[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:40

ilona; welke wedstrijd is dat? die barokke of die andere? Gaaf hoor! ik ga duimen! *laat even weten hoe en wat, misschien kom ik wel kijken!*

Esther: naa shannon was wel blij thuis te zijn en heeft hier ook genoeg mannen ;) daar moest ze eerst weer uitgebreid mee kroelen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:41

Haha, Chico deed heel bitchy tegen Soc, hij miste zn wijfie volgens mij wel _O- hahaha! Hoe ging je les? Ik ga de 11e in Delft!! Spannend := . Krijg kriebels als ik eraan denk :') . Is geen barokke, die reageren niet op mailtjes helaas :( .

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:48

goed! was wel weer lekker om dressuur te doen! Van de week training weer oppakken :D Heb dr net even met pessoa gelongeerd en galop overgangen geoefend!

Tsjah hoe leuk soc ook is, hij is niet zo sexy als shannon ;)!
Owja daar was het..laat even weten als je de tijd weet!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:52

Ilona waar in Delft :o
Nee we rijden op het momend nog niet op Baron hij mag vakantie vieren en ik denk niet dat ie het zo erg vind :Y)
Ik heb jullie foto,s gezien Mies en Ilona erg leuk ik zou het ook wel willen. :D

Zo net wezen zwemmen met Jesse.
heerlijk. :D

ga ik de deur uit warm dat het is en zwetend aankomen in het zwembad kom ik met jesse uit het zwembad is het afgekoeld en het regent.
gelukkig had ik voor Jesse een bodywarmer bij me maar voor mij niks.
en ik moest nog een half uur terug fietsen tegen de wind in en de druppeltjes hahaha.
oke het is goed voor me al dat extra hard trappen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:09

Heey

Machonito: Wat een heerlijke foto's :D. Ontzettend veel sterkte voor je kleine mannetje ( voor jullie natuurlijk ook).

Ilona: Fijn dat Chico zich super gedroeg op vakantie :D. Alvast heel veel succes.

Dankjulliewel voor de tips. We hebben nog niks aan de wond gedaan en vanochtend zat er weer een mooie dikke korst op :D.

Hier foto's van de wond. Deze zijn gister ochtend gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:53

Wat een haar al op dat beentje hihi! Fijn dat het mooi geneest!

Heid, ik ga bij Prometheus ruiters starten! Kom je kijken :D ?! Iemand moet nog een proefje voorlezen hihi :D . Ohh lekker zwemmen zeg! Leuk dat je dat allemaal met Jesse doet!

Mies, jaa lekker he. Ik ga vandaag weer een poging wagen := Eens kijken hihi. Moest natuurlijk weer meteen een heel weekend weg :( . Balen hoor.. Maar hij was blij me te zien gisteren, alleen heb ik toen niks meer gedaan! Hoop dat ie net zo lief is vandaag :P .

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:06

Ilona: Dat afgeleid zijn ken ik ook :P. Staat er een vriendin tegen me aan te praten en let je even niet op :). Ach hopen dat het gewoon een fase is en ze er weer over heen groeien :D. Wij hebben bij ons op stal toch al zo'n handige bak, er staat te veel omheen... Dus telkens weer iets nieuws om van te schrikken... En ook mensen die achter de schuur vandaan komen, dat is ook best wel spannend!

Michelle: Hahahaha Shannon moet al dr contacten goed onderhouden zo te horen :).

Angela: Gelukkig geneest de wond goed!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:02

Shanna: Oeh, pijnlijk! Ik heb er eens tussen gestaan toen de trap bedoeld was voor het paard waar ik naast stond. Ik wilde nog zeggen dat die ruiter (echt zo'n beginner met geen zak verstand van paarden) wat afstand moest bewaren als ie passeerde, maar daarna zag ik alleen nog maar sterretjes! Ik heb de hoef nog jaren in mijn dijbeen gehad. Als je goed kijkt zie je die nu nog staan! Volgens mij waren mijn pondjes te veel mijn redding voor het bot! Heel veel sterkte! Dat gaat alle kleuren van de regenboog krijgen! Waar ben jij precies geraakt?

