[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:23

Moeilijke periode geweest dus.... Fijn dat ze nu een fijn plekje heeft en ze lekker bij jullie kan blijven. Hopelijk gaat het vanaf nu weer de goede kant op en gaat ook het rijden en voor de wagen over een tijdje weer lekker!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:40

Gelukkig weer een beetje rust voor je paard.
Hier alles rustig alleen super koud.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:38

ja hosanta zeg dat wel hier ligt sneeuw(waar ik nu nog woon).dus zeker koud.vandaag komt de hoefsmit weer voor alle paardjes.en ook geisha kan dat heel goed geen problemen hier gelukkig.ook ga ik dit jaar mijn merrie laten dekken(wel geen barokje maar dacht vertel het toch).als opvolger van haar.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:28

Leuk een veulentje, ik zou ook wel weer eens willen maar ik heb er genoeg op dit moment.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:41

Hosante schreef:
Leuk een veulentje, ik zou ook wel weer eens willen maar ik heb er genoeg op dit moment.

we hebbedn er ook genoeg ,maar wil toch een opvolger van deze merrie

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:33

Das inderdaad wel een gave 'herinnering' aan je merrie, en gewoon handig als opvolger ja...
Is de merrie al gedekt? Of wanneer ga je dat doen?

Ik heb vandaag even gewoon rustig aan gereden... wat buigingsoefeningen in stap en klein beetje draf... maar durf even nog niet te veel aan haar lijf te zitten zolang haar spieren nog niet gecontroleerd zijn door de masseur... Die komt dinsdag en ik heb nu echt een plek ontdekt waar ik absoluut niet aan mag zitten, dus wie weet zit het daar.. -O-
Heb wel nog op het paard van een stalgenoot gereden, echt een reus! Maar zij wilde mij laten voelen hoever een paard eigenlijk in kan buigen als ze lekker soepel zijn!! Wel weer eens leuk om op een ander paard te rijden, dat doe ik echt nooit eigenlijk!...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:00

Nee de merrie moet nog gedekt worden,wil dat in mei doen.
Leuke ervaring toch om eens een ander paard te voelen

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:03

Ellis, kan me voorstellen dat dat even stressen was! Maar goed dat ze nu een fijn plekje heeft!

Keona, leuk, weer een veulen!

Geeske, hopelijk lost de massage die pijnlijke plek op! Ik rij regelmatig andere paarden, interessant om het verschil te voelen.

Figo was een held bij de tandarts! Hij stond er met zijn mond opengesperd heel relaxed bij, zonder verdoving :) Er bleken serieuze haken te zitten, waardoor zijn wang aan de binnenkant wat beschadigd was, maar dat is nu netjes bijgevijld. Er zijn ook twee wolfstandjes verwijderd, maar die gingen er heel makkelijk uit.
Ik hoorde wel van een stalgenoot dat hij af en toe hapt naar mensen die voorbijkomen wanneer hij aan het eten is. Het eten ligt in de gang, dus wanneer ze te dicht langs hem wandelen, kan hij heel zuur kijken. Weet niet goed wat ik eraan kan doen, als ik er ben, doet hij niets. Nog altijd een restje voedernijd, misschien? Heb gezegd dat ze hem uiteraard mogen corrigeren, maar ik heb er natuurlijk geen zicht op als ik er niet ben.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:11

LiesbethDW schreef:
Ellis, kan me voorstellen dat dat even stressen was! Maar goed dat ze nu een fijn plekje heeft!

Keona, leuk, weer een veulen!

Geeske, hopelijk lost de massage die pijnlijke plek op! Ik rij regelmatig andere paarden, interessant om het verschil te voelen.

Figo was een held bij de tandarts! Hij stond er met zijn mond opengesperd heel relaxed bij, zonder verdoving :) Er bleken serieuze haken te zitten, waardoor zijn wang aan de binnenkant wat beschadigd was, maar dat is nu netjes bijgevijld. Er zijn ook twee wolfstandjes verwijderd, maar die gingen er heel makkelijk uit.
Ik hoorde wel van een stalgenoot dat hij af en toe hapt naar mensen die voorbijkomen wanneer hij aan het eten is. Het eten ligt in de gang, dus wanneer ze te dicht langs hem wandelen, kan hij heel zuur kijken. Weet niet goed wat ik eraan kan doen, als ik er ben, doet hij niets. Nog altijd een restje voedernijd, misschien? Heb gezegd dat ze hem uiteraard mogen corrigeren, maar ik heb er natuurlijk geen zicht op als ik er niet ben.

het zuur zijn en doen komt me bekend voor.goed dat hij zo kalm was,alleen maar fijn vor hem zelf en de tandarts.bij ons was de smit geweest en op zicht doet ze dat netjes alleen voor waar je staat merk je dat ze ongeduldig is met hoofdslaan enz haha ze is af en toe echt net een hengst

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:19

Fijn dat ze ook zo braaf was! Hoefsmid is voor binnenkort :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:27

LiesbethDW schreef:
Fijn dat ze ook zo braaf was! Hoefsmid is voor binnenkort :)

ze is braaf met alles eigenlijk wel maar ze kan ook o zo drammerig zijn als niet snel genoeg gaat of als ze denkt ik wil wat anders.daarom heeft ze ook een bij naam ik vind haar net een stier zo noem ik haar ok als ze weer drammerig is en geen tijd heeft.hihi

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:53

Fijn dat Figo goed ging bij de tandarts!
Voor Ferro ligt van het voorjaar ook vijlen en wolfstandjes in de planning...

