Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:36

Estherr__1 schreef:
Ik ben gisteren voor t eerst weer op wedstrijd geweest, met het losrijden in de binnenbak was ze heel fijn lekker ontspannen en lekker door t lijf en reageerde goed op m'n hulpen. Proef was buiten in het eerste stukje van de 20x60 bak ging alles nog goed wel wat frisser maar nog gewoon goed te rijden, eenmaal de ring in waren de plantenbakken eng en het juryhokje was mega spannend.. -O-
Was resulteerde in spanning en niet langs het juryhokje kunnen krijgen. Ze maakte zich zo sterk waardoor ik er niet fijn krijg en de oefeningen die wel goed gingen ook niet lekker en netjes kon rijden. Midden draf bijna niet kunnen laten zien omdat ze bijna de hele proef in middendraf liep... En ineens was de voorlezer langs de zijkant weer eng schoot ze opzij en sprong ze er in galop vandoor... Dus maar even een extra volte gedraaid.
Uiteindelijk nog 176 en 177 punten dus viel nog mee had lager verwacht.
Baal dr zo van dat ze elke keer zo'n spanning heeft.. Hadden expres al kalmerende druppels aan d'r gegeven maar heeft niet echt geholpen. Misschien maar wat vaker op vreemd terrein gaan oefenen..

Balen is dat he! Had ik vorige week ook. Denk idd dat we de oplossing moeten zoeken in vaak op vreemd terrein rijden.
Ik had afgelopen weekend een oefendressuurwedstrijd met een internationaal Grandprix jurylid. Mocht als 1e starten en mocht in de ring losrijden *\o/* Wat een verschil.. kon nu lekker aan ontspanning werken in de ring en meteen daarna de proef... Heel mooi commentaar en na de proef kregen we nog 10 minuten aanwijzigingen om dingen nog beter te kunnen rijden. Had zelf een gevoel dat het wel winstpuntwaardig was (ook al telt het niet mee) maar met een GP jurylid durfde ik er niet op te gokken. Mond viel echt open toen ik het protocol kreeg... 197 punten *\o/* Met 2x een 8 voor overgangen, 7-ens voor alle gangen en galopaanspringen, halstrekken. Dus helemaal HAPPY <3
Helaas zijn er maar weinig wedstrijden waar je in de ring kan losrijden.

Hier staan ze nog hele dagen in de paddock, staat nog amper gras in de wei. Staan nu van 07.30 tot 19.00 uur buiten ongeveer met een berg hooi. Mijn man is rond half 6 thuis, die gaat ze in het begin dan om half 6 op de wei zetten.. kunnen ze 1,5-2 uurtjes op de wei terwijl de stallen uitgemest worden en daarna naar binnen toe.

Estherr__1

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:58

Raiza, dat is indd ook wat wij nodig hebben, los rijden in dezelfde ring als je proef!
Dan kan je ff de tijd nemen om langs alle enge dingen te gaan en te werken aan ontspanning.
Helaas kan dat bijna nooit...

Dat zijn nog eens top punten!
Zie je zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn :P soms komt het er alleen nog niet echt uit..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:00

Wij mogen altijd een aantal rondjes Door de bak maken. Wellicht er dan aan werken dat ze sneller moet leren de aandacht bij jullie te houden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:30

raiza: wat leuk zeg heel fijn zo'n oefen moment!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:33

Werken we ook aan Laura1982 maar paard is nu net 2x mee van huis geweest en is net 4 maanden onder het zadel, dus dat komt ook vast wel goed.
Hebben nu alleen aan die 2 rondjes in de ring nog niet genoeg. Ben benieuwd hoe het de volgende wedstrijd gaat.. als het goed is liggen de ringen dan op een groot grasveld en kun je naast de ring losrijden. Dan kan ze in ieder geval al zien wat er allemaal rond de ring te zien is.
1e wedstrijd was rustig losrijterrein en daarna op een ander terrein met vlaggen en naast een terras de wedstrijdring.. groter verschil kun je bijna niet hebben en dan is 2 rondjes erg weinig ;)

@Estherr: Klopt... het is ook niet moeilijk, als alle factoren meewerken. Zag net dat een andere RV op ons clubterrein van de zomer op 6 woensdagavonden wedstrijden gaat organiseren. Ga die mooi inschrijven, bekend terrein dus mooie oefening om in de ring dan ook aan de proef te werken ipv alleen te proberen ontspanning te krijgen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:06

Raiza Tuurlijk komt het goed. Ze is nog een puppy en heeft tijd nodig .