Heidi: Wat ziet Jesse er schattig uit in dat t-shirtje! Heb ik die niet eens eerder gezien? :D Hoe denkt hij over auto's? Want ik heb een paar truitjes van Basje en tja, dat is allemaal rood van Cars (Disney). Als je wil, bewaar ik ze voor je. Weet je al meer, wanneer Jesse aan de beurt is? En wat ziet Baron er goed uit! Zo! Petje af. Heel veel sterkte de komende tijd! :(:)

Wanda: Graag via PB. Wie was je fysio en wat kostte het je? Ik dub er over om Sam eens te laten nakijken. Hij heeft een paar jaar geleden een flinke smak gemaakt op straat en ergens vermoed ik dat ook bij hem hier en daar wat hulp van de expert nodig is.

Ilona: Toen ik tegen een inwoner van Ammerzoden zei dat ik naar de Duinen wilde, werd ik al voor gek verklaard. ;) Hier weten ze dat je er vanaf half juni beter niet kan wezen. Daarvoor valt het reuze mee. Het zal wel september zijn eer we onze paarden er weer in wagen. Op de Utrechtse Heuvelrug schijn je er helemaal geen last van te hebben, dus mss dat we een keer bij Rhenen gaan rijden! Daar is de omgeving ook erg mooi. Hebben jullie de snelheid nog gemeten? Sam vertrekt met een gang van 61 km per uur. Daarna kon de teller het niet meer bij houden.. :+

Esther: Ik heb dat gedoe met Sam ook wel eens en dan werk ik naar zo'n hoek toe. Dan rijd ik er eerst niet doorheen en elke ronde ga ik er een stukje dichter langs met stelling naar binnen. Bij Sam werkt dat! Of ik laat hem gewoon even rustig kijken en vaststellen dat er niks is. Dat wil ook wel eens helpen. Alleen werkt dat niet als ie dan gelijk krijgt, omdat er wél wat is. Dan moet ik het daarna op de eerste manier proberen. Een rolluik bijvoorbeeld, dat bijt!

Heidi: Haha! Heeft het bij jullie ook geregend? Ik ben druk met de was. Beddengoed hang ik buiten te drogen, zie ik in ene regen vallen! Basje ging zelfs naar buiten om zijn fietsje maar even binnen te zetten. haha. Ach, heb je meteen lekker gedoucht! Als je zo moet doortrappen, mis je je jas ook niet, of wel?

Angela: Idd niks aan doen! Met wat geluk zie je er straks helemaal niks meer van! Het geneest mooi, zo te zien.

Esther: Bij mij kon ik er de klok op gelijk zetten toen Sam jonger was. Dan ging ik gezellig babbelen met iemand aan de kant en Pieuw! Daar ging Sam! Die deed dat om mij terug bij de les te roepen. Tegenwoordig vindt hij het wel best dat ik dat doe, want dan hoeft hij niet te werken. :D

Door de warmte hebben onze paardjes vrij. Zowiezo gaan we morgen op vakantie en tja, dan zie ik het nut niet zo. :o Dus Sam staat lekker uit te buiken op de wei. Des heeft ook al even vakantie. Enne, ik heb het ook druk want Bassie heeft eindelijk ontdekt waar de wc voor is en dat is me interessant. Ik denk dat ik er nu minimaal 4 keer per uur sta zo ongeveer, maar hij is vannacht drooggebleven en ook overdag blijft hij droog! Dus ik heb nu nog 4 onaangebroken pakken pampers staan, die waarschijnlijk niet gebruikt gaan worden! Ach, de Jumbo neemt ze vast wel terug. :P
17 juli heeft Sabrina haar debuut. Ze gaat meedoen aan een Bixie wedstrijdje op de club. Nu alleen nog even een wit bloesje bemachtigen in haar maat.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:12

Ik ben geraakt op mijn linkerbovenbeen, midden-midden-buitenkant. Net zoiets als zuidzuidwest. Volg je m? :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:20

Haha, ja! Bij mij was het rechts. Balen joh! Windevrouwe weer een paar dagen vrij of lukt het rijden nog? Ik liet het wel even uit mijn hoofd toen weet ik nog.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:24

Ik ook... ik kom amper in/uit bed/stoel, van de trap af/op, naar de plee, ben al blij als ik zonder dat mijn lichaam stopt kan lopen. Zo nu en dan slaat de zaak gewoon even dicht. Heel gek.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:53

Anouk: Zo ga ik ook te werk meestal ;). Aandacht weer even bij mij krijgen en als ie dan niet oplet :P. Uiteindelijk komen we er wel weer :D. De vorige keer ging ie er netjes doorheen, heb hem gewoon de hoek doorgepraat en flink beloont :).

