[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:15

Lobke; Zo dat klinkt goed, knappe Terosso! Pling Komen er binnenkort weer foto's ben wel nieuwsgierig!

jolijn; lekker gereden lees ik, super!

Jesser: Okee dan! Ik heb Agaat ook een berichtje gestuurd op hyves.. Ik wacht wel ff dr antwoord af. Lijkt mij namelijk ook super zo'n clinic/les Pling

Mies; Bah, ik kan me het goed voorstellen. Ben heel blij met onze binnenbak Haha! . Het is echt een verrotte bak, slechte bodem, en het lekt her en der, maar je zit redelijk droog en je kan erin rijden Knipoog . Maar nog even wachten en dan heb jij er ook 1 !!

Anita; Gaaf hoor, foto's! Ik wil Chico ook de spaanse pas leren.

Leuke foto's weer van Heike. Knappe vent hoor.

Esther; Werk je nu eigenlijk in die paardenwinkel? En is het leuk?

Amanda; Hihi, die Nino Haha! . Gelukkig ging die niet echt zwemmen ROFL .

Saida; Dat klinkt super hoor Haha! !! Leuke dag gehad dus. En lekker een sauna te goed, lekker ontspannen! Fijn dat het goed gaat met Rints!! Ja Houden zo hoor Ach gut .

Zo gister begonnen met longeren aan een halstertje. Ging best goed, tenminste rechtsom dan (omdat we die al bij de boer hadden geoefend). Pling Linksom ging die niet... uiteindelijk iemand ff naast hem gaan lopen en zo aan de praat gekregen. Meneer was nog best dwars dus even de longeerzweep achter de billetjes gehouden Clown . Toen liep meneer wel! Het zien van de zweep was genoeg hihi. Daarna netjes afgesloten en vandaag weer geprobeerd. En jaa hoor, meneer deed het meteen Haha! . Kwartje is dus heel snel gevallen Pling Aangezien hij het zo braaf deed, meteen maar een dekje + longeersingel omgedaan. Hij vond het een beetje vreemd (kon ik zien aan zn houding en oren) maar accepteerde alles prima Lovers . Hij doet alles al zó braaf. Daarna nog 20 min over het erf gewandeld, was toch wel spannend in het donker Huilen van het lachen . Maar meneer blijft braaf bij me! Ben trots Lovers .

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:36

HenJ: Fijn dat je merrie er staat, vervelend van het trailerladen, hoop dat je met veel oefenen er komt!
Peet: Foto's van Tsjillert zijn altijd zeer welkom Pling
Jasmijn&Sanne: Veel plezier!!
Ilona: Ja stoer he Haha! Vind Furia ook wel erg gaaf zo, en tis lekker makkelijk (geen zweet dus niet wassen, dekens wisselen enzo).
Alleen goed oppassen dat ie geen kou vat he, maar heb gelukkig fijne dekentjes Haha!
Echt superfijn dat je zo lekker met Chico bezig bent! Haha, ik was ook altijd t pennymeisje, halfuur poetsen, lekker uitgebreid vlechten&tutten, setjes etc Tong uitsteken
Hij's cute Iloon Pling Ik wil m ook zien!!
Heerlijk dat hij t goed oppakt!!
Nathalia: Je hebt m nog maar net toch? Als een paard 9 jaar lang lekker mag bijten leer je dat niet in een paar weken af Knipoog
Het is een gewoonte geworden, je moet even uittesten wat bij hem werkt, soms helpt het wel eens de hengst 1 keer heel erg op zijn plaats te zetten.
Wij hebben hier ook een hengst, die wil ook nog wel es happen maar hengsten hebben ook een beetje hun periodes.
En een hengst moet je goed aanpakken, anders denkt ie dat je gewoon met hem aan het spelen bent Haha!
Niet verkeerd opvatten hoor, maar gewoon heel consequent zijn.
Regine: Leuke foto's! Hihi, schattig hoor van jullie samen!
Mies: Dat is algemeen bekend dat paarden fris staan na het scheren?
Net zoiets dat paarden heel fris kunnen zijn als het kouder wordt, nog nooit van gehoord?
Furia stond al ruim een maand onder 200gr, en hij zga er niet uit als een teddy maar hij moet hier natuurlijk wel harder aan het werk, en hij zweet altijd nogal snel.
Krijgen jullie een binnenbak Bloos! Chill Haha!
Frank: Oei, geld is niet leuk als opgaat, ik heb deze week een zeer welkome financiele meevaller gehad, ben ik hele blij mee Haha!
Amanda89&Lobke: Wij hebben ook hier op stal die nieuwe dominic dekens voor 2 van de merries, idd perfecte pasvorm vind het erg fijne dekens!
Heb de prijs opgezocht op i-net dat viel me ook nog alles mee, had ze duurder verwacht Ja
Leuke foto''s Amanda, grappig op die 1e foto lijkt hij echt op Furia hij heeft wel n beetje exact dezelfde kleur.
Op wat voor stal staat Nino? Dan zijn ze er ook niet echt snel bij Tong uitsteken
Lobke: Fijn dat Terroso zo bevalt, hoop dat je een fijn baasje voor hem vindt!
Robijntjah: Fijn dat je zo lekker gaat met Robijn!
Saida: Ahh lekker dagje dus, relaxt! Fijn dat alles goed gaat met Rintske!

