Ben er ook wel blij mee, leuk om zo terug te zien!
Hij is super braaf op strand, ik ga altijd wel met iemand samen (zij heeft dit ook vanaf haar paard gefilmd, echt cool!) maar dat gaat echt super.
Hij wil buiten altijd wel graag gewoon lopen zoals hij wil, geen gesjor in een houdinkje ofzo, dan doe ik thuis wel in de bak...
maar dan luistert 'ie ook super, ook op je stem, ho is ho...

maar die heeft dan nooit zulke diepe holtes in de driehoek schoft-schouderblad-ruggengraat. Juist bij het op het plateau staan bolt de trapeziusspier die daar moet lopen op, terwijl het hier leeg/geatrofieerd lijkt te zijn. Ook in de andere foto's zie je duidelijk de rand van het schouderblad en daarna een leegte waar je bij een paard dat al echt verzameld getraind wordt een dikke trapeziusspier moet verwachten.

) met wat krachtvoer erdoorheen. Overdag staat hij met de kudde op gras en 's avonds op een kale weide en dan met hooi, maar hij mag nu twee keer per dag even een uurtje privé eten, 1x hooi en 1x haksel/krachtvoer/lijnzaad mix. Dit omdat hij niet zo superveel interesse in eten heeft, hij is makkelijk afgeleid door dingen om hem heen en op die manier kan hij rustig voer opnemen zonder concurrentie van de groep. We kijken nu of dat voor genoeg verbetering zorgt en anders moet hij ook medicatie voor het verminderen van maagzuur. Voordeel is dat hij in pension staat bij een stalhouder die ook natuurgeneeskundige en homeophaat is, dus die denkt fijn mee over het eten. Alles wel in overleg met de DA trouwens, maar gelukkig wel een DA die niet als eerste reactie overal maar medicijnen instopt.

Raar idee dat hij alweer een jaar bij mij is! Het voelt als gisteren dat we in de buurt van Porto een bergweggetje opreden om dat paardje te gaan bekijken wat me toen vanaf de video al zo aansprak.