[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:33

Hoe gaat het met Ferro in zijn nieuwe huisje?

Brave Chim ook! Heb je nu de indruk dat het beter gaat? Schattige foto trouwens, ze ziet eruit alsof ze geniet :)

Jolijn, geniet van je laatste week vakantie!

Hier ook nog koud en nat, gelukkig ook geen blijvende sneeuw. Heb het helemaal gehad :)
Intussen blijkt het met dat zure van Figo nogal mee te vallen. Hij doet bijvoorbeeld heel zuur naar zijn vorige eigenares (alsof hij weet dat die hem tot lasagna wilde reduceren), maar naar de meesten kijkt hij wel vrolijk. Maakte me al helemaal ongerust, blijkbaar zonder veel reden :)

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:00

Nou die van mij was gelijk flink fris vandaag, haalde haar 2x uit de stal om even een kwartier te stappen, verder moest ze op rust vandaag, maar ze wilde me bijna omver lopen om te gaan rennen geloof ik! En direct rollen enzo, dus ik geloof dat ze zich lekker voelde!
Maar morgen mag ze weer draven dus dat gaan we dan maar eens zien...

Nou dan is het bij Figo toch gewoon een voorkeurspatroon denk ik... en ik zou haar ook niet mogen als ze mij zou willen slachten ;-) Misschien straalt ze dat stiekem nog gewoon uit naar hem...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 02:09

Ahh ze kijkt idd heel schattig Geeske!! <3

Hier zijn ze ook vreselijk aan 't verharen!! En Jetta staat ook in een buitenstal.

Wat leuk dat je een veulentje gaat fokken Keona!! Stiekem zou ik het ook wel willen haha :+:

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:17

chim weer fijn gemasserd. leuke foto ze staat er vrolijk op.

figo weet percies tegen wie die zuur moet doen dus.

amor zou denk tog wat eerder naar de tandarts moeten denk ik heb gisteren even in zn mond gekeken lijkt wel of der een stukje van de voortand af is weet iemand hoe dit gaat? wisselen ze voortanden ook of alleen de kiezen?

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:39

Voortanden wisselen ook hoor, bij Figo zijn die er eerst uitgegaan! En dan zit de nieuwe tand er al een stuk door, dus dan lijkt het alsof er een tand gebroken is.

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:52

LiesbethDW schreef:
Voortanden wisselen ook hoor, bij Figo zijn die er eerst uitgegaan! En dan zit de nieuwe tand er al een stuk door, dus dan lijkt het alsof er een tand gebroken is.

oke gelukig maar vond het er niet fijn uitzien, wil de tandarts pas in mei laten komen ongeveer dan kan die gewoon mee met de rest van stal.

hij word weer zo mooi grijs <3 ben sinds zaterdag niet meer bij hem geweest door me enkel gegaan en banden weer verijkt dus verplicht rust gisteren was weer de eerste dag haal zn deken van hem af en meteen een hele andere kleur dat gaat nu weer echt hard

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:48

vandaag word geisha eindelijk geschets.nadat alles mis is gegaan kunnen nu eindelijk de papieren/paspoort in orde gemaakt worden. *\o/*
gelukkig dat ze wisselen,heb mee gemaakt dat de veulens toen ze 6mnd waren(geisha en butterscotch)de appels hadden uit gevonden.ze hadden zoveel gegeten dat de tanden zwart waren van de suikers.nu zijn ze gelukkig weer wit

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:05

haha die geisha gek op appels.

amor krijgt zaterdag appeltaard dan is ie jarig en word ie 3 jaar enige moment waar ze taart krijgen

kon niet laten ff klein foto hoe mooi grijs die weer word
Afbeelding
foto moeten verkleinen dus niet goede kwaliteit

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:39

Fiëla heeft idd ook zo'n halve voortand nu haha.

Er gaan eindelijk wat hogere temperaturen aankomen als het goed is!! ;)

Gefelciteerd met Amor vandaag dodo.
En keona, is het gelukt met schetsen?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:08

Leuk dat Amor weer zo licht wordt! Heel ander paardje dan ;-)
En wisselen, dat heb ik precies gemist dus ik weet niet precies hoe dat gaat!
Geisha eindelijk papieren, leuk!

