[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:12

Citaat:
Mijn vriend ontwijk de klap en houd de koffer stevig vast die jongen kijkt naar de koffer maar pakt hem niet en geeft mijn vriend een kopstoot en toen haalde mijn vriend gelijk uit.
= Openlijke geweldpleging

Citaat:
2 weken laten heeft de politie de jongen op het bureau laten komen voor een paar vragen en toen hebben ze hem verteld dat er een aanklacht is ingediend tegen mishandeling en toen heeft hij een aanklacht tegen mijn vriend ingediend.
Een tegenaangifte lag in de lijn der verwachtingen, want hij is uiteindelijk ook mishandeld door jouw vriend.

Citaat:
Nu is het in behandeling bij politie want die vinden de getuigen verklaringen niet voldoende
En terecht, want;

Jouw vriend en zijn collega zijn weliswaar werkzaam voor een geldtransportbedrijf, maar zijn niet beeedigd. De verklaring die zijn collega heeft afgelegd geeft onvoldoende bewijs. Was hij beeedigd ambtenaar geweest, dan lag de zaak alweer anders. Maar zijn collega was partij in deze zaak en heeft binding met jouw vriend. Dus geheel onpartijdig is hij natuurlijk niet. Uiteindelijk onderzoekt de politie beide kanten, die van jouw vriend, maar ook die van de tegenpartij.

De ambulance broeder heeft weliswaar achteraf het letsel van jouw vriend gezien, maar heeft de vechtpartij niet daadwerkelijk zien gebeuren. Dus daar hebben ze verder ook niet heel veel aan. Het bewijst alleen dat het letsel wat jouw vriend had, daadwerkelijk het letsel is wat is ontstaan door een trauma (in dit geval de vechtpartij).

Wat de omstander daadwerkelijk heeft gezien weet ik niet, maar ervaring leert dat er vaak sprake is van 'klapgetuigen', oftewel... Ik hoorde een harde klap en vervolgens zag ik 2 auto's tegen elkaar aan staan.

Zulke verklaringen voegen helaas weinig toe en dan zal inderdaad nader onderzoek gedaan moeten worden. Als ik het zo hoor, zijn ze er wel heel serieus mee aan de slag gegaan. De tegenpartij heeft gewoon het recht tot het doen van aangifte, evenals jouw vriend. De politie is wettelijk verplicht naar aanleiding van die tegenaangifte nader onderzoek te doen.

Dikke kans dat het uiteindelijk een sepot wordt richting de tegenpartij. OM is over het algemeen niet zo happig op mensen die in een strafzaak met tegenaangiftes gaan smijten...

Ik zou me niet te druk maken... Er rolt in het ergste geval een geldboete uit...

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:47

Bedankt allemaal!

Saida, ja, we zijn van plan het zuring weg te halen en aan te stippen met gif maar het komt er even niet van.. Drukte, en ben je vrij regent het (zoals vandaag)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:02

elise - ik vindt het ook niet meer dan normaal dat de tegenpartij ook aangifte doet en dat is hem ook goed recht. Maar het enige wat ik niet snap is waarom die pas aangifte doet 2 weken later als de politie hem op gesprek vraagt want dan zijn de meeste blauwe plekken al redelijk weg getrokken lijkt mij.
en hij is ook niet naar een dokter geweest terwijl mijn vriend een verklaring heeft van de tandarts en de dokter van wat er gedaan is als behandeling.

voor de rest maak ik mij ook niet zo druk

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:04

Tja... waarom bijt een hond als je aan zijn staart trekt?!?!

Oftewel... meer regel dan uitzondering dat ze achteraf tegen aangiftes doen...

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:17

Fijn die kiespijnen hier...

Ik heb nog nooit last gehad van mijn gebit, ook niet als er wat mis is...echter na de laatste keer dat ik naar de tandarts ben geweest.... Moest een paar kleine gaatjes vullen en sinds dien (al 3 kwart jaar) doet mijn gebit pijn, breekt aan alle kanten af en mijn voedsel verwijnt tussen mijn kiezen in plaats van in mijn maag.
Echt, zo balen, ik had nooit ergens last van hier voor! Dus je snapt het wel...nu wil ik ook niet meer terug, straks maakt hij het alleen maar erger.

Suus; Brammie doet het leuk zeg!! Ik zou alleen bij zo'n kleintje mijn handen wat lager doen.

Ik heb overigens besloten dat mijn shetje Joekel verhuizen mag.
Hij is jaaaaren het beste maatje van Bobby geweest en de 2 konden ravotten als geen ander.

Echter Joekel werd wat sneller "volwassen"dan Bobby en daarnaast kwamen er andere paarden, zodat Bobby al snel met andere begon te ravotten en Joekeltje er ook lekker bij liep, ook is hij en tijdje Taco's weidemaatje geweest.

