichtjes voor aan de frontriem en eentje voor aan de laars, en achter het zadel. Clown