[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:54

Even een een paar korte reacties. Heb alles bijgelezen, maar bijreageren wordt wel heel veel..

Saida; Jeetje Bloos! Schrikken van Rints zeg Ach gut . Gelukkig is ze al aan de betere hand! Bij ons ook een paard met koliek, echt rot om te zien zeg altijd..... Hopen het goed blijft gaan!!

Madelief; Jeeh, weer foto's Pling . Hihi, Fuur geschoren, die zal wel lekker fris zijn nu haha. Leuke foto van jou en fuur, ook maar ff je topic bekijken!

Mies; Jaaaah, goed gedaan hoor. Leuke foto's! Pling Knappe Shannon Lovers . Eerst schrok ze nog als ze zelf ging poepen, en nu gewoon in de binnenbak een proefje lopen Haha! . Is het niet geweldig Pling

Sanne; Ojee, niet ziek worden hoor, das niet fijn Ach gut . Hopen dat het over gaat....En jij en Vaidosa maken nog steeds grote sprongen lees ik. Leuk hoor je 1e buitenrit Haha! .

Marielle; Aah arme Winnie. Geef dr maar een knuff van mij.

Peet: Waar blijven de foto's Tong uitsteken ?

Anita; Leuk een les met BBP. Lijkt mij ook wel is gaaf. Gister nog wezen freewylen met manda. Met touwhalster zonder zadel.

Verder weet ik het allemaal ff niet meer Bloos Sjorrie.

En dan nu: Verslag van de Dag Haha!
Jaaa, gister was het dan zover!!! Om 9.00 uur afgesproken met de kennis van me vader. We mochten zijn trailer lenen, echt heel lief Pling . Sven, de zoon van een goede vriend van me vader reed. Om 9.10 uur vertrokken we richting Chico, uiteraard konden we maar 80, dus ging niet al te snel. Nagelbijten / Gniffelen Om half 11 waren we al bij Chico, waar het inmiddels hard was gaan regenen en waaien... Eerst nog even in de stal gekeken, wat gekletst, en dan toen het toch echt tijd om hem te gaan inladen!! Hyper! Pff, wat was ik zenuwachtig zeg Nagelbijten / Gniffelen . Boer Harm nam hem mee, en meneer stond ff 1 tel te kijken van "hmm, die trailer ken ik nog wel..". Zette vervolgens zn voorbenen op de klep, even een zetje van achter met de hand op zn billetjes, en hup zo de trailer op Party!! !! Mijn knappe vent, echt binnen 1 min stond ie erop Lovers . Was zó trots op m. Pling Toen moest ik nog even plassen, vast van de zenuwen Nagelbijten / Gniffelen . En toen gaan rijden naar stal. Daar netjes uitgeladen, vervolgens begon de héle stal te hinneken ROFL En gaf meneer een flinke brul terug. Haha! Even los in de bak gelaten, om hem daar even de beentjes te laten strekken en vervolgens even op stal gezet met hooi. Meneer was super rustig Wow! Of die er al jaren stond!! Daarna gepoetst, vlechten gemaakt, nog een keer losgegooid ('s avonds) en samen met Benthe even een deken opgelegd en dekensingel... Meneer keek even achterom, en liep er vervolgens zo mee weg Haha! . Geweldig beest is het Lovers . Hij is zó braaf en koel!!! Onvoorstelbaar...... Er staat een merrie naast hem, die dr koppie bij hem in de box kan steken, en kunnen neuzen enzo. Hij neusde wat (gaf geen eens een brul Huilen van het lachen ) en ging lekker eten Vingers aflikken . In de bak liep die als een hondje achter me aan in stap én draf Lovers . Hoooooooooo, hij is ZO leuk!!!! Pling Het mag snel 5 uur zijn, want ik rij er meteen weer langs Haha! .

*Zucht*, hij is echt fantastisch Lovers . En ik zit nog steeds boven op mn roze wolk Hyper! .

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:58

Uiteraard komen er snel wat foto's!! Maar mijn i-net deed het niet (misschien nu inmiddels wel?) Dus die houden jullie te goed! Pling

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:58

Ohhh slecht ik heb weer zo lang niet bijgelezen,
stomme tentamens

maar nu kwam ik even neuzen en :
Ilona wat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk dattie er nu eindelijk is Haha!

