Ik merk zelf dat je een klik krijgt door veel met elkaar te werken, en dat kan dan alsnog naar maanden dan niet werken. Meeste mensen gaan in Nl ook maar 1 of 2 keer proberen. Ik vond Favorita in het begin helemaal niet leuk, helemaal niet mijn type paard. En nu is ze echt mijn favoriet op stal, kan er mee lezen en schrijven dankzij grondwerk. Het is altijd een gok importeren zonder te zien maar bij mij eigenlijk nog nooit tegen gevallen. Vind het ook echt een avontuur.
Nee opzich niet zo Maartje.! Ze is nog heel groen en ben van mening dat je dan het beste een band kan opbouwen. Als je een paard in nl koopt heb je in mijn ogen dezelfde risico’s dat het niet klinkt aangezien je vaak maar 1x mag komen en dan een beslissing moet maken
Als ik maar 1x mag komen, koop ik het paard niet Als ik iets voor mezelf koop, wil ik wel echt overtuigd zijn. Ik heb toch echt heel wat paarden proefgereden waar ik onder het zadel echt geen klik mee had. Dat is ook wat ik wel spannend vind aan een jonkie kopen
Ik heb met Fee ook geen klik onder het zadel maar toch doen we ons best samen en zou ik door het vuur gaan voor dr. Het is het paard waar ik het meeste van leer, maar wel met bloed zweet en tranen..
Xio ga ik zelf beleren tzt dus dat is al heel anders.
Mo ook zelf beleerd maar is echt een heel ander paard natuurlijk dan Aurelia. Met Mo begon ik op -386 en met Aurelia gewoon op 0 zeg maar
ZoeyDercks
Geplaatst: 20-04-21 17:46
Robijntjah schreef:
Mwah weet ik niet.
Mo ook zelf beleerd maar is echt een heel ander paard natuurlijk dan Aurelia. Met Mo begon ik op -386 en met Aurelia gewoon op 0 zeg maar
Ja Fee heeft ook wel verleden en is gewoon heel apart in haar doen Met Xio zal dat (mag ik hopen haha) anders zijn gezien ik die letterlijk alles zelf ga leren.
Paard waar we vandaag gaan kijken klinkt voor mij erg uit mijn comfortzone maar we gaan het zien. Die van de week wou ik echt meenemen (redden) maar ik wil nooit meer een 2e Mo
Maartje_M
Geplaatst: 20-04-21 17:48
Elevada is ook apart geen verleden, maar gewoon karakter. Maar met haar heb ik echt een klik. Heb toen ook een andere pre proefgereden, ben ik na 10 minuten afgestapt. Ging hem echt niet worden want er was geen klik (beide kanten op niet )
Veel plezier Jolijn!
Dais_
Geplaatst: 20-04-21 17:54
Indy is ook een bijzondere met een handleiding, maar heel mijn gevoel zei 'yes!' toen ik bij haar ging kijken. Nooit spijt van gehad.
Quinta heb ik van een vriend ongezien uit Spanje gekocht. Was wel een gok, maar ik durfde het wel aan. Ook absoluut geen spijt van. Een heel lief paardje, voor mens en dier. Zo stabiel, precies waar Indy en ik nood aan hadden.
Ohja, onder het zadel zou ik het niet weten, ik heb al 5 jaar niet meer gereden.
Jenara
Geplaatst: 20-04-21 21:58
Toch wel eigen aan die PRE's dat ze echt een eigen sterk karakter hebben.
Ik had eigenlijk bij het proefrijden met Jenara wel meteen een soort "klik", ik voelde me veilig en ze reageerde gewoon suuuper op al hele kleine hulpen. Dat is nu nog zo, ze is eigenlijk echt super sensibel en daar moet je echt wel mee leren omgaan. Nu ik haar ken heb ik wel echt het gevoel dat ik steeds meer met haar kan, nog wel met de nodige ups & downs natuurlijk
Wij hebben weer hele mooie foto's gekregen in set superblij mee!