Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:03

Goed bezig!! :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:58

Gefeliciteerd!

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:33

Dankje :D
Ik had zelfs een 8 voor binnenkomen in galop en halthouden en n 8 voor een van de galopwisselingen
En dat ' tussen de bruine' *\o/*
Er was zelf nog iemand lang de kant met commentaar over mij met mijn fries..
Even een foto :o

Afbeelding

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:34

Mooie foto DnBles! En mooie punten!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:28

Knap paard zeg! Gefeliciteerd met je punten en prijzen. Wanneer ga je over?

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:25

Dankje :D
Ik wil eerst thuis alles er rustig op rijden zeg maar en dan starten
Ik ben niet zo van binnen een maand de wissels e.d. Erop en gaan ;) gewoon lekker door rijden eerst
Maar zodra alles bevestigd is gaan we over :j

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:23

Wij hadden vandaag onderlinge nog binnen. 185 gereden ben best tevreden.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:34

Gefeliciteerd marjolein!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:00

Dankje de rest ook gefeliciteerd met de punten!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:14

Goed gedaan!

Neem je tijd voor de wissels. Dat is helemaal niet makkelijk en zitten best een aantal fasen in voordat het echt ergens op gaat lijken..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:16

Jenny Hoe was je les?doutz al beetje gewend? En jij ook?gaan we nog bokkers zien zaterdag in lunteren? Ik ga met jenny mee groomen vandaar.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:47

dbles: wowo van harte en het ziet er ook nog super uit!!

onze verhuizing is goed gegaan, ze ging eigenlijk gelijk eten en volgende dag mocht ze al een paar uur wennen in de weide en dat ging eigenlijk ook goed met de andere friezen.
volgende dag gelijk een pittige les gehad (hengstig en nooit in die bak gereden) en dat ging uiteraard niet vlekkenloos, maar dan had ze wel gelijk kennis gemaakt met onze diepte punt.
we werken deze week aan om de handrem er af te krijgen, dus hoop dat we daar snel profijt van hebben.

lau: we gaan niet naar lunteren hihi hoofddorp!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:54

Oeps ik dacht echt dat we daar heen gingen lol

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:59

23ste wel ;)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:00

Nou gisteren voor het eerst op gras gereden....
Euwe was de hele week al dwars, onrustig in de aanleuning en vooral overal mee bezig zijn behalve met vrouwtje..
Dus doel was veilig rond komen en binnen de hekjes blijven.
Dat hebben we gehaald *\o/*
Proppen draaien en opzadelen ging super, losrijden was hij weer bezig met niet opletten en tegen mijn been zijn plus dat hij vrij vaak in de draf met zijn achterhoeven tegen zijn voorhoeven aankomt.
Proefjes gingen redelijk, alles in ieder geval kunnen uitvoeren, hij was in ieder geval niet kijkerig op de auto en boordjes of andere paarden.
Punten waren 171 en 174 en zijn ergens onderaan geƫindigd.... :o
Na de proefjes hem nog even aangepakt en toen ging meneer lekker lopen, volgende keer als hij zo afwezig aanvoelt dan maar dat met losrijden doen..
Deze week komt de hoefsmid en zal hem even doorgeven dat hij wat anders op zijn ijzers moet (voor wat meer kunnen afrollen en achter iets binnendoor).
Nu hebben we pas weer het weekend van 13 juni wedstrijd dus kunnen weer even goed aan de slag met van alles.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:06

woestein: nou vind toch nette punten hoor
ik twijfel nog zo of ik haar rondom op ijzers zet voor de proeven op gras
heb eigenlijk alleen 23 mei en 20 juni op gras en ga er dan vanuit dat ik niet geselecteerd wordt

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:20

Gefeliciteerd dbles!

