[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:58

Super!! En nu hopen dat hij de afstand niet te ver vindt en gewoon voor jullie kan blijven komen!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:21

In de middag weer naar Fue geweest, en wat een dag! Zo erg geschrokken wat zo erg meeviel.

Ik ging is lekker voor de éérste keer buiten de manege wandelen. De manege eigenaar zei dat ik lang moest wandelen dan gisteren, dus deed ik dat maar. Het was erg spannend, ook voor hem, voor de eerste keer buiten de manege! Echt heerlijk gelopen, hij was heel erg nieuwschierig, lekker een flink stukje gewandeld. Aan de ene kant uitzicht op de bergen en aan de andere kant het platteland. En de zon scheen recht op je. Heerlijk dus! We moesten eerst langs een groot huis met 2 agressieve waakhonden, maar Fue deed alsof er niets aan de hand was. Ook voordat we op dat weggetje uitkwamen, moesten we een klein stukje over de weg, ook de auto's vond ie niks aan. Erg trots op hem dus. Maar lekker een flink stukje gewandeld, af en toe wat gras meegesmokkelt, en toen weer teruggelopen. Mijn moeder die meeging en achter me liep die vroeg aan mij waarom hij zijn benen zo hoog op tilde. Dus ik kijken, opeens zie ik het bloed van zijn benen afstromen, en ik kijk naar achter, een heel bloedspoor! Ik durfde niet meer te kijken, tranen in mijn ogen. Ik was helemaal in paniek. Ik durfde niet meer te lopen, bang dat het voor hem pijn zou doen, ( het was van de wond van de castratie ) maar ik moest wel lopen anders kwamen we er niet. Heel snel weer terug gelopen. Komt de dochter van de manege eigenaresse aangerent, dus ik in mijn Engels dat hij zo erg bloedde. Zij kijken, bleek er niets aan de hand te zijn. Dat hoorde zo, sterker nog, het was zelfs goed dat het zo bloedde! Ik was zo geschrokken. Daarna heeft ze me geholpen om het allemaal te wassen, hem lekker onder de sproeier gezet. Daarna wat ontsmettings middel ook tegen de vliegen errop gespoten, leken net 2 kerstballen, alleen waren het geen 'ballen' meer. En toen weer terug op stal. Lekker geknuffeld.

Het was dus een heel geslaagd dagje op dat bloed na. Ik ben zo erg geschrokken, zat in de auto nog steeds te trillen. Er kwam echt géén gedachte in me op dat het goed was! Ik wist dat het kon bloeden, maar niet zo erg. Gelukkig was het alleen maar een goed teken, erg opgelucht dus.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:00

Ja dat hoop ik ook! En heel misschien heb ik nog 2 geinteresseerden dus you never know!

Esmee dat was zeker even schrikken maar gelukkig was het niets ergs. Ik vind zowiezo dat ze al heel anders met de paarden omgaan daar als hier hoor. Maar goed daar kan jij ook nix aan doen Lachen Hoe gaat het nu op school? Begrijp je al wat meer van het spaans?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:57

Wat goed Malin, binnenkort weer les Haha!

Brrr Esmee, zal wel schrikken geweest zijn, ik zou als ik jou was misschien toch nog even wachten met rijden?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:04

Jeetje Essss, wat schrikken zeg!
Hopen dat het inderdaad allemaal meevalt...

Malin, lekker weer les!
Ja, balen van de pads, ik vind het ook heel vervelend... Ach gut
Misschien kunnen we iets anders regelen, ik ga er even over nadenken! Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:34

Schrikken zeg Es! Hopen dat het allemaal erg meeviel en dat het idd een goed teken was, dat is toch altijd maar afwachten. Snap wel dat je schrok zeg!

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:12

Esss, wat een eng verhaal!
Ik heb dat al vaker gehoord dat bij castratie de wonde nog wat kan opengaan, maar het blijft eng !!

