[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:42

Even snel op het osteo/fysio inspringen, ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik dacht dat een osteopaat een kraker is en zich dus meer met de botten bezig houdt en een fysio met de spieren?

Of zeg ik nu iets heel doms :+? Ik onthoud dat soort dingen ook nooit echt..

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:44

Een wervel kan niet recht gezet worden. Het is dat de spieren er omheen gaan ontspannen en bewust gaan worden van de juiste spanning. Een wervel kan wel scheef zitten, maar als je de omvang van een wervel ziet en een osteo aan het werk is het onmogelijk dat ze recht gezet worden. Door de spieren dus bewuster te maken komt er een zekere ontspanning.
Goya heeft veel baat bij een osteopaat. Zij is ook fysio voor paarden, maar ze combineert het wat.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:53

Maar, wat is het verschil nu precies dan?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 00:31

Emerald: Baron is inmiddels 13 jaar.
het is een schat van een paard een echte heer.

Jesse mijn zoontje heeft een aandoening aan zijn luchtpijp.
een longslagader zit verkeer gegroeid zodat ie de luchtpijp dicht duwt en daardoor dat jesse het benauwd krijgt.

Hij word eraan geopereerd ze gaan de slagader verplaatsen waar het wel hoord.
en de luchtpijp herstellen want die heeft dan knel gezeten.
die word dan weer normaal gemaakt door nieuw kraakbeen tevoorzien wat ze uit zijn ribben word weg gehaald.

het is een enge operatie voor ons en voor hem natuurlijk.
en een zeer zware operatie omdat het een open hart operatie is.

we hebben over een poosje een gesprek met de hart chirurg die hem gaat opereren.
dan krijgen we uitleg hier over.
en in augustus nog een geprek met de KNO chirurg voor zijn luchtpijp.
en als het allemaal goed gaat dan word ie in half Augustus geopereerd

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 00:33

Anoek en Frank veel plezier in Spanje.
en over de kleertjes ja die wil ik graag van je over nemen. :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 05:30

Emerald: Bij Shaggy is ook een ostheopaat geweest, die heette Nico Speksnijder trouwens. Was wel tevreden over hem en hij legt ook veel uit, wat ie doet waar het vast zit. En als het kan probeerd ie je ook dingen zelf te laten voelen.... Hier vind je zijn gegevens: http://www.icreo.com/Nederl/nico.htm Op deze website vind je trouwens ook alle andere ;).

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:03

Wij gaan altijd naar Erik laarakker praktijk met Baron en Macho.
we zijn tevreden over hun en ik zie echt dat ze opknappen na zo een behandeling.

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:26

Osteopaat werkt ook op organen en bloedvaten. Door een blokkade in de wervelkolom kan het zijn dat het orgaan minder zijn werk doet. Door wormbesmetting, slecht voet etc. kan dit ook tot blokkades leiden in bewegingsapparaat. ze werken dus ook in het bewegingsapparaat en de schedel.

Volgens mij werkt fysiotherapie alleen in op het parietale systeem; bewegingsapparaat; botten, pezen, spieren, gewrichten, wervels etc.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:31

Heey

Emerald: Dankje :). Het is idd heel moeilijk maarja, ik doe Shaddy er ook geen plezier mee om haar nog langer niks te laten doen.
Het paardje van Esther heet idd Shaggy :P.

De laatste foto's zijn dus van gister avond nadat de nietjes eruit zijn gehaald en het wildvlees weg is gehaald.

Nu ziet de wond er gelukkig al rustiger uit :). Er komt ookal een dun korstje op :).

De wond is echt kleiner en veel minder diep als 2 weken geleden :).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:58

Hier nog wat foto's van gister avond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:27

Arm kleintje...ik vind het een nare plek ;(

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:02

Het ziet er niet zo heel fijn uit nee.... Maar gelukkig gaat het wel de goede kant op! Hopelijk is het weer snel mooi dicht!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:55

Borderjay: De VA was ook niet zo blij met de plek. We hebben echt geluk gehad dat het nog niet is gaan ontsteken en dat de pezen nog heel zijn

Eshter: Ik hoop het ook, het arme ding heeft er nu wel veel last van ( wel logisch natuurlijk).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:02

Pffff kom net bij stal vandaan was weer erg gezellig.... Ik zou van stal verhuizen maar de staleigenaar deed de laatste tijd nogal moeilijk enz. Net zegt ie toe dat ik dus wel naar die stal mag. Ik helemaal happy! Maar kronkel in de kabel, dr gaan er twee doorverhuizen dus ik zou dan de stal krijgen die dus telkens vol loopt als het regent en waar steeds niks aan gedaan wordt. Lekker banketstaaf terwijl ik dus eerst een ander belooft had gekregen! Maar ja nu heb ik dr dus weer gezeik mee :(. Heb het echt gehad daar! Nog een zomer en in de winter hopelijk naar een andere stal!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:28

Esther: Jeetje, balen zeg :(:). Hopelijk vind je een andere fijne stal.

