[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:24

Heey

Anouk: Haha, als je zover wilt rijden is het mij prima maar dat moet je zelf weten ;). Dankjewel voor de tip, zal er eens een kijkje nemen.
Beterschap met sam :(:).

Bij Nouchka zijn er een paar hechtingen uit de wond. Daar zat een dikke korst op maar die is er nu af. Nu is dus een deel van de wond open. Nu moeten we het goed in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:55

Angela: Je kan ook nog op marktplaats kijken, daar staan ook veel mensen die een verzorgpaardje zoeken ;). En natuurlijk op bokt een topic openen!

Anouk: Nog gefeliciteerd! Gelukkig was ze blij met dr cadeautjes! En Sam was zo te horen ook blij met het gras :).

Heb net heeeerlijk gereden! Het was lekker rustig op stal kwam net op het goede moment. Had ook weer lekker de bak voor mezelf :), en dat gebeurd niet veel! Shaggy is de laatste tijd wat schrikkerig bij een korte zijde, en nu liep ie daar ook wel weer wat gespannen en iets alerter doorheen, maar hij is niet op zij gesprongen of al van te voren van de hoefslag afgedoken om die zijde te ontwijken. Dus ik was errug trots op hem! Hopelijk gaan we nu weer even in deze stijgende lijn door!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:50

Angela -> Mag je de wond wel afspoelen?
Ik zou je dan aanraden om de wond 2x per dag af te spoelen met water, zo hou je het het beste schoon.
Verder niets erop smeren, hoor! Dan hou je de wond nml juist dicht en is de kans op een ontsteking groter.
Sterkte met de kleine meid!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:47

Heey

Shanna: Ik heb nu 2 mensen die misschien Shaddy willen doen, ik wacht eerst even af wat hun doen en anders kan ik idd een advertentie maken :).

Saida: Dankjewel :). Ik weet eigenlijk niet of we het mogen afspuiten.

De wond is weer mooi rustig en op het open gedeelte lijkt weer een korstje te komen :).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:18

Angela: Hopelijk vind je snel de juiste persoon om Shaggy te rijden! Is best wel lastig iemand vinden waar jij en je paard een klik mee hebben lijkt mij ;).

Shaggy zijn hoefjes zijn net weer bijgewerkt :). Mijn hoefsmit kwam gewoon langs ook al is er voetbal :P. Het scheelt dat je het gelijk hoorde als er gescoord werd...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:27

Esther: Dankje :). Ik hoop ook dat het lukt, Shaddy schijnt ook nogal moeilijk te kunnen doen bij vreemden.
Fijn dat de hoefsmid toch gewoon kwam :D.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:32

Angela: open wonden ging van oudsher suiker of honing er op. Honing vind ik nog een beetje een raar idee met de gedachte aan eventuele botulisme, maar suiker heb ik bij Sam ook gebruikt en dat zorgde voor een heel mooi helingsproces.

Mbt Shaggy, tja, woensdag ben ik zelf op vakantie en uhmmm Sam heeft ook verdacht vaak vakantie momenteel. :+

Esther: Dank je wel! Michelleke wordt welliswaar 1 juli pas 5, maar ze vindt eigenlijk dat ze het nu al is. haha. :D En wie heeft er gewonnen met voetbal? Het is dat het tegen 4 uur is, maar toen ze tegen Kameroen moesten genoot ik van de stilte buiten op mijn paardje. In het dorp hebben ze een vuvuzela, dus ja, ook ik hoorde wanneer er gescoord werd... Ik geef helemaal niks hierom. Ik ben wel benieuwd wat shaggy ziet op die korte zijde.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:34

Anouk: Dankje voor de tip :). Kan dat ook met nietjes? Want er zitten nog nietjes in en de VA komt die er waarschijnlijk binnenkort weer uithalen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:49

Anouk: Het is geloof ik 2-1 geworden... In de laatste minuten nog een penalty tegen waar mijn broertje weer commentaar op had :P. Maar ach ze hebben gewonnen!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:51

Zouden op suiker dan weer geen vliegen af komen? Dan heb je zo het maden probleem...

