[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nope

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:50

Wij hebben grote balen kuilgras €32,50 en een baal stro met tien plakken 1,25 rechtstreeks van het land. als ze eenmaal opgeslagen hebben gelegen kosten ze meer en dit jaar zeker want er is waarschijnlijk stro tekort.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:55

hai de les ging super
hij liep als een trein onder me
alles liep gewoon heel fijn en hij was helemaal wit op zijn benen van het schuim zo heeft hij nog nooit geschuimd Clown Bloos ik had een bonte fries Pling

vandaag heeft hij alleen in de molen gelopen en morgen weer ene land dagje
want vrijdag rijdt celine ermee in de les
ben benieuwd hoe dat gaat ach een voordeel ik geef hem zelf dus als het niet gaat ga ik er wel verder op hahahahahh en laat ik celine les geven Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:27

@ Dinkeygirl: Jij was toch degene die ook in Spanje had gewoont? En weer terug was gegaan, en je paard weer terug mee had genomen?

Want wij zitten te denken om terug te gaan ( Haast wel zeker ). Ik kan het echt niet meer langer volhouden, zit er al een tijdje mee. Het gaat gewoon niet meer, ik mis Nl té erg. Net dus serieus ( Gister ook al ) met mijn moeder besproken, en als mijn stiefvader er is gaan we proberen iets af te spreken, zo snel mogelijk weer terug als het kan naar Nl. Maar ik laat Fue natuurlijk niet achter, die betekent nu te veel voor me. Dus hoe heb je dat gedaan met de transport?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:20

Jemig Es.. Goede beslissing! Hoe lang woon je nu in Spanje? Transport is wel te regelen, via internationaal transport..Moet je even kijken en goed opletten dat je een goed bedrijf hebt die regelmatig stopt.
Vandaag wat fotos gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:20

Oh ja, ik heb hooi van eigen land, had ongeveer 200 pakjes en het laten persen kostte mij ongeveer 100 euro. Door een vriend laten doen.. Dus wat het per pakje kost om te kopen, geen idee..

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 23:16

Genio heeft een tijd bij mij gestaan. Ik kocht hem behoorlijk verwaarloosd met compleet stuk gereden rug. Helemaal uit conditie. Ja waarom? , een schat van een paard waar je voor valt of niet.
Beetje bij beetje ben ik achter zijn geschiedenis gekomen door veel bellen en mailen. Ik heb wat shows met hem gereden. Maar uiteindelijk heb ik meer paarden en koop ik voor me zelf wel eens meer een paard erbij "om op te knappen ". Die moet eens naar een goede nieuwe baas.

De eerste periode dat ik hem adverteerde kreeg ik veel dom vervelende reacties vanwege zijn staart.
Heb toen de advertentie maar weer eens weggehaald.
Enkele maanden later heb ik hem voor de grap eens uitgebracht in Z1, en hij kwam direct met bijna een winstpunt thuis ( 178, toen was 180 winst), gewoon zonder staart, met zijn 152 cm tussen de paarden. ( ........dus die jury leden in het M1 zullen vast wel aan hem kunnen wennen als je hem netjes voorrijdt)

Kort daarop heeft Lennard hem gekocht als leerpaard, hij had problemen met de wissels en daar was Genio een ideaal leerpaard voor. Doe je het niet goed, dan doet hij het gewoon niet, maakt zich verder niet druk.
Mijn idee was dat Lennard hem later zou verkopen aan een oud vrouwtje die er dan wat mee in het bos kon gaan rijden voor zijn goede oude dag, dat idee was bij de koop uitgesproken. Maar goed de volgende blijkt jij Jackywhite dus te zijn.

Ik hoop gewoon dat Genio nu een blijvend thuis kan hebben om van zijn oude dag te genieten.

Ik les inmiddels regelmatig bij degene die hem 10 jaar lang heeft afgericht ( en hem wegens scheiding moest verkopen) Ritje Drenthe - Luik is niet niks, maar gezien lessen zeer de moeite waard. Maar wie weet komen er nog eens meer liefhebbers in Nederland

Trouwens die staart werd hem echt niet IN zijn kont geduwd maar bevestigd aan een staartriem. De staartriem werd op speciale manier aan zadel en rond zijn achterbenen bevestigd.