Over de discussie van PRE als sportpaard, ik ben het helemaal met Cloris eens.
Als je echt voor gigantische beweging gaat dan moet je maar een KWPNer kopen.
Wat absoluut niet wil zeggen dat de PRE niet als sportpaard toegankelijk is, ik vind het zeker van wel!
Ze hebben ook andere kwaliteiten dan het gebruikelijke dressuurpaard.
Maar er zijn ook zat KWPNers met een kink in de kabel, waardoor ze amper bruikbaar zijn voor de sport maar wel super kunnen lopen.
Geef mij dan maar een PRE met zijn geweldige karakter, iets minder ruimere bewegingen en talenten voor de hogere oefeningen.
Toen ik in Spanje was heb ik ook PRE's van ruim 1.70m ofzoiets gezien, dát zou ik dus niet kopen.
Daarvoor koop je toch geen PRE, die zijn helemaal niet meer zoals het ouderwetse type.

Vandaag weer les gehad met Furia, was errug tevreden.
Paar stukken contragalop die goed gecontroleerd en fijn in het ritme waren, enkele stukjes wijken die goed voelden.
En ben zo blij hoe zijn stap is verbeterd he, dat was eerst altidj als ik op stapte heel gehaast met hele korte pasjes van achteren, en als ik de teugels opnam zo mogelijk nog kleiner van achter.
Nu als ik opstap en ook als ik uitstap maakt hij meteen mooie lange passen, echt super Lovers
En vind m zo knap he, zo geschoren hihi Lovers

Heb vet zin in komend weekend! Mn vriend heeft toch t hele weekend vrij gekregen, ik heb wat extra geld dus gaat helemaal goedkomen Haha!
Nog 1.5 dagje werken!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:39

nou madelief geniet maar lekker met zijn tweetjes

iloon fijn dat je een snel leerpaardje hebt leuk als ze zo bij je blijven lopen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:44

peet:hahah goedzo Peet:D wij houden de barokkies er wel in !! Tong uitsteken
haha

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:49

Esther: Misschien toch maar even een dierenarts laten komen Ach gut

Peet: Hoelang hebben jullie Roxy dan gehad?

Amanda: Leuke foto's van Nino Ja

Lobke: Jeetje, zo te lezen is Terroso een gouden paardje, wat heerlijk dat hij zo rustig is!

Michelle: Is er al begonnen met de bouw van de binnenbak?

Saida: Jij bent zeker flink verwend!

