[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steffiee_

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 11:16

Gaaaaf dat setje! <3
En ik ben nogsteeds weg van je hoofdstel :D!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 12:32

Ahhhhw staat echt heel stoer joh!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:17

Wat een gaaf setje!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:26

Staat stoer!

En ik zie pupsels!! <3

Ziet er al goed uit Bamii!

Mooie combi qua kleuren je halster Eskegirl!

En natuurlijk nog meer mooie foto's!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:35

Staat gaaf dat oranje!

Floor heeft twee daagjes rust, morgen weer lekker aan de slag met der :)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:39

Wat een gaaf setje Captain!!! :D

Zag een mooi filmpje, ziet er goed uit!

Wikje heeft vanochtend een onderhoudsbeurt van de tandarts gehad :)
Wolfskiesjes getrokken en kiezen geslepen. Moest onder sedatie, arm paard haha :+
Afbeelding

Mogen nu 2 weken niet rijden ^^

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:49

Goed excuus om een overstap naar bitloos te maken? <<)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:50

Haha ik moet haar eerst maar eens op mn been kunnen sturen, dat is soms nog wat lastig :)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:01

Weer een poging gedaan tot de onderhandse hengstenvlecht.. :=

Dacht dat ik het uiteindelijk snapte, dus heb hem toen nog overnieuw gedaan, de foto hierboven was de laatste, Jetske heeft alleen van die stomme plukjes die zo lekker recht overeind staan, had er al wat olie ingedaan (ook zodat het wat gezonder werd, haar manen waren zooo droog), maar hielp niet echt..Afbeelding

Nog met haar gewandeld, god wat was ze druk, niet te doen, stond iets heeeel engs in de kant, waarvan ik al wel wist dat ze er niet langs zou gaan, uiteindelijk er toch langs gekregen, en toen de straat uitgelopen en omgedraaid (vond ik wel genoeg voor vandaag) en op de terugweg liep ze er langs alsof er niks aan de hand was :+
Just like always.....
Afbeelding

wauw, zo'n papier heb ik nog nooit gezien _Nynke, en dat voor iemand die paardenhouderij gestudeerd heeft :+
Ziet er interessant uit, is alles wel goed gegaan :)?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:04

Bitloos is niet anders rijden dan met een bit hoor, dus daar hoef je het niet voor te laten.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:06

Naja zal me er toch eerst voor in moeten/willen lezen eigenlijk..
Daarbij heb ik momenteel even niet het geld om een bitloos hoofdstel aan te schaffen ivm persoonlijke omstandigheden.

Lief koppie <3
Ook mooie lange manen, jaloeers. Ik vind de vlecht er helemaal niet zo verkeerd uit zien hoor, het is echt een kwestie van oefenen :))

Dat is een gebitskaart :D Die krijgen we zodat de tandarts de volgende keer weet wat ie er aan gedaan heeft :))
Ja alles is goed gegaan, ze kwam alleen wel bijna door de sedatie heen :P
Ze was alsnog erg sterk, stapte zo nu en dan achteruit enzo haha.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:08

_Nynke schreef:
Naja zal me er toch eerst voor in moeten lezen eigenlijk..

Lief koppie <3
Ook mooie lange manen, jaloeers. Ik vind de vlecht er helemaal niet zo verkeerd uit zien hoor, het is echt een kwestie van oefenen :))

Dat is een gebitskaart :D Die krijgen we zodat de tandarts de volgende keer weet wat ie er aan gedaan heeft :))
Ja alles is goed gegaan, ze kwam alleen wel bijna door de verdoving heen :P
Ze was alsnog erg sterk, stapte zo nu en dan achteruit enzo haha.

Ja denkt gewoon heel veel oefenen inderdaad! Is zo jammer dat ze altijd de achterkant van d'r manen afschuurd... :( Als het goed is komt er dit jaar een exceemdeken voor haar, ze word ook altijd gewassen voor mijt etc... Maar hoop dat die pluk ook nog verder aangroeit...

Wat gaaf, vind zulke dingen altijd heel interessant, op stage's stond ik er altijd als eerst bij als de da of tandarts er was, maar ook op stages (vooral op sportstallen) zulke kaarten nog nooit gezien...
Handig zeg!
Gelukkig dat alles goed gegaan is, wel balen dat je twee weken niet kan rijden...

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:15

Ah zonde van de eczeem ja, mijt is ook zo poedersuiker, hebben we hier ook gehad..

Ik vind het ook altijd heel boeiend, sta inderdaad ook meestal vooraan :+
Ja klopt, naja dan maar longeren & wandelen en spelen in de bak.
Zit momenteel toch met tentamenweek enzo dus dat scheelt ook weer.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:22

Ja das ook niet erg, mits je paard braaf is met wandelen en longeren haha :D
Ooh dan komt het wel even lekker uit dan?
Succes met je tentamens alvast :)!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:30

Met wandelen wel, met longeren wil ze me nog wel eens uitdagen maar daar komen we ook wel weer uit ^^

Het had inderdaad beroerder geweest in een vakantie ofzo.