Met de komst van Cantaor is hij Cantaor's weidemaatje geworden. Maar je begint echt te merken dat hij het opboxen tegen de groten vervelend begint te vinden, hij wordt een beetje chagerijnig zelfs ook bij Bobby.

Daarnaast ging ik vroeger nog wel met het karretje het bos in met hem, maar waar ik nu woon kan dat niet, dus heeft hij ook niet echt wat te doen.

Nu krijgt Engreida bijna een veulen (de banden zijn al aan het verslappen ) En durf ik Bobby niet bij het veulen te laten, want ik weet zeker dat hij het veulen af probeert te pakken.
Daarom hebben we gisteren Bobby eens bij Cantaor gezet om te kijken hoe die het kunnen vinden samen en die bleken het zeeeer goed met elkaar te kunnen vinden Cantaor helemaal blij dat hij echt schoftje kon kriebelen met een paard, Bobby blij dat er nog iemand onder de indruk was van zijn inponeer gedrag

Oftewel, Cantaor en Bobby zullen weidemaatjes gaan worden en nu probeer ik voor Joekel een nieuw huisje te vinden.
Graag wel met in iedergeval 1 soortgenoot die hij echt in de ogen kan kijken, anders heeft het geen zin.

Joekel is een gezonde ruin van 11 jaar oud, waarvan 10,5 jaar in mijn bezit. Hij is 98 cm en zwart van kleur. Geen last van exceem, nooit bevangen geweest, terwijl hij altijd de wei op is gegaan vroeger ook 24/7. Altijd keurig ontwormd, bekapt en geent en uiteraard met paspoort.

Hij is bereden en betuigd, braaf, maar wel met wat shetstreken

Hij heeft ook iets aparts. Hij draaft namelijk meestal niet, maar loopt liever in een soort tolt, wat heerlijk zit voor kinderen. Hij kan wel draven, maar doet dit eigenlijk alleen als hij lekker uit zijn dak gaat.

http://www.mijnalbum.nl/Album=YSVZSQW8

Dus als iemand nog een leuk shetteke zoekt...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:18

Hallo weer allemaal!

Heb bijgelezen maar ga het niet redden om te reageren sorry.

Shanna, welkom hier :D
Jij dus ook gevallen voor het barokke ras.

Heb weer een heerlijk weekend tussen de Andalusiers gehad..
Heerlijk gereden en met mijn ruinenvriend weer een stapje verder gekomen.

Nathaly, hele mooie foto's!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:26

Ja hoor Kelly, ik had er al wel jaren al een zwak voor :')

Goedemorg... middag :+

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:00

Saida: Zijn schouder is gelukkig al een stuk beter. Hij loopt weer goed daar. Jeannette (homeophaat) heeft Traumeel druppels opgestuurd en die krijgt hij nu. Ze wilde langskomen, maar vond het belangrijker dat ik foto’s en echo’s liet maken. Ze komt hem wel nabehandelen.
Ik ga eens kijken naar maisbrokken. Hij heeft wel maismeel gehad, maar daar werd hij nu ook niet dikker van.
Ja, die zachte rare geluidjes maakte Rowena ook eerst, maar voor je het weet vraag je je af waar de volume knop zit.
Hoe gaat het nu met Rick?
Fijne vakantie. Lekker hoor 5 weken. Ga je nog weg?

Lobke: Wauw, wat een mooie foto’s.

Denise: He wat naar dat ze nou toch is overleden.
Waarom krijgt je vriend de schuld? Hebben ze niet gezien hoe hij er uit zag?
Och ik zie de verklaring van Elise al. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Balen zeg in je vakantie niet kunnen lopen. Waar was je heen gagaan?

Annash: 1 ding is zeker. Je bent gek op paarden.
Slim die zekerheid. Had ik Esther ook al geadviseerd, maar die is erg eigenwijs.
Mooie foto’s. Ziet er mooi uit. Hele combinatie bedoel ik dan.

Eshter: Och jee, Shaggy is opgegroeid met een fries. Denkt hij dalijk dat alle friezen lief zijn. Ik hoop dat Atlas hem leuk vind, kunnen ze misschien met z’n 2en spelen.

Elise: Nu weer kiespijn. Het zit je ook niet mee!!

Anouk: Atlas heeft geen tanden meer. Al vanaf zijn 12de niet meer. Wel kiezen, en die zijn pas gecheckt en gevijld. Hij staat er inmiddels al ruim 4 jaar en is al erg gewend daar.
Rowena was 9 weken te vroeg geboren.