Op paard en Koets heb ik ZONDER staart gereden, gewoon met lange groene jurk. Trouwens volgens mij heeft Lennard de staart helemaal niet meegenomen en ligt hij nog ergens hier

Op mijn site staan nog wel foto's van Genio : www.andalusiershow.nl

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 23:33

Soeske Lekker rond buikje op de foto! Haha! En een heeeeeeel lief koppie! Ja

Ik heb Grytsje vanavond weer even uitgeprobeerd en ze liep weer prima.
Toen ik haar uit stal haalde vond ik dat haar linkerachterbeen (waar ze maandag kreupel mee liep) bij het kootgewricht wat dikker was.
Waarschijnlijk een stalbeen, want ze liep er verder goed op, ook tijdens het rijden en daarna was het weg.
Morgenochtend en -avond weer les, ik heb er zin in!
Ik heb toch maar besloten dat Lisanne voorlopig nog geen les krijgt op Grytsje.
Ik heb haar vorige week voor de eerste keer op een paard zie lessen en daar moest ze wel erg hard voor werken.
Dit was totaal anders voor haar dan de pony's waar ze op reed en ze had er duidelijk meer moeite mee.
Ze moet nog aan veel dingen werken, en dan kan ze het pas gaan proberen op Grytsje.
In de tussentijd mag ze er wel gewoon vrij op rijden behalve de galop dan.
Als ik al onwijs veel moeite heb om haar rustig en recht te krijgen en op de hoefslag, dan redt zij het al helemaal niet.
Eerst nog maar een poosje oefenen op de manegepaarden dan maar........

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:16

Esmee ja ik had ook altijd heimwee, wij hebben Potijk gebeld, dat is een internationaal paardentransportbedrijf die ook fok- en wedstrijdpaarden doen. Gewoon even googlen en dan bellen of mailen voor een prijsopgave. Maar wat is er aan de hand dan, waarom wil je toch terug? Mag ook via PB?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:52

Yenneke schreef:
Weet een van jullie wat de prijzen tegenwoordig zijn van een baaltje stro en hooi. Is toch ongeveer 8 plakken per baaltje ofzo? Koop al een aantal jaar dit soort dingen niet meer zelf in, dus zou het echt niet meer weten...

Hooi stond vorig jaar hier aan 1.50 per pakje, stro wat goedkoper, maar dat koop ik niet (Lic en Yoshi staan op vlas).
Ik koop nu kleine pakjes voordroog aan 6 euro pp.

Sorry voor het selectief reageren mensen!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:03

esmee wat nu heimwee Huilen

ik hoop dat je een goede beslissing maakt
je mag hier ook je hart luchten hoor meid daar zijn we ook voor
een dikke knuff Ach gut van mij
en potijk heb ik ook goede verhalen over gehoord Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:01

Zo ik ga weer even wat bijreageren, heb het wel allemaal trouw gelezen, maar sorry als ik dingen vergeten ben Bloos Ik heb ook heel veel gave foto's voorbij zien komen!
En er waren meerdere nieuwkomers, dacht ik zo dus: Welkom!

Prinslover, leuk dat je ook hebt meegedaan met dat Intratuin/Pedrigree. Lachen En sta je al in de top 10? Ik niet , red het ook niet denk ik haha!
Saida, gelukkig dat ze alleen wat stijfjes was. En als ze zo mooi loopt te showen als je haar losgooit, neem je camera dan eens mee, kunnen wij meegenieten Pling
Esmee, fijn dat alles zo lekker uitpakt voor jou en Fuego! En kan me wel voorstellen dat Spanje toch niet zo bevalt om er echt te wonen. Maar succes met welke beslissing je ook neemt.
Cinv, ik heb weer lopen kwijlen bij je topic van Invierno! Wat een lekker ding is dat zeg..
Hij lijkt me ook heel fijn te rijden, dat je vriend er zo weer op kon. Maar word hij nu helemaal niet gereden dan?
Yenneke, ik weet niet de exacte prijzen tegenwoordig, maar weet wel dat het giga omhoog geschoten is!
Soeske, wat een lekkere plaatjes weer!!
Peet, fijn dat je les super ging.

