Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VogeltjeM schreef:Echt prachtige foto's! Ik zag ze al op instagram. Echt wauw!
Mijn shire is gister meegeweest naar de eerste dag van de Huijbergse paardendriedaagse. Hij deed het echt super, liet zich zo laden ondanks dat hij 3 jaar niet op de trailer was geweestleuk om te zien ook dat er nog meerdere shires waren!
[ [url=m/WS428w.webp]Afbeelding[/url] ]
NakiyaShire schreef:Help!
Nu het weer natter word heeft Nakiya gelijk weer mok op haar achter benen (kootholtes). Heb vorige seizoenen al van alles geprobeerd om het tegen te gaan maar niets lijkt te helpen. Ze heeft er gelukkig nu nog geen last van, ze heeft wel wat korstjes maar stampt nog niet, maar wil dat natuurlijk voorkomen.
Vorig jaar ook haar sokken eraf gehad, maar wil dit liever dit jaar voorkomen. Iemand tips?
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Pig oil met sulphur 1x per week, lijkt laagjes te gaan vormen en juist korstjes te creëren.
- finnecto, is baasje allergisch voor…
- groene klei
- plekjes met sudo crème
En vast nog dingen waar ik nu niet op kom.
karrij schreef:Hallo
Graag advies/tips van jullie Shire/Clydesdale kenners.
Mijn man , dressuurruiter die nu nog een 9 jarige KWPNer (Obelisk X Flemming)onder zijn kont heeft
Waarmee hij bijna de punten bijelkaar heeft voor het ZZL, heeft nog 1 paardendroom en dat is een Shire of Clydesdale waar hij een allround dier van wil "maken".
Zijn droom is voor de toekomst en hij zou graag een veulen willen (ook dat mag gerust nog 1 of 2 jaar wachten) Dus 1 die net bij moeders weg mag. Het ligt in de planning dat 1 van onze pensionklanten zijn merrie volgend jaar laat dekken, dus als dat veulen er is zou het leuk zijn als mijn man ook een veulen kan kopen. Idee is om ze samen op te laten groeien met onze oudere merrie en oudere ruin.
Waar raden jullie aan om hierover informatie in te winnen? Zijn de fokkers van Devonwood Stables en Blackbrook Shires, goede fokkers?
Wij hebben werkelijk geen idee waarop te letten bij de Shire (of Clydesdales)
Wat we wel weten is dat de prijzen sky high zijn
Hebben jullie tips en ervaringen?
Wat hij er mee wil, in eerste instantie mee in de dressuur en wellicht voor de wagen, maar eerst maar eens zien of we een knap veulen kunnen bemachtigen, een hengst/ruin wil hij
We hebben al een tinker, dus we zijn enigzins bekend met het onderhouden en verzorgen van koudbloeden en we weten dat een Shire een tikkie groter is
karrij schreef:Hallo
Graag advies/tips van jullie Shire/Clydesdale kenners.
Mijn man , dressuurruiter die nu nog een 9 jarige KWPNer (Obelisk X Flemming)onder zijn kont heeft
Waarmee hij bijna de punten bijelkaar heeft voor het ZZL, heeft nog 1 paardendroom en dat is een Shire of Clydesdale waar hij een allround dier van wil "maken".
Zijn droom is voor de toekomst en hij zou graag een veulen willen (ook dat mag gerust nog 1 of 2 jaar wachten) Dus 1 die net bij moeders weg mag. Het ligt in de planning dat 1 van onze pensionklanten zijn merrie volgend jaar laat dekken, dus als dat veulen er is zou het leuk zijn als mijn man ook een veulen kan kopen. Idee is om ze samen op te laten groeien met onze oudere merrie en oudere ruin.
Waar raden jullie aan om hierover informatie in te winnen? Zijn de fokkers van Devonwood Stables en Blackbrook Shires, goede fokkers?
Wij hebben werkelijk geen idee waarop te letten bij de Shire (of Clydesdales)
Wat we wel weten is dat de prijzen sky high zijn
Hebben jullie tips en ervaringen?
Wat hij er mee wil, in eerste instantie mee in de dressuur en wellicht voor de wagen, maar eerst maar eens zien of we een knap veulen kunnen bemachtigen, een hengst/ruin wil hij
We hebben al een tinker, dus we zijn enigzins bekend met het onderhouden en verzorgen van koudbloeden en we weten dat een Shire een tikkie groter is
VogeltjeM schreef:Hele mooie foto's
Ik vind setjes stiekem heel cool maar ik heb er geenmijn zadel heeft verlengde zweetbladen dus alle dekjes zijn standaard te kort.
VogeltjeM schreef:Daphara jullie wekken wel de indruk actief te rijden? Hoe ervaar jij het werken in de bak? Mijn shire was de afgelopen jaren extreem flegmatiek maar nu ik hem merriebrok + sojaschroot geef lijkt hij er weer wat meer zin in te hebben dus het kriebelt wel om hem ook in de bak wat op te pakken (rij nu alleen buiten maar dat kost zoveel tijd iedere keer). Rijd nu ook een (hogeropgeleide) lusitano als bijrijdpaard en dat vind ik eerlijk gezegd een verademing. Alles wat bij mijn shire maanden kost doet dat paard bij wijze van spreke van nature. Ik ervaar wel dat mijn shire beter wordt en het leuk kan vinden (hij kent bijv nu een aantal zijgangen in stap) maar ik vind het soms moeilijk om gemotiveerd te blijven omdat hij werkelijk niks mee lijkt te hebben (hij is ook voor een shire wel heel lang en overbouwd moet ik zeggen, mijn andere shire was veel rijtypischer).
Hoe ervaren anderen dit met hun shire?