[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:54

Mies en iloon – heel veel plezier en shannon heel veel plezier met chico ;)

Anouk – na de zomer start ik mijn eerste wedstrijd weer op de thuis basis maar daarna gaan we toch wel weer op uit wedstrijd moet alleen nog even kijken waar de eerste uit wedstrijd zal zijn :D

Mies – wat een heerlijke foto <3

Shanna – zal zo in je topic reageren

Oeh ik wil ook zo graag een bosrit maken vriendlief en papa lief maar eens een keer lief aankijken O:)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:30

Win ziet er goed uit, Shanna!
Ziet er naar mijn bescheiden mening heel goed uit je rijfoto's.

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:27

Dankjewel!
Ze gaat nog steeds vooruit en doet enorm goed haar best. Ik ben ook erg tevreden. :)

Harrie/y (?) Hoeves is net op stal geweest. Had Win niet ingepland maar toch laten doen. Was allemaal niets schokkends maar hoop dat ze nu nog fijner wordt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:40

zo even bijlezen, kom net terug dagje werken en weekendje menles, dus weinig computertijd gehad...

spam alvast wel lekker een paar stoere lusitano 'power' plaatjes... :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:40

heikedenise schreef:
Anouk – na de zomer start ik mijn eerste wedstrijd weer op de thuis basis maar daarna gaan we toch wel weer op uit wedstrijd moet alleen nog even kijken waar de eerste uit wedstrijd zal zijn :D

Ik ben wel benieuwd waar je gaat starten. Mss is het in de buurt.

Ellis: Wow, die eerste foto! Wat een kracht komt er uit die achterhand! Ziet er weer goed uit joh!

Ik ga zo lekker rijden. Zit te wachten tot mijn rijbroek droog is. :+ Ik heb er nog wel één hoor, maar die nu in de droger zit, zit het lekkerst. :o Morgen ga ik het zadel van Prince even uit elkaar halenen dan zal ie wat worden bijgevuld en dan gaat ie weer dicht. Ook de juiste knopen worden er nu opgezet. Dan is het voor iedereen duidelijk dat Sabrina het eerste Silhouette ponyzadel in haar bezit heeft! *D
Gisteren had Des ook wel lekker de kolder in de bol. Frank zat goed en wel en hij wilde er jolig bokkend vandoor, maar dat vond Frank toch niet goed. En Prince gooide ook al een versnelling erbij met Sabrina. Die was me kwaad joh, dus wij al: 'Niet janken, maar schuppen!' :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:02

Nieuw foontje besteld, voor in Engeland. Simkaart krijg ik van mijn gastgezin. Telefoon is uiteraard simlockvrij.

Afbeelding

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:12

kun je er ook mee bellen???

hahaha, die dingen zijn tegenwoordig zulke alleskunners dat je echt moet zoeken voor je de tel.functie hebt gevonden. zomaar wat cijfertjes intikken is er niet bij.

mies en loon: en bevalt het zandhazengebied?

ellis: ziet er weer gaaf uit!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:20

Ja je kunt er ook mee bellen :Y)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:40

frankiej schreef:
kun je er ook mee bellen???

Ik dacht meteen hetzelfde,ha ha! (vast de generatie) ik moet er niet aan denken zoveel knopjes,heb nog 1 van de eerste nokia's :o belt en smst prima :D

Ellis Wow,wat een power kanon is ze zo! :9

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:52

ik heb ook een samsung met zoveel knopjes. op zich tikken ze vrij makkelijk hoor. zit er ook gps op shanna?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:42

Geen idee. Denk het niet.
Maar dat heb ik op mijn huidige telefoon al.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:17

Heey

Ellis: Wauw, wat een gave foto's :D.

Shanna: Gave telefoon :D.

Met Nouchka gaat het redelijk goed :). Ze is lekker speels en brutaal. In draf loopt ze nog niet helemaal zuiver maar in stap en galop wel :). De wond is ook nog steeds mooi rustig :).

