[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:36

bij gebrek aan tegenstand wil ik toch even de overwinning opeisen :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:11

jus schreef:
Citaat:
Wat doen ze inmiddels met hem?

Hij staat alleen maar los Antonio heeft te veel paarden in training om zijn eigen paarden te doen.
Ik zit er over te denken om te beginnen met longeren en nog wat andere jonge paarden ik kom alleen uren te kort in een dag , hij is gisteren 4 geworden.
Ik zal jou erop zetten als je komt :D

Als ie net zo braaf is dan als Despi, dan durf ik dat wel. haha. De zadelmaker hoorde me aan en vroeg zich af wat het probleem was. :D Hij vond dat ik hem gewoon mee moet nemen als ik hem zo leuk vindt....

Branka! Wat leuk! Dat moet je altijd maar afwachten hè? Sommige paarden maken rechtsomkeer bij een koe. Je schijnt het wel te kunnen trainen. Een kennis van mij heeft een quarter en heeft zo'n training een keer gedaan. Goh, dalijk heeft ie zijn roeping gemist. En gekke Frío! Door de draad heen. Dat heeft Des hier ook een keer per ongeluk gedaan. Bleek er een reiger te zijn geland. Dát was wel eng.
Het longeren ziet er goed uit hoor! Wat voor nut hebben die touwtjes? Wil je me dat uitleggen? Is geen kritiek hoor, maar ik vraag het me alle keren af bij zulke foto's.

Jus: Ik ga het niet redden om voor 30 juni nog even op Totilas te stappen, dus ik kan niet garanderen of ik weet hoe dat voelt. :D Maar ik heb natuurlijk altijd interesse in een impressie haha! Wil je nog dat ik mijn naald en draad meebreng? Doe ik zowiezo wel hoor. Kan ik lekker metertjes maken 's avonds. (Mits de wijn me niet onderuit haalt)

Mies: Natuurlijk krijg je die niet! Haha. Die moet je in mijn geval verdienen.

Angela: Top, dus het veulen is weer aan het beteren en je paardje bekapt. Rijd je ook weer met Shaddy of bewust nog niet?

Nou Sam had vrij vandaag en die zal wel gedacht hebben! Michelle mocht eerst mee met een vriendinnetje. Diens mama kon heel goed vlechten, dus nu hebben Michelle én Sabrina van die kleine vlechtjes in hun haren. Het was wel huilen, want het had pijn gedaan. Maar het resultaat mocht er wezen.
Vriendinnetje mocht mee naar Michelle's kinderfeestje en daarna druppelden de andere 4 ook binnen. Zwembad neergezet. De action had er één voor 12 euro. Nou een lol dat ze daarmee hadden! Ze hebben de hele middag heerlijk gespeeld in de tuin. Lekker fruit gegeten en daarna cakejes en toen nog chips en vervolgens gesnoept en toen pannekoeken en toen aankleden en naar huis brengen. Ze kregen allemaal nog een snoepzakje en een kadootje en ze gingen lief in de auto om naar huis te gaan. Frank heeft wat afgependeld vandaag! Wel super dat hij hielp, want met 2 kun je net wat meer hè?
Zegt Michelle, terwijl ze de auto uitzwaait: "Het waren wel veel kindjes, hè mama?" Ze was stuk, maar ze had een leuke dag gehad.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:15

De touwtjes gebruik ik waarvoor je onder het zadel teugels voor hebt: om hem te begrenzen en aanleuning te geven. Met een bijzet is het starder, hiermee kan hij zelf zijn prettigste houding aannemen. En afhankelijk van hoe kort en hoog je het vastmaakt kan je hoogte en rondheid instellen.
Zoals je ziet loopt Frío hier vooral lekker laag en met het neusje op de loodlijn.

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:17

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:18

Mooi Shanna! Krijg je ook nog spoorriempjes in bijpassende kleur?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:20

Branka, thanx, idd vind ik het met dubbele lijnen altijd wel moeilijk om te begrenzen. Dan zou dit het makkelijker kunnen maken.

