Estherr__1 schreef:Ik ben gisteren voor t eerst weer op wedstrijd geweest, met het losrijden in de binnenbak was ze heel fijn lekker ontspannen en lekker door t lijf en reageerde goed op m'n hulpen. Proef was buiten in het eerste stukje van de 20x60 bak ging alles nog goed wel wat frisser maar nog gewoon goed te rijden, eenmaal de ring in waren de plantenbakken eng en het juryhokje was mega spannend..![]()
Was resulteerde in spanning en niet langs het juryhokje kunnen krijgen. Ze maakte zich zo sterk waardoor ik er niet fijn krijg en de oefeningen die wel goed gingen ook niet lekker en netjes kon rijden. Midden draf bijna niet kunnen laten zien omdat ze bijna de hele proef in middendraf liep... En ineens was de voorlezer langs de zijkant weer eng schoot ze opzij en sprong ze er in galop vandoor... Dus maar even een extra volte gedraaid.
Uiteindelijk nog 176 en 177 punten dus viel nog mee had lager verwacht.
Baal dr zo van dat ze elke keer zo'n spanning heeft.. Hadden expres al kalmerende druppels aan d'r gegeven maar heeft niet echt geholpen. Misschien maar wat vaker op vreemd terrein gaan oefenen..
Balen is dat he! Had ik vorige week ook. Denk idd dat we de oplossing moeten zoeken in vaak op vreemd terrein rijden.
Ik had afgelopen weekend een oefendressuurwedstrijd met een internationaal Grandprix jurylid. Mocht als 1e starten en mocht in de ring losrijden
Wat een verschil.. kon nu lekker aan ontspanning werken in de ring en meteen daarna de proef... Heel mooi commentaar en na de proef kregen we nog 10 minuten aanwijzigingen om dingen nog beter te kunnen rijden. Had zelf een gevoel dat het wel winstpuntwaardig was (ook al telt het niet mee) maar met een GP jurylid durfde ik er niet op te gokken. Mond viel echt open toen ik het protocol kreeg... 197 punten
Met 2x een 8 voor overgangen, 7-ens voor alle gangen en galopaanspringen, halstrekken. Dus helemaal HAPPY 
Helaas zijn er maar weinig wedstrijden waar je in de ring kan losrijden.
Hier staan ze nog hele dagen in de paddock, staat nog amper gras in de wei. Staan nu van 07.30 tot 19.00 uur buiten ongeveer met een berg hooi. Mijn man is rond half 6 thuis, die gaat ze in het begin dan om half 6 op de wei zetten.. kunnen ze 1,5-2 uurtjes op de wei terwijl de stallen uitgemest worden en daarna naar binnen toe.
soms komt het er alleen nog niet echt uit..