Gisteren (dond) is Llanero overgekomen naar zijn nieuwe stalling.
We hadden enkel nog de grote vrachtwagen vrij om hem op te halen, dus stond meneer op zijn eentje op een vrachtwagen waar 11 paarden op kunnen Knipoog
Hij ging er vlotjes op , maar af bleek toch wat eng. Maar een wortel heeft hem kunnen paaien Haha!
Hij voelt zich al helemaal thuis denk ik, heeft al goed gegeten en vanmiddag gaat hij voor de eerste keer op kennismaking in de weide.
Ik zal dan proberen om wat foto's te maken.

Hoe bekappen jullie je paard? Gewoon traditioneel met ijzers of via de "strasser-methode"
Ik twijfel namelijk een beetje, ik ben niet zo'n voorstander van ijzers maar ken ook niet echt iemand die het op de natuurlijk manier laat doen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:22

Dat is schrikken Es!
Ik laat mijn paard gewoon bekappen, door een gewone hoefsmid zeg maar. Bevalt me prima, laat hem ook regelmatig over asfalt lopen en veel in de wei. Helpt ook goed hoor

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:27

Since > Ik heb hele nare verhalen over de Strasser-methode gehoord, dus daar zou ik zeker niet voor kiezen. Ik laat Jauke ook bekappen door mijn gewone hoefsmid, maar zij heeft zich wel ook in natuurlijk bekappen verdiept en gebruikt dat er ook een beetje bij. Blijft dus zoveel mogelijk van de zool en straal af maar zet de hoef wel echt recht. Dus ik zou je een gewone smid aanraden, zij hebben toch niet voor niets een 4 jarige opleiding gevolgd.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:51

Nou geen strasser hier hoor, de spaanse paarden staan toch al anders op hun voeten en als ze daar aan gaan lopen vogelen nee dank je, gewone smid want ook die weet hoe een paard op zijn/haar voeten moet staan.

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:57

Ok, bedankt voor het advies !

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:28

Ik heb ooit 1 keer Licors hoeven Strasser laten bekappen, maar dat was veeeeeel geld, 1.5 uur werk en helemaal niet zo bijzonder. Die strasser bekapper gaf toen ook al de opmerking dat mijn traditionele smid het werk heel goed deed.

Licor staat ook gewoon blootvoets en dat gaat erg goed. Behalve als ik meerdaagse tochten maak, dan heeft hij na enkele dagen wel wat zere voeten, maar ja, dat gebeurt ook niet zo veel Knipoog
Als je wil, geef ik je het nummer door van mijn hoefsmid, die woont in Lovenjoel, dus niet ver van Boutersem Lachen

Ik heb trouwens 1 keer een andere smid laten bekappen, en die had Licor veel te kort gezet. Zijn tenen waren zogezegd veel te lang zei hij, maar dat is gewoon zijn hoevenstand. Zijn benen staan meer onder het zwaartepunt dan de doorsnee BWP, dus die langere teen is daar een logisch gevolg van.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:37

zeg cloris. hoe gaat het met Elegra eigenlijk? Wanneer krijgen we daar weer eens foto's van te zien? Want het zal best een dammetje aan het worden zijn inmiddels. Is ze al veel gegroeit?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:07

Essssss schreef:
In de middag weer naar Fue geweest, en wat een dag! Zo erg geschrokken wat zo erg meeviel.