Chim loopt echt veel beter nu... mag haar weer gewoon poetsen en drukken op haar achterbeen zonder gelijk een knal te krijgen en ze springt weer amper over in de galop... dat doet ze als ze opgewonden is wel vaker bij het longeren, maar niet meer extreem raar nu, dus morgen ga ik er weer eens op!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:18

ja schetsenn is geluk,ben benieuwd of nu dus ook alles goed gaat lopen met de stamboekpapieren.of dat we nog meer verassingen krijgen.alles is ook geent.en komend weekend eerste wedstrijd weer met onze pony,hoop dat het weer dan toch wel boven de 10graden is anders is het toch wel koud op de koets.brrrrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:14

Hij wordt idd heel anders zo zeg!

Fijn dat Chim zoveel beter loopt weer :)

En geisha haar schets gelukt :)

Even een kleine spam :o

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:56

:wave:

Ik zag prachtige Mo plaatjes voorbij komen, ook op FB, gaaf hoor!

Figo en Fiela ook aan het wisselen...
Ferro is volgens mij ook nog bezig onder, maar ik kan het niet goed zien, in april ofzo wil ik de tandarts weer even laten komen en dan gelijk even laten vijlen voor we echt met een bitje aan de slag gaan...

Ferro gaat goed, hij vond zijn buitenstalletje niet echt geweldig, maar hij gedroeg zich netjes...
Voor hem heel veel geluk, want hij heeft er maar een weekje in gehoeven want toen gingen er 2 paardjes weg van stal en mocht hij weer lekker terug in zijn eigen stalletje!
en daar was 'ie echt heel blij mee! *\o/*

Fifi had jammer genoeg gisteren weer een moment dat ze helemaal doordraaide in de paddock omdat ze in de verte iets zag... -O-
Het was hier nog niet eerder gebeurd, dus ik hoopte dat het niet meer zou gebeuren, maar ze is vorige week naar een andere paddock gegaan en daar is blijkbaar toch weer meer te zien... 8)7
Doornat van het zweet binnen gehaals, 2 dekens onder het schuim...

Dus helemaal afgesponsd, zweetdekentje er op en samen met 2 andere paarden op stal, toen werd ze gelukkig wel weer rustig...
Gelukkig had ik als reserve pas een nieuwe deken aangeschaft, dus dit was een moment om die maar uit de verpakking te halen, staat ze er weer keurig bij!
Andere dekens onder de spuit gezet en te drogen gehangen...

vandaag was ze gelukkig weer helemaal rustig, en hebben we voor het eerst sinds tijden weer een rondje met de wagen gedaan!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:57

Ach, wat is Amor weer veranderd!
Geeske, fijn dat Chim beter gaat!
Keona, hopelijk raakt alles in orde met de stamboekpapieren!
Jolijn, super!
Ellis, ik wilde ook Figo's mond laten checken voor er een bitje ingaat. Dat is ook nog niet voor onmiddellijk, maar tandjes bijvijlen bleek wel hard nodig... Gekke Fifi :)

Wij hadden gisteren weer een grondwerklesje, heerlijk! Figo was zo ontspannen dat ik er een krukje naast heb gezet waar ik op en af stapte, om eens te zien hoe hij zou reageren. Paard van vriendin werd daar al helemaal gek van, dus ik was benieuwd. En uiteraard: enkel een heel geïnteresseerde blik :) Ooit gaat hij eens heeeeeeeel stout zijn, kan niet blijven goed gaan, denk ik dan...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:17

Weer mooie foto's voorbij zien komen, moet er toch ook een keer weer een paar foto's maken.
Gelukkig is Chim ook weer wat relaxter.
Arme Fifi, weet je niet wat ze gezien heeft?
Hier zaterdag Boukje lekker gepoetst en wat kwam daar een haar vanaf, de grond was helemaal zwart.
Gisteren Bram en zowaar kon hij stil staan met het poetsen, zijn manen weer klitvrij en lekker grondwerk gedaan. Vanavond of morgen maar een rijden. (Want de temp. is nu wel een stuk beter)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:23

Arme Fifi.