Ilona: Je hebt echt een top ventje gekocht! OK dan! Erg slim zo te lezen, ik denk dat je daar straks heerlijk mee aan de slag kunt Haha! Ik word echt steeds nieuwsgieriger naar hem Nagelbijten / Gniffelen

Madelief: Geniet maar van je weekendje met vriendlief Knipoog maar dat zal vast wel lukken!
Ik blijf maar lezen dat jij een Fuur zo vooruitgaan, volgens mij is het zeer waardevol wat je nu allemaal leert in Belgie en vliegen de winstpunten straks in Nederland binnen Knipoog

Vandaag eindelijk weer gereden op Vaidosa! Ze is ontzettend jaloers op de nieuwe merrie, want het lijkt erop dat die haar plekje in de kudde in gaat pikken. Daisy, de leider van de kudde, kan het namelijk erg goed vinden met de nieuwe merrie en absoluut niet met Vaidosa. Nu doet Vaidosa super gemeen tegen haar en vandaag was Lisa met de nieuwe merrie bezig in de bak toen ik op Vaidosa ging rijden. Vaidosa wilde haar de hele tijd 'aanvallen'. Ze probeerde haar kont naar de merrie toe te draaien en zag het rijden als een soort wedstrijdje, ze was dus erg drammerig! Ondanks dat heb ik best lekker gereden, ze reageert nu steeds beter op mijn buitenbeen en neemt ook eindelijk wat stelling aan op de rechterhand, ze is nog steeds niet helemaal recht, maar we boeken in ieder geval vooruitgang!

Hopelijk is Vaidosa morgen iets minder fel, want dan gaan Jasmijn en ik met haar en de nieuwe merrie een buitenrit maken Haha!

Nu mijn kamer nog opruimen, anders heeft Jasmijn niet eens een plek om te slapen Vork

En wat betreft de discussie PRE/sportpaard: Ik denk dat je een paardenras moet behouden waar het ooit voor bedoeld was en als het ras dus niet binnen je straatje past moet je denk ik verder gaan zoeken. Voor mijn gevoel gaat dat sport gericht fokken ten koste van het brede barokke uiterlijk dat ik echt bij een PRE vind horen. Ieder ras heeft zo zijn eigen kwaliteiten en die moet je waarborgen!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:54

oh heb ik weer Boos!
vanmorgen breng ik tsjillert van het land waar hij dus stond naar de manege
ik dacht ik ga maar met de fiets dan kan ik vanmiddag zo trg foetsen met celine als ik roxy er ook heen breng.
ik lekker tsjil gezadeld, hoofdstel om en deken op.
was echt al koud hoor vanmorgen Koe ga dus langs het bos ik op de fiets tsjil lekker naast me lopend.
komt er van achter een bus aan die daar helemaal niet mag rijden groot gevaar op het dak hels lawaai dus Boos! Boos!
tsjil schrikt en rent om me heen boem daar ging ik met fiets en al onderuit
tsjil tegen me fiets aan lopen, leek wel of hij in me armen steun wou zoeken

stapt die man uit zegt die gaat het Sigaar ja hoor zeg ik ik ga hier altijd liggen Clown Tong uitsteken
oh zegt die
nee zeg ik het gaat wel me paard heeft niks, maar kijk voortaan uit als je wilt zei ik
ja zegt ie zal ik doen sorry sorry sorry

maar goed het liep goed af

vanmiddag roxy ook naar de manege gebracht op een wel heel aparte manier hahaahha kijk maar
celine wou hem rijden maar met haar arm in het gips wou ik haar niet los laten lopen dus ik achterop de vrachtwagen van me vriendin en ik roxy vastgehouden aan het halstertouw
Afbeelding
voelde me wel een beetje familie flodder Haha! Clown
toen we op de manege aankwamen kon celine het ook niet laten en gign weer stunten met roxy Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lief he

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:59

zasread ik denk dat we roxy nu een jaartje hebben, het was eigenlijk niet de bedoeling dat we hem zouden houden. hij was voor de verkoop maar het was zo een leuk ding,dus vandaar
morgen komen de kijkers .......heb hem vandaag nog maar ff wat bijgewerkt zodat hij er wat netter uitziet hij kwam zo uit het modderland

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:23

Roxy is leuk Haha!

Het iberische paard is altijd bedoeld geweest voor dressuur... en stierenvechten. Maar de dressuur is veranderd...