Zo snel mogelijk duizende foto's maken en dan wel showen hè!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:01

Echt hoor. Gister was er een zuurstokroze wolk onder Iloon haar voeten!

Nee, maar het is een chick, absoluut. Zelfs de stronchagrijnige dravermerrie (die ansich best lief kan zijn) valt voor zijn charmes. Van de week maar even met Utix laten spelen, iedereen houd van Utixo.

Bah, vanochtend besloot er weer een konijn ziek te worden. Gelijk maar naar de da, zijn lever was wat vergroot. Nu is meneer aardig op leeftijd (zeker een jaar of 8/9, wie weet nog ouder) en nu blijft hij daar een nachtje. Het word wel erg rustig zo, die arme Kiwi zit om haar heen te kijken waar iedereen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:08

Jeetje, jullie zijn hard gegaan zeg! Moet echt heel veel bijlezen geloof ik. De pc thuis doet 't niet meer. Waarschijnlijk een virus ofzo. En aangezien ik nu alleen op maandags nog op kantoor ben en de rest van de week op pad, lukt het me niet echt om bij te lezen.

Dus nu maar even snel een ego-berichtje. Hier gaat alles zijn gangetje. Met X-tremo gaat het super goed. Rij nu zo'n 4x in de week en ook af en toe de hele bak door. 's avonds als ik alleen ben zet ik meestal nog wel een stuk af, voor m'n eigen veiligheid. Maar hij is ontzettend braaf!

Vrijdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Dus het wordt lekker druk klussen de komende weken. Heb er echt zin in!

Nu weer snel verder met werken, want ik heb een hoop te doen vandaag!

Ciao! Doei!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:14

Ilona wat geweldig dat alles zo goed is gegaan! Haha! Haha! Volgens mij zien we jou hier een tijdje niet.. Knipoog

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:23

Saida sterkte !!! wat vervelend zeg Boos!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:27

Weet niemand iets over Barokke wedstrijden?
Kan op google ook weinig vinden Huilen van het lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:27

Denise -> Ik hou haar zeker nog goed in de gaten, wil dit niet nog een keer meemaken!
Gelukkig wordt ze ook door de anderen in de gaten gehouden, wat dat betreft staat ze op een geweldige stal! Haha!

Michelle -> Voor de eerste keer op wedstrijd, de gebruikelijke zenuwen, op vreemd terrein, en nog nooit in een binnenbak gereden vind ik dat jullie het toppie hebben gedaan, hoor!

Marielle -> Jeetje, Winnie ook al?
Hoe gaat het nu met haar?
Mocht Winnie meteen eten na die spuit?
Rintske nl niet, pas de volgende ochtend werd tegen mij gezegd, ivm met een mogelijke verstopping en de kans dat die dan nog groter zou worden.
En toen hij 's avonds terug kwam en de paraffine erin had gepompt mocht ze pas eten als de paraffine eruit was, dus nog langer niet eten.
Hoe dan ook, het is echt niet leuk je paard als een hoopje ellende te zien, ik hoop het nooit meer mee te maken!

Spokie -> Ik ben bang dat ze vlas ook gaat eten, en dat is nog gevaarlijker dan zaagsel.
Ik heb op het FPF-forum een tip gehad om het zaagsel te besproeien met een mengsel van azijn en water, dan vinden ze het vies en willen ze het niet meer eten.
Dat ga ik vanavond dus maar uitproberen.
Weet je waar je ook leuk kan skiën? In Bottrop - Duitsland!
Daar is een indoor skibaan van 900 mtr. en kan je voor € 45,= de hele dag vertoeven.
Die prijs is incl. eten, drinken en huur van je spullen.
Het kan niet tippen aan de echte bergen met echte sneeuw, maar voor een dagje is het echt heel leuk te doen.
Wij gaan er elk jaar wel een keer naar toe met vrienden en kids.

Madelief -> Wat een mooie herfstplaatjes!

Frank -> Als het had gemogen dan had ik Rintske wel op het land gezet, maar het is te nat, dus de pensioneigenaar wil het niet.
Plus dat Rintske heel onrustig is als ze alleen op het land staat.