Mooie laarzen hoor! Past helaas niet bij mijn outfit, maar zal wel mooi staan met een palomino onder de bips...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:22

Ik longeer af ten toe met de dubbele longe en dat werkt super. Kan ik Frío heerlijk mee in de juiste stelling laten lopen wat met een touwtje toch lastiger is. Maar het kost wel veel meer moeite. Omdat ik niet te lang en niet te intensief bezig wilde zijn, maar wel iets meer wilde doen dan simpel rondslingeren heb ik deze keer voor een touwtje gekozen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:26

Gaaf Branka, ik sta er echt van te kijken hoe goed Frio er momenteel uit ziet. Vooral zn voorkant is zó verbeterd qua spieren!!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:30

Zou zeggen kom een keertje langs, kan je hem bewonderen. Frío en Dito staan hemelbreed niet zo heel ver van elkaar vandaan ;)
Achterkant is ook flink opgeknapt hoor :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:30

BrankaZ schreef:
Mooi Shanna! Krijg je ook nog spoorriempjes in bijpassende kleur?

Nee. Had ik bij mijn vorige paar wel maar uiteindelijk bijna nooit gebruikt.
Een beetje contrast vind ik juist wel mooi!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:29

Mooi laars Shanna , vind juist ook mooi zwarte hak zwarte sproorriempjes , zitten ze gelijk lekker ?
Ik heb van die rotvoeten en mijn linker kuit is stuk dikker als mijn rechter.
Vera (mijn nichtje) heeft petrie besteld in bruin (al dat winnen is een beetje naar haar hoofd gestegen :D ) nu maar hopen dat ze passen.

Anouk als het niet veel plaats in neemt kun je wel naald en draad meenemen wanneer komen jullie ? , Vera gaat 1 juli voor een week naar NL en vond het leuk om jullie te zien maar ik wist niet precies wanner jullie kwamen.

Mooi fotos van Frio ik heb nu het sisteem van kavalkade met touwtjes en gaat perfect (hoef je geen longeersingel om) toen ik het kocht dacht ik zal wel niks zijn maar met mijn nlandse tegenwerker werkt het perfect

Moppie fijn dat het goed gaat met het veulen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:32

Ja ze zitten redelijk goed!
De linkerlaars drukt op mijn enkel maar met rijden is dat veel minder dan wanneer ik ze gewoon aan heb.
Denk dat ze met een weekje al superfijn zijn! Echt heel prima laarzen dit. De vorige laarzen hetzelfde merk was echt aantrekken en wegrijden. Deze niet helemaal, maar deze zijn ook wat hoger aangemeten dan de vorige. En een ander model.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:45

Heel grappig want als je je topic opent lijkt het net of je een superiel been hebt maar dat is optisch effect vanwege je broek , wat voor merk is die ?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:54

Mijn rijbroek?
Kentucky. :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:57

Mooi , ik had die kleur nog niet gezien.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:59

Zijn kinderbroeken :D :+
Maar een van de weinige merken / type broeken die mij altijd goed zitten. Als ik de ruitersportzaak opbel en zeg dat ik een nieuwe broek zoek, komt het helemaal goed. Vaak bestelt ze er wat meer, dan kan ik kiezen. Ook altijd dezelfde maat. :')

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:04

Hihi , dan pas ik er dus niet in , heb wel kentucky broeken en zijn erg fijn , heb er ook veel vraag naar hier vanwege de pasform
Heb een soort outlet met van alles wat.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:06

Nee dan pas je er niet in :D
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker hoor!) worden de kinderbroeken gemaakt van reststoffen...
Scheelt ook enorm in de prijs! 70/80 euro ben ik klaar. Ideaal.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:20

vakantie foto's!
Afbeelding
Afbeelding

Opsprong!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:27

Heey

Anouk: Helaas rijd ik nog niet op Shaddy. Ik wil ontzettend graag aan de slag en Shaddy ook maar met mijn Qkoorts kan ik het nu niet |( Het kriebelt echt enorm om er weer op te stappen maar dat gaat echt niet lukken |(

Mies: Wat een heerlijke vakantie foto's zeg :D.

