Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

racheeel_

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:00

Ik start niet op gras met Dutch, dus voor ons blijven hier in de buurt maar weinig wedstrijden over in het outdoorseizoen.
Heb 17mei, 7juni en 20 of 21 juni dan nog opstaan.

Dutch ging gister heel goed in de les, echt fijn! En vandaag liep hij nog beter.
Maandag nog een lesje en vrijdag weer :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:23

Jenny_S schreef:
ja had liever anders gezien maar ik kan weinig data waardoor ik gedwongen wordt dit te doen aangezien je voor beiden selecties minimaal 2 wedstrijden moet rijden en dit is het minimale dat ik kan helaas
dus kans is ook minimaal dat ik voor eentje geselecteerd wordt. 1 fout en lig er dan al uit. dus die hengstigheid verkleind nog meer een kans dus dan maar voor de ervaring.

ach ik rijd ook in totaal 4 proeven. Ga niet een heel eind er voor rijden en groenendaal is voor ons in dezelfde straat :)) en hoogland 5 minuten met de trailer :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:27

ja heerlijk toch
dacht dat je sowieso boven de 174 moet halen nu hopen dat ze niet heel veel strenger jureren

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:40

Jenny_S schreef:
ja heerlijk toch
dacht dat je sowieso boven de 174 moet halen nu hopen dat ze niet heel veel strenger jureren

ja klopt ja, dus als je er eentje verpest kan je al niet meer meedoen, wel jammer.
Vorig jaar niet gemerkt dat ze heel veel strenger waren. Heb toen met Ida m'n debuut gemaakt _O- Had de punten van een verliespunt verwacht, maar had toen nog 166 en 172, dus dat viel reuze mee.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:01

ok dus er is hoop haha
ik hoop dat ik dit keer doutz wel langs de reclame krijg bij ring 1 op groenedaal, wat een drama was dat

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:22

Zwaai terug!
Manlief heeft vrijgezellenfeest en ik hang lekker op de bank met een chipje en glas rosé.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:57

Vandaag heerlijk gereden!
Volgende week zondag onze eerste gras wedstrijd dus ben benieuwd...

Hier in juni selecties voor de FK en in juli wil ik de KFPS selecties in Oldeholtpade en Drachten rijden....

Vanavond kennis gemaakt met Euwe zijn nichtje...
Wat een heerlijk dier zeg!
Komt al naar je toe en houd er ontzettend van om geaaid te worden, nog niet eerder zo'n snelle en gelijk knuffelbare mee gemaakt!

Lijkt me wel gezellig zo'n wedstrijd weekend op Texel!
Fijn dat de bodem goed te doen is ondanks de regen!!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:54

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:57

Bij ons op de manege was gisteren knhs dressuur. Helaas moet ik deze dagen werken dus ik kon niet meedoen maar de banen liggen er vandaag nog dus ik ga vanmiddag na het werk nog even fijn oefenen in tussen de witte hekjes.
Zodra er iets in de eigen omgeving verandert is mw helemaal van de kaart dus ze kan zo alvast even zien hoe het er allemaal uit ziet want zaterdag is weer concours en dan start ik wel.
Daarna in het middagdeel ga ik schrijven, nog nooit gedaan dus ik hoop dat ik daar het nodige van opsteek en kan zien en leren hoe anderen met hun fouten omgaan en hoe de jury daar naar kijkt. Goed voor mijn zelfvertrouwen dus, denk ik........

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:33

woestein: succes met de selecties

splinterz: haha wat een draak

caro: goede oefening idd en ook schrijven lijkt me heel leerzaam

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:46

Vanmiddag tussen de witte hekjes getraind, maar ik heb het idee dat ze tegen de eerste hengstigheid aan hangt. Ze is wat lastig en houdt alles vast, ontspant niet echt. Wel moeilijk om dan lekker te rijden, maar ze heeft de hekjes iig gezien. We zullen zien hoe het zaterdag gaat.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:30

hopen dat ze zaterdag dan niet hengstig is.
ik merk als ik langer doorrijd dan dat ze dan wel beter gaat lopen alleen een middendraf inzetten lukt dan niet wel alle andere oefeningen en ook moet ik uitkijken dat ze bij stap niet gaat stilstaan

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:28

Joh dan geen middendraf en knallen op andere onderdelen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:03

Je hoeft maar enkele passen middendraf he? Goed je hoek doorrijden, afwenden je diagonaal op, goed rechtstellen, 10-5 meter voor X goed naar voren rijden, 5 meter na x weer duidelijk terug nemen en je bocht voorbereiden, dan heb je in ieder geval goed voorbereid. Daar ga je punten op scoren. Niet nu al die hele diagonaal proberen te rijden. Dat is vaak alleen maar heel rommelig...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:51