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:44

Nouvel schreef:
zo even bijlezen, kom net terug dagje werken en weekendje menles, dus weinig computertijd gehad...

spam alvast wel lekker een paar stoere lusitano 'power' plaatjes... :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een super mooi gezicht, je bent echt de mennende reclame voor de Lusitano. Echt super !!!
En weet je wat zo leuk is, jou merrie stamt van mijn eerste Lusitano merrie: Zona.
En als ik die van jou zie, dan zie ik altijd een beetje Zona weer terug.
R-Kristalbea, Tenor (v. Machoquito), Uravilha en Vanqueur (v.QuoVadis) zijn nog nakomelingen van haar, die hier in Nederland staan.
R-Kristalbea is destijds meegekomen uit Frankrijk vandaan, waar ik haar toen kocht, de andere zijn door ons gefokt.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:39

anouk - ik start toch mijn eerste uit wedstrijd bij ons in de buurt zodat die niet te lang op de trailer hoeft

ellis - wat een heerlijke foto's weer ziet er super uit

angela - fijn dat het met nouska goed gaat

hier lig ik lekker ziek te zijn met het warme weer :( lig alleen maar op de bank met een dekbed brr

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:40

Vandaag mijn tweede les gehad in grondwerken. We hadden wat extra uitdagingen, want ze waren mest aan het uitrijden. Met een HELE GROTE wagen. EN een enorme vrachtwagen die af en toe het erf op reed. Maar we hebben er dus goed gebruik van gemaakt om Jippe te leren dat IK de leider ben en aangeef of iets eng is of niet.

We hebben echt heel veel gedaan. Eerst heb ik laten zien hoe ver ik ben met wegsturen. En even de puntjes op de i gezet voor mij. Daarna aan de slag gegaan met "plek innemen" dus wegsturen van een afstand.

Tussendoor aan de slag met de enge dingen en hoe ik dan kan reageren. Dat ik moet aangeven dat het niet eng is, in tegendeel: Ga mee kijken!!! Dus geoefend in contact maken, de aandacht bij mij houden, mij volgen. Het ding is zo'n 8 keer langs geweest. De eerste keer had hij een heftige angstreactie: weggalopperen, vluchten, rondkijken en snuiven. De laatste keer volgde hij mij naar het hek toe om te gaan kijken naar het ding!!!

De komende tijd ga ik met deze dingen aan de slag:

* wegsturen verfijnen zowel van dichtbij als ver af
* aandacht vragen en contact maken
* aandacht bij mij houden
* enge dingen willen onderzoeken ipv vluchten
* verder met mijn persoonlijke ruimte afbakenen. Dat hij niet heel subtiel erin kruipt, de kleine lichaamstaal leren herkennen (het verschuiven van zijn zwaartepunt naar voren bijv)

Verder zijn we begonnen aan het drijven. Heel speels en dat ging best goed. Rechtsom ging prima en kreeg Jippe in draf 1 ronde de bak rond, terwijl hij voorheen bij elke hoek stopte. En toen kregen we linksom problemen. Jippe liet duidelijk merken dat er iets was. We vermoeden toch weer door zijn rug. Dus dit nemen we voor volgende week mee als de fysio komt. Het drijven laten we dus even voor wat het is. Tot duidelijk is wat er evt aan pijn speelt.

Vervolgens zijn bak met biksjes en appel gepakt. Normaal als ik aan kom staat hij bij het hek, wacht bij het hek tot ik erin kom en duikt die bak in. Nu ben ik de vorige keren zo aan de slag gegaan dat ik hem wegstuur. En tot mijn verbazing kom ik nu aanlopen en terwijl ik nog enkele meters van het hek verwijderd ben, draait Jippe zich om om een flinke afstand te nemen en daar (met wat bombarie: hoofd draaien, briesen) op die plek te staan wachten. Dus ik de paddock in, bak neergezet en mij omgedraaid en toen ging hij erheen en eten. Mijn instr vond het heeeeel erg super! Wat een verschil, wat een respect!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:46

even snel tussen de bedrijven door weer... :D

bedankt allemaal voor de leuke reakties op mijn foto's!
de rest staat in een topic bij aangespannen rijden foto's voor wie het leuk vindt!