Shanna: Oei dat klinkt minder! Hopelijk wordt het snel weer beter!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:22

Iloon, klopt.. vrijdag.. Spannend, jullie debuut!
Moppielover, heelt mooi he.
Anouk en Frank, veel plezier op vakantie!
Shanna, sterkte!

Zo, heb Goya wel gereden afgelopen dagen, heel vroeg haha.. Maar heb nu echt enorme last van knie.. Vandaag voor vooronderzoek geweest in ziekenhuis, ik ben gezond dus mag geopereerd worden.. Nog 2 daagjes werken en dan onder t mes.. Hoop echt dat ze wat vinden, doet echt enorme pijn

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:41

Heey

Shanna: Beterschap :(:).

Soeske: Heel veel succes en sterkte :(:). Ik hoop mee dat ze wat vinden en dat ze er iets mee kunnen :(:).

Net is de VA geweest. De nietjes zijn eruit. De wond is weer helemaal open omdat er wildvlees vormde. Dat heeft hij eraf gehaalt zodat het nu netjes kan helen. Het is echt een hele nare wond. Gelukkig wel wat kleiner dan 2 weken geleden. Nu moeten we het afspuiten en 1x per dag insprayen met acederm ofzo.
Nouchka loopt nu ook weer een beetje kreupel.

Morgen komen foto's van de wond.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:45

Acederm gebruikte ik ook vaak op wondjes, kreeg alleen van iemand te horen dat je daarmee moet uitkijken als ze in de volle zon lopen. Hopelijk heelt het weer helemaal netjes!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:47

We spuiten het ook 's avonds erop ;). Omdat mijn moeder en ik dat 's ochtends niet kunnen en mijn vader lukt dat wel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:50

Handig ;). Shaggy schrok zich rot de eerste keer van de spuitbus :). Nu heeft ie er niks meer van :P.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:51

Haha, Nouchka schrok niet echt, ze keek wat hij daar deed maar verder vond ze de spuitbus prima :). Alleen Shaddy niet, die vind sprays heel eng en die ging dat ook achteruit lopen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:53

Gelukkig maar dan!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:54

Moppielover, dankje! Fijn dat de nietjes eruit zijn. hoop dat het goed gaat helen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:01

Hier vast 2 foto's van de wond.

Afbeelding

Afbeelding

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:10

Nou, ik ga eens een poging wagen om te reageren... :D (zie vaak door de bomen het bos niet meer en met de eigen namen ga ik vast nog hier en daar de mist in..)

@Machonito (Heidi?): Mooie foto's van Baron. Hoe oud is hij als ik vragen mag? Hij lijkt wel een beetje op mijn sprookjespaard...Ik lees al een tijdje mee, maar problemen met je (overigens superschattige) ventje heb ik echt helemaal gemist. Was is er met hem? In elk geval veel succes met de operatie!

@Prinslover (ilona?) De planning is dat hij in augustus hier naartoe komt. Hopelijk gaat dat ook allemaal lukken! Hangt natuurlijk ook van het vervoer af. Het duurt me zowiezo al veeeeeeeeel te lang!! :D Maar, de transport beschermers zijn al aangeschaft en gepast. En natuurlijk liep hij als een eend met die dingen, hahaha. Tis toch ook zo'n lekker ding! <3 En leuke pics zeg! Krijg spontaan zin in vakantie!!

@Shanna: Aauuuuuw!!!!!!!!!!! Dat is echt niet leuk. Ik kan me voorstellen dat je er behoorlijk van schrikt, buiten het feit dat het gewoon erg zeer doet! Ik hoop dat het gauw minder pijn doet en dat je zondag lekker op wedstrijd kan! Hoe is het met Dylano?

