Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:13

Carolien is prima te rijden als ze hengstig is, geen problemen mee. Meer met de stemmingswisselingen tijdens en tussendoor. Daarom krijgt ze nog steeds de oestress van Naff, daardoor zijn de verschillen in stemmingswisselingen veel minder, is ze veel stabieler in haar stemmingen.

Marjon: als ze hengstig zijn pissen ze kleine beetjes als ze maar denken dat ze sjans hebben van een ander paard, kunnen wat plakkerig naar andere paarden zijn en de staart is meestal echt vies en plakkerig van de urine die er steeds tegenaan gepist wordt en die stinkt ook nog eens.

racheeel_

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:19

Onze merrie pist niet als ze hengstig is. Ze heeft wel last van diarree als ze het is en ze is dan heel lui. En heel erg aanhankelijk, niet alleen naar paarden maar ook naar ons.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:19

Ik heb Mike echt nooit kleine plasjes zien doen. Heb ook gelezen dat niet alle merries dat doen. Ik zie wel eens witte urine vlekken in de loopstal maar nu ze 24/7 buiten staat is dat ook lastiger controleren ;)

Nu het volgende punt: Ik zou zondag starten, voor het eerst op gras. Nu gaat het regenen en ik twijfel heel erg of ik zou gaan of niet. Wie start er nog meer zonder ijzers op (nat)gras?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:25

Niet alle merrie's plassen inderdaad bij hengstigheid. Bij Vera merkte ik sowieso niks van haar hengstigheid.

Isanne is een ander verhaal, die plast vooral naar een friese ruin op stal, somminge andere ruinen moet ze niks van hebben. En ze is wat ik noem 'kriegelig' alles is spannend en eng.. Nou ja en het verhaal van been geven ken je al he Marjon? :')

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:27

Jaaaa, vies paars... :)) _O-

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:35

Hier ook nog echt last van hengstigheid, soms pist ze maar dat is meer alleen of stal of buiten, tijdens het rijden gelukkig niet.
Merk verder ook niet veel tijdens het rijden

Ik start ook zonder ijzers en moet 16 en 17 Mei voor het eerst op gras, ben dus ook bang dat het gaat regenen..
Heb me voor genomen dat ik wel ga en dat ik het probeer, merk ik tijdens het draven al dat het glad is galoppeer ik niet aan en laat ik dat maar voor wat het is.. En anders probeer ik aan te galopperen, merk ik dat het erg glad is en ze gaat glijden stop ik (mits dat dan nog op tijd is :+ )
Maar dat is wat ik me voor mezelf heb voor genomen :)

Je startgeld ben je nu hoe dan ook kwijt, of je wel gaat en het probeert/aan kijkt of dat je niet gaat

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:38

Splinterz schreef:
Jaaaa, vies paars... :)) _O-

_/-\o_ :')

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:39

Ik heb de club gemaild en kan me nog kosteloos afmelden tot vanavond. Dus opzich wel een dilemma. Aan de andere kant: alles moet ik een keer proberen dus tis wel een goed moment denk ik! Net wat jij zegt: merk je dat paard gaat glijden: stoppen

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:40

Ik zou het ook gewoon proberen, maar alles als ze vandaag goed loopt..

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:42

Dat sowieso! Als ze vnaamd nog 'raar' loopt meld ik sowieso af. Paard voor alles

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:13

Dat is het nadeel van merries he! Heb nog niet echt beeld op de cyclus van Jinthe. Ze was mega hengstig in de 1e week dat ik haar had, echt continu plassen, maar sindsdien eigenlijk niks meer gemerkt.
Gisteren halve les meegereden, begin ging goed, maar daarna toch wel wat gevoelig in mijn kruis dus maar afgestapt. Ze had het super gedaan dus voor haar een beloning dat ze maar even hoefde te werken gisteren ;)

Leuk die clinic! En mooie namen om bij te kunnen rijden. Antoinette Falandt is toch ook wel een bekende naam hoor, maar al van 10 jaar (of langer terug), die reed toen met Jarwo grand prix.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:53

Die van mij is echt een pisser als ze hengstig is. Nouja een goede reden om na die periode de staart te wassen. Met rijden merk ik er gelukkig weinig van.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:59

Lang leve een ruin :D:D

Wel alles gevolgd maar "geen tijd" gehad om te reageren...

Zondag met een groepje naar Dwingeloo geweest, heerlijk genoten en super trots op Euwe!