Ik ging is lekker voor de éérste keer buiten de manege wandelen. De manege eigenaar zei dat ik lang moest wandelen dan gisteren, dus deed ik dat maar. Het was erg spannend, ook voor hem, voor de eerste keer buiten de manege! Echt heerlijk gelopen, hij was heel erg nieuwschierig, lekker een flink stukje gewandeld. Aan de ene kant uitzicht op de bergen en aan de andere kant het platteland. En de zon scheen recht op je. Heerlijk dus! We moesten eerst langs een groot huis met 2 agressieve waakhonden, maar Fue deed alsof er niets aan de hand was. Ook voordat we op dat weggetje uitkwamen, moesten we een klein stukje over de weg, ook de auto's vond ie niks aan. Erg trots op hem dus. Maar lekker een flink stukje gewandeld, af en toe wat gras meegesmokkelt, en toen weer teruggelopen. Mijn moeder die meeging en achter me liep die vroeg aan mij waarom hij zijn benen zo hoog op tilde. Dus ik kijken, opeens zie ik het bloed van zijn benen afstromen, en ik kijk naar achter, een heel bloedspoor! Ik durfde niet meer te kijken, tranen in mijn ogen. Ik was helemaal in paniek. Ik durfde niet meer te lopen, bang dat het voor hem pijn zou doen, ( het was van de wond van de castratie ) maar ik moest wel lopen anders kwamen we er niet. Heel snel weer terug gelopen. Komt de dochter van de manege eigenaresse aangerent, dus ik in mijn Engels dat hij zo erg bloedde. Zij kijken, bleek er niets aan de hand te zijn. Dat hoorde zo, sterker nog, het was zelfs goed dat het zo bloedde! Ik was zo geschrokken. Daarna heeft ze me geholpen om het allemaal te wassen, hem lekker onder de sproeier gezet. Daarna wat ontsmettings middel ook tegen de vliegen errop gespoten, leken net 2 kerstballen, alleen waren het geen 'ballen' meer. En toen weer terug op stal. Lekker geknuffeld.

Het was dus een heel geslaagd dagje op dat bloed na. Ik ben zo erg geschrokken, zat in de auto nog steeds te trillen. Er kwam echt géén gedachte in me op dat het goed was! Ik wist dat het kon bloeden, maar niet zo erg. Gelukkig was het alleen maar een goed teken, erg opgelucht dus.

ik ken het helemaal wat je verteld eng he maar wel heel goed hoor dat lopen wat je doet
doe het morgen maar weer en de dagen erna ook meid
de troep,van de castratie kan er dan mooi uit vloeien wel zorgen dat er geen vliegen bij kunnen komen he
en voor je het weet rij je heerlijk door de bergen (ik zou persoonlijk nog niete rop gaan zitten geef hem nog even rust)met je ruintje en geniet je nog meer van hem Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:22

zoooooooo gisteren voor het eerst meegereden in de les hihihi ik was wel steeds naar buiten geweest maar het lessen stelde ik nog lekker uit
het ging vrij goed wel wat aanmerkingen op bepaalde dingen maar tja na de val en een tijd zonder lessen was het wel een stap voor mij Bloos
ik geef zelf wel steeds de lessen waardoor ik het maar uitstelde(mooi excuus Bloos )
ik zei dan nee ik redt het niet hoor maar gisteren hadden ze me tuk
we zouden naar buiten gaan, de stage loper en ik, en toen zei ze he het is wel koud he zullen we maar mee lessen!!!!!!!
en ja hoor uiteindelijk reed ik mee
ik steeds naar de wc en ach de eerste tien rondjes gingen de spanningskriebels nog wel door mij lijf heen Clown
maar daarna ging het wat beter
alleen mijn conditie pfffffff dat viel even tegen zeg leek wel een oud mens ik moest echt af en toe even bij komen
tsjillert deed zijn best zelf een klein pasje wijken pakte hij goed aan
hij kwam ook wel goed door de rug heen en liep lekker laag en ontspannen
ook zelfs de galop gedaan terwijl ik van te voren riep nee dat doe ik niet hahahahaha
nu vanmorgen hem op het land gedaan en vanmiddag even rijden
en nu ook maar binnen ipv buiten he even wat dingen bijwerken wat gisteren niet zo goed ging
zo even een verhaaltje van mij kant sorry voor het lange stukje maar wou het ff kwijt

ohja we gaan trouwens 21 oktober een strand rit maken in callantsoog kennen jullie deze manege???volgens mij vannoot ofzoiets
heb daar wel zin in Haha! Haha! Tong uitsteken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:53

Op school gaat het al beter, ik ken al wat woorden, waardoor ik sommigen zinnen wel een beetje begrijp. Ik krijg apart werk, voor de Spaanse kinderen in mijn klas is dat volgens mij gr. 1 werk maar voor mij is het nog moelijk Nagelbijten / Gniffelen . Verder zijn de kinderen heel aardig, proberen je te helpen en contact te maken en accepteren het wel dat ik buitenlands ben en dus weinig Spaans kan.