Dankje :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:52

Hier ligt ook een dun laagje sneeuw!

Nynke! Jij ook een zonder sokken. Siebe heeft ook geen sokjes meer. Ook vanwege mok. Ik vind het erg jammer, zeker omdat Sieb zo'n lekkere stevige Fries is... Nu is t net een dik zwart paard :+

Bamii, dat is zeker een rijfoto om trots op te zijn! Wat loopt ze netjes daar!

LadyKim, PUPPY'S <3 <3 <3
(kleine rottweilertjes? Of iets anders?)

Captain heeft een flitsend setje!

Een paar pagina's terug ging het hier over dekens en welke maat jullie Friezel had.
Ik had echt geen idee, dus ik heb gisteren even gespiekt in de deken die Siebe op had en daar stond maat 145 in. Maar dat is wel heel erg klein, of niet? :+

Wij hebben gisteren weer les gehad en het ging echt super goed. Ik dacht even dat ik het verkeerde paard uit de stal gehaald had :') Het was opstappen, wegrijden en meneer was er al. Mooi voorwaarts, neerwaarts, lekker stuurbaar en goed op mij en mijn zit aan het letten. Toen hebben we een beginnetje gemaakt aan het wijken. Wat hij eigenlijk in het begin meteen goed oppakte, maar na een paar minuten ging hij er meer over nadenken en toen waren we het even kwijt. Geeft niks, gewoon lekker door oefenen, tot meneer andere trucjes tevoorschijn toverde. (Instructrice heeft met met zijn vorige bijrijder de piaffe geleerd, vanaf de grond met klikken van de tong.) Meneer deed de piaffe ipv 'simpel' wijken voor het been :') Heb ik weer.
Maar al met al dik tevreden over mijn les. En geen foto's voor jullie -O-

Edit; het dekenprobleem.. 145 zal de ruglengte wel geweest zijn, dat klopt meer met zijn schofthoogte +- 1,60m, dekenmaat 195.
Laatst bijgewerkt door Pikkepor op 19-01-16 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 21:10

renskep schreef:
Hier ligt ook een dun laagje sneeuw!

Nynke! Jij ook een zonder sokken. Siebe heeft ook geen sokjes meer. Ook vanwege mok. Ik vind het erg jammer, zeker omdat Sieb zo'n lekkere stevige Fries is... Nu is t net een dik zwart paard :+

Bamii, dat is zeker een rijfoto om trots op te zijn! Wat loopt ze netjes daar!

LadyKim, PUPPY'S <3 <3 <3
(kleine rottweilertjes? Of iets anders?)

Captain heeft een flitsend setje!

Een paar pagina's terug ging het hier over dekens en welke maat jullie Friezel had.
Ik had echt geen idee, dus ik heb gisteren even gespiekt in de deken die Siebe op had en daar stond maat 145 in. Maar dat is wel heel erg klein, of niet? :+

Wij hebben gisteren weer les gehad en het ging echt super goed. Ik dacht even dat ik het verkeerde paard uit de stal gehaald had :') Het was opstappen, wegrijden en meneer was er al. Mooi voorwaarts, neerwaarts, lekker stuurbaar en goed op mij en mijn zit aan het letten. Toen hebben we een beginnetje gemaakt aan het wijken. Wat hij eigenlijk in het begin meteen goed oppakte, maar na een paar minuten ging hij er meer over nadenken en toen waren we het even kwijt. Geeft niks, gewoon lekker door oefenen, tot meneer andere trucjes tevoorschijn toverde. (Instructrice heeft met met zijn vorige bijrijder de piaffe geleerd, vanaf de grond met klikken van de tong.) Meneer deed de piaffe ipv 'simpel' wijken voor het been :') Heb ik weer.
Maar al met al dik tevreden over mijn les. En geen foto's voor jullie -O-

Lekker lesje ! En piaffe ? Hoezo is hem dat geleerd ?

Goed gezien iedereen , PUPPYS !
En voor de oplettende kijker , het zijn inderdaad Rottweilers .

Captain ik ben fan van jou setje ! Ik heb ook nog een vraagje wbt bitloos... Aan jou :evaw:
Laatste keer ging het bij mij en Kim niet zoals ik gehoopt had , veel hangen en vervelend doen .., uiteindelijk was ze ontspannen en weer lief... Reden ? Joost mag het weten ... Wel goed afgesloten maar alweer een tijdje niet meer gebruikt.

Zit er verschil tussen een cavemore en een hackamore?

Hier nog steeds bak bevroren dus alleen wat gecirkeld .... Bezig met lidmaatschap voor binnenbak :)

Wat doen jullie zoal ? En staan jullie paarden op ijzers ?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:17

Inderdaad interessant papiertje van de tandarts! Hier krijgen we ook altijd wel een papiertje mee maar niet zo uitgebreid als daar..

