[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 06:49

Ja ik ben echt zó blij dat alles goed gaat. Vrijdag heb ik eindelijk alles wat ik nog moest hebben. Dan ben ik weer compleet, en hoef ik voorlopig niet meer aan te komen bij mijn ouders of ik nog iets mag.. Clown

Vandaag krijgt ie weer z'n hoefijzertjes Ja

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:55

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:51

cinv schreef:
voor wie Viern wilt zien Knipoog
viewtopic.php?f=10&t=840788

Die 6e foto van boven van Viern vind ik erg mooi!
Mooie paarden heb je!

StemOpEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:26

Fryske schreef:
Sorry sorry, ik heb het veel te druk om alles bij te houden op alle fora.

Toch even een klein berichtje van mij en wel de vraag of jullie willen stemmen:

Dit kwam ik tegen op een ander forum en vond het hier ook thuis horen aangezen Em de enige is die in het talentenplan zit die een Barok paard succesvol rijdt. Dus iedereen even op haar stemmen. Je moet hiervoor wel even goed opletten want de site is niet helemaal logisch opgezet.

Citaat:
Zoals jullie weten is Emmelie Scholtens de dressuuramazone die zeer succesvol op de Friese hengst Christian rijdt (o.a. kampioen Z1 2006 Friese paarden; reserve-indoor-kampioen Z1 dressuur 2007 van de KNHS).
Emmelie heeft niet alleen met Christian maar ook nog met diverse andere paarden veel wedstrijden gewonnen (zie ook http://www.stem-op-em.nl).
Zij is in 2007 opgenomen in het Rabo-talententeam waarin nog 9 andere ruiters en amazones zitten.

Er is door de Rabobank gevraagd het Rabotalent van het jaar te kiezen. Zouden jullie je stem op Emmelie willen uitbrengen, want zij is een toptalent en de enige amazone/ruiter in het talententeam die een Friese hengst rijdt!
Stemmen kan via onderstaande link. Je kan er nog € 500,- mee winnen ook!!

http://www.knhs.nl/vote-overview.asp

Klik hier voor een collage van Emmelie en Christian

Volkomen mee eens! gewoon even stemmen dus! Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:36

zo heb weer mooie foto`s gezien super leuk en ben erg benieuwd naar die kleine die op grytske gaat rijden

vandaag weer ff wat voor tsjillert gekocht Haha! heb een mooi bontje voor hem gekocht voor onder mijn zadel vanaaf gelijk uitproberen in de les

gisteren ging het trouwens heerlijk met hem
ff gereden niet zo heel lang maar liep super goed pakte het wijken al een beetje op mijn knappe ventje
vanaaf maar ff kijken hoe het gaat
hij heeft soms nog wel last dat hij zijn oren plat in zijn nek legt als er een ander paard langs komt ik geef hier eigenlijk geen aandacht aan kijken of het minder wordt
vanaaf ff uitproberen als ik iets meer langs een ander rij hoe hij doet
jullie horen het wel

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:47

Hallo,

Mag ik ook meepraten hier?

Ik ben jacky 23 jaar en heb een kleinschalige dressuurstal.
Ben in het bezit van vier paarden waaronder de belangrijkste voor dit topic genio (de lusitano hengst die een aantal hier in het topic persoonlijk zullen kennen) en twee kwpners moeder en dochter van elkaar en een draver.

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:51

Genio 19 jarige lusitano hengst die op grand prix niveau loopt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:57

Ramira Kwpn merrie en moeder van Ultima

Afbeelding
Afbeelding

Yvet de draver

Afbeelding

Ultima Kwpn merrie (de linker)

Afbeelding

En nogmaals genio om het af te leren

Afbeelding

Hierbij een beeld bij mijn paarden

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:07

Ik ken Genio niet persoonlijk, wel es gezien op paard en koets, maar weet wel dat hij bij ons uit de buurt vandaan komt, voordat hij bij jou was, daarvoor kwam hij toch richting drenthe vandaan?
Ik zie dat je z'n nepstaart niet indoet, is dat bewust of had hij die al niet toen je hem kocht.
Leuk om hem hier weer tegen te komen, paard schijnt echt fantastisch te zijn, alle knopjes erop......
Het verwijderen van zijn staart, is dat gekomen door melanomen, dacht het ooit gehoord te hebben nml, mijn anda heeft 1 heel kleintje onder z'n staart, houd het in de gaten, maar het is nog maar een erwtje, maar toch.......

