Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jus schreef:
evdpanne schreef:De bovenstaande verhalen klinken een beetje als wat er met de fries gebeurt... Die worden nu ook meer 'dressuur' gefokt en ik zie al steeds meer friezen voorbij komen die meer op een KWPN'er lijken maar dan met dikke manen en staart en de sokken zijn gewoon verdwenen. De bouw is helemaal anders. Atlas is nog meer van het oude type en bij ons op stal hebben we nog een echte barokke fokmerrie staan en nog een 'oude' friese ruin. Maar dat is voor mij toch echt de fries.... Die dressuurtypes vindt ik helemaal niks...
flamon schreef:evdpanne schreef:De bovenstaande verhalen klinken een beetje als wat er met de fries gebeurt... Die worden nu ook meer 'dressuur' gefokt en ik zie al steeds meer friezen voorbij komen die meer op een KWPN'er lijken maar dan met dikke manen en staart en de sokken zijn gewoon verdwenen. De bouw is helemaal anders. Atlas is nog meer van het oude type en bij ons op stal hebben we nog een echte barokke fokmerrie staan en nog een 'oude' friese ruin. Maar dat is voor mij toch echt de fries.... Die dressuurtypes vindt ik helemaal niks...
ben het met je eens.
de echte friezen verdwijnen steeds mer. je hebt voor van de hele luxe friesjes maar ben blij dat janske nog lekker barrok is