Sanet wat heb jij toch elke keer goeie tips!! Ben er met Tamme helemaal nog niet aan toe, maar ik sla het allemaal op haha!! :D

Wij hadden vandaag weer crosstraining, genotennnn!! <3

Afbeelding

De 2e van de dubbel, die is nog nooit echt goed gegaan, en nu gewoon elke keer perfect <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet echt leren naar voren/omhoog te kijken en een nieuwe bodyprotector kopen _O- En waar ik nou naar kijk....? Ik weet 't niet :')

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:28

Zo leuk, ik kwam een oud topic tegen, hier in het barokkedeel, waar recent weer op gereageerd was:
[BKR] Wie heeft er nakomelingen van de friese hengst Wobke 403
In het bericht van 25-8-2008 wordt verwezen naar mijnalbum van een (toen) 1,5 jarige merrie. Toen ik die foto's zag dacht ik nog, jee wat lijkt die op mijn merrie. Wat blijkt, dit is een dochter van Carolien. Ik heb haar een jaar of 2 geleden een keer in het echt gezien, maar zo jong is ook leuk om te zien en zeker dat ze zo op Carolien lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:30

Sanet: Dat zijn inderdaad goede tips! Vaak wordt de bocht, rechtrichten eigenlijk een beetje vergeten.. dan is het gewoon naar voren en meer niet.. := Betrap ik mezelf ook vaak op..

Utophia: Gave foto's! Leuk een crosstaining!

Gisteren de proefgerichte training gehad! Echt heel veel aan gehad! Waarschijnlijk komt het galopprobleem doordat ze niet aan het rechterbeen is en ook geen rechter stelling correct aanneemt. (en dat tegelijk) Als ik bijvoorbeeld aan wil springen in galop dan loopt ze dwars door mijn binnen been heen en kijkt naar buiten, waardoor ze niet goed aan kan springen.
Nu moest ik extreem door de hoek rijden met mijn rechterbeen en rechterstelling houden, pfff dat is moeilijk. Ieder keer bij de hoek een volte. Het is niet in 20 minuten gelukt om haar op deze manier in de rechtergalop te krijgen, al sprong ze 1x goed aan, maar dat was 1 pas.
Vandaag zijn we er mee verder gegaan, maar wat een gevecht :oo Of ze wordt heel druk en probeert er onderuit te lopen, door van de hoefslag af te lopen ect of ze springt aan in galop als ik mijn rechterbeen aan leg. Hoe zouden jullie dit doen? Maar uiteindelijk is het gelukt om haar een heel stuk de hoek in te drijven met m'n rechterbeen. Ook op de volte ging het al een stuk beter. Maar we zijn er nog lang niet, woensdag hebben we weer les! :D

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:59

Gave foto s Utopia! Lijkt me super leuk om te doen.

Voor de middendraf moet ik van mijn instructrise eerst op de korte zijde Dutch opvangen en wakker maken voor t been. Bocht om, rechtrichten en dan laten gaan.

Dutch verruimd sowieso al heel makkelijk dus dat is wel fijn.

Caro-marjah, super leuk om de dochter van je merrie tegen te komen! De zonen van onze merrie zijn helaas beide naar het buitenland verkocht.

Amoorm, fijn is dat zo n proefgerichte training he. Ik heb dat ook vrijdag gehad. We hebben op stal zo n 60 x 60 buitenbak. En hebben daarin allemaal van die kleine boompjes in potten staan, daar kun je een ring meemaken.

Vandaag weer les gehad, vooral gewerkt aan het actieveren van de achterhand. Ik was kapot na een halfuur haha. Maar Dutch had goed zijn best gedaan :)

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:20

AmoorM schreef:
Sanet: Dat zijn inderdaad goede tips! Vaak wordt de bocht, rechtrichten eigenlijk een beetje vergeten.. dan is het gewoon naar voren en meer niet.. := Betrap ik mezelf ook vaak op..

Utophia: Gave foto's! Leuk een crosstaining!

Gisteren de proefgerichte training gehad! Echt heel veel aan gehad! Waarschijnlijk komt het galopprobleem doordat ze niet aan het rechterbeen is en ook geen rechter stelling correct aanneemt. (en dat tegelijk) Als ik bijvoorbeeld aan wil springen in galop dan loopt ze dwars door mijn binnen been heen en kijkt naar buiten, waardoor ze niet goed aan kan springen.
Nu moest ik extreem door de hoek rijden met mijn rechterbeen en rechterstelling houden, pfff dat is moeilijk. Ieder keer bij de hoek een volte. Het is niet in 20 minuten gelukt om haar op deze manier in de rechtergalop te krijgen, al sprong ze 1x goed aan, maar dat was 1 pas.
Vandaag zijn we er mee verder gegaan, maar wat een gevecht :oo Of ze wordt heel druk en probeert er onderuit te lopen, door van de hoefslag af te lopen ect of ze springt aan in galop als ik mijn rechterbeen aan leg. Hoe zouden jullie dit doen? Maar uiteindelijk is het gelukt om haar een heel stuk de hoek in te drijven met m'n rechterbeen. Ook op de volte ging het al een stuk beter. Maar we zijn er nog lang niet, woensdag hebben we weer les! :D

