[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:25

Ik heb geen ervaring met de Anky dekens, ik had wel op mijn vorige stal een stalgenootje die de staldekenuitvoering voor haar paarden had, en die kregen daar op den duur wel schuurplekken van...

De dikste waterdichte Dominick deken (Air-top) heeft wel een staartflap, de andere dekens inderdaad niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:11

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:23

Since1983 -> Ziet er goed uit die Llanero!
Volgens mij bevalt het hem wel daar in de wei! Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 09:45

Bedankt Ellis!
Ik heb die persoon een mailtje gestuurd Knipoog
Mynke heeft normaal maat 1.95 en deze is 2.05m,dat gaat wel passen dan toch?

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 09:56

Esss, Llanero is nu 2 jaar.
Hopelijk groeien zijn manen en dat staartje een beetje snel Knipoog
En je spreekt het inderdaad uit als "Ljanero"

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:53

Pipi schreef:
Bedankt Ellis!
Ik heb die persoon een mailtje gestuurd Knipoog
Mynke heeft normaal maat 1.95 en deze is 2.05m,dat gaat wel passen dan toch?

Ik denk het wel, misschien ietsje ruim, maar de pasvorm is goed, dus dan is dat niet zo heel erg...
Die van mij hebben normaal een ruime 185 of 190, en de Dominicks maat 195 liggen daar goed op.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:16

Since1983 schreef:
Esss, Llanero is nu 2 jaar.
Hopelijk groeien zijn manen en dat staartje een beetje snel Knipoog
En je spreekt het inderdaad uit als "Ljanero"

Ach leuke leeftijd. Kan die lekker aan je wennen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:40

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:59

De eerste is een onbeleerd paard dus mogelijk dat dat de prijs drukt. De 2e staat zo te zien nog in Portugal. Vind zijn rug wat vlak tonen en als ie inderdaad nog in Portugal staat zal je rekening moeten houden met transportkosten.
Denk trouwens dat Lusitana je wel van informatie kan voorzien als je op zoek bent naar een Lusitano en verder bemiddelt zij volgens mij ook wel eens.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:09

Zo net wat besteld voor Fue.

Wat is ie toch altijd energievol! Hij stond in de padock, dus ik erruit ehaalt, lekker geborsteld en toen opgezadeld. De andere paarden kregen net eten, dat vond meneer dus heel erg. In de bak toch tegenzetten. Alsmaar naar de uitgang. Door de bak sjeesen. De manege eigenaresse zag dat allemaal en die zei dat ik hem is flink moet aanpakken, zo word hij alleen maar de baas over jou. Dus ik even streng aangepakt, na een paar keer streng aanpakken luisterde die weer prima. Lekker wat voltes gestapt, en nadat ie naar de voltes goed luisterde, konden we heel de bak gebruiken. Gelukkig ging ie niet meer eigenwijs bij de uitgang staan bokken, na het aanpakken liep ie lekker verder. Eigenwijs beestje, echt een eigen wil, je moet echt de baas over hem zijn, kijken of het morgen beter gaat in het begin. Na dat ie zo eigenwijs deed reed het iig heerlijk, echt een lekkere rit gemaakt. Vandmiddag erheen voor een lekkere buitenwandeling. Ik niet op Fue hoor, maar lekker een wandelingentje.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:29

BrankaZ schreef:
De eerste is een onbeleerd paard dus mogelijk dat dat de prijs drukt. De 2e staat zo te zien nog in Portugal. Vind zijn rug wat vlak tonen en als ie inderdaad nog in Portugal staat zal je rekening moeten houden met transportkosten.
Denk trouwens dat Lusitana je wel van informatie kan voorzien als je op zoek bent naar een Lusitano en verder bemiddelt zij volgens mij ook wel eens.

Oke. En wat vind je van de 1e qua bouw? Zover dat op de foto's te zien is.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:36

_Veronique_ de eerste is inderdaad nog erg jong en moet nog alles leren, en als je er één uit portugal wil halen zou ik eerst even lusitana vragen, die weet er heel veel, en hele goede en kan ook onderhandelen, wat natuurlijk wel scheelt.

Ess goed dat je hem even heb aangepakt soms moet dat gewoon even, ik had dat vrijdag met Rodje ook, die dacht ook even over me heen te lopen, maar als ze hun plaats weer weten is het ook weer over

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:47

_Veronique_ schreef:
Oke. En wat vind je van de 1e qua bouw? Zover dat op de foto's te zien is.

