Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kir_Ples schreef:bestaan die?
FV_Whisper schreef:De American Albino, waarvan de naam trouwens als sinds jaren veranderd is in American Cream and White (zoals hier al meerdere malen in het onderwerp gezegd is) is een kleuren register voor cremello en wit (echt wit, dominant wit, een wit paard dat ook wit geboren is)
Cremello is vos met dubbel creme gen, perlino bruin met dubbel creme, daarnaast heb je ook nog smokey creem, dit is zwart mer dubbel creme. In enkele vorm (dus wanneer er maar 1 creme gen aanwezig is) veroorzaakt creme kleuren als palomino (op vos) buckskin (op bruin) en smokey black (op zwart).
_Lisanne schreef:Er was bij ons op de manege een keer een friezenwedstrijd, en toen liep er wel een witte tussen.
Weet niet of die ook meedeed aan de wedstrijd, weet ook niet zeker of het een fries is, maar zo zag hij er wel uit!
love_Alegria schreef:Jeetje, nu ben ik benieuwt of ze nu wel of niet bestaan..
Is er bewijs?
XxX
JuravelOX schreef:heel vroeger waren de friezen niet alleen maar girzwart maar je had toen ook bruine en vossen. Nu kenne we alleen de zwarte fries en ik vind dat opzich wel ok 't zijn pracht paarden!!!
Milly_ schreef:idd, of bij chestnut fries. Maar als ik het goed begrepen heb worden nu alle hengsten op het vosgen gecontroleert
Milly_ schreef:bruine friezen zijn er NIET , ze kunnen er soms wat bruinig uitzien, maar de genen zijn zwart
horseyfries schreef:Milly_ schreef:idd, of bij chestnut fries. Maar als ik het goed begrepen heb worden nu alle hengsten op het vosgen gecontroleert
Ik meen gelezen te hebben dat de controle op de vosfactor weer wordt afgeschaft.