@Moppielover (weet echt je naam niet...sorry): Fijn dat veulie's been goed lijkt op te knappen. Madje heeft ook een wond opgelopen als veulen, en het litteken is nog steeds zichtbaar (een flinke jaap is dat ook geweest aan het litteken te zien) maar hij heeft er nooit last van gehad. En succes met het vinden van een bijrijder voor Shaddy. Lijkt me erg moeilijk voor je, dat je het zelf niet kunt. Maar hopelijk is dit de oplossing voor zolang als het nodig is. (enne, ben ik nou zot of is er ook iemand met de naam shaggy voor een paard?)

@Zilfstar (sorry, ook jouw naam is me ontgaan...): Wat fijn dat de masseur/fysio Jippe goed heeft kunnen behandelen. Nou nog even flink doorpezen en dan lekker vakantie! Heel veel plezier alvast!

@Lakshmi: Spannend allemaal zeg. Hoe gaat dat nou, een huwelijk in Tunesie? Ben wel heel benieuwd naar foto's tegen die tijd. Doen je paarden ook nog mee in de ceremonie?

@iedereen die ik vergeet.....................sorry. Zal ooit wel een keer al jullie namen en paarden uit elkaar gaan houden! :D

Dan zelf nog een vraagje aan iedereen.. Is er een verschil tussen een osteopaat en een masseur/fysio? Dit naar aanleiding van het volgende.. Madje heeft al een jaar niets meer gedaan. Mede doordat de (nu nog) eigenaresse heel veel met haar gezondheid te kampen heeft, deels omdat hij het zadel niet meer accepteert. Van wat ik heb gezien toen ik bij hem was, zit zijn rug echt mega vast. Je kan overal op drukken, maar hij reageert echt helemaal niet. Ook niet boven zijn lendenen, wat dus wel een reactie op moet leveren. Zo'n beetje als een hamertje tegen je knie. Maar niets dus. Je kan het ook zien aan zijn lopen uiteraard. Nou twijfel ik of ik een osteopaat laat komen nog voor zijn vertrek. Ze zijn hier ook wel hoor, daar niet van, maar ik zou het prettig vinden als hij met een minder pijnlijke rug de vrachtwagen op gaat, en de keus in nederland is veel groter. Wat zijn jullie ervaringen? En wie raden jullie hiervoor aan in Brabant/Zeeland? En laat ik dan een osteo komen of een fysio? Alvast bedankt voor het meedenken. (ik heb een filmpje waarop je kan zien hoe hij loopt. Hij is normaal heel erg ruim, maar nu dus niet.)

Verder dus nog geen ontwikkelingen, maar ik hou jullie op de hoogte!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:24

Voor zover ik weet is het goed met Dylano! Geen bericht goed bericht ;)
Wil van de week nog weer even langs, maar moet ik even kijken hoe het met mijn been gaat. Op dit moment ben ik niet in staat om de scooter tegen te houden. Links is je standbeen en dat houdt 'ie niet.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:31

Angela -> Ik neem aan dat de laatste foto's van eerder waren, en de foto's daarvoor van hoe het er nu uitziet?
Op de eerdere foto's ziet het er nml dicht uit, en erg rustig.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:20

Emerald, jaa was heerlijk hoor, zo'n paardenvakantie, een echte aanrader :D ! En dat als een eend lopen ken ik _O- haha. Mijn paard ook! Gebruik ze nu eigenlijk bijna niet.. doe springschoenen en peeskappen om.. Maar voor een langer reis wel verstandig! Wbt osteo of fysio weet ik ook nooit zo goed := .

Angela, oef, dat ziet er niet zo lekker uit! :(:) Hoop dat het snel weer dicht is!

Esther, hahaha, of ik over Chico hoor :') . Net zo! :D Maar ach, vandaag wassie heeel lief, ook in de spookhoek, kanjer <3 .

Anouk, lekker zeg, morgen naar Spanje :D !! Heerlijk, geniet er van! Sam en Des aan de vakantie ook, logisch, lekker voor ze! Haha, nee we hadden geen meter, maar hij ging echt hard!