Weten jullie misschien iemand hier in de buurt die nog een bijrijdpaardje zoekt? Ik zoek iemand voor Shaddy omdat ikzelf nog niet kan en als ik kan is het maar 1 a 2 keer in de week en Shaddy verveelt zich enorm. Die wil weer aan het werk. Nu zoek ik dus iemand die Shaddy kan/wil rijden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:18

Branka, mooie fotos! Frio word steeds knapper he ;)
Mies, ziet eruit als een heerlijke vakantie, super!

Ben nu kapot, moest weer naar roosendaal, gister gewerkt, nu lekker vroeg op bed.. Ook weer drukke week volgende week, ben ergens blij dat ik vrijdag onder het mes moet, kan ik rusten hahaha.. weet niet wanneer ik dat anders moet doen hihi

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:45

Shanna: Mooie laarzen hoor! Vind dat altijd een leuk kleurtje!
Michelle: Leuke vakantiefoto's! Shannon mist Chico zeker wel weer :P.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:50

Leuke foto's Branka, Mies en Ilona!
En Soeske heel veel sterkte volgende week!

Hier even snel, druk met de voorbereidingen van het huwelijk! Volgende week al :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:53

Dankje Martine. Jullie heel veel plezier met het huwelijk!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:53

jus schreef:
Mooi laars Shanna , vind juist ook mooi zwarte hak zwarte sproorriempjes , zitten ze gelijk lekker ?
Ik heb van die rotvoeten en mijn linker kuit is stuk dikker als mijn rechter.
Vera (mijn nichtje) heeft petrie besteld in bruin (al dat winnen is een beetje naar haar hoofd gestegen :D ) nu maar hopen dat ze passen.

Anouk als het niet veel plaats in neemt kun je wel naald en draad meenemen wanneer komen jullie ? , Vera gaat 1 juli voor een week naar NL en vond het leuk om jullie te zien maar ik wist niet precies wanner jullie kwamen.

Mooi fotos van Frio ik heb nu het sisteem van kavalkade met touwtjes en gaat perfect (hoef je geen longeersingel om) toen ik het kocht dacht ik zal wel niks zijn maar met mijn nlandse tegenwerker werkt het perfect

Moppie fijn dat het goed gaat met het veulen.

Neem ik mee. ;) En uhm, bij voldoende animo, wilde de zadelmaker best een reisje maken naar Spanje. Zag ie wel zitten! ;) Ik wil jou ook wel graag even met die Kavalkade bezig zien. Hier in de buurt maken ze ook laarzen op maat, doen ze dat niet in Spanje?
Zit er ook Kentucky in jouw assortiment? De mijne begint al aardig te slijten en ik ben ook helemaal fan van Kentucky. Mt 38/40

Mies: Gave foto's! Hadden jullie veel last van vliegen?

Angela: Balen joh, dat je niet fit ervoor bent. Voor Shaddy wel een voordeel om lekker te ontzwangeren! Hier op bokt is een topic, bijrijdpaardje gezocht. Volgens mij stonden er ook een paar bij jou in de buurt. Ik zit net te ver weg hè?

Suus: Lekker bijslapen! En mocht ik je niet meer spreken, dan wens ik je alvast een voorspoedige operatie toe. Dat je er maar uit mag komen met de wetenschap dat de pijn op korte termijn is verdwenen!

Martine: Volgende week al! Dat zit al dichtbij! Jij heel veel plezier als ik je niet meer spreek! Ik wil natuurlijk wel een foto van het bruidspaar zien en hebben de paarden ook nog wat te doen op jullie dag? Geen idee natuurlijk hoe een huwelijk gaat in Tunesië.

Sam heeft vandaag een beetje buikpijn van het vele eten. Niet heel erg hoor, hij ging lekker liggen en weer staan, maar hij redt het verder wel. Hij is niet koliekerig. Het trio heeft weer een stuk wei gekregen met jong en heel lekker gras! En een vrije dag dus, want we hebben vandaag de verjaardag van Michelle gevierd. 3 koppels blonken in afwezigheid, maar gelukkig waren er voldoende mensen die met een leuk kadootje kwamen en Michelle zelf heeft de hele dag in het zwembad gelegen. De Mega Mindy pop was haar mooiste kado, dus ze was superblij.