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:58

Ondanks dat het niet zo goed ging zaterdag zijn er toch nog een paar mooie foto's :D
Afbeelding
Afbeelding

Jammer van mijn strakke armen maar vond hem toch ook wel mooi
Afbeelding

Het is ook wel aan de foto's af te zien dat ze wat spanning had :)

Heb een screenshot van de foto's gemaakt wist anders ff niet hoe ik ze erop kon krijgen :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:09

Haha goede oplossing esther!

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:57

Mooie foto's Esther!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:01

Leuke foto's Esther!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:39

Mooie foto's! Ziet er echt fijn uit :D

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:46

Dankje :)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:52

Mooie foto's Esther!! Ziet er goed uit

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:12

Ziet er netjes uit +:)+

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:26

Mooie foto's Esther! Ziet er netjes uit!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:43

Thanks! :)

Hebben jullie trouwens ook wel eens last van open geschuurde plekjes op je knieën (aan de binnenkant)?
Ik heb elke keer met mn wedstrijden precies bij het randje van mn laars aan de binnenkant van mn knie dus tegen het zadel aan zeg maar een plekje wat helemaal open schuurt.. Had het al bij mn 1e proef en dan moet ik natuurlijk nog mn 2e proef, zeer dat het doet...

Nu had ik wel voor het eerst mn nieuwe witte rijbroek aan maar is precies hetzelfde merk en maat als mn gewone rijbroek en die zit heel lekker en nooit last van gehad, nu ineens met mn witte rijbroek wel en bij mn vorige witte rijbroek ook.
Heb geen idee waar het nou aan ligt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:38

Ja heb ik ook wel eens last van Esther. Het komt Door de wrijving tussen je laars en broek.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:05

Irritant he? Doet echt zeer.. zeker als je dan gaat douchen dan brand het :x
Maar heb jij het ook alleen met wedstrijden of ook met gewoon rijden? En heb je er al iets op gevonden waardoor het niet meer gebeurd? :D
Zou dan de broek te wijd zijn bij je knieën? Dat er daardoor wrijving ontstaat..

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:26

Ik heb het ook op wedstrijd, mijn wedstrijd laarzen zijn namelijk hoger dan m'n dagelijkse laarzen. Wel zelfde model en maat maar m'n dagelijkse laarzen zijn verder ingezakt.
Ik wil ze ook niet verder inrijden zodat ze wat inzakken want heb er juist lekker veel steun aan op deze manier dus dan maar even pijnlijden :') .
Ze zitten trouwens zo hoog dat ik ook niet zonder krukje opt paard kom als ik ze aan heb, ik kan m'n voet niet hoog genoeg doen omdat ik m'n knie niet verder kan buigen met die laarzen in m'n knieholte :=

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:34

Huh? Ik ken dat helemaal niet? Knijp je dan teveel ofzo?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:19

Nee niet bij mn knieen maar had het vroeger wel eens op mn kont haha lekker genant

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:39

hier geen last van schuurplekken op benen wel als ik verkeerde string aan hebt :+

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:53

Jenny_S schreef:
hier geen last van schuurplekken op benen wel als ik verkeerde string aan hebt :+

_/-\o_ :')

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:17

Oeh Jenny dat lijkt me ook erg pijnlijk :') Ik kijk ook altijd expres van te voren welke ik aan doen als ik ga rijden!

Emma, mijn laarzen zitten indd ook zo hoog dat ik eigenlijk zonder krukje niet goed kan opstappen omdat ze anders in mn knieholtes zitten. Maar deze laarzen draag ik zowel met wedstrijd als tijdens het trainen.
En met mijn vorige laarzen heb ik het ook wel eens gehad en die waren lager maar toen had ik het ook.

Berdien, nee volgens mij knijp ik juist helemaal niet, soms zelf iets te weinig
En rijd op wedstrijd ook niet anders dan thuis, zeker niet met losrijden afgelopen zaterdag

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:22

Ohh.. Nou ja je bent in ieder geval niet de enige. Ik ken het helemaal niet. Maar ik rijd thuis met chaps en op wedstrijd met niet al te hoge laarzen. Misschien daarom? Geloof dat ik dan ook meteen een alternatief zou zoeken, als ik ergens niet tegen kan.... :+