Ans -> Klinkt als een leuk paard dat je even uitprobeerde, mag ik wel als er een beetje pit in zit! Pling

Ilona -> Jaaaaa! Daar is ie dan eindelijk!
Weet precies hoe je je voelt, geweldig gevoel!
Blijf jij maar lekker nog een poos op je roze wolk rond zweven! Haha!

Yenneke -> Succes met jullie verhuizing!

Met Rintske gaat het weer stukken beter! Go jij! Go jij!
Ze mag sinds gisteravond weer wat droog hooi eten, wat ik maar in een hooinet heb gedaan om schrokken te voorkomen.
Ze stond er fanatiek aan te trekken en te scheuren, joh!
Vanmorgen pakte ik het net om weer te vullen en het was helemaal nat en schuimig, hahaha! Haha!
Straks ga ik er weer naartoe en krijgt ze nog een portie hooi, en als dat goed blijft gaan mag ze eind van de middag een kleine portie kuil extra en vanavond een klein beetje biks.
Vanmorgen toen ik haar deken afhaalde was het wel duidelijk te zien dat ze een jasje heeft uitgedaan.
Ze is wat ingevallen en ik kan haar ruggegraat duidelijker zien.
Komt allemaal weer goed zodra ze weer op haar volledige porties zit.
Ze staat nog in de kale stal, maar ik hoop haar vanavond toch wel weer in haar eigen stal te kunnen zetten.
Ik heb op het FPF-forum als tip gekregen om met een plantenspuit een mengsel van azijn en water over het zaagsel te sproeien, opdat ze het dan niet meer lekker vindt.
Dat ga ik dus maar proberen, hopen dat het helpt!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:29

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:30

_Saida_: Dank je, had het topic al gezien, maar staat weinig in vind ik en wordt ook gezegd dat het een oude lijst is Bloos

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:37

Ans.. ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Kan er op internet weinig over vinden.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:40

amanda89 schreef:
Ans.. ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Kan er op internet weinig over vinden.

Ja dat heb ik dus ook.. en alles wat ik vind is al jaren oud Huilen van het lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:22

http://www.lusitano-paarden.nl/lusitano ... hting.html

Hier wat meer info op volgende paginas, maar geen agenda. Ik denk dat je gewoon contact op moet nemen met Gaby Vegelin. Adres en e-mail worden aan het eind genoemd.

Maar het is wel jammer dat de barokke paarden eigenaren en -liefhebbers zo weinig info hebben over wedstrijden.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:54

Afbeelding
ja eindelijk de foto`s duurde even maar ik had het zo druk met vanalles en nog wat hihihi
Afbeelding
samen met mijn schatje voor het park
Afbeelding
met ze viertjes bij `het beest` van belle en het beest
Afbeelding
dagje dus deze mag dan niet ontbreken he
Afbeelding
hahaha celine heeft haar hele arm volstaan met de poppen uit het disneypark
Afbeelding
halloween bij disney
Afbeelding
knabbel of ie het nu babbel Haha!
Afbeeldingen hier ben ikke haahhaah met me mooie gezichtje

de rest hou ik wel voor me er zijn er nog zo`n 500 en nog 500 bij de ander op het kaartje

oh en tsjillert gaat van de week weer op de manege staan dus komt hij lekker weer op stal en is het land leven voorbij voor hem,hij komt dan nog wel op het land maar niet meer 24\7

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:21

Lusitana schreef:
http://www.lusitano-paarden.nl/lusitano ... hting.html

Hier wat meer info op volgende paginas, maar geen agenda. Ik denk dat je gewoon contact op moet nemen met Gaby Vegelin. Adres en e-mail worden aan het eind genoemd.

Maar het is wel jammer dat de barokke paarden eigenaren en -liefhebbers zo weinig info hebben over wedstrijden.

Dank je.
Ik heb even gemaild voor meer info en evt. agenda.
Ik vind het ook jammer dat er zo weinig over te vinden is.. heel raar.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:02

Yeah, 17.00 uur, snel naar me chicotje spurten Lovers

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:06

Hey allemaal,

Daar ben ik ook weer even!
Heb een laptop gekregen, kan me nu dus op de bank ook een beetje met internetten vermaken.
Heb niet alles bijgelezen, zal proberen van de week wat in te halen...