Wat dat hele grote betreft, die worden niet zo zeer speciaal gefokt. vroeger beleven d epaarden gewoon kleiner, maar genetisch hadden ze groter kunnen worden, want nu komen er uit kleine ouders ineens enorme lellen. Ik ken een paard van 1.70m uit ouders van 1.59 en 1.61...Echt niks byzonders mee gedaan. En de portugezen zelf zijn er helemaal niet zo blij mee, behalve dan dat het gemakkelijker verkoopt naar het buitenland, waar men langer is. Maar in een arena kun je er slecht mee uit de voeten en met andere traditionele disciplines is het ook maar onhandig om een "grotere draaicirkel" te hebben. Groter is nl meestal ook meteen langer.
Ze hoeven trouwen hun barokke uitstraling niet te verliezen.
Deze Lusitano is 1.72m, en GP.
Afbeelding
Het barokke zit hem niet echt alleen in de maat. Deze Lusitano is klein, maar ik vind het net een engels volbloed:
Afbeelding

Dit is weer een (redelijk groot)barok paard met uitgesproken moderne dressuurgangen:
Afbeelding
Afbeelding

Maar goed ik kan niks over de PRE zeggen hoor, dat is mijn hoek niet. Maar bij de Lusitanos heb je dus maat en barok, maat en niet zo barok, klein en niet barok, klein en barok, en dan alle types nog eens met al of niet typische gangen of moderne gangen... en dat is eigenlijk altijd zo geweest...

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:05

Saida: Super dat Rintske zo goed gaat. Een hele opluchting.
Ilona: Volgens mij heb je echt een geweldig paardje gekocht! Pling
Madelief: Nino staat op een pension stal 1 min. van huis. Daar wordt om 6 uur gevoerd. Pas om 8 uur kwam er iemand weer in de stallen dus in die tussen tijd was het gebeurd.

Nino is ook ruim 1.67, maar ik vind zijn bouw erg kloppen. En hij heeft nog zijn barokke uitstraling.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:57

even een ego post...

Ik heb vandaag op de lusitano (Veludo) van Karina gereden,en het was me toch super!
Wat een geweldig paard! Maar wel wennen hoor,Moreno is zo'n lompe doordouwer,en Veludo is echt zóó gevoelig,drukte iets te enthousiast mn binnenbeen aan en we reden bijna de omheining in Haha! ..super om die werelden van verschil te voelen,en heerlijk om gewoon weer eens op zo'n soort paard te zitten Lovers

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:08

Zo onderweg naar Sanne, word gezellig!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:42

ik heb geen barokke fries heb echt een klassieker

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:58

Idra schreef:
Ja ok Cloris, wat jij aangeeft dat volg ik, het karakter mag niet ten koste gaan tgv de beweging. Als het fokbeleid die richting uitgaat, vind ik dat ook niet goed.
Maar het is wel fijn als de PRE mee kan in de sport. Ook ik kies voor het totaalpakket bij een PRE en het karakter staat bij mij vooraan.
Barok en functioneel kan overigens hand in hand gaan, kijk zo (naast Piropo) ook maar naar Fuego XII, dat is toch ook geen luxe typ, maar een barok dier.

