= Openlijke geweldplegingCitaat:Mijn vriend ontwijk de klap en houd de koffer stevig vast die jongen kijkt naar de koffer maar pakt hem niet en geeft mijn vriend een kopstoot en toen haalde mijn vriend gelijk uit.
Een tegenaangifte lag in de lijn der verwachtingen, want hij is uiteindelijk ook mishandeld door jouw vriend.Citaat:2 weken laten heeft de politie de jongen op het bureau laten komen voor een paar vragen en toen hebben ze hem verteld dat er een aanklacht is ingediend tegen mishandeling en toen heeft hij een aanklacht tegen mijn vriend ingediend.
En terecht, want;Citaat:Nu is het in behandeling bij politie want die vinden de getuigen verklaringen niet voldoende
Jouw vriend en zijn collega zijn weliswaar werkzaam voor een geldtransportbedrijf, maar zijn niet beeedigd. De verklaring die zijn collega heeft afgelegd geeft onvoldoende bewijs. Was hij beeedigd ambtenaar geweest, dan lag de zaak alweer anders. Maar zijn collega was partij in deze zaak en heeft binding met jouw vriend. Dus geheel onpartijdig is hij natuurlijk niet. Uiteindelijk onderzoekt de politie beide kanten, die van jouw vriend, maar ook die van de tegenpartij.
De ambulance broeder heeft weliswaar achteraf het letsel van jouw vriend gezien, maar heeft de vechtpartij niet daadwerkelijk zien gebeuren. Dus daar hebben ze verder ook niet heel veel aan. Het bewijst alleen dat het letsel wat jouw vriend had, daadwerkelijk het letsel is wat is ontstaan door een trauma (in dit geval de vechtpartij).
Wat de omstander daadwerkelijk heeft gezien weet ik niet, maar ervaring leert dat er vaak sprake is van 'klapgetuigen', oftewel... Ik hoorde een harde klap en vervolgens zag ik 2 auto's tegen elkaar aan staan.
Zulke verklaringen voegen helaas weinig toe en dan zal inderdaad nader onderzoek gedaan moeten worden. Als ik het zo hoor, zijn ze er wel heel serieus mee aan de slag gegaan. De tegenpartij heeft gewoon het recht tot het doen van aangifte, evenals jouw vriend. De politie is wettelijk verplicht naar aanleiding van die tegenaangifte nader onderzoek te doen.
Dikke kans dat het uiteindelijk een sepot wordt richting de tegenpartij. OM is over het algemeen niet zo happig op mensen die in een strafzaak met tegenaangiftes gaan smijten...
Ik zou me niet te druk maken... Er rolt in het ergste geval een geldboete uit...