Ik ga zo even een topic maken met wat plaatjes van het huis van mn vriend & mij, zet ik de link hier ook even Lachen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:58

Ik heb gereageerd hoor! Knipoog

Essss Kan me voorstellen dat je heimwee hebt! Je zit nu ook wel op zo'n leeftijd dat alles net gaat beginnen. Leuke vrienden, enz. Is toch een hoop dat je hier moet achter laten.
Maar Fuego went echt wel aan ons kikkerlandje hoor! Heb zelf geen ervaringen met internationaal transport. Maar Malin heeft dus wel, dus zou gewoon informeren bij het bedrijf dat zij heeft genoemd!

Kunnen jullie makkelijk terug naar Nederland of heeft je stiefvader net een baan daar?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:03

Ja ik zag het Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:43

Dankje allemaal! Ach gut

We hebben dus besloten om nog een half jaartje te proberen, anders is het namelijk erg snel, gaat het écht niet, dan gaan we terug. Omdat ik echt hele erge heimwee heb, ik hele goede vrienden had in Nl, en tja.. ook nog is een vader in Nl. Dus sinds een paar dagen geleden begin ik ze echt te missen. De school is heel erg moelijk, hele andere mensen.. De taal..

Van alles dus eigenlijk, maar nog even volhouden/proberen, als het echt niet gaat, gaan we terug. Bedankt voor te tip over het transport, zal ik onthouden!

En heel erg bedankt voor de steun allemaal! Lovers

( Stiekem ook heel enthousiast, dalijk weer naar Fuego, eindelijk dan voor het eerst even buitenrijden! )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:45

@ Soeske: Ooooh wat is ie schattig! Mooie foto's!
@ Furia: Zie dat je nieuwe ava hebt, leuk! Moest ik even kwijt Nagelbijten / Gniffelen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:55

Ja he Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:32

Soeke wat een prachtige fotos van hem Pling

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:00

@barrye

Leuk om jou hier tegen te komen. Ik heb het een en ander gehoord van Lennard over zijn verleden en dus idd ook van zijn kapotte rug. En het krijgen van twee zwepen erbij om het in de piaffe te krijgen Huilen Ik zag ook waarschijnlijk jouw startkaart en uitslag lijst in genio zijn papieren zitten? De jury kon niet om genio heen en vandaar dat ik ook winst met hem heb gereden in het M1 , rare opmerkingen of niet genio blijft een topper en dan geen punten geven valt gewoon te veel op Tong uitsteken

Ik heb zes jaar geleden eens in het m gestart met een jong paard en het was dus even wennen weer maar met genio geen probleem, ik heb hem drie keer gestart om er weer in te komen omdat het zolang geleden was maar ga nu mijn 6 jarige kwpner starten.

Het staart verhaal heb ik dan verkeerd begrepen ik begreep dat hij in zijn kont zat en aan een staartriem aan het zadel.

Een oud vrouwtje ben ik niet (altans 23 jaar is niet oud toch Haha! ) maar ik rijd wel veel bitloos met hem in het recreatie park achter mijn huis. Een paar keer per week en les een keer per week bij lennard.

Hij blijft voorgoed bij mij en heb dan ook met lennard afgesproken dat mocht ik hem echt niet meer kunnen onderhouden hij terug naar Lennard gaat. Hij is net zo gek op Genio als ik maar ik weet nu al 100% zeker dat hij nooit meer weg gaat. Genio blijft voor altijd bij mij.

Wel zou ik graag alle informatie willen hebben die jij hebt over Genio want ik ga een site voor hem maken (geniotheboss.nl nog niet actief) en zou dan van alle vorige eigenaars wat over hem willen schrijven. Dus als je email adressen hebt en fotos heel graag (uiteraard met je eigen copyright erop)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:16

Bedankt voor de leuke reacties Haha!
Saida, gelukkig valt het mee, maar wel ff in de gaten houden.. Goed dat je Lisanne nog ff bij de pony's laat..
Ess, Sterkte..