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan en mooi inderdaad dat ze nu heeft kunnen zien wat jullie struikelblok is. Anders heb je er nog niets aan :)

Marjolein, gefeliciteerd :D

Ik had zaterdag ook weer wedstrijd. Ditmaal ging het weer beter. Nu tempo en ook goede aanleuning. In de tweede proef kakte ze weer in.
Hele rare jury, eerste proef had ik 171 en 2e 173. Tweede heel begrijpelijk. Eerste had ik winst verwacht. Nja.. het goede gevoel blijft wel :D

Nogmaals netjes gereden Angenieta! De punten komen de volgende keer wel weer!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:42

Ik had zaterdag ook concours en reed in de baan naast Berdien, tegelijkertijd dus.
Mijn doel was om mijn paard goed aan het been te houden en voorwaarts rond te kunnen sturen. Dat is goed gelukt en mijn gevoel was in de eerste proef heel goed, had eigenlijk winst verwacht maar daar dacht de jury anders over. Ik had 176 en 173.
Ik heb in ieder geval weer een goed gevoel hierover en dat is op dit moment belangrijker als de winst (die ik in de m1 toch niet meer nodig heb).
Nu eerst lekker doortrainen, volgende week gaat paard voor 2 weken naar mijn instructrice zodat zij tijdens onze vakantie door kan rijden en nog wat knopjes erop kan zetten........
Half juni pas weer de volgende wedstrijd.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:41

Toch goed hoor woestein voor het eerst op gras. Ik mag zaterdag weer voor het eerst op gras. Berdien fijn dat je met een goed gevoel hebt gereden! Els een beetje hetzelfde als berdien dus. Een fijn gevoel is belangrijker! Nog even een foto van gister helaas niet zo duidelijk. Was met mobiel. http://nl.tinypic.com/r/2vn5ftx/8

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:51

Dankjewel :D
De rest ook gefeliciteerd, een goed gevoel is ook belangrijk!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:01

berdien en caro fijn dat jullie gevoel in iedergeval positief was. het blijft een jury sport. de ene geeft ergens een 7 voor en de andere maar een 6 tja wat zullen we er van zeggen

mijn nieuwe wedstrijdjasje is binnen. ik had eerst die harry's horse softshell, maar iemand wees me er op dat hij in de volle zon beetje bruin leek en inderdaad naast mijn nieuwe horka is hij toch echt niet meer diep zwart terwijl ik hem maar 1x gewassen heb. helaas

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:28

Ohh das balen Jenny! Wat voor 1 heb je nu gekocht dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:48

Er wordt al weer fanatiek wedstrijd gereden lees ik! Goed bezig allemaal! +:)+

Ik ga misschien 25 mei een onderlinge wedstrijd op ander terrein rijden, maar dat is nog niet zeker.

Jammer van je jasje Jenny. Sta je nu op een grotere stal of manege?

Wij hebben vandaag weer een heerlijke lange buiten rit van bijna 3 uur gemaakt. 22 km in totaal. Door alle dressuur trainingen van de afgelopen tijd merk ik wel dat haar conditie flink is verbeterd. :D

Nog wat fotootjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is z'n heerlijke plek op te rijden! Een heeeeeel groot grasveld met allemaal bosjes waar je door kunt rijden en om heen kunt rijden. Echt heerlijk rijden. Op gegeven moment kwamen we ook op een soort veldje (ik wist niet eens dat dat er was -:) ) waar ongeveer 10 bulten lagen op (geen zand bult, wel steviger, waar je gewoon op kunt staan. Soort heuveltjes.) z'n 5 meter van elkaar af. Ideaal als je wilt crossen! Ik ben er gewoon netjes aan langs gereden, 1tje heb ik in stap gedaan, ik wou kijken hoe mijn paard er op reageerde maar ze sprong er nog net niet over heen. Heuvels vindt ze sowieso erg leuk! :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:51

Dat is wel erg jammer Jenny.

Wow, dat is een beste rit Amoor!

Afgelopen week is mijn schimmel verkocht, gekeurd en naar z'n nieuwe eigenaresse gegaan.
Ik heb nu dus alle tijd voor Jetteke. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:56

Ik wil in de endurance gaan starten in september en 20 t/m 25 km is klasse 1. Haar conditie is nog niet perfect, maar het wordt beter. Ook veel stappen onder weg natuurlijk. Alleen ze zweet zo snel en hard.

Hopelijk gaat de schimmel het naar z'n zin krijgen bij de nieuwe eigenaresse! :j Vindt je het jammer?