Het was zeker schrikken. Vandaag ga ik zeker weer lopen, en idd nog even een tijdje niet berijden. Lekker gewoon zoals gisteren lopen. We werken dan gelijk aan het vertrouwen, het is leuk en hij word meer verkeersmak! En ik geniet er ook echt van, zo'n lekkere wandeling, en Fuego ook, lekker af en toe een hapje gras, en smult er echt van.

Over een uurtje er weer heen, dan weer zo'n wandeling maken. En dan weet ik dat het een goed teken is, dus hoef ik geen zorgen meer te maken. Moederlief gaat gelijk even foto's maken. Die kunnen dan pas volgende week op de computer, want dan kan alleen via mijn stiefvaders laptop Hamer .

Verheug me nu al op het wandelingentje van dalijk! Bloos

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:15

Esssss -> Pfieuw! Dat is idd behoorlijk schrikken!
Gelukkig blijkt het mee te vallen!

Since1983 -> Ben benieuwd naar de foto's van Llanero!
Grytsje wordt traditioneel bekapt, maar als ik straks meer met haar naar buiten ga krijgt ze waarschijnlijk wel ijzers.

Vanmorgen weer les gehad en ze deed weer gruwelijk haar best!
Met draf kreeg ik haar zelfs wat rustiger te lopen en ook in galop kreeg ik haar ietsjepietsje rustiger.
Ze week alleen ontzettend van de hoefslag af.
Ik probeerde met alle macht haar met m'n binnenbeen weer terug te duwen, en het leek wel of ik bijna naast haast zat ipv op haar zoveel kracht moest ik zetten, maar helaas lukt het nog niet.
De instructrice zei dat het niets gaf, ze is nog jong, moet het allemaal nog goed doorkrijgen en zij heeft hetzelfde ook gehad met haar eigen merrie.
Komt vanzelf! zei ze.
Vanmiddag is er weer een groep veulens gechipt en afgespeend.
Het is dus een kabaal van gehinnik over en weer.
En nog even en dan komt Jelsje weer terug op stal!
De voorbereidingen zijn al druk aan de gang.
Nog even afwachten en dan kunnen we weer lekker samen tuttelen, werken en weer aan elkaar wennen.

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:17

Hier enkele foto's van Llanero

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:20

Lekkerrrrrrrrrrrr diiiiiihiiiiing!!!! Kwijl

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:23

Thanks
Ik kijk er enorm naar uit om hem te zien opgroeien !! Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:17

Hehe net thuis. Even gegeten bij de buren, vrienden van me moeder.