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:41

Voor zover ik weet wordt honing gebruikt omdat het ook een antibacteriele werking heeft. Suiker lijkt me nou juist niet zo goed. Bovendien zorgt de honing er ook voor dat het afgesloten is van troep van buitenaf, maar ik twijfel altijd bij zoiets. Soms is gewoon 'opdrogen' de beste oplossing. Veel sterkte in elk geval!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:35

Pfff... ik ben ook nog goed te grazen genomen. Moest een lespony uit de opfokweide halen. Stond helemaal vrij. Ik halstertje op, komt er een van achter uit de wei denderen. Ik draaide om, zag z'n kop en dacht 'hier moet ik weg'. Maarja, hij ging hard, en ik had rechts een pony.
Die heeft me dus een welgemikte trap op mijn been verkocht. En hij was ook voor mij bedoeld, dat weet ik zeker. Waarom vertelde hij er niet bij. :+
Ik kon om negen uur nog bij mijn therapeut terecht, Rene van de BSR. Hopelijk verhelpt/voorkomt dat het ergste. Daarnaast heb ik bachbloesem meegekregen voor de shock, zowel lichamelijk (duh) als emotioneel. Want ook emotioneel krijg je onbewust toch een klap bij zoiets. Die druppels hielpen echt in no time gelukkig! Kan het echt merken. Nu maar zien hoe ik morgen uit bed kom. :+

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:11

Zo eventjes mijn neus laten zien.
ik kom hier nu echt weinig.
Ik ben alleen maar leuke dingen aan het doen met Jesse voor dat hij opgeroepen word voor die zware operatie.
en we zitten midden in de verbouwing wat niet echt soepel verloopt.

weinig tijd en zin om tegaan bokken nu.
maar goed ik heb wat foto,s van baron die ik weer eventjes wil plaatsen om te laten zien hoe het met hem gaat.

eerst eventjes mijn vrolijk kleine manneke in de speeltuin.
Afbeelding

nu Baronnetje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:06

Baron ziet er goed uit, Heidi!
En hopelijk is Jesse na zijn operatie weer snel het vrolijke mannetje zoals op deze foto.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:40

Hallootjes! Ben ik weer even.
Heb bijgelezen maar superdruk dus even snel.

Goed, gisteren is de fysio/masseur bij Jippe geweest. Er stonden idd wat wervels goed scheef! Eentje net boven de schoft en daar heeft ie wel 4 keer op moeten duwen voor ie hem terug kreeg. Stond al jaren scheef zei hij en hij snapte goed dat Jippe dus last/pijn had. Ook wat andere wervels goed gezet die wat minder uit het rijtej stonden. Verder nog eentje in zijn lendengebied, stond er zowat naast (kon je goed zien als hij zijn duim erlangs deed) dus ook die er weer in geduwd. Arme Jippe :(:) schrok bij de eerste keren wel hoor, maar pakte het al snel goed op. Zal ook wel het verschil gemerkt hebben denk ik zo....

Dat inbuigen naar links dus pijn deed en op verzet stuitte was zo raar niet. De 2 wervels die het ergste waren stonden naar links toe uit het rijtje.

Nu zou met een week de oedeemvorming op zijn linkerkant (schouderhoogte) weg moeten gaan en anders moet ie nogmaals de wervels goed zetten. De spieren en pezen en tussenwervelschijven zijn natuurlijk allemaal naar de foute situatie gaan staan en dat moet weer goed komen. Nu lekker rust dus. Hij vond het wel heel goed dat Jippe nu lekker 24/7 op de wei staat.

Hierna nog even grondwerk gedaan. Er stond een klein springparcoursje in de paddock met muurtjes en frutsels. Dus alle balken op de grond gelegd en geprobeerd Jippe er eerst naar toe te krijgen en later achter mij aan erover heen te stappen. En dat lukte!

Dan nog even een berichtje:
Ik zal de komende tijd even weinig tot niet op Bokt verschijnen. Ik heb het megadruk met mijn werk, dat moet allemaal af voor ik op vakantie ga. EN dan komt de vakantie er dus aan en heb ik de kids thuis en zijn we ook dagen weg. Dus als jullie mij een tijdje niet zien of horen: Ik kom weer terug! Maar dat kan wel even een paar weken duren....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:15

Shanna: Daar zou ik ook enorm van schrikken hoor! bach bloesem therapie druppels heb ik ook thuis liggen :P. Hopelijk valt het allemaal mee!

Heidi: Baron ziet er echt goed uit zeg! En heel veel sterkte straks met de operatie! Gelukkig is het super weer om leuke dingen te doen nu!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:16

Nou op t moment zit ik heel prima in een stoeltje buiten, maar rijden zit er nu niet in :o ik kan amper lopen. Heb ook heel slecht geslapen en als ik wil lopen blijft mijn been wel eens staan... hahha uit protest denk ik.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:23

Voorlopig dan maar even rust houden... Toen ik mijn schouder gekneust/gebroken had kon ik ook amper slapen... In het ziekenhuis hadden ze nog gevraagd of ik pijnstillers mee wilde maar toen voelde ik nog niks dus stoer nee gezegd. En tegen de tijd dat ik in me bed lag had ik daar spijt van :P. Voortaan zeg ik maar gewoon ja, kan ik ze altijd nog laten liggen...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:25

