[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:11

Oe, daar heb ik een voorstukje van gezien, die film wil ik ook wel zien..Niets vertellen hoor hahaha
Esmee, jemig, dat is schrikken! Geef hem morgen maar een dikke knuf van me..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:34

Is goed, geef ik morgen een dikke knuffel van jou!

Ja het is best schrikken, ben benieuwd naar de uitslag morgen van de da.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:42

esmee het zit je niet mee he
nu je paardje weer niet lekker jij met nogal heimwee
meid meid
ik hoop dat feu snel opknapt en dat je er toch nog een half jaartje tegen kunt
mss wil je dan ook wel niet meer weg uit spanje

denk alle begin is moeilijk Ach gut

verder nog een paar mooie foto`s langs zien komen toppie hoor mooi dier
en leuk die foto`s van het huis is erg mooi geworden allemaal en ik zag stiekum nog een foto van je paardje op de kast staan mooi hoor Clown

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:45

@esmee ik heb in spanje gewerkt en vondt het toen fantastisch maar denk idd dat als ik er langdurig zou wonen dan is het "vakantiegevoel" weg en moet je de taal geheel onder de knie krijgen en ook nog eens wiskunde en noem maar op in het spaans pff dat doe ik je niet na.

Vier en een half jaar geleden was de bedoeling dat ik in spanje zou gaan wonen en had ook al vanalles geregeld met de paarden enz en toen leerde ik mijn vriend kennen waar ik nu al ee hele tijd mee samen woon maar nog steeds kriebelt het als ik aan wonen in spanje denk dus ook weleens goed voor me om te lezen dat het wel erg anders is dan in NL. Al zou ik natuurlijk niet naar school hoeven enz maar toch. Sterkte ermee hoop dat je kunt wennen. Woon je in het zonnige gedeelte met weinig tot geen winter Haha! . Dat is dan ook wel weer een voordeel wat spanje heeft en Nederland Regenland niet

Sterkte Ach gut

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:50

Esmee, schrikken zeg!
sterkte...

Soeske, gave foto's!

en verder weet ik het even niet meer, zal morgen weer een poging doen er even dieper in te duiken... Cool

Hier gaat alles zo z'n gangetje, singelplek van het grijze spook knapt aardig op, misschien over een paar dagen maar weer eens voorzichtig proberen met een singelbontje...
Witte spook is vanmorgen behandeld voor 'r spiertjes.
Ze kan zich heel erg vast houden en nu ze een poosje weinig echt werk heeft gehad vanwege het hoesten is het weer even helemaal mis met rijden...
Ik was alweer begonnen met veel dubbel longe werk, maar vanmorgen zijn haar spieren ook weer even los gewerkt, vooral onderin haar hals en in haar rug en een stukje achterhand zat ze vast.
Ze vond het niet echt leuk, maar erna zag en voelde je duidelijk resultaat, echt gaaf zeg!
's Middags ben ik er weer even opgestapt, en ze was zowaar niet zo mega hectisch als de vorige keren dat ik erop zat.
Een normaal paard zal het helaas nooit worden, maar vandaag voelde het toch wel weer als een stapje in de goede richting!
Ze leek toch duidelijk wat losser en meer ontspannen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:22

@ Furia: lijkt me een hele gave film. Wat ik van de voorstukjes heb gezien wil ik hem wel gaan kijken.

@ Nouvel: Spookje ziet er goed uit Ellis! Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen en fijn dat ze ontspannen begint te lopen.

Frío liep vanavond heel fijn. Erg braaf, redelijk geconcentreerd en vrij ontspannen. Zo ontspannen dat ik hem door een meisje van een jaar of 10 heb laten uitstappen. Die was mee met de bijrijdster van de staleigenaar en zij reed op een jong ding. En het meisje rijdt nu een jaartje of iets langer op de manege. Ze had keurig haar cap mee en stond te kijken. Dus gevraagd of ze het leuk vond om Frío even voor mij uit te stappen. Wilde ze wel. Ben er in het begin naast blijven lopen omdat ik geen risico wilde nemen maar Frío was zo vreselijk braaf. Oortjes heel geconcentreerd richting het meisje en lekker door blijven stappen. Ze kon gaan zitten en hij liep wel. Meisje zat te glunderen en ik dus ook omdat hij zo vreselijk braaf was. Daarna afgezadeld terwijl zij hem vasthield en ze mocht hem daarna op stal zetten. En weer was ie superbraaf. Liep keurig achter haar aan.
Dus fijn gereden en daarna heel trots geweest op hoe mijn paard een meisje blij maakte. Bloos

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:23

Branka, dank je!