Mooie foto van mo en leuk setje.

had een hele leuke reactie gehad op me advertensie voor verzorgster voor amor dus ze is het weekend komen kijken gelijk zaterdag en zondag klikt super nu gaat ze dinsdag hem alleen doen ik vind het maar spannend en besef me ineens dat ik een avond vrij heb :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:51

Jolijn! Super foto zeg, wat zien jullie er altijd toch fijn uit samen! En weer helemaal mooi in t geel :) Leuk!

Oeh Fifi is dus ook een stres-kipje he? Vervelend is dat wel, maarja... ze kunnen zich wel prachtig laten zien dan!! :P Gelukkig is de rust weer weder gekeerd...

Leuk voor Amor een goede verzorgster! Hopen dat het echt klikt, das toch altijd spannend... hebben jullie ook echt regels of is het gewoon leuk voor erbij...?

Figo weer lekker gewerkt, toppaardje hoor! Hoop echt voor je dat hij zo lekker werkwillig blijft, dan is het volgens mij echt een geweldig fijn paard!

Chim vandaag lekker in de blups gehad in de paddock. zal zo even kijken of daar nog leuke beelden uit zijn gekomen, want ze ging steeds wel heel hard, en heeeeeeel dicht bij me langs :Y) Tsja, je bent een draak of je bent het niet he... }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:53

Thanks all :)

Ellis: Fiffil is ook echt wel ubersensitive he? Wel fijn dat de mensen er daar zo fijn mee om gaan!

Een nieuwe verzorgster voor Amor, fijn zeg! Ik durf het zelf echt niet aan :=
Zou me veel schelen, zeker nu met mijn hoop maar ik ben er te controlfreakerig voor!

Figo doet het goed, lijkt mij ook echt een fantastisch paard om mee te werken.

En Chim zich weer uitgeleefd haha!

Vanochtend Mo weer lekker mee in de wei gezet, prachtig gezicht is dat!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:06

Bij mij hebben ze het land net geploegd en bemest. dus daar mogen ze helaas nog eventjes niet op :( Maargoed, deze maand nog en dan komt ze weer naar huis! Ook wel lekker!

Hier nog foto's van in de paddock....
Afbeelding
Afbeelding

En hier de domste momenten:
Gewoon nog keihard optrekken terwijl er vrij duidelijk een hek staat;
Afbeelding

Ongeveer het zelfde trucje maar dan een bocht willen maken en pas vrij laat beseffen dat het baasje daar ook nog staat!
Afbeelding
(foto's zijn hier namelijk niet ingezoomd... de druif!)

En dan weer doorlopen alsof je alles onder controle had.
Afbeelding

En twee plaatjes die ik gewoon heel mooi gelukt vind:
Afbeelding
Afbeelding

Beetje veel beeld en weinig tekst, maar meestal is het andersom ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:01

Leeuke foto's!

Ik heb een nieuwtje! Ik ben bezig met de aankoop van een palomino (sooty) veulen :oo

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:24

hoe kom je daar zo bij als ik vragen mag?? (wel leuk!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:34

Een vriendin haar merrie is bevallen en ik was meteen verkocht! Een 2e zou er sowieso ooit bij komen maar nu dus wat eerder!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:48

Robijntjah schreef:
Een vriendin haar merrie is bevallen en ik was meteen verkocht! Een 2e zou er sowieso ooit bij komen maar nu dus wat eerder!

wat leuk welk ras is dat?

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:17

Ohh leuk en palomino ook nog.

Ben super blij met me verzorgster ze kan hem goed aan want hij is wel sterk en lomp ben der blij mee. Maar vind wel super moeilijk om het los te laten en als ze komt het op haar manier te laten doen dat is idd erg moeilijk. Zat ook de hele tijd op me mobiel te kijken of ze een appje gestuurd had.

Leuke foto's van chim en zo te zien zit er wel een noodrem op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:19

Een mengelmoesje quarter/paint!

Snap ik, zou ik ook niet kunnen!