Nies: Wat ellendig zeg. Ik hoop voor je dat je snel toch een oorzaak vind voor het gedrag van je paard. Succes.
Misschien dat je mijn homeophaat kan proberen. Zij vind ook altijd van alles. Misschien dat zij jou kan helpen. http://www.horsebodybalance.nl

Sanne: Dat nee leren ga ik eens proberen. Hij krijgt nu steeds meer praatjes en hoop dat ik binnenkort weer meer met hem mag doen. Donderdag komen ze foto’s en echo’s van de rug maken. We stappen nu zo’n 10 a 15 minuten met hem.
Zijn schouder geneest redelijk snel vind ik. Hij loopt daar niet meer kreupel op.

Jell: Wat leuk. Ik ken Wilrieke Uiterweerd die ook op die foto met haar fries staat. Ben er een keertje bij haar les wezen kijken. Ziet er goed uit. Helaas vond ze Katwijk te ver weg om les te geven.

Atlas had gister een uibui. Hij is gaan scheuren over het land en heeft daarbij flink gebokt. Gelukkig was ik op de hoogte gesteld en had me al bedacht dat hij misschien weer kreupel zou lopen. Het viel gelukkig mee, maar hij was wel erg stijf. Donderdag de foto's en echo's van zijn rug. Ben er erg zenuwachtig voor. Als ik er al aan denk wordt ik misselijk.

Vandaag heeft Rowena afgezwommen voor haar baby-peuterzwemmen B1. En is geslaagd. Geheel onverwachts deed ze toch examen. Ze vonden haar goed meedoen en gegroeid in het water.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:15

Hallo allemaal!

Harstikke bedankt voor de mooie complimenten!

Ik zit nog steeds ergens een beetje op een roze wolk.. hahahaha..
Het was inderdaad erg warm met de jurk aan, maar toch had ik hem er niet voor willen laten.. zuch... ik ga hem echt wel af en toe nog een keerje aandoen.. eerst maar eens naar de stomerij brengen.. en laten herstellen.. zit een scheur in.. gelukkig op een naad, dus dat is te repareren..

Voor iedereen wens ik een fijne droge dag, hier schijnt de zon, met een stevige wind, wel frisjes maar best lekker na die warme dagen.

Groetjes Nathaly

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:18

Die jurk gaat in de kast en je trekt hem nog 1 keertje ofzo aan.
Ik wilde hem ook nog wel eens aan. Hij ligt bij mij al ruim 6 jaar op de kast en heb hem nooit meer aangedaan.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:16

Maar goed dat ik de jurk van mijn zus heb mogen dragen.
Geen problemen met dat ik het jammer vindt om 'm weg te doen! :D

Cyrina -> Succes met de verkoop van Joekel!
Helaas niets voor mij. :n

Eline -> Hopelijk heeft Atlas het met zijn gekke bui niet erger gemaakt dan het al is.....
Gefeliciteerd met Rowena haar diploma!
Wat moeten ze kunnen voor dat diploma?
Wij gaan idd nog een weekje weg, naar de Veluwe en Rintske gaat mee. ;)

Vanmorgen onweerde het dus heb ik eerst de bui afgewacht en ben ik pas om half 12 naar stal gegaan.
Rintske stond lekker rustig in haar stal te dutten. :Z
Heb haar even lekker aan het werk gezet; longeren in de longeerring met wat balkjes.
De ondergrond is redelijk zwaar maar wel te doen.
Ik liet Rints meteen wat rondjes over de balken stappen, maar toen ik haar in draf zette ging ze galopperend over de balken.
Toen eerst maar even wat stoom af laten blazen en wat rondjes laten galopperen vóór de balkjes langs en in de andere hoek van de longeerring.
Daarna weer opnieuw geprobeerd en toen deed ze braaf wat ik vroeg.
Ik heb haar al een hele poos niet meer gelongeerd, maar het viel me helemaal niet tegen.
Ik kon duidelijk zien dat ze wéér iets sterker is geworden! :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:55

Heey
Snowy : Opzich wel fijn dat Atlas weer een beetje kan rennen enzo. Nu maar hopen dat hij het niet erger gemaakt heeft :(:).
Saida : Fijn dat ze duidelijk sterker wordt :D
Cyrina : Succes met het verkopen ;)
Soeske : Mooie foto's :D
Nies : Hopenlijk vinden jullie de oorzaak van haar gedrag :(:).