Moeilijk te zeggen op deze foto's. Denk dat als je echt interesse hebt je moet gaan kijken. Maar wees kritisch. Want ondanks het laag lijkt is het nog altijd een heel bedrag.
Verder ben ik een slechte raadgever vrees ik. Met mijn paard heb ik (voor een spotprijs) een enorme gok genomen en heb mij gevoel gevolgd. Maar tot nu toe is die gok redelijk uitgepakt Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:35

cojolly schreef:
Ess goed dat je hem even heb aangepakt soms moet dat gewoon even, ik had dat vrijdag met Rodje ook, die dacht ook even over me heen te lopen, maar als ze hun plaats weer weten is het ook weer over

Ja idd. Zodra hij de zweep ontdekt weet meneer het dondersgoed. Gelukkig na het aanpakken heerlijk gereden. Hij liep heel goed, en concentreerde zich heel goed op mij. Het gaat dus heel goed na de castratie!

Net weer geweest, ik misde hem haha. Dus even lekker buiten gelopen. Heb wel foto's maar volgende week kunnen die er pas op. Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:32

pffffffffff kom ff zeiken hier hoor

wat een rot weer is het toch bah bah

esmee heb je een plekje over dan kom ik bij je zwembad liggen

haat regen ben er alm ene tijd achter dat ik in een verkeerd land woon Boos!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:52

Ja, even duidelijk zijn is soms wel eens nodig om ze weer met 4 beentjes op de grond te zetten... Cool

Inderdaad erg triest weer vandaag...
Zo donker, en steeds die regenbuien, bah, weinig aan...

Vanmorgen met m'n les natuurlijk ook weer nat geregend, nou ja, was gelukkig maar een buitje, tegen de tijd dat ik had uitgemest en alles klaar had op stal was ik weer droog! Haha!

Morgen barokke wedstrijd is Wassenaar.
Gaan er nog meer daarheen?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:44

Ik had graag willen kijken,maar helaas moet ik werken Verdrietig

Zoals het er nu naar uitziet heb ik de deken die jij me doorgaf gekocht Haha!
Nu maar hopen dat ie goed ligt,zucht.
Ik zag dat ie 380 gram was,weet jij of ze ook dekens van 200 gram ofzo hebben?
Mynke staat nu nog onder een zomerdekentje,maar om nou straks gelijk die dikke op te doen Verward
Pfff,wat een gezeur toch altijd met die dekens.
Hoe doen jullie dat?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 08:09

Fijn dat je de deken hebt, hopen maar dat 'ie past!

200 grams hebben ze niet, wel waterdichte met een katoenen voering, volgens de site zijn die rond de 170 grams qua warmte, maar er zit helemaal geen vulling in, alleen katoen, dus ik betwijfel of die echt die warmte geven...

Ik heb er wel eentje, maar ik heb voor de tussenperiode tussen zomerdeken en winterdeken vorig jaar de 200 grams waterdichte Amigo dekens aangeschaft.
Die liggen tot nu toe ook heel keurig en schuren en schuiven niet.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:25

Since: Wat is Llanero en plaatje zeg Vingers aflikken

Veronique: Ik heb niet heel veel verstand van Andalusiers en prijzen. Maar ik vind die eerste wel een heel leuk aansprekend diertje. Voor een bruine anda met papieren is de prijs misschien inderdaad wel aan de lage kant.

Ess: Het is inderdaad belangrijk dat je hem in het begin even laten weten wie hier de baas is, anders valt er straks niks meer met hem te beginnen.

peetisgreat schreef:
esmee heb je een plekje over dan kom ik bij je zwembad liggen

Dan ga ik met je mee, ik haat regen! En ik ben ook zo'n koukleum..

Vrijdag ben ik ziek geweest, ik baalde als een stekker, want ik zou die dag op Vicky gaan rijden, maar ik lag met koorts een hoofdpijn in bed. Gisteren ging het weer helemaal goed gelukkig, we moesten eigenlijk voetballen en ik had gedroomd dat we gingen winnen, maar helaas werd het afgelast. Gisteravond nog lekker wezen stappen met vrienden Lachen was weer gezellig!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:54

Ellis vast bedankt, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er even helemaal niet aan gedacht heb ivm alle voorbereidingen voor het puppekind Lachen Als hondenleek is het veel uitzoeken en lezen Haha! maar het is onzettend leuk om te doen! We zijn afgelopen vrijdag wezen puppyshoppen en hebben nu wel alles in huis, behalve de bench. Die moest besteld worden dus die haal ik as donderdag nog op.