Hahaha zo is het maar net!
Ik hou vandaag en morgen echt rust, buiten zitten met laptopje... en dan wil ik kijken of ik donderdag weer te paard kan. Heb nl. zondag wedstrijd... hahaha.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:27

Hahahahahahaha hopelijk gaat het dan weer helemaal goed en werkt je been weer lekker mee ;). En op zich is het niet verkeerd om lekker uit te rusten in het zonnetje buiten :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:32

Mja, op stal kan men de hulp echter ook goed gebruiken...
Staleigenaresse ligt op de IC... dus wij nemen alles over. Heel geregel maar voor de eerste week hebben we de takenlijsten al klaar.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:37

Heidi, kicke foto's van Baron zeg :9 . Hij ziet er zo goed uit he!! Rijden jullie nu even helemaal niet meer?

Branka, ik zag leuke longe-foto's! Frío is leuk! Hij loopt er lekker mee! Ik las dat ik alles wel een beetje the same doe. Soms denk ik ook "ff iets meer van alleen aan een halster" dan bind ik ook touwtjes om :P .

Shanna, autsjj :(:)

Emerald, hoe staat het nu met je witte sprookjespaard? Verloopt alles volgens plan?

Anouk en Frank... nouuuu wel heel jammer dat het niet doorging hoor !! *ik zou ook bang zijn te verliezen hahahah :+ :') * Maar ach, Mies en ik hadden zelf nog een concurrentie strijd haha! Mies dacht dat ik niet durfde, dat dacht ik zelf ook :+ . Maar toen dacht ik ineens, hieehaaa!! En Chico en Shannon gingen haaaaard :wow: . Vond mezelf wel ff stoer hoor hihi. Wist niet dat ie zó hard kon. Super gaaf! Was natuurlijk veel leuker geweest met 4 man, maar ach ;) . Next time better he.

Esther, braaaave Shaggy. Chico heeft da took met 1 hoek. Zo irritant is dat :+ . Hoop nog steeds dat ie er overheen groeit :')

Mies!! Hoe ging je les wijfie :D ?

Angela, lees dat het met Nous wel goed gaat.. gelukkig maar!

Martine, spannnennddd! Druk druk dus bij jou.. Alles nog steeds volgens schema nu?!

Suus, sterkte nog, je moet geopereerd worden he?

Thanx iedereen voor de leuke reacties op de vakantie pics. Ik heb het echt súper naar mn zin gehad. Helaas zaten sommige delen wel vól met dazen en dat soort rotbeesten (ik krab me nu nog helemaal een ongeluk :+ ). Maar ach, veel vliegenspray en op de zandvlakte rijden.. dan was het uit te houden! Chico stond bij aankomst ff flink de hengst uit te hangen :+ . Brullen, nek erop en rondjes rennen in stal _O- . Na een uur stond hij al super op t gemakje... Eerste 2 dagen was wat spannend, maar de laatste 3 dagen was hij zo braaf! Zoals jullie weten is hij bepaald geen held, maar iedere dag merkte ik dat hij stoerder werd, makkelijker voorop ging enzo. Niet meer stoppen en willen omdraaien bij een omgevallen boomstam :+ maar gewoon even kijken en dan doorlopen! Echt super!

Ohhh en ik heb me net ingeschreven voor de 11e ons eerste debuut.. := Hoop maar dat hij dan ook zo braaf is :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:37

Dan is het minder fijn ja... Hopelijk komt het snel weer goed en kun je ook weer mee helpen op stal ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:42

Ilona: Dazen zijn inderdaad minder fijn! Bij ons op stal gaan ze ook altijd al in mei op vakantie dan valt het nog wel mee met de beesjes :P. Maar Chico ziet dus ook spoken in een hoek :P, ach ja ik probeer me er maar niet te veel op te focussen :). Als ik dat ga doen gaat hij ook meer op die hoek letten en wordt ie alleen maar steeds enger ;). Ik heb een keertje met hem in een binnebak gereden en daar liep ie wel heel netjes, alleen ging de deur naar de stallen naderhand open en ging ie telkens hinniken toen we daar langs gingen. Was ook echt even Shaggy is in tha house :P.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:14

Haha, jaa, ik ken het! Maar toch zijn die hoeken eng, en Chico kan dan rare moves maken :P . Moet toch altijd ff opletten.. Maar laatst met les werd er lekker tegen me aangepraat waardoor ik dus goed reageerde en hij ook maar 1 x geschrokken is! Alleen heb ik nog wel eens de neiging om te veel vast te houden daar, waardoor ik juist spanning opbouw..