Bij mijn schoonzus is woensdag nacht een merrie veulen van Epke x Andries geboren, schitterend!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:17

Woestein schreef:
Lang leve een ruin :D:D

Wel alles gevolgd maar "geen tijd" gehad om te reageren...

Zondag met een groepje naar Dwingeloo geweest, heerlijk genoten en super trots op Euwe!

Bij mijn schoonzus is woensdag nacht een merrie veulen van Epke x Andries geboren, schitterend!

Was een leuk groepje :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:47

Is er al een nieuwe datum bedacht voor die rit in dwingeloo?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:25

Ik lees ook nog steeds mee maar elke keer geen tijd om alles terug te lezen en te antwoorden, dit weekend maar eens voor gaan zitten := hahaha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:43

*zwaait naar iedereen* fijn weekend en Koningsdag. Dinsdag ben ik weer van de partij

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:55

Splinterz schreef:
Ik heb Mike echt nooit kleine plasjes zien doen. Heb ook gelezen dat niet alle merries dat doen. Ik zie wel eens witte urine vlekken in de loopstal maar nu ze 24/7 buiten staat is dat ook lastiger controleren ;)

Nu het volgende punt: Ik zou zondag starten, voor het eerst op gras. Nu gaat het regenen en ik twijfel heel erg of ik zou gaan of niet. Wie start er nog meer zonder ijzers op (nat)gras?

Weet je of het lang gras is? Heb vanochtend op Texel gestart, kort gras maar wel in de regen. Ging prima! Had 18mm wideapunt stoten in. (miezerde/regende) dus bodem was niet drijfnat. Moet morgenochtend ook weer maar daar maak ik me op deze grond niet zo'n zorgen over. Meer over hoe hard het horizontaal regent tijdens het rijden pffff ;)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:57

Ja tis best lang gras. Heb me ook al afgemeld gisteren omdat Mike niet helemaal rad was en wil het risico niet lopen.

Ging het verder goed?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:58

Lang gras is ook gladder denk ik...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:04

Lauke schreef:
Jenny_S schreef:
haha ok
ik was gister aan het rekenen met doutz haar cyclus en nu blijkt dat ze precies tijdens selectieweekend 23-24 mei hengstig is |( |o dus 2 wedstrijden achter elkaar
help

Ah wat balen! Start je in hoogland en bij Groenendaal? Dan zijn we concurrenten :D

Die namen van die clinic ken ik ook allemaal niet, dus kan je niet helpen.

nee groenedaal en werkhoven :D
in bovenstaand weekend is zowel de utrechtse als de friese selecties dus ben de pineut :+

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:05

Sanet schreef:
Jenny_S schreef:
haha ok
ik was gister aan het rekenen met doutz haar cyclus en nu blijkt dat ze precies tijdens selectieweekend 23-24 mei hengstig is |( |o dus 2 wedstrijden achter elkaar
help

Ah joh. Gewoon rijden!
Net doen of je gek bent. Hoe meer jij je anders gedraagt, hoe anders je paard ook gaat reageren....
Dus doen of je neus bloedt en net zo rijden en doen als anders

heb ik vandaag inderdaad gedaan, ze was eerst een plank en wilde niet buigen, maar uiteindelijk doorgezet en toen liep ze best fijn alleen zal ze nooit een middendraf etc inzetten helaas

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:07

splinterz: die van mij plast, kleeft naar paarden, plet je tussen stal en paard in als je niet oplet, achterhoeven hoef ik niet te krabben tenzij je een mep wil, zet buik uit als je been geeft etc haha

laura: zwaai

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:33

Jenny_S schreef:
Lauke schreef:
Ah wat balen! Start je in hoogland en bij Groenendaal? Dan zijn we concurrenten :D

Die namen van die clinic ken ik ook allemaal niet, dus kan je niet helpen.

nee groenedaal en werkhoven :D
in bovenstaand weekend is zowel de utrechtse als de friese selecties dus ben de pineut :+

Haha jij pakt het dubbel aan! Ik wou sowieso in hoogland starten, dus laat de friezenselecties schieten. Maar bij Groenendaal zal ik je misschien nog wel zien dan :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:47

ja had liever anders gezien maar ik kan weinig data waardoor ik gedwongen wordt dit te doen aangezien je voor beiden selecties minimaal 2 wedstrijden moet rijden en dit is het minimale dat ik kan helaas
dus kans is ook minimaal dat ik voor eentje geselecteerd wordt. 1 fout en lig er dan al uit. dus die hengstigheid verkleind nog meer een kans dus dan maar voor de ervaring.