barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:43

Dat snapte ik. Ik wil zowiezo niet op een paard stappen wat nog geen drie is. En dat laatste is juist wat ik wil voorkomen. Daarom ben ik nu spelende wijze met hem bezig zodat hij niet alles in een keer op zijn dak krijgt. Hij is ook gewoon heel leergierig en pikt dingen heel snel op. Mijn voordeel bij hem is misschien wel dat ik hem al vanaf zijn geboorte ken en we elkaar door en door kennen. Ik weet wat hij kan en tot hoever ik hem kan pushen met dingen leren. Zo weet ik bijv dat hij echt alles doet voor een snoepje, ook dingen die hij eng vind. Wou door een schuifdeur heen met hem en hij vond dat niets. We stonden er al 10 minuten en kreeg hem er niet langs, wat ik ook probeerde tot ik deed alsof ik een snoepje in mijn hand had toen ging hij wel. Niet zien hoe, heel snel en de terug weg met een grotw sprong maar hij deed het toch maar. Gelijk beloont en gestopt. Volgende week gaan we het weer proberen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:57

Was ik net Sjaak aan het bekappen. Ging echt super. Heel braaf! Trekt ie ineens zijn been omhoog en natuurlijk stond ik daar net.... Morgen heb ik een mooi blauw oog, denk ik... 8-)

Hij staat met een deken op en hij heeft daar best wel jeuk van. Dus ook even lekker geborsteld. Hij was zo heerlijk aan get genieten. Leuk vind ik dat.

Afbeelding

Deze was van vorige week bekappen. Toen ging het moeizamer. Ik moet bij hem wel mijn momenten kiezen om met de clicker te werken. Bekappen beter zonder. Dan is het zo gebeurd. :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:54

Nou, Finn wordt een echte man. Met zijn groei is hij vrij laat, maar met die ontwikkeling van de hormonen en alles wat daarbij hoort is ie er als de kippen bij haha.
Zal ook eens niet.
Momenteel heeft Finn zich echt flink verwondt in de winterstal (opfok) aan uitstekende delen in de stal(en hij is gewoon lomp en leert niet als hij zn koppie stoot).. dus nu ligt de huid boven zijn oog open, heeft meerdere wonden op zijn voorhoofd.. zijn schouders liggen open, op zijn boven(achter)been flinke jaap.
Heb t gelijk doorgegeven aan de staleigenaar en die ging overleggen of hij samen met de andere hengst verplaatst kan worden. Ik hoop dat dat kan. Ik zou het mezelf echt niet vergeven als hij zichzelf blijvend beschadigd. Wondjes helen wel, maar hij ging van wondloos naar helemaal onder de open beschadigingen. Dus even een dipje wat dat betreft.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:32

Oh dat is niet lekker roycemack.
Beetje hard worden is niet erg maar blijven verminkt is ook niet de bedoeling

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:12

Sterre gisteren bij de tandarts geweest.
Het was een hele ingreep maar het wolfstandje is er uit.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:53

Arme Sterre! Ziet er altijd zo zielig uit!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:11

Haha gelukkig was ze zelf niet zo onder de indruk, alles zat wel onder de bloed achteraf... :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:29

Wat een mooie plaatjes en verhalen weer over jullie barockjes. :)
Arme Sterre, is ze wel weer opgeknapt na het tandartsbezoek en heeft ze nu minder last?

Ik reageer niet zoveel maar lees altijd trouw mee. Wat zet je knap door met Sjaak Fabster. :) Hij heeft zo'n fijne uitstraling. Met zulk doorzettingsvermogen moet het wel goed komen met jullie. :)

Gek gezicht he, zo'n zadeltje voor het eerst. Moest met Rocky ook echt even aan het gezicht wennen. :D Je pakt het lekker rustig op zo hoor.

