Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:14

Ik had laatst binnenkant van mn knie ook nog open liggen.. precies het randje van rijbroek (stof naar kunstleer) wat tegen de rand van mn laars kwam.. AUW! Nu draai ik van te voren mn broek iets van te voren haha

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:06

Ik rij dagelijks met Ariat Bromont laarzen, die zijn niet zo hoog. Op wedstrijd heb ik petrie's met hoge boog die echt wel in mijn knieholte zitten. Maar ik heb geen last van schuurplekken daar. Denk dat dat meer te maken heeft met plooien in je rijbroek???

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:20

Ja het heeft met de plooien te maken. Ik heb het niet met mijn wedstrijd broek maar wel met m'n andere.

Jenny ik rij mezelf tegenwoordig stuk met string dus draag nu een boxer.

Vandaag weer heerlijk gelest. Echt blij met onze wedstrijd pauze gewoon lekker trainen en naar het bos heerlijk.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:46

Ja denk dat het indd ook iets te maken heeft met plooien ofso.. maar naar mijn idee zit mn brak zeker niet te los ofso bij mn knieën waardoor er plooien ontstaan, nouja maar even kijken hoe we dat de volgende keer gaan oplossen met wedstrijd :')

Wat fijn Laura, hoe lang heb je een wedstrijd pauze?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:18

ja nu ook bijna altijd naadloze boxers

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:20

Ik herken het wel, alleen niet alleen van wedstrijden, soms ook met de training maar is meestal als ik het doorzitten heb geoefend... denk toch teveel knijpen met je knieën ofzo dan.
Jenny_S schreef:
hier geen last van schuurplekken op benen wel als ik verkeerde string aan hebt :+
En die is ook herkenbaar :')
En zelfs met het juiste ondergoed gaat het wel eens kapot..zoals gisteren. Mevrouw schrok ineens van een man met hond langs de bak en maakte een megasprong opzij,klapte met mijn kruis vol op de voorboom van het zadel. Zag echt even sterretjes %) Daarna wel doorgereden want wilde het tuurlijk niet aan mijn instructrise laten merken maar manlief zei daarna: je ziet een beetje wit, gaat het wel? Uitgelegd en daarna op t toilet effe gecheckt.. zat best wat bloed in mijn ondergoed en ben niet ongesteld :oo

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:14

Oefff dat klinkt niet best Raiza!
Heb dat ook wel eens gehad, maar niet zo erg!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:27

raiza: oeps dat was een harde klap geweest dus, maar wij vrouwen kunnen wel wat hebben haha'*denkt even aan 2 bevallingen terug*

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:02

Ik start eind mei pas weer Esther. Jeetje raiza dat is hard gegaan auw!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:34

Oeh Raiza, dan maakte je indd wel een harde klap zeg.
Had het toch wel even gezegd denk ik tegen mn instructrice, bedoel als vrouwen onder elkaar moet dat makkelijk kunnen toch :+

Dat schiet alweer op Laura, hoe lang ben je dan gestopt geweest?

Op 9 en 10 Mei organiseert onze kring (kring 5) een clinic weekend en je kan al meedoen voor 10 euro per clinic, voor dressuur kun je je opgeven bij: Moniek van Dijk, Antoinette Falandt, Lynne Maas, Hans van Bedaf, Jorgen Ros, Ellen van den Berg, Kirsten Beckers, Stephanie Kooijman
Denk dat ik me hier wel voor ga opgeven, 10 euro is geen geld en kan ik mooi gelijk weer even oefenen op vreemd terrein! Alleen nog even een keuze maken bij wie ik me wil opgeven, wie zouden jullie kiezen?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:36

Ik ben er dan 2 maanden uitgeweest.
Esther dat is zeker geen geld. Ik ken ze helaas niet wellicht is er iets te vinden op internet over manier van les geven enz?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:47

begint weer te kriebelen laura?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:50

Nee jenny eigenlijk niet :D
Maar ik ben lekker aan het trainen en wil straks wel zien of dat het gewenste resultaat geeft.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:15

haha ok
ik was gister aan het rekenen met doutz haar cyclus en nu blijkt dat ze precies tijdens selectieweekend 23-24 mei hengstig is |( |o dus 2 wedstrijden achter elkaar
help

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:20

Ga je beide dagen starten?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:23

ja *jank*

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:24

Oeps.
*lang leve mijn ruintje*

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:39

Jenny, vorige had je ze juist toch heel fijn toen ze hengstig was?

Laura, Lynne Maas is de vriendin/vrouw van Laurens van Lieren en Stephanie Kooijman zit in het Rabobank team, dat zijn ook de enige die ik weet/ken :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:40

Estherr__1 schreef:
Jenny, vorige had je ze juist toch heel fijn toen ze hengstig was?

Laura, Lynne Maas is de vriendin/vrouw van Laurens van Lieren en Stephanie Kooijman zit in het Rabobank team, dat zijn ook de enige die ik weet/ken :')

Oh ja lynn heb ik wel eens gezien. Ik ben niet zo goed in Namen en gezichten combineren. Kan je niet bij 2 inschrijven?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:07

esther: 1x in de B meegemaakt ja later nooit meer helaas. maar je weet t nooit ik laat me (niet) graag verrassen haha

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:16

Jenny, ik ben vandaag begonnen met hormoonbalans van puur natuur, misschien een optie? Ik moet nog ervaren of t werkt.. Maar de magnesium van hun voor mn paard werkt super!;)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:22

Jenny_S schreef:
haha ok
ik was gister aan het rekenen met doutz haar cyclus en nu blijkt dat ze precies tijdens selectieweekend 23-24 mei hengstig is |( |o dus 2 wedstrijden achter elkaar
help

Ah wat balen! Start je in hoogland en bij Groenendaal? Dan zijn we concurrenten :D

Die namen van die clinic ken ik ook allemaal niet, dus kan je niet helpen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:34

Jenny_S schreef:
haha ok
help

Ah joh. Gewoon rijden!
Net doen of je gek bent. Hoe meer jij je anders gedraagt, hoe anders je paard ook gaat reageren....
Dus doen of je neus bloedt en net zo rijden en doen als anders

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 23:46

Misschien een domme vraag maar waaraan merken jullie dat paardlief hengstig is?
Is de eerste hengstigheid van het 'seizoen' erger?

Mike was gisteren niet te rijden. Geen ontspanning, te gehaast, niet na willen geven. Ook had ze een beste wond op dr heup. Vandaag bleek dat haar vriendje ook wondjes had op hals en been.
Vandaag Mike gelongeerd en ze was ontzettend stijf/niet rad aan haar achterbeen.
Kan dat allemaal met hengstigheid te maken hebben? Langzamer herstel bv? Ze krijgt elke dag een schepje magnesium.

Ben dus erg benieuwd naar waar jullie echt last van hebben..

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 07:57

Hier is ze onwijs koppig. Tijdens hengstigheid kunnen we echt ruzie hebben soms en als ze zo is kan ik beter afstappen. Verna is verder geen merrie die alles onder pist gelukkig. Wel draagt ze haar staart af en toe wat hoger.

De andere twee hier zijn wat duidelijker hengstig die pissen alles onder. Lopen naar elkaar te gillen en willen dan ineens contact met de paarden in het land er naast. Zal me niet verbazen als dat hek het nog een keer begeeft. Ze worden daar altijd vrij heftig haha.
Ook hebben wij wel eens een paard gehad die zich echt niet liet pakken als ze hengstig was. Dan kon je zo anderhalf uur bezig zijn met vangen. :P