Suevo is weer een beetje bekoeld en met Dink kan ik niet veel doen want die zit zo dik in zn haar dat ik het hem ivm zijn luchtwegen niet aan ga doen hem nu voor de kar te zetten Ach gut Dus wandelen en tutten we een beetje en dat vindt meneertje helemaal niet erg Cool

Paola ik zou echt voor de hoseware dekens gaan, ik weet dat ze prijzig zijn maar die hebben een gladde nylon voering aan de binnenkant waardoor ze niet schuren. Bovendien is de pasvorm echt geweldig! Amigo is de goedkoopste variant van horseware, daarna komt de rhino en als laatste de rambo. Rambo is echt ijzersterk maar als je een paard hebt die gewoon zuinig is op zn dekens kan je ook amigo of rhino kopen.

Esmee ik vind het wel heel erg snel hoor, om gelijk alweer te gaan rijden zo snel na de castratie, zelfs voor Spaanse begrippen! Maar gelukkig gaat het goed met hem dus geniet maar van je kanjer!

Eef volgens mij heb ik weer iets gemist, want zag ineens foto's van Enno staan op ITP? Verward Het gaat allemaal zo snel ik hou het niet meer bij! Maar wat was er nou met zn bekken?

En dames hoe was het in Coevoorden gisteren?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:33

Ben er weer Haha!
Vandaag gaan we een mini optreden doen op een manege met Llano en Baron en nog een paar andere anda's

voor Baron is het de eerste keer Haha!
spannend Hyper!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:52

Het was super gister. Jammer van het weer, maarja, niets aan te doen.. Ben bezig met de fotos, dus kunnen jullie ook even meegenieten Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:35

Even snel een egoberichtje hoor:

Zouden jullie alsjeblieft op Dizo willen stemmen?
We hebben meegedaan aan een casting voor een Pedrigree-reclame, en als
er genoeg mensen op hem stemmen via internet komt ie in de finale!
Schijnheilig

Hier even de link: http://www.promophoto.nl/new-gallery/in ... me=12%3A26

Ik weet niet zeker of ie het doet, want de computer doet vaag, anders kan je eht ook zo doen:
Ga naar: http://www.pedigree.nl/reclame/
>>dan klik je op Fotomodellen
>>dan krijg je allemaal plaatsnamen; kies Heerhugowaard.
>>dan kan je links een tijd invullen, vul 12:26 in, en dan staat ie in het rijtje onderaan Lachen

Allemaal heel erg bedankt als jullie dat willen doen Pling

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:10

@ Peetisgreat: Haha Huilen van het lachen . Ga je ook even naar Spanje emigreren, kom je gezellig naast me wonen in het finka park, zijn nog genoeg huizen vrij Huilen van het lachen .

@ Zasread: En dan kom jij er gezellig bij wonen Nagelbijten / Gniffelen .

Kan het echt níét voorstellen dat het bij jullie regent, hier schijnt het zonnetje volop, echt té warm.

Het is misschien wel erg snel, maar het gaat gelukkig wel erg goed met hem! Net weer even naar hem toegeweest. Was weer wat dikker geworden, omdat ie weer zo lang in de stal heeft gestaan. Lekker wat gelongeerd, heel even gereden, alleen wat gestapt in de bak. Was zoiezo echt té warm, zweet droop over mijn hoofd heen. Iedereen hield een lekkere siesta en ik zat mijn paard te berijden, leek wel gek maarja. Daarna heerlijk afgespoelt, vind hij helemaal geweldig. Hij rent haast naar de afspoelplaats Clown . Weer dat ontsmettings spul errop gespoten, en het was al weer minder opgezwollen, zag er weer beter uit.

Na de siesta weer naar hem toe, en dan weer lekker buiten een wandeling maken, dan ga ik denk ik ergens anders heen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:21

Furia schreef:
Even snel een egoberichtje hoor:

Zouden jullie alsjeblieft op Dizo willen stemmen?
We hebben meegedaan aan een casting voor een Pedrigree-reclame, en als
er genoeg mensen op hem stemmen via internet komt ie in de finale!
Schijnheilig

Hier even de link: http://www.promophoto.nl/new-gallery/in ... me=12%3A26

Ik weet niet zeker of ie het doet, want de computer doet vaag, anders kan je eht ook zo doen:
Ga naar: http://www.pedigree.nl/reclame/
>>dan klik je op Fotomodellen
>>dan krijg je allemaal plaatsnamen; kies Heerhugowaard.
>>dan kan je links een tijd invullen, vul 12:26 in, en dan staat ie in het rijtje onderaan Lachen

Allemaal heel erg bedankt als jullie dat willen doen Pling

Volgens mij heb 'k gestemt. Heel de computer loopt vast maar heb wel erop geklikt