Voor de barokke wedstrijden kun je inderdaad kijken op-:
www.lusitano-paarden.nl, of informeren bij Gaby.
De wedstrijden van dit jaar zijn allemaal al geweest, volgend jaar zal er wel weer een nieuwe kalender komen...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:45

Verdrietig mijn computer heeft het begeven Verdrietig
hij ziet zijn harde schijf niet ofzo Verdrietig
als je het opstart dan valt ie uit en zie je alleen een zwart beeld Verdrietig

Bah hoop dat er niks echt kapot is ik heb wat foto,s erop staan die niet op de andere computers staat Ach gut

Zoals Foto,s van Baron dat ie nog bij Karina was helemaal in het begin Bloos
alles wat ik van hem kon vinden en wat ik gehad van Karina is vast allemaal weg Verdrietig
en filmpjes van Baron toen ik hem uit ging proberen bij Karina, en leuke filmpjes van Machonito en ook van Marcel bij Bent Branderup met Llano en Baron Bloos
en nog veel meer Verdrietig

Computer word van de week na gekeken door een kennis die er verstand van heeft Bloos
ohhhhhhh hopen dat er wat anders aan de hand is en dat ik niks kwijt ben Ach gut

ik zit nu op Marcel zijn computer dus kan ik niet lang op blijven deze heeft hij steeds nodig voor zijn werk Bloos

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:52

eventjes snel nog Haha!
Ilona ik kom echt naar je kanjer kijken hoor als ik in de buurt ben met me dikke buik Tong uitsteken
wel lekker hoor dat alles zo goed gegaan is en dat ie gelijk thuis voelde in zijn stal Haha!

peetisgreat: ohhh ik ben jaloers Bloos ik wil ook zo graag daar heen Bloos
wie weet gaan we er een keer heen met zijn 3 en Haha! Tong uitsteken

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:52

eventjes weer alles bijgelezen:

Saida=> ik ben benieuwd of het werkt dat van het azijn en het water want die van mij eet ook aardig wat stro dus ik hou het even in de gaten
Ans=> leuk hoor dat je peerdje zo braaf is onder het zadel mag best wel wat pit in zitten
Yenneke => veel succes met klussen
peetisgreat => leuk man disney zo der ook wel weer een keer na toe willen

zo dan nu mijn update voor vandaag ben nu lekker een weekie vrij dus kan lekker in het daglicht me paardje trainen ging vandaag trouwens weer super was lekker los in zijn lichaam en we hebben lekker kunnen trainen

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:00

Heidi: Laatst begaf me harde schijf het ook. Gelukkig viel het net nog in me garantie tijd, want anders was ik 300 euro armer. En was natuurlijk alles kwijt. Gelukkig had ik me foto's ook op een andere computer staan.

Las net dat het Barokke wedstrijd seizoen van april tot november loopt. Dus er komt vast een nieuwe agenda te staan. Me moeder belde net dat me nieuwe dekens binnen zijn gekomen!! Haha! Haha! Vanavond even passen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:09

zo ik kom ook weer even langswaaien. Heb braaf alles bijgelezen (meer dan 5 pagina's Bloos! ) maar ben volgens mij de helft alweer vergeten Nagelbijten / Gniffelen al die namen en dingen Vork Maar hier dan toch een dappere poging Vork

Saida poeh dat is schrikken zeg Bloos! maar gelukkig gaat het nu alweer beter met Rintske Lachen

madelief Haha ik zou mijn paarden ook voor geen goud wegdoen Haha! van onze pony Pippi wordt ook vaak gevraagd wat we voor haar willen hebben en of ze te koop is. Zelfs een keer een jury bij de Regiokampioenschappen, die wilde haar hebben voor haar dochtertje omdat ze het zo'n gave pony vond Haha!

Ilona gefeliciteerd met je paardje Lachen haha en veel plezier op je roze wolk *LOL*

Mies_Apollo Mooi dat je zo tevreden bent over je (1e? ) wedstrijd! Blijft toch altijd spannend! En zeker knap dat je paard zo'n verschil tussen twee proeven heeft neergezet.

peetisgreat Leuke foto's van Disneyland! Ben er ooit geweest toen ik 6 was, maar zou graag nog een keer gaan Ja echt een leuk park, en Parijs is ook heel leuk om heen te gaan Ja

Verder ben ik het echt kwijt Bloos

Maargoed de reden dat ik een paar dagen niet gereageerd heb is omdat ik het heeel druk heb gehad, met heele leuke dingen Haha!