ik heb dit probleem linksom gehad bij mijn bijrijdt fries, en hij was ook niet goed voor mijn linkerbeen en extreem veel stelling haha. Ik moest op een gegeven moment eerst een rechtsomkeert doen van a - k naar B, en dan bij B meteen afwenden en in die wending aangalloperen.
Toen hij dat goed deed ben ik begonnen met in de hoeken of op de volte, net voordat je gaat aangalloperen een paar kleine tikjes erbij geven zodat je ook het achterbeen activeert.

heb zo het probleem helemaal opgelost *\o/* , was nog wel ff moeilijk in het begin hij begon te bokken of heel hard weg willen draven haha

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:59

Euwe zijn nichtje <3
Een Epke 474 uit een stermerrie van Andries 415
Afbeelding

Leuk om een jonge Zuske te zien Els!
En fijn om even tussen de hekjes geoefend te kunnen hebben!
En jah hengstigheid blijf erbij... lang leve een ruin!

Alweer van die stoere foto's Utopia!

Goede tip Janet!
Zo probeer ik het altijd (ahum) te doen!
Met Woestein nam ik hem in de hoeken altijd wat meer terug zodat het leek alsof hij een middendraf liep.... O:)

Klinkt goed Amoor!
Lekker door oefenen en dan moet het wel goed komen!

Euwe was vandaag weer bezig met zijn "lekker druk met mijn tong doen... ook over het bit.." modus..
Zaterdag had ik heerlijk gereden en voelde het steeds meer aan dat hij goed actief van achteren was.
Zo begon het vandaag ook en hij pakt eindelijk een stuk meer rechterstelling op de goede manier en dan ineens pats boem achter de teugel kruipen en met zijn tong spelen.... -O-
Zucht zo blijf je lekker bezig....

Gisteren nog even een lekker buitenritje gemaakt en langs huis geweest, mijn vriend heeft wel een stoere foto gemaakt :D

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:13

Leuke foto!!! :D

En nog iemand met een galopprobleem.. Blij om te horen dat ik niet de enige ben.... Toevallig van 't weekend en vandaag ook weer ermee bezig geweest en vandaag wel wat rondjes in de rechtergalop kunnen maken! Hij landde na een sprong in de rechtergalop, gelijk maar even gebruik van gemaakt :P

Dankjullie voor de reacties op mijn foto's :D

Weten jullie of er toevallig nog Friese veulens in de buurt van Spijkenisse, Rotterdam, Gouda, Utrecht of Gorinchem staan? :P Ben mijn portfolio aan het uitbreiden en ik zou zo graag een Fries veulentje voor de lens willen <3

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:39

Zo te lezen hebben jullie allemaal een productief weekend gehad super!

Sanet goede tip weer! Wat een schattig veulentje!

Fijne dag allemaal!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:28

Wat een leuke foto's allemaal! Leuk hé die veulentjes Woestein <3

Caro_MarjaH wat leuk om dat tegen te komen en er foto's van te zien!
Ga ook eens in dat topic kijken, Zotte is ook van Wobke 403.

Natasja, gelukkig gingje galop goed, zo proberen telkens uit te breiden :)
Had je nog geprobeerd om naar de hoefslag te wijken en dan aan te springen?

En wij hebben 2 Friese veulens staan :D staan in Numansdorp een hengst en een merrie
De hengst is het veulen van Zotte

Ook hebben we nog een vosje staan van bijna 2 weken oud (is een KWPN veulen)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:07

Hihi even een egopost hoor...
Ik had dit weekend weer eens wedstrijd. Zoals de meesten inmiddels weten loop ik tegen een rem aan in de proeven. Dit keer niet ingereden (alleen gestapt voltes etc) en ook alleen in de proef met zweep en spoortjes gereden. Nou vroemmmm daar gingen we hoor! Wat een heerlijke tempo. Probleem was wel dat ze zo vrolijk was dat het hoofd continue in de lucht gestoken werd en de hoeken werden afgesneden. Maar heb beide proeven met een smile gereden, eindelijk weer.. Punten waren laag, zoals verwacht, maar dat boeit me niet :+ Op het protocol stond wel: 'Postief gereden'. Zo. En zo voelde het ook :D

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:10

Nogmaals goed bezig Berdien! Doel behaald!! *\o/*
Hoop dat je vanaf nu weer met veel plezier op wedstrijd gaat, gun het jullie van harte!