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:41

Genio heb ik gekocht van mijn instructeur en hij stond op 5 min afstand van mijn huis. Al reeds in zuid-Holland. De nep staart heeft zijn vorige eigenaar bewust bij degene gelaten die er mee reed , had hij wel bij de koop gezeten een half jaar geleden had ik hem weggegooid en nooit meer gebruikt. Hij heeft geen staart meer , klaar , voor mij is hij er niet minder knap of lief door het valt me niet eens meer op. En daarnaast dit paard heeft een of meerdere zeer heftige operaties doorstaan en heeft het er levend van afgebracht en loopt nu alsof er niks is gebeurt zou het dan eerlijk zijn ook nog eens een kunststaart diep in zijn kont te steken en met allerlei banden vast te zetten?

Zijn staart is er inderdaad af ivm met melanomen onder aan de staart zo heftig dat hij niet kon mesten , daarnaast is er een stuk van zijn darmen , zijn kringspier en een stuk van zijn penis af.

Zijn nek zit vol en op zijn schouders heeft hij er ook. Hij merkt het niet en voelt zich top en daarnaast heel erg knap want sinds een half jaar dat hij nu dus bij mij is zijn mijn drie merries erg verliefd op hem en hij op hun. zodra hij uit zijn paddock komt en langs de paddock van de merries komt loopt hij in passage luid loeiend langs hun en de merries moedigen hem erg aan Knipoog

Ik heb hem maar nooit verteld dat het bij dromen blijft Haha! vindt ik ook zo zielig

De knopjes zitten er idd allemaal op er is niks wat hij niet kan. daarnaast is hij zo werkwillig dat een dagje rust straf voor hem is. Bitloos maken we zo een buitenrit. Een heerlijk paard dus dat ik 18,5 jaar geleden als veulentje van 6mnd al had willen hebben. door hem is het ook voor mij eens een lusitano altijd een lusitano

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:44

Nu wil ik dus volgend jaar mijn zwarte kwpn merrie laten dekken door een zwarte lusitano hengst. Ben nog niet helemaal op de hoogte van lusitano wereld heet dit veulen dan een cruzado?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:05

Welkom! Haha! Ahh wat een lekkerding is je Lusitano zeg.

Lekker gereden op Fue. Ik herken hem niet meer onder het zadel, ik hoef helemaal geen moeite meer te doen. Hij stond lekker in het weilandje, voor mij voor het eerst dat ik het zag, hij stond er al 1 keer eerder in, maar was ik er niet bij. Lekker uitsloven, hij vond 't wel leuk hoor. Het is een afgezet stukje naast de longeerbak waar vroeger de hengst van de manege eigenaresse stond, maar nu die weer bij een andere stal staat mag Fue er staan. Van 't weekend komen er wel weer foto's. Nu zijn de batterijen even op.

Maar zoals ik al zei heerlijk gereden! Morgen heb ik weer les, voor het eerst voor Fuego met andere paarden erbij. Vorige keer dat ik les had met Fuego ging het helemaal fout, toen was die nog een echte stoere hengst, en kon ik hem ook niet houden, maar nu het veel beter gaat, hopen dat het morgen dus ook veel beter gaat.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:10

( En zijn wond ziet er súper uit! Totaal niet opgezwollen, wel een beetje open maar dat was geen probleem )

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:37

Jackywhite, dat klinkt wel erg heftig zeg, jemig, wat heeft dat paardje veel pijn moeten lijden, lijkt mij.
Wat ik dus begrijp, is dat hij wel veel verhandeld is,wat ik weet, is dat degene die hem hier(zeeland) had, hem niet lang heeft gehad, waarom weet ik ook niet, vind ik altijd sneu als een paard, en zeker op die leeftijd,zo heen en weer verhandeld wordt.......
Hopenlijk heeft hij bij jou zijn laatste plekje gevonden, uiteindelijk kan hij nog heel wat jjaren goed mee.
Start je er zelf nog mee?

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:42

Ja hij heeft het behoorlijk voor zijn kiezen gehad met zijn operatie(s) maar degene die hem heeft laten opereren was ook degene die hem uit portugal heeft gehaald en heeft echt heel veel met hem gedaan na de operatie en heel veel zorg gehad anders was hij er nu misschien niet meer geweest.

Mijn instructeur heeft hem idd niet zolang gehad omdat hij uitgeleerd was op hem en ik verliefd werd op hem en hem een bod deed en een belofte hem voor de rest van zijn leven te houden.
Hij ziet hem nog iedere week tijdens mijn les Haha!