Wat super dat hij zo ontspannen en lief was zeg!
Daar kun je dan echt van genieten he? Pling

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:25

Ja, daar kan ik echt van genieten. En dan bedenken dat ie wel zo braaf is maar beslist geen sulletje onder het zadel. Gewoon vreselijk lief en attent voor dat meisje. En die zat er geconcentreerd op en te glunderen toen ze naast hem stond. Twijfelde of ze hem wel een knuffel kon geven. En toen ik zei dat ie dat best wel fijn vond kreeg ie meteen een dikken knuffel van haar.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:49

Echt onwijs lief, geweldig!! Go jij! Go jij!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:51

Es sterkte meid

Nouvel wat is je sprookje weer mooi

Branka lekker he als ze zo lekker lopen, rod gaat op het mement ook zo lekker

Sorrie dat ik niet helemaal kan bij lezen, maar ik heb net een huis gekocht en ben druk bezig met verbouwen en dan nog met werken en ik heb de griep maar veder gaat het goed met me Bloos No Cheer No Cheer Gestoord

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:54

Cojolly, gefeliciteerd met je huis!
verder sterkte en veel succes!

hier nog een paar plaatjes van vanmiddag...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:55

ze is mooi Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 22:57

Thanx! Haha!

moet af en toen even he... Knipoog

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:05

ja ga ook weer eens foto's van rodje maken Cheese! Cheese! Go jij! Go jij!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:17

Heel erg bedankt allemaal voor de steun! Ach gut

Misschien denk ik er idd wel anders over, over een half jaar. Ja het is rot wat er nu is gebeurd met Fue, ik hoop echt dat het allemaal meevalt. Ik zal morgen wel foto's van hem maken, ook gelijk van de wond. Kunnen jullie zien hoe het er nu uit ziet. Voor andere foto's van Fuego, die staan in mijn profiel, net erropgezet. Ook van lekker buiten stappen enzo.

Tja.. Als ik niet op school zat had ik het denk ik wel veel meer naar me zin gehad. Dan was het gewoon een luxe leventje! Clown Elke dag naar je paardje toe, genieten van het zonnetje. Maarja, jammer genoeg moet ik nog 4 jaar.. Gewoon doorzetten, gaat wel lukken!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:43

En weer is het spookje echt wit!! Hoe doe je dat toch?? Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:50

Furia -> Wat een werk hebben jullie eraan gehad zeg! Maar het is wel erg mooi geworden! Ja

Esssss -> Wat naar voor Fuego..... Misschien toch te vroeg met hem aan de gang gegaan?
Ik hoop dat de Da morgen wat voor hem kan doen om de pijn te verminderen en dat de ontsteking snel verdwijnt.

Lisanne had vanavond weer les, en het zag er al wat beter uit dan vorige week.
Alleen vergeet ze toch telkens weer contact te houden met de teugels, ze rijdt met slappe waslijntjes.
De galop heb ik helaas niet gezien van haar, want toen was ik Grytsje aan het opzadelen, maar ik hoorde dat dat ook al een stuk beter ging! Go jij! Go jij!
Vanavond tijdens de les was Grietepiet gruwelijk heet en voorwaarts.
Ik bleef maar 'ho maar' en 'rustig' tegen haar zeggen, en in het begin hielp het wel iets, maar op een gegeven moment niet meer.
Ze leek wel een harddraver en wilde niet rustig terugkomen, ook niet toen ik op gegeven moment de teugels maar eens aantrok.
Toen ik naast de hoefslag ging stappen raakte ze alleen maar nog meer opgefokt, doordat de anderen wel draafden.
Dus zei de instructrice dat ik haar maar even moest laten gaan en dan maar even nóg meer voltes moest rijden en nóg meer oversteken.
Dat heb ik haar laten doen en ze stoof er vandoor in een keiharde draf.
5 rondjes hield ze het vol en daarna kakte ze in en kon ik weer normaal meerijden.
Wat een rare griet is het ook....... MAAR WEL HEEEEEEEEL ERG LIEF! *LOL*
Met de galop moest ik helemaal alleen, omdat ze nog zo onstuimig is.
Elke keer gaat het een klein stapje beter, en ik kreeg zelfs een groot compliment dat ik als een huis zat in het zadel! Haha!
Alleen moet er nog wel aan de bochten gewerkt worden, want ze gaat zowat plat die bochten door waardoor we bijna onderuit gingen, ze kon zich nog net op tijd herstellen.
Hoe kan ik dat het beste doen? Met longeren?
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 06-10-07 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:58