Met het totaalpakketje bedoel ik alles wat bij een Barok paard hoort en dus niet alleen het karakter, ik doel op hele type! Daar ben ik op gevallen en het is leuk dat je een exemplaar hebt wat redelijk mee kan in de sport maar ff serieus, elk paard kan het Z bereiken het gaat om wat daarna komt, dat is lastiger, sommige Barokke paarden komen daar ja, maar het is meer uitzondering dan regel omdat ze vanzichzelf met minder afdruk lopen dan de specifiek daarvoor gefokte sportpaarden, de bewegingen zijn minder groot en minder sprectalulair. Wat ik dus ongelofelijk jammer vind is dat men PRE's wil die dat ook hebben... dan ga je je hele ras aanpassen en gaat het zeker zijn charme verliezen, dood- en doodzonde, middenweg in deze vind ik een slechte weg, want je doet consessies die het oh zo bekende uiterlijk van de PRE zullen veranderen om een KWPN'r met lang haar te krijgen.. nee dank je dan ga ik direct over op een ander ras.
Citaat:
Overigens is mijn fokker een van de weinig fokkers die ook de merries onder het zadel brengt, nèt om te kijken wat er matcht bij het karakter van het dier, hoe het zich onder het zadel gedraagt. Op een extreem hete merrie komt dus geen extreem hete hengst, want dan heb je kans op een veulen met een explosief karakter.
Maar ik kan me wel voorstellen dat er nu fokkers zouden zijn die met draken van hengsten gaan fokken en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Wat is een draak van een hengst? wie weet heeft het dier een slechte opvoeding genoten Knipoog
Het gaat mij niet om het fokbeleid kwa karakter.. het ging mij om dat wat ik hierboven schrijf.. ik geloof best dat jouw fokker een goed karakter beleid hanteert hoor maar als hij PRE's fokt die door kunnen gaan voor een KWPN'r (met lang haar) dan zou ik ze niet willen omdat het niet DAT is waar ik voor gevallen ben Knipoog ik wil niet iets veranderen in iets wat het niet is! Ik wil een Barok paard met een korte rug een speknek en lekker ronde billen (en dan mag hij nog maaien ook met de voorbenen) en lange weelderige manen, dat is mijn sprookjes paard. Wil ik echt hoog in de sport komen ga ik op een ras wat daar voor speciaal gefokt wordt.

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:23

Blijft een hele interessante discussie. Ik hou van het geweldige karakter, maar hou absoluut niet van het barokke uiterlijk. Haha!
Maar inderdaad: de fokkerij móet enigszins meegaan met de vraag, omdat ze anders hun paarden niet meer kwijtraken, wat ook weer ten koste gaat van de fokkerij, maar het is zeker de bedoeling dat het ras in stand blijft. Het blijft een hele moeilijke balans.
Op de voorpagina staat een bericht dat de Friese hengsten zich nu ook in de sport moeten bewijzen....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:37

Goedemorgen Doei!. Eerst maar weer even bij reageren Haha!

Prinslover: Ik ben het helaas niet geworden bij de paardenwinkel, ze hebben iemand gekozen met meer ervaring... (en ik had helemaal geen ervaring in een winkel Tong uitsteken). En wat fijn dat het longeren zo goed ging! En dat ie de les van de vorige dag zo goed onthouden had Haha!.
Madelief: Lekker dat het zo goed ging met Furia Lachen.
Zasread: Komiek is op het moment precies het zelfde met dat 'jaloerse'. Ze staan nu sinds een paar dagen in een grotere groep op het land, maar nu heeft ze Atlas niet meer voor zichzelf. Hij wil de hele groep merries bij elkaar houden, maar Komiek gaat telkens alleen weg (en At blijft dan bij de grote groep). Maar op de poetsplaats enz moet je dr echt uit de buurt houden bij haar nieuwe weidemaatjes.... Want dan gaan de oren in de nek en de kont in hun richting Tong uitsteken.
peetisgreat: Heerlijk he van die mensen die totaal geen rekening houden met de reacties van paarden (vooral als ze ergens rijden waar ze niet eens mogen rijden). Wel een aparte manier om iemand te vervoeren idd Tong uitsteken.
Borderjay: Is altijd fijn om op zo'n paard te rijden idd Lachen. Ik weet nog wel dat ik voor het eerst op een privepaard zat na jaren alleen maar manegepaarden te hebben gereden. Was geweldig, nu vindt ik de manege niks meer....

Ik ben weer hard bezig met de studie Tong uitsteken. Ik heb maandag een tentamen bestuursrecht en de week daarna een tentamen privaatrecht Boos!. Wordt een beetje druk maarja... Daarna kan ik weer lekker relaxen met de excursie naar Brussel voor school Tong uitsteken. Maar ja eerst om half 1 naar stal want dan komt de hoefsmit. Moet nog even geld gaan halen bij de eigenaar en knotjes leggen in Atlas zijn sokken (tip voor de mensen die friezen hebben Tong uitsteken, leg knotjes in de sokken dan schuurt de hoefsmit de sokken niet weg, ziet er gek uit maar het helpt Tong uitsteken). Daarna mogen ze het land op. En dan kan ik weer verder leren Tong uitsteken.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:42