Maar natuurlijk daarvoor naar m'n lekkerding geweest, en het was echt een geslaagd dagje! Ik kwam daar met de gedachte, een heerlijke wandeling door het platteland. Jammer genoeg was het geen zonnige dag, maar een beetje regenachtig, maar er waren geen wolkjes aan de lucht, helemaal blauw. Ik wilde net Fue pakken toen de manege eigenaresse eraan kwam. Ze zei dat de da had gebelt, en dat ik er vandaag alweer op mocht, wel voorzichtig, maar alles lekker pefect te zijn. Ze had hem vanochtend even in de paddock gedaan, hij moest nog even wennen aan de electrice dingen maar na 3 keer wist ie het. Alles bleek heel goed te gaan, zijn litteken zag er zo goed uit, echt haast niet meer te zien, helemaal niet opgezwollen. Eerst twijfelde ik nog even, maar daarna toch maar opgezadeld. Lekker gelijk de grote bak in gegaan. Normaal longeren we van te voren, maar dit keer niet. En omdat hij zo lang op stal heeft gestaan, had ie aardig veel energie in zich. Gelukkig was die in de ochtend al even los gegaan. Eerst even ongeduldig drafje, hij wilde maar niet rustig worden, maar daarna ontspande die zich meer. Even geoeffent met figuren.. Had ie helemaal geen zin in, alsmaar de andere kant op, dus even streng aan gepakt, laten zien dat ik de baas ben, en na 3 keer eigenwijs de andere kant oplopen en bokken, deed ie het eindelijk goed. Dat nog een paar keer volgehouden, toen begon de les. Ik moest dus naar de longeerbak, want in de andere grote bak ernaast reden ook al 2 meisjes in. Hij reageerde erg rustig onder de andere paarden toen we erruit moesten, wat ik wel blij om na de vorige keer. Toen even naar de longerbak gelopen, daar even wat gestapt en lekker wat geknuffelt. Lekker rustig aan na zo'n castratie, en kort daarna er weer af gegaan. Weer op stal gezet, toen nog een heel gesprek over een Belgische vrouw, in de 30 schat ik, heel aardig. Stelde voor dat ze wel met mij wedstrijden wilde rijden, hihi heb ik dat ook al alvast, wedstrijd maatje Nagelbijten / Gniffelen . Na lang geklept te hebben, weer terug naar huis gegaan. Omgekleed en naar de buren gegaan, en daar gegeten.

Lekker dagje dus, morgen ochtend vroeg erheen, voor de siesta daar begint. Dan zijn er geen lessen, en weinig mensen die op je letten, dus kunnen we lekker ons dingentje doen. Ik denk eerst even een kort wandelingentje over de weg, wat ie wel nodig heeft, plaats van elke dag hetzelfde> longeren dus. En dan even kort berijden, rustig stappen, en dan weer terug op stal zetten. Hebben we allebij ons dagje weer gehad. Lekker na knuffelen enzo natuurlijk.

Elke dag als ik 'm zie word ik steeds verliefder, nog moelijk te geloven dat het mijn eigen paardje is Lovers . Zijn hoefijzertjes moeten wel nog opnieuw gedaan worden, maar eerst maar is wachten totdat ie is opgeknapt van de castratie. Het gaat iig erg goed met hem, nog wel wat hinniken, zelfs iets wat nieuw is, naar me happen. Wel zacht hoor, maar als ik nee zeg houd ie op, eigenwijs lekkerding.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:19

Since1983 schreef:
Hier enkele foto's van Llanero

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ooooh wat een lekkerding! Lovers
Als je hem zo ziet, behalve die staart, lijkt ie eigenlijk op 2 druppels water op m'n Fuego. Geinig.
Veel plezier met hem, hoe oud is ie eigenlijk? Llanero, spreek je uit als Janero neem ik aan? Ja

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:51

Wat een leukerdje zeg Vingers aflikken

Ik kom even binnenvallen met een dekenvraag.
Zijn vast al tig topics over geweest,maar ik kan niet vinden wat ik zoek.
Wie kan mij nou eens een deken aanraden die NIET schuurt op de borst/schouders?
Ik begin inmiddels aardig radeloos te worden.
Heb nu al zoveel verschillende dekens voor Mynke,maar allemaal schuren ze bij de borst Boos!
Het grote nadeel is dat je een deken koopt en er pas na een aantal dagen achter komt dat ie wéér schuurt.
Er ligt hier voor een vermogen aan dekens en ik vind het nu niet meer zo grappig.
Dus wie kan me helpen?????

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:58

Pipi, Dominick, en Horseware (Rambo, Rhino, Amigo)

Ik heb zelf Dominick dekens en Amigo dekens, en sindsdien hebben ze nooit meer schuurplekken!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:16

Thnx.
Voor Dominick ben ik al aan het kijken geweest,nadeel vind ik alleen dat die geen staartflap hebben Bloos
Amigo ga ik eens voor speuren.
En de Anky? Die is ook op de hals verstelbaar,lijkt me ook wel wat Knipoog