Weten jullie nog een plekje in gelderland waar ze jonge grove ( het oude type) friese paarden verkopen ??
We gaan namenlijk opzoek naar een andere fries :)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:10

Ik ben toch heel blij met de mooie reportage die ik toen met Taco heb gehad in bruidsjurk.
Was niet eens mijn jurk maar heeft wel hele mooie plaatjes opgeleverd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu ik dan die foto's aan het zoeken en ik kom deze b.v. tegen dan krijg ik echt weer een brok... pfff...
Ik mis het rijden met hem echt heel erg... alles ging zo lekker vanzelf toen we nog lekker konden rijden

Afbeelding
Afbeelding

If I could turn back the hands of time ;(

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:19

Jeetje kelly, die foto's zijn echt prachtig, nog heel veel sterkte :(:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:49

Wordt ie nu helemaal niet meer gereden dan, Kelly?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:55

Jawel hoor maar heel rustig aan :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:59

Cyrina, ja, dat is een rare tik van mij, me handen zo hoog :p
Succes met de verkoop van Joekel.. Het is dat ik al 2 donderstenen heb staan :p

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:00

Kelly: Blijft een raar idee he? Dat je nooit meer echt zo zorgeloos kan rijden met m.. Ik had ook echt een klik met Pitufo, de schimmel PRE uit mn profiel. Was nog nooit zo gek met een paard geweest.. Echt waar, ik denk/droom nu nog wel eens over hem :o . Heb daarna nooit meer dát gevoel gehad bij een paard.. totdat.. ik chico tegen kwam.. En heel eerlijk.. ik ben nu nóg gekker op chico dan des tijds op pitufo.. Best bijzonder vind ik dat, hoe gek je op een paard kan zijn..... Je hebt iig een fijn weekend gehad tussen de showpaarden :) . Nog je camera uitgetest?

Angela: Ik weet niemand! Wel leuk dat er weer een nieuw paard in je leven zal komen!

Saida: Ja, het weer is hier ook bewolkt en flink regen en onweer.. Maar klaart weer op nu. Ik moest meteen een chico denken, die staat nu 'lekker' buiten op de wei met enkel een paar bomen.. ;)
Ach tsja, je kan niet alles hebben he! Is goed voor het gras ;) . Fijn dat Rints het zo goed deed! Goede oefening met die balken :j

Cyrina: Jammer zeg, van Joekel! Hij is stoer 8-) . Maar helaas, hier geen plek. Succes met de verkoop!

Eline: Haha, hoe jij dat noemt. Een ui-bui. :D Goed teken! Hopen dat ie zich zelf alleen niet overschat..

Nathaly: Hihi, blijf nog maar lekker zweven hoor ;) . Is zo lekker gevoel he :D .

Shanna: Gaaf filmpje had je geplaatst! Wat kan ie lopen joh! :9 Echt super!

Suus: Zag een paar leuke foto's van jou en Bram. Geinig hoe hij het oppakt! Succes met de clinic!

Denise: Super heike, jullie gaan vooruit!

Zo, dat was het voor nu! Ik ga vanavond weer bij Chic kijken op het land, en daarna door naar Elise :D . Als het goed is zie ik Deb en Anita ook? Lijkt me erg leuk *\o/*
Ben uiteraard ook benieuwd naar Sun en Xantha! ;) Jullie horen wel hoe het is geweest!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:05

Angela Op de stoeterij waar Moreno staat hebben ze een aantal friesen in de verkoop.
PB me even welke prijsklasse je zoekt,dan kan ik eens informeren voor je ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:19

Ik heb een tijd niet geschreven , niet veel tijd ook niet om bij te lezen zijn ook allemaal nieuwe mensen zag ik Op stal is er pas een Monrubi binnengekomen zijn naam is Red Wine dus ik denk plaats foto voor Idra hij is nog erg groen maar superlief beest, hopen dat hij een leuk baasje vindt.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:29

Kijk, zoiets wil ik over een paar jaar :')

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:31

Hej wat een mooi dier! Ben je van stal verhuisd?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:52

Wauw echt een prachtig paard zeg :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:55

Momenteel staat de verkoop op laag puntje in heel Spanje dus veel paarden zijn goed te kopen , dit is een paard in gewone prijsklasse apto gekeurd en goede maat , braaf maar moet wel aan gewerkt worden (heeft niet veel gedaan) Lijkt wel of ik hem wil verkopen :D :D
Zal nog een leuke foto plaatsen van mooie hoogdrachtige PRE merrie:

Afbeelding

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:18

Oh Kelly, zal nog steeds wel een poosje ff pijn blijven doen, zo af en toe.. maar echt hoor.. ook die momenten slijten..

Nee, tis niet de bedoeling dat mijn mooie jurk in de kast verdwijnt en niet meer gebruikt gaat worden..

We willen de kamer die naast onze slaapkamer zit opnieuw opknappen en daar een inloopkast van maken. We hebben nog een prachtige paspop en daar wil ik hem ophangen. Als alles klaar is..
Af en toe naar de stomerij brengen, zodat we dan regelmatig en met veel plezier van de jurk blijven genieten..

Jus, prachtige paarden!