Ik ben echt helemaal gek op hem had hem veel eerder willen leren kenne en bij mij heeft hij zijn laatste huis gevonden(of ik moet gaan verhuizen maar dan verhuisd hij mee). Iedereen bij mij thuis is gek op hem en hij krijgt zelfs zijn eigen site binnenkort Knipoog (geniotheboss.nl Tong uitsteken nog niet actief)

Ik heb drie keer met hem gestart (m1) maar krijg een hoop rare reacties van de juryleden over het niet hebben van een staart en hij heeft ook zijn leeftijd niet mee. Misschien dat ik hem indoor nog eens zo af en toe start maar gewoon voor de lol omdat hij van aandacht en andere locaties volop geniet (hij heeft shows in heel europa gelopen).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:02

Hee, Jacky, welkom! Genio heeft toch bij Evaline in Drenthe gestaan? Die bedoelde Mammaslamma denk ik.

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:04

ja dat klopt idd

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:35

Leuk om een paard te hebben dat veel mensen kennen, al is het dan maar van naam......
Ik heb hem een paar jaar geleden bij paard en koets gezien, toen was ik nog in de orienterende fase wat voor barokkie ik wilde kopen.
Zie het helemaal voor me, jury die het hoofd schud en er niets van snapt(lol)

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:24

hallo welkom aan de nieuwelingen

moeten we nu je paard met U aanspreken nu het beroemd is hahahaaah
mooi beest man Vingers aflikken hoog kwijl gehalte
en wees blij dat je je paardje nog hebt met of zonder staart hij is er niet minder lief om

de les liep super ik heb zo heerlijk gereden alleen na drie kwartier waren we allebei zo moe dat ik er maar mee stopte en tsjillert lekker bij liet komen
lekker verwend daarna en nu slaapt hij vast en zeker
ik duik zo lekker in bad en dan de wol onder
en heerlijk dromen over de les

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:06

Welkom nieuwkomer. Wat een geweldige foto's heb je geplaatst zeg! Echt een prachtpaard, snap de rare reacties van de jury niet. Een paard loopt echt niet minder als die geen staart heeft maarja. Gelukkig ben jij blij met hem en kan die de laatste jaren nog bij jou slijten! Haha!

Peet: Hoe ging je les vanavond?

Es: Toe maar, weer lekker gereden! Dat word nog wat met Fuego Haha!

Cin: Ook jij had weer prachtige foto's van Vierno Lovers Heerlijk dier is dat ook! Heb in je topic gereageerd Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:54

Peetisgreat -> Die kleine vond Grytsje in ene toch wel heul erg groot en durfde er niet op te zitten.
Al pratende zette ik haar er toch heel eventjes op, maar ik mocht haar niet loslaten en ze wilde er toch weer snel vanaf.
Geen foto's dus helaas........

Jackywhite -> Welkom hier!

Esssss Fijn te lezen dat het zo goed gaat met Fue!

Ik wilde vanavond Grytsje weer onder het zadel proberen om te kijken of ze weer goed loopt, maar er werd privéles gegeven dus ging het helaas niet door.
Misschien als het morgen lekker weer is, dan ga ik gewoon vroeg in de avond naar haar toe en kan ik in de buitenbak rijden.
Ik heb haar lekker binnen laten staan, op het land is er geen lol meer aan voor de paarden.
Ze hebben geen enkel droog plekje meer, het is schraal en modderig en ze trappen alles stuk.
Of de boer het er mee eens is denk ik haast nog niet, maar anders kan ik haar benen morgen weer afspuiten.....

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:36

Beroemd paard maar hij heeft geen kapsones hoor Haha! dus geen u voor hem gewoon genio of ginnekie zoals hij hier op stal wordt genoemd(hij "praat" nogal veel vandaar Knipoog )

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:31

Zo, even een teken van leven van mijn kant! Helaas geen tijd om op iedereen te reageren.... sorry!
Cinv, mooie foto´s van Vierno! Je vriend rijdt hem echt netjes! Daar ben je vast heel blij mee!
Aqua blijft een lekker wijf!

Jackywhite, ik heb jou al eens aangesproken op Genio! Ben blij dat hij nu zo´n goed en liefdevol thuis heeft! Het is een speciaal paard! Succes met hem!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:07

Hee Marit, kwam je ook weer is langs! Hoe is t met Sam, binnenkort weer foto's?

Jackywhite: Haha, leuke bijnaam voor je paard Haha!

Saida: Jammer dat er geen foto's zijn, maar wie weet volgende keer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:17

Even snel een berichtje ook van mij tussendoor.

Weet een van jullie wat de prijzen tegenwoordig zijn van een baaltje stro en hooi. Is toch ongeveer 8 plakken per baaltje ofzo? Koop al een aantal jaar dit soort dingen niet meer zelf in, dus zou het echt niet meer weten...