Nouvel -> Wat een ontzettend mooi wit spook heb jij daar zeg!
Dat bruin staat haar ook ontzettend goed!

Brankaz -> Leuk gezicht is dat hè? Zo'n klein grietje met je paard.
Ik kan er ook zo van genieten!

Cojolly -> Beterschap meis!

Esssss -> Je zegt telkens wel dat je foto's gaat maken en plaatsen, maar wanneer krijgen we ze nu eens te zien dan? Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 00:51

Nouvel, mooie foto's weer hoor!
En Saida, bedankt Lachen En leuk dat het goed ging met je dochtertje!!
Branka, super dat Frío zo braaf was met dat meisje, en ook bij jou.

Oh en mensen, Stardust is echt een aanrader, vooral voor de mensen die van fantasyfilms houden. Heb weer heerlijk weg kunnen dromen! En dan zat er ook nog eens een prachtige Andalusier in *kwijl*.
En ook ontzettend leuk, we wilden net de zaal in gaan en toen kwamen we een bevriend stel tegen, (een vriendin van mij en hierdoor is haar vriend bevriend geraakt met mijn vriend) dus dat was supergezellig. En ik had met haar vanmiddag nog lopen smsen, en dan kom je elkaar onverwacht tegen Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:26

Esmee, inderdaad, nu jullie besloten hebben om het nog even te proberen moet je inderdaad denk ik nu alles op alles zetten om door te zetten en te proberen om het wel naar je zin te krijgen.
Misschien dat je dan net over de drempel heen komt en het weer leuker gaat vinden...
Kun je niet ergens Spaanse les volgen, zodat het op school wat begrijpelijker voor je wordt?

missmuts, het is weer dekentijd! Go jij! Go jij!
en verder waren haar manen erg vies, maar dat zie je niet op de foto's... Cool
die zijn na het rijden in het sop gegaan en zijn nu weer stralend wit!
(hoop nu nog...)
Alleen die staart, die kan ik blijven wassen, hij is zo dik en zwaar dat ze er gelijk weer op plast... Clown

Saida, zo dat was een heftig lesje! Haha!
Longeren aan de dubbele longe kan wel eens helpen om haar wat meer evenwicht te geven op de volte.
Moet je wel zo ruim mogelijk beginnen, want ze heeft waarschijnlijk die balans gewoon nog niet...

Furia en Saida, bedankt trouwens! Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:50

Nouvel -> Ik heb nog nooit zo gelongeerd, zelfs nog nooit met een longeersingel en pessoa.
Die laatste heb ik wel laatst aangeschaft voor als ze er klaar voor is. (en hij was afgeprijsd.....)
Lijkt mij beter om dat eerst samen te doen met iemand die daar ervaren in is.

Ik moet ook wel zeggen dat de binnenbak niet optimaal is om in te rijden.
Hij is té nat gespoten waardoor de bodem snel plat- en aangestampt wordt en dan een té harde laag wordt.
Gevolg is dat de paarden sneller uitglijden.
Gisteren sprak ik iemand die de dag ervoor springles had en niet eens durfde te remmen omdat dat niet goed kon gaan.
Die kon haar paard alleen stoppen door haar tegen de bakrand te zetten.
Maar eventjes gaan praten met de man die de bak altijd bijhoudt.....

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:14

@ Saida: Nieuwe foto's staan in mijn profiel, zijn ze bijna allemaal. Telkens als ik foto's heb moet ik wachten totdat mijn stiefvader er is, kan alleen via zijn laptop, dus dan duurd het meesteal wat langer. Maar als ik vandaag foto's maak, kan ik ze er vandaag nog opzetten, omdat mijn stiefvader er is.
Knipoog

De foto's in mijn profiel heb ik er gister opgezet en zijn van vorige week Haha! .