Jasmijn en Sanne; Have fun! Wordt vast een leuk dagje. Geef de paarden een dikke knuffel van me! Pling In het speciaal Yaco (die leukerd!! Hoe is het daar mee?) En natuurlijk Iggie! Lovers

Gab; Hihi, is altijd weer leuk he. Ik zou ook wel weer eens op een échte barokke Andalusier Hengst willen zitten. Het is en blijft zó'n gaaf gevoel. Ook al ben ik súper blij met mn eigen kanjer, ik zou het toch wel weer erg fijn vinden hoor! Knipoog Had je al een eerder op Veludo gezeten eigenlijk?

Amanda; Zo dan, Nino 1.67 Wow! Ik dacht dat ie wel maat had, maar had m niet zo groot verwacht haha. Vast omdat ie zo lekker barok is Pling

Lusitana: Jij geeft daar hele grappige vb aan Haha! . Het klopt ook wel wat je zegt.. Je hebt zoveel verschillende types. Ergens ook wel logisch, dat heb je met alles, ook bij mensen Lachen

Peet; Oh oh, dat was schrikken, wel goed afgelopen gelukkig!! En leuke foto's van Celine met Roxy. Het is echt een super stel. Jammer dat ze weg moet Ach gut succes met de verkoop.

Sanne; Volgens mij is ie idd érg slim Pling Daar hou ik wel van haha. Maar of die foto's op t strand gaan lukken, geen idee! Bloos Hij is nog érg onwennig buiten.... maar wie weet over 1,5 week hoever die is?! Knipoog Hou je Vaidosa in de gaten hihi, de bitch Clown .

Madelief; Jaa, jij moet ook zeker snel eens langs komen!! Pling En fijn om te horen dat ik niet de enige ben Nagelbijten / Gniffelen . Ik voelde me ook echt een penny Huilen van het lachen . Lekker lang bezig met poetsen en tutten en maar die lange manen vlechten ROFL . Maar hij vind het zelf ook wel leuk hoor, al die aandacht Clown . Chico heeft al een best vachtje, maar scheren lijkt me nog niet zo'n goed idee Tong uitsteken . Dan maar wat langer zn zweetdekkie op Pling Maar geschoren is wel handig idd als je veel traind. Jij en Fuur zijn lekker bezig zo te lezen! Have fun dit weekend met je boyfriend!!

Esther; Oh jammer zeg! Waar werk je nu? En haha, knotjes in de sokken, zal er idd gek uitzien, maar als het helpt, waarom niet Clown .

Citaat:
Ik wil een Barok paard met een korte rug een speknek en lekker ronde billen (en dan mag hij nog maaien ook met de voorbenen) en lange weelderige manen, dat is mijn sprookjes paard.

Hier ben ik het mee eens Cloris! Echt de andalusier zoals ik hem ook voor ogen heb. Dat sprookjes paard, waarvan je in 1 oogopslag ziet dat ie anders is dan de "gewone paarden". Dat typische loopje, die trouwe ogen, en dat geweldige karakter. Jaa, dat is waar ik verliefd op ben geworden Lovers .

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:47

Ik werk nu bij bloemenveiling Flora als distributiemedewerker. Dat was ook mijn vakantiebaantje, en het is goed te combineren met mijn studie (aangezien het ochtenden zijn en ik toch bijna geen school heb). En ik ga vanaf 3 november in vaste dienst werken, en dan ga ik ik 10.02 per uur verdienen Lachen. En dat terwijl ik nu voor het zelfde werk 5,83 verdien... Ik had veeeel eerder moeten zorgen dat ik in vaste dienst kon werken!

En die knotjes zien er idd apart uit Tong uitsteken. Ik zal dr zo wel even proberen foto's van te maken Knipoog.

spokie79Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:26

Lusitana, die bruine van je foto's is echt een plaatje. Kwijl. Ik ben ook meer fan van de barokke types. Sun is geen barokkie, maar hij is wel lekker vol, lekkere dikke billen en de speknek is in de kweek Knipoog. De gemiddelde KWPN'er laat mijn hart niet sneller kloppen.