Zaterdag had ik dus wedstrijd met Umpire. Ging errug goed Ja We waren in Brabant op de Shetlandpony Indoor wedstrijddag. Die wordt 2x per jaar georganiseerd en dan zijn er echt 20 verschillende rubrieken. Ik heb zelf meegedaan aan Lange Teugel klasse M2, Lange Teugel Kür op muziek klasse L en springen aan de hand (dat is echt hilaaarisch ROFL )
met de proef ben ik 3e geworden met een percentage van 71% Haha!
met de kür ben ik 2e geworden met een percentage van 77% Haha! Haha!
en met het springen aan de hand ben ik 3e geworden (van de 15 deelnemers) had in 50 sec. een parcours afgelegd met 8 hindernissen in een 15x50 baan Haha! Moest daarna wel zowat aan het zuurstof Huilen van het lachen
Geslaagd dagje dus!
een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Mn zusje deed ook mee met Umpire, hier een mooie springfoto *is trots Pling *
Afbeelding

Zondag ben ik wezen skiën met mn vriend Lachen Was echt heeel leuk Haha! Ik kan het niet zo heel erg goed (heb het 2 keer gedaan ofzo) maar we hadden kaarten gewonnen om een dag onbeperkt te gaan skiën in Landgraaf. Mn vriend kan het wel heel goed dus die kon me redden als ik weer als n idioot van de baan afvloog ROFL

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:29

gvd, heel verhaal getypt, verkeerde toetscombi en hop weg.
nouja opnieuw dan maar in het kort:
saida: blij dat het vooruit gaat
peet: hehe eindelijk foto's, jullie hebben je wel vermaakt daar
ilona: jaaaaaaaa, daar is ze weer. denk aan de fotos he
eline: en dat was zo te zien in maren kessel
heidi: geef aan die kennis ff door dat ie wellicht met BARTPE de boel nog kan redden. wel balen hoor.
yenneke: drukdruk, we vergeven het je hoor
iris: als je er maar goed uitkomt met school, is toch belangrijker
benthe: haha jij kunt het mooi brengen hier hoe ilona ervoor staat

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:44

Michelle: Echt super dat je wedstrijd zo lekker ging voor het gevoel! Je ziet ook duidelijk verbetering tussen het eerst en het tweede filmpje Ja

Anita: Leuk dat je nu lol hebt in het skiën!! Haha! En gelukkig gaat het rijden met Sun ook al we er wat beter!

Marielle: Sterkte met Winnie

Madelief: Jeetje wat is Furia wit na het scheren Wow! Wel super mooi!

Lusitana: Oeh, wat een mooi kleurtje heeft het gast paard!
Hoe staat het eigenlijk met jou gezondheid?

Jolijn: Mooi kind heeft je powny Knipoog

Ilona: Ik heb er ook super veel zin in, ik verwacht ook niet al te veel problemen met Vaidosa, ze is zo relaxt paard!
Dat trailerladen had hij dan zeker al vaker gedaan.. Dat scheelt dan weer Knipoog
Wat heerlijk dat hij zo rustig is! Dat had ik niet verwacht na dat longeeravontuur met de boer! Hoe is het nu met hem?
En ik kan niet wachten tot 8 november Hyper! nu duimen voor mooi weer!!

Saida: Gelukkig gaat het nog steeds goed met Rintske Haha!

Peet: Wat een leuke foto's Ja het ziet er allemaal super gezellig uit!

Heidi: Jeetje wat balen van je computer! Hopelijk kunnen de foto's 'gered' worden!
Hoe gaat het met je zwangere buik?

Eline: Ik wist helemaal niet dat er zoveel categorieën in lange teugel wedstrijden waren, ik wist uberhaupt niet dat die er waren.. Zou je mij er meer info over kunnen geven?

Nou, ik heb vandaag een heerlijk Slapen dagje school gehad en met mijn hoesten gaat het iets beter gelukkig, vooral 's ochtends en 's avonds is het nog erg.

Hopelijk heb ik morgen weer tijd om met Vaidosa te rijden.