Haha renskep, geinig is dat he.. Dat het soms zo ineens super fijn kan gaan. Hadden ze dat maar vaker. Haha! En piaffe is ook prima toch??? Of toch eerst t wijken maar? Haha

Hier vanmiddag gewandeld.. niet zo heel ver aangezien mevrouw me op ten duur echt te druk werd. Had echt het idee dat ik een wilde hengst aan het touw had. Op de plek dansen en heeeel hard snurken, echt van die harde korte snurken.. Om bang van te worden.. :p bak was bevroren dus konden niet longeren. Rijden ook niet want zadel is bij zadel maker....
Afbeelding

Afbeelding

Oh en off topic, nadat ik bij mieke weg kwam heb ik op natuur ijs geschaatst! :)

Edit; wij wandelen dus een beetje langs de weg als het kan, doen wat vrijheidsdressuur en borstelen.. we hebben hier geen ijzers

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:18

LadyKim schreef:
Lekker lesje ! En piaffe ? Hoezo is hem dat geleerd ?

Wat doen jullie zoal ? En staan jullie paarden op ijzers ?

Geen idee waarom. Zij werkte ook regelmatig met hem aan de hand en met voer en een lange zweep hebben ze heb dat geleerd. En als Sieb de instructrice ziet en ik verzamel in stap, hoef zij alleen maar met haar arm te zwaaien en te klikken en hij doet het :+ Hij is altijd bijzonder trots op zichzelf als ie dat gedaan heeft. Showpikkie..

Kusvoorjou: Ja haha, wij slaan gewoon wat delen over :') Hij zal toch moeten leren wijken.

Siebe staat op ijzers rondom, dus met sneeuw alleen maar in de binnenbak rijden (gelukkig hebben we die tot onze beschikking).

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:13

Jetske staat (nog) niet op ijzers, en met dit weer vooral een beetje prullen, poetsen, vlechten oefenen, wandelen, beetje in de wei spelen.. Meer kunnen we eigenlijk niet

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:46

hanne staat niet op ijzers maar heeft volgens de hoefsmid ook sterke hoeven dus is niet nodig. gelukkig hebben wij een super buitenbak waar alleen maar de delen waar je minder vaak met je paard rijdt een beetje bevroren. wij hebben ook nog een 20x20 (gok ik) longeercirkel waar je als het rustig is (dus je bent de enige op stal of er zijn nog mensen maar hun paarden hoeven er niet in) ook in kunt rijden (heb ik vandaag zelf ook gedaan :D )

idd apart plaatje van de tandarts maar wel handig!

ik herken het helemaal van dat hengstengedoe kusvoorjou:Y) :') :j

vandaag (alweer) zó lekker gereden <3 ze zakte lekker met dr hoofd, ik kon in de galop de volte kleiner maken en ik kon haar laten draven vanuit stilstand! *\%/* was helaas te donker voor een filmpje/ foto ;(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:56

Dank jullie wel! :D

Renskep piaffe? Haha, is weer eens wat anders!

Ladykim, een cavemore is eigenlijk hetzelfde als een hackamore behalve dat er extra ringetjes aan de neusriem zitten zodat je hem ook als kaptoom kunt gebruiken.
Menno is ook weleens vervelend en hangerig hoor, dat hoeft niet aan de optoming te liggen. Elk paard heeft weleens een minder dagje.

Vervelend he al die bevroren bakken.. Niks aan. :n Hier ook geen ijzers, maar toch erg vervelend.

Heerlijk hannelover, fijn is dat he als je vooruit gang boekt met rijden! :D

Vandaag lekker vrijheidsdressuur gedaan met Menno. Bak was toch te hard om te rijden en al een tijdje niet gedaan. Zo leuk, apporteren blijft zo grappig. :') En pionnen omgooien en weer neerzetten. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat tongetje! <3
Afbeelding

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:59

Geweldige foto's!!! Grijs lipje haha!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:16

Captain schreef:
Dank jullie wel! :D

Renskep piaffe? Haha, is weer eens wat anders!

Ladykim, een cavemore is eigenlijk hetzelfde als een hackamore behalve dat er extra ringetjes aan de neusriem zitten zodat je hem ook als kaptoom kunt gebruiken.
Menno is ook weleens vervelend en hangerig hoor, dat hoeft niet aan de optoming te liggen. Elk paard heeft weleens een minder dagje.

Vervelend he al die bevroren bakken.. Niks aan. :n Hier ook geen ijzers, maar toch erg vervelend.

Heerlijk hannelover, fijn is dat he als je vooruit gang boekt met rijden! :D

Vandaag lekker vrijheidsdressuur gedaan met Menno. Bak was toch te hard om te rijden en al een tijdje niet gedaan. Zo leuk, apporteren blijft zo grappig. :') En pionnen omgooien en weer neerzetten. :')

[ [url=m/UYWu1O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pMZmOd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FvgdJb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat tongetje! <3
[ [url=m/3tH1j9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankje voor de info ! Gaan het gewoon weer proberen vd week :D

Geweldige fotos !! Zo jammer dat we in de buurt wonen

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:17

Wij willen piaffe Zien! Wie is voor ? :))