Dat zuur doen met eten zal misschien toch nog wel te maken hebben met de tekorten die hij heeft gehad, ik zou het zoveel mogelijk negeren denk...
en dan toch aan hem proberen te komen en belonen als dat goed gaat, zodat hij leert dat zijn eten echt niet afgepakt wordt...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:07

Ik pak het zelf inderdaad zo aan, maar ik weet natuurlijk niet wat de rest doet... Heb hem zelf ook nog niet zo zien doen, ik denk dat hij ook gewoon de stalgenoten aan het testen is :) Zal iedereen eens goed moeten briefen, dus...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:08

Ellis: fijn dat je nieuw plekje hebt en dat ze bij je stal fijn meedenken

Hosante: gefeliciteerd met je verjaardag

Keona: wat leuk een veulentje weet je al welke hengst.

Figo braaf bij de tandarts knap hoor. Amor wil ik ook naar de tandarts voor controle is nog niet gebeurd sinds ik hem heb denk dat het zn eerste keer word dan

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:27

dapperedodo schreef:
Ellis: fijn dat je nieuw plekje hebt en dat ze bij je stal fijn meedenken

Hosante: gefeliciteerd met je verjaardag

Keona: wat leuk een veulentje weet je al welke hengst.

Figo braaf bij de tandarts knap hoor. Amor wil ik ook naar de tandarts voor controle is nog niet gebeurd sinds ik hem heb denk dat het zn eerste keer word dan

Uhm ja eigenlijk wel,alleen krijg ik die mensen nu niet tepakken.ze reageren niet op de mail.hoop dat dat wel nog gebeurt anders word het toch de andere die ik ook nog in gedachte had.Hab gondarios wil ik het liefste nu en dan fok ik een nrps met 83,5% anglo arabische bloed,en als ik hier echt niks meer van ga horen word het een welsh part bred met 50% volbloed.ik wil een endurance/ mendurance en gewoon een fijn buitenrij paardje fokken dat hard is.2heel verschillende hengsten maar sluiten wel aan bij wat ik wil

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:55

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:39

Dank je Dominique.
Mooie fotos van Geisha.
Hier de hele dag gesneeuwd ben er wel klaar mee, gelukkig blijft het niet liggen.

Ik heb maar besloten dat morgen de lente begint. :Y)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:41

Hosante schreef:
Dank je Dominique.
Mooie fotos van Geisha.
Hier de hele dag gesneeuwd ben er wel klaar mee, gelukkig blijft het niet liggen.

Ik heb maar besloten dat morgen de lente begint. :Y)

nou hier blijft het wel liggen.ik vind het wel leuk zoveel sneeuw

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:48

gave foto's!

Hier blijft gelukkig ook lang niet alles liggen, maar wat een prutweer...
keiharde koude wind, en regen en sneeuw door elkaar, bah...

Vandaag Ferro naar zijn nieuwe buitenstalletje verhuisd, even wennen, maar komt vast goed...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:53

Poeh, de massage ging beter dan verwacht, madam heeft zich op een paar kleine uitspattingen na 1.5 uur prima stil gehouden en netjes toegelaten hoe er aan haar getrokken en geduwd werd. En gelijk al veeeeeel meer vering in de rug, benen hoger op kunnen tillen e.d. dus ik hoop dat het werkt. Ze zat inderdaad wel vast.
Nu even alleen stappen en dan overmorgen beginnen met longeren met balkjes, als dat goed en sterk oogt kan ik er weer op :-)

Mooie foto's van Geisha!

Figo alweeeeer braaf! En dat zure ken ik, alleen is mijn paard altijd zuur naar andere paarden, met alles, maar niet naar mensen gelukkig...

Amor dus ook maar weer eens een tandarts beurt? Chim moet eigenlijk ook weer... maar weet nog niet hoe ik dat wil. Vorige keer was met verdoving maar daar deed ze juist heeeeeeel moeilijk mee, met de verdoving dan... Dus ik weet niet hoe ze dat anders doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:30

Mooie foto's, brave paardjes bij de tandarts en massages.

Hier onwijs druk ondanks mijn vakantie en heb nog maar een weekje dus misschien een tandje terug doen :+

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:01

Hihi, schattig bekkie!
Afbeelding

Nou Jolijn, jij moet echt wel aan jezelf blijven denken he?! Nog maar een weekje om bij te komen, dus doe maar rustig aan dan ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:06

Ik weet het maar ben al de hele week aan het rennen :o
Heb morgen ff alles gecanceld en alleen smiddags ff met Mo werken!

Haha cute! Had je iemand van happy athlete laten komen?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:09

Paardenmassage Drenthe.
Maar ze is wel aangesloten bij vanalles en nogwat aan organisaties enzo, dus wie weet ;-) Ze werkt veel samen met zadelmakers en hoefsmeden zodat ze ook die punten goed kan beoordelen als ze een paard komt behandelen... Daarom wist ik dat mijn zadel zo verkeerd lag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:13

Kijk, goed geregeld dan!

Ik ga mijn oogjes dicht doen, morgen ochtend ff fysioen en daarna weer uitrusten en dan rond 3 uur naar mo'tje! Eens kijken of ik ga rijden of Longeren!