zilfstar, wat gaaf zeg, kan me voorstellen dat je daar trots op bent!

denise, sterkte!

stalQuoVadis, dank je!
ik heb inderdaad al eens contact met je gehad over Zona volgens mij, leuk zeg, en toevallig!
Kristalbea vind ik ook een enorm aansprekende merrie met goede bewegingen trouwens!

stoere foon shanna!
ik ben van de simpele oude foons, als ik maar kan bellen en smsen... :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:37

angela: mooi zo!

ellis: zo'n goeie ouwe nokia 5110 bijvoorbeeld met een kort antennetje

denise: beterschap. tis toch echt niet koud hoor, heet ook niet maar gewoon lekker. veel water drinken en evt cranberrysap om snel weer fit te zijn

wanda: goed bezig! je wordt zo nog eens slavendrijver haha

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:14

Ilona Michelle: Sorry! Ik was echt helemaal abuis en dacht echt dat ik op tijd was. Het is mijn schuld. :( Nou ja, ik kon dus niet mee, dus ik had er zelf ook last van. Ik heb al voorgesteld aan Frank, dat mocht er morgen tijd voor zijn, dat ik mijn les er wel voor wil laten schieten. ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 04:14

Ellis: Gave foto's zeg!

Angela: Fijn dat het wat beter gaat met Nouchka!

Zilfstar: Lekker dat de les grondwerk zo goed ging! Laten zien dat dingen niet eng zijn is altijd erg leuk inderdaad :). Toen ik Shaggy net had geloofde die mij nog niet zo dat dingen soms niet eng waren en dat je er gewoon naar toe kunt, maar alles waar ik nu naar toe loop en wat ik aanraak daar gaat hij ook heen en duwt zijn neus er tegen aan!

Anouk: Je was zeker bang dat je de wedstrijd zou verliezen van Michelle en Shannon :P.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:16

Wanda - het gaat goed zo te lezen met jullie lekker zo doorgaan

ellis - dank je

Frank - ik had het toch echt koud het gaat gelukkig nu wat beter maar voel me eigen nog niet helemaal fit

Anouk - zo te lezen ben je niet met de rit mee geweest is frank wel gegaan

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:53

Nee, Frank is ook niet gegaan, hij had geen auto. :+
Esther: Jaaah, Sam is niet op conditie natuurlijk na een week kreupel! Haha! Duh, wacht maar af. Sam kan echt hard hoor, ik had wel zin in de uitdaging.

Wanda: Wat een mooi verslag weer! Jullie leren veel zeg! Ik lees geïnteresseerd mee.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:28

Wat is het rustig ineens hier :).

Anouk: Altijd wel leuk van die wedstrijdjes :). Heb een keer mee gereden met het ponykamp wat een vriendin van mij begeleide, die waarschuwde me al even het volgende pad houden we halt aan het begin en dan weten ze dat ze mogen.... Zelfs mijn luie fjordje ging keihard! Al was die alweer snel terug in het oude tempo en toen zag ik langzaam aan de rest van de groep verdwijnen :D. Gelukkig was dat een uberbraaf ding wat zich nergens druk om maakte! Maar heb je inmiddels al uitgevonden wie het hardste gaat? (en wie het het langste volhoud :P).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:42

Voor de liefhebbers: in Dylano's topic staan weer nieuwe foto's. :)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:28

ik hoefde niet veel bij te lezen maar het is ook warm ook dan ga ik liever wat anders doen dan achter de computer zitten en nu ben ik toch op mijn werk dus kan ik mooi wat reageren :D morgen nog 1 dagje werken en dan lekker vakantie een weekje

shanna weer schatje foto's van hem hierlijk dier is het ook <3

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:33

Leuk is hij he <3