Evdpanne, jammer dat jij het niet bent geworden. Maar het vaste salaris bi Flora is niet verkeerd. Is een stuk meer dan in de paardenwinkel hoor Knipoog.

Madelief, lekker genieten van je vriend dit weekend. Gaat Fuurtje mee of komt je vriend daarheen? Of heeft Fuur vrij dit weekend?

Sanne en Jasmijn, veel plezier met de buitenrit. Het wordt lekker (maar wel koud) weer vandaag.

Peet, wat een leuk stel celine en roxy. Hoe zou ze nu aan die gebroken arm komen met al dat gestunt Knipoog. Gelukkig is alles goed afgelopen met jou en Tsjil.

Gab, gaaf he zo'n gevoelig paard.

Iloon, leuk dat je kanjer zo goed reageert. En lekker penny blijven hoor. Als ik er de tijd voor heb, ben ik ook lekker penny. Geen beter ontspanning dan even lekker met je paarden frutsen.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:27

gisteren heeft priscilla mijn dochter van 12 djemo gereden . ging SUPER !!! goed
en ze heeft ook gesprongen . Ja hier nog wat foto`s er van .
Afbeelding
Afbeelding
deze is niet zo duidelijk .
eind deze week komt djemo naar huis toe Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:27

Zoals ik al eens schreef en zoals Lusitana al aantoonde met plaatjes, kan barok en functioneel perfect hand in hand gaan met elkaar. Ik houd overigens ook van de barokke propjes.

Ik volg je als je zegt dat je dat niet wil zien, een KWPNer met lang haar (overigens vind je bij mijn fokker geen KWPN'ers met lang haar Knipoog ). Dat is een kwestie van smaak, en ook ik ben helemaal weg van het barokke type. Maar (nogmaals) barok en beweging kunnen samen bestaan. Ik ben ook van mening dat de barokke beweging niet verloren mag gaan, maar volgens mij kan het gewoon allebei. De PRE's waar ik weet van heb die in de internationale dressuursport lopen of gelopen hebben hebben aan rastype niet moeten inbinden (Invasor, Fuego, Guizo als Lusitano ...).

Het ras moet blijven bestaan, maar het kan wel verbeterd worden, mèt behoud van de goede eigenschappen die er al zijn. Daar streeft toch iedereen naar die fokt? Verbetering en geen vermeerdering.
Hoeveel PRE's lopen er bijvoorbeeld rond met slechte ruggen (ook Licor heeft geen goeie rug, daar ben ik mij gelukkig maar al te bewust van, maar ik fok dan ook niet met hem)... daar hebben de paarden vaak zelf ook last van.Dat kan verbeterd worden en betere ruggen = betere bewegingen.

Uiteraard heeft de evolutie van het fokbeleid ook te maken heeft met de gebruikersdoelen van de PRE. Dressuur is nu in Spanje veel populairder dan 10 of 20 jaar geleden en uiteraard fokken ze daar dan ook naar. Zo blijft de PRE een veelzijdig gebruikspaard.

Volgens mij zijn wij het helemaal niet zo oneens met elkaar hoor Cloris, ik zou ook niet willen dat de PRE in al zijn glorie en uitstraling verdwijnt, maar rasverbetering kan ik alleen maar aanmoedigen.

Over het hebben van een drakenkarakter bij een paard: dat ligt niet altijd alleen aan opvoeding hoor, kijk maar naar mensen, het is een combinatie van nature en nurture Knipoog

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:35

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:41

Ans; thanks voor je info, ik heb nog wel ff een vraag ik dat topic geplaatst Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:44

Ik kan niet meedoen aan deze discussie met mijn nepfries Nagelbijten / Gniffelen

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:27

Ans: Bedankt voor de informatie. Zou wel lekker zijn als de wedstrijden in het midden
van het land worden gehouden. Hoef ik niet zo ver te rijden. Tong uitsteken

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:29

amanda89: Graag gedaan! Enne same here wat afstand betreft haha Clown