Net Nouchka's wond voor de 1ste keer afgespoten. Het was ook de 1ste keer dat ze de waterstraal voelde. Ze was heel braaf, ze vond het wel heel spannend maar ze bleef netjes staan :D.

De wond ziet er veel beter uit als gister avond :).
Hier de foto's van na het afspuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:34

Het lijkt inderdaad ook alweer wat dichter, en ziet er wat minder heftig uit dan toen het helemaal rood was... En idd hopelijk vind ik van de winter iets anders! Zit te twijfelen aan Noordwijk/Noordwijkerhout kun je wel lekker buitenrijden in het bos/duin en strand bij de langervelderslag :). Dus is dus wel ideaal!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:46

evdpanne schreef:
Pffff kom net bij stal vandaan was weer erg gezellig.... Ik zou van stal verhuizen maar de staleigenaar deed de laatste tijd nogal moeilijk enz. Net zegt ie toe dat ik dus wel naar die stal mag. Ik helemaal happy! Maar kronkel in de kabel, dr gaan er twee doorverhuizen dus ik zou dan de stal krijgen die dus telkens vol loopt als het regent en waar steeds niks aan gedaan wordt. Lekker banketstaaf terwijl ik dus eerst een ander belooft had gekregen! Maar ja nu heb ik dr dus weer gezeik mee :(. Heb het echt gehad daar! Nog een zomer en in de winter hopelijk naar een andere stal!

Dat je het nog zo lang uit denkt te houden. Persoonlijk zou ik al bezig zijn met zoeken naar andere stalling en als ik iets naar mijn zin zou vinden zou ik geen jaar wachten ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:09

Ik ben al rustig op zoek, ze staan bij ons tot ongeveer oktober buiten op het land dus als ik september/oktober ergens anders terecht kan zou dat super zijn!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:26

jeetje esther, schiet lekker op zo!
je hebt nu wel tijd om op je gemak rond te kijken en te orienteren!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:43

Dat scheelt idd :). In de zomer is de stal niet zo belangrijk, maar ik wil van de winter dat ie toch wel ergens lekker staat! Ik zou naar een grotere stal verhuizen, maar ja nu zou dat betekenen dat ik in de box kom die altijd onderloopt als het hard regent. En dan staat ie op nat stro, vind ik ook geen fijn idee... De staleigenaar heeft daar de hele winter nog niks aan gedaan en gok dat ie dat niet gaat doen ook...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:50

qua ligging is deze stal wel ideaal voor je natuurlijk! Kun je niet overleggen of er zelf (of samen) iets aan doen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:52

Hij is ideaal wat betreft de afstand, maar helaas verder niet meer :(. Er komen steeds meer paarden (en natuurlijk ook stallen) bij maar geen faciliteiten. We zitten nu al zeker in de 50 met aantal paarden en we moeten het doen met een 20x40 bak en een longeerring. De staleigenaar beweerd dat ie pas een extra vergunning krijgt om bak aan te leggen als er 149 paarden staan... Als er zoveel paarden staan dan is twee bakken als nog niks....

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:10

wow dat is wel veel zeg om eerst tewachten tot er 149 paarden erstaan
en dan moeten jullie met zijn allen met 1 bak doen en 1 longeer ring.
en dan hopen dat er een vergunning word uit gegeven voor een exta bak en voor het gemaakt is ben je jaren verder.

Manege waar in van de winter sta hebben ze plaats voor 90 paarden en ze hebben 2 binnen bakken en 2 buiten bakken en 1 losgooi /longeer bak.

vorige manege waar ik gestaan heb is ook bezig met uitbreiding van stallen.
daar staat nu al over de 100 paarden.
maar daar hebben ze 1 grote binnen bak en 1 kleine binnen bak en 3 buiten bakken waarvan 2 stuks een Z bak is en een buiten los gooi padock en een stapmolen.

maar bij jou is het wel een drukte als ze met 1 bak moeten doen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:24

Ja inderdaad :). De bak zou een 20x40 zijn maar denk dat dat zelfs groot is :P. Geloof niet dat ie dat red... Kwam ook een keer op stal waren er nog vier voor mij om te longeren. Dus een minimale wachttijd van twee uur. Dat schiet natuurlijk ook niet op! Stallen mag ie er vreemd genoeg wel bij bouwen. Maar ja die leveren natuurlijk geld op. En zolang er mensen blijven komen hoor je hem niet klagen...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:28

Heey

Dankjulliewel :).

Esther: Vervelend zeg, wel fijn dat je nu rustig kunt zoeken naar een fijne stalling :).

Wij hoeven de rijbak maar met een paar mensen te delen. Er staan in totaal ( met Nouchka en Shaddy erbij) 6 paarden waarvan er 3 af en toe bereden worden.

Nouchka loopt in stap weer helemaal zuiver :). In draf en galop niet maar dat is logisch. Zometeen de wond weer afspoelen want de paddock/wei is erg droog waardoor er veel stof in de wond komt.