@ Nouvel: Ja ik ga privé les krijgen, zodat ik het wat sneller oppak. En misschien nog les in een groep, met mijn moeder.. Clown Maar idd, misschien als ik hier wat langer blijf, de taal beter kan, dat ik het dan hartstikke naar me zin heb!

Zo naar Fuego toe, ben benieuwd naar de uitslag, eerst de manege eigenaresse bellen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:32

Saida, gewoon rustig aan in stap de bochten nemen, iets meer stelling naar binnen vragen. Ook op de rechte lijnen, gewoon stelling naar binnen vragen, maar zorgen dat ze niet op de voorhand komt. En ook geen schouderbinnenwaarts ervan maken. Is ook goed hoor, voor de balans.
Nouvel, mooie fotos! Mag ik vragen waarom je met slof rijd? Ik heb dan altijd het idee dat ze dan worden "opgesloten" en dus ook vaak de nek en rug weer vastzetten..
Cojolly, succes met de verhuizing!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:16

Soeske: Wat een leuke foto's van Goya Haha!

Jasmijn: Wat is jullie huisje mooi opgeknapt!!! Wat een schitterende keuken zit erin!! Het ziet er echt heel gezellig uit.

Es: Jeetje heimwee, dat is echt heel vervelend. Hopelijk wordt het minder na een tijdje!
Dat is schrikken met Fuego, hopelijk is het niet al te ernstig.

Nouvel: Ik vind jou spookje(ik vergeet steeds haar echte naam) echt zo stoer en mooi! Het rijden ziet er ook lekker ontspannen uit op de foto's.

Branka: Wat lief Lachen

Ik ben weer voor het eerst sinds tijden van een paard gevallen.... Frusty

Gisteren ging ik een buitenrit maken met Vicky, maar met opzadelen merkte ik al dat ze helemaal hyperdepieper was. Maar goed daar laat ik mij niet door tegen houden Clown Toen we net over het viaduct waren op weg naar het zandpad, kwam er heel hard een trekker aan rijden en die had mij niet gezien. Vicky draaide zich snel om, had ik wel verwacht, maar dan de andere kant op, daar lag ik dan, op de grond. Ik had gelukkig de teugels nog vast, Vicky stond daar naast me maar te blazen. Dus ik klim er maar weer op en we rijden verder. Ineens is Vicky het hele begrip stap vergeten en ik kreeg zere handen van het inhouden. Wij de weg afrijden richting zandpad, reedt daar weer een trekker Frusty Ik dus maar weer rechts omkeert, want daar had ik echt geen zin in. Net toen ik het viaduct weer op wilde rijden, kwam diezelfde trekker er weer aan en toen ben ik maar even weer terug gereden. Vervolgens heel snel het viaduct over en weer snel naar huis. Vicky was helemaal bezweet Gestoord terwijl ze praktisch niks had gedaan. De keutel.

Toen ben ik naar Otje gegaan en heb ik die maar gepest Vork Ik heb hem gelongeerd, daar heb ik foto's van en een filmpje (let niet op mijn stem). De foto's en film zijn gemaakt met mijn telefoon, dus niet van de beste kwaliteit.

(op de achtergrond zie je ook nog de trekker rijden die mij van het paard deed vallen)

Afbeelding

1. eerst even zijn manen inbinden Haha!
Afbeelding

2. stap
Afbeelding

3. even een hapje gras mee pikken, wel goed voor zijn rug Pling
Afbeelding

4. Hoezo Otje kan niet strekken Knipoog (zie fifty op de achtergrond, die was als een gek heen en weer aan het racen)
Afbeelding

5. weer stofzuigen Vork
Afbeelding

6. uitschuiven maar!
Afbeelding

7. plat door de bocht Tong uitsteken
Afbeelding

8. en klaar is kees, onee Ot
Afbeelding

9. de allerliefste Lovers
Afbeelding

Zijn buikje wordt al wat minder, zijn haar bos des te groter!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:33

hahahaha, dat filmpje Haha! Net Brammetje, heeft ook altijd van die heerlijke dribbelpasjes hahaha
Geweldige fotos Lachen
Ezeltje ook, heerlijk die beestjes (sorry, ff naam kwijt..)