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:39

Ik kom even " Hoi " zeggen ....
En ga bijlezen....das een hele klus denk ik.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:48

Het gaat niet zo goed meer.. Verdrietig

Ik liep met hem uit z'n stalletje, en hij deed een hele rare beweging met zijn been, ik denk dus gewoon verstapt. Lekker borstelen, toen even gelongeert, er waren lessen. We merkte al dat er iets was aan zijn been, maar we dachten omdat we gisteren niet waren geweest ( Ruzie met mijn moeder ) lag het misschien daaraan. Uit de wond kwam pus, zag er niet zo goed meer uit, opgezwollen. Maargoed, de stap zag er nog wel redelijk uit, maar niet 100%. Even draven proberen, en dat deed gewoon pijn om te kijken, hij tilde heel zijn been niet meer op. Het was zó duidelijk te zien. Gelijk gestopt, de zoon van de manege eigenaresse even gekeken. En na even gepraat te hebben besloten om het af te spoelen en hem terug in stal te zetten, en zo snel mogelijk de da laten komen. Dus ik heb de wond weer afgespoten, de ene kant prima! Ziet er goed uit, geen pus ofzo, gaat al dicht, en aan de andere kant.. Komt pus uit, opgezwollen, open.. Daar tilt ie dus ook telkens zijn been op, hij heeft vreselijke pijn daar, dus waarschijnlijk heeft ie daar een infectie opgelopen Verdrietig .

Manege eigenaresse heeft gelijk geregeld dat morgenochtend vroeg de da komt, ik hoop dat het goed komt, vast wel. Echt zielig om te zien hoe je eigen paardje pijn leid, hij kon er haast op staan.. Verdrietig

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:50

Soeske: Geweldige foto's van Goya! Mooie kwaliteit ook. Hij kijkt echt weer lekker snoezig! Haha!

Esmee: Jeetje, wat is dat nou.. Had ik niet van je verwacht, ik kreeg de indruk dat je het daar wel erg leuk vond? Misschien veranderd er nog een boel in dat halve jaar, en krijg je het toch nog heel leuk. Maar kan heel goed begrijpen dat je heimwee hebt! Hoe was het op Fuego buiten?

Saida: Goede beslissing hoor, dan nog maar even op de manege paarden, maar daar leert ze ook veel van! Ja

Furia: Nee, helaas ik sta ook nog niet in de top 10. Beetje jammer dat je ook niet kunt zien hoeveel stemmen je nu hebt he.. Zou weet ik toch ook niet hoe ik ervoor sta, maarja Knipoog Ik mis Madelief hier in het topic, die is zeker druk met school enzo? Ik neem ook even een kijkje in je topic Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:01

Prinslover schreef:
Soeske: Geweldige foto's van Goya! Mooie kwaliteit ook. Hij kijkt echt weer lekker snoezig! Haha!

Esmee: Jeetje, wat is dat nou.. Had ik niet van je verwacht, ik kreeg de indruk dat je het daar wel erg leuk vond? Misschien veranderd er nog een boel in dat halve jaar, en krijg je het toch nog heel leuk. Maar kan heel goed begrijpen dat je heimwee hebt! Hoe was het op Fuego buiten?

Saida: Goede beslissing hoor, dan nog maar even op de manege paarden, maar daar leert ze ook veel van! Ja

Furia: Nee, helaas ik sta ook nog niet in de top 10. Beetje jammer dat je ook niet kunt zien hoeveel stemmen je nu hebt he.. Zou weet ik toch ook niet hoe ik ervoor sta, maarja Knipoog Ik mis Madelief hier in het topic, die is zeker druk met school enzo? Ik neem ook even een kijkje in je topic Knipoog

Het gaat niet zo goed met hem, lees maar de bericht boven jou van mij.. Verdrietig

Ja.. Ik had het zelf ook niet verwacht, maar nu ga ik toch wel iedereen missen. Maar ik ga het nog een jaartje bekijken, en het ligt vooral aan een meisje op school, en die is volgend jaar weg.. Clown

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:02

Ja balen is dat he, dat je niet kunt zien hoeveel stemmen je hebt..
Esmee, ik schrik ervan!! Hoop dat alles goed komt!

Zo ik heb lekker mezelf een beetje opgetut en ga zo naar de film Stardust, een fantasyfilm en daar hou ik echt van! Fantasy films/ boeken met veel elfjes en ridders en heksen, geweldig.