Rock gaat ondertussen ook lekker. We houden een rustig tempo aan. Longeren landt steeds beter, we zijn druk met grondwerk en hij heeft ook al een aantal keren het zadel op gehad en zijn begonnen met hangen. Ik wil er pas op als hij helemaal geen spanning opbouwt met hangen, dus we bereiden hem rustig verder voor op zijn rijpaardencarrière. Geen haast. :)

Fotootje van afgelopen weekend:
Afbeelding
Trots op mijn mannetje, hij bleef zo braaf staan en luisterde perfect. Fotomodel in de dop. :D

Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 21:37

Afbeelding

Chammie vandaag. Lekker relaxed in zijn stal.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:53

Leo, ik heb nog geen idee.
Morgen ga ik haar even voorzichtig longeren met een bit in en woensdag eerst rijles weer, dus we zullen zien! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:19

Mooi paard, die Rock! Sjaak is echt heel rank. Ziet er heel chic uit, maar zekf hou ik van iets grover. Vind Rocky een plastje!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:19

Mooi paard, die Rock! Sjaak is echt heel rank. Ziet er heel chic uit, maar zekf hou ik van iets grover. Vind Rocky een plaatje

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:32

Wauw Rocky is heeeeul gaaf! <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:28

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:44

Hij is echt tof!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:15

Dankjewel! Ben echt blij met hem, hij is precies wat ik wilde qua maat en bouw. Ook al wilde ik eigenlijk nog niks _O- Maar waar ik ook naar op zoek was gegaan als ik toe was aan een paard.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:44

@Leo, fijn om te horen, hetzelfde verhaal hier! ^^ hij is echt prachtig dus ik kan het me goed voorstellen. Hoe hoog meet hij nu?

Ik heb net voor het eerst sinds 1,5 week weer op Sterre gereden sinds haar wolfstandje er uit is, en het ging goed! Dus ik ben weer helemaal blij! :D

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:39

Hoe hebben jullie het aangepakt met de 1e x een hoofdstel in doen? En vanaf welke leeftijd?

Ik begin nu wat dingetjes te zoeken om met haar te doen, opdat ze eraan kan wennen. Dus leuke tips zijn welkom :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:13

Ik rij zonder bit. Dus is voor hem niet veel anders dan een halster. Heb wel eens een bit in gehad. Ik dacht dat hij dat mss wel ieys zou vinden, omdat hij alles in zijn mond nam. Dus hij hapte dat ding zo op. Maar het beviel hem toch niet. Dus ben terug naar bitloos gegaan.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:45

De mijne had ook al eens een bit ingehad...

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:32

Vanaf welke leeftijs is het verantwoord om dat te doen? Die van mij is nu 2,5 jaar

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:48

Tja. Zelf zou ik vanaf 3-3,5 aanhouden. Mar dat is niks wetenschappelijks.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 09:04

Chameur heb ik nu 3 keer een hoofdstad o gehad en is bijna 2 jaar en 10 maanden. Puur om te laten wennen. Hoe ik het heb gedaan. Over het halster bit nam hij eigenlijk gewoon aan. Eerste keer heb ik de neusriem niet vast gemaakt de 2de en 3de keer wel en hij accepteerde het goed. Doe hem nu gewoon onder het halster want dat vind hij prettiger

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:24

Rock pas op zijn vierde maar toen heeft hij ook pas voor het eerst halster in gehad :+
Als ik hem eerder had gehad was ik denk ik ook rond 3,5 begonnen.

Rock heeft het bit nu paar keer in gehad, wil nog geen druk in zijn mond dus doe het alleen af en toe om, om het te blijven oefenen.

Ik ben begonnen zonder bit, gewoon het hoofdstel om zijn oren leggen etc.
Daarna bitje in de appelmoes gedoopt (zelfde trucje als wormenspuit, werkt perfect :D ) en hij pakte het zo aan. Vond het erg gek maar had zijn mond al heel snel rustig.
Inmiddels pakt hij het bit zo aan, geen enkel probleem. :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:11

Jonge paarden lopen met keuringen ook al met een hoofdstel in, zolang niet bijgezet